předem díky za nějakou radu :
Mám blinkry ( jen zadní)od M-style ( https://m-style.cz/m-style-2105l-led-blinkr),
od M-Style i relé pro led ( 7pinpro Suzuki). Což jsem pochopil, stačí na propojení.
Když nemám motor zapnutý, bliká, jak má-pravá i levá strana.
Zapnu-li motor a vyjedu - vydrží fungovat cca hodku a pak už blinkry ani neškytnou, nereagujou. Když pak dám originál relátko, tak bez motoru blinkry blikají rychle, ale blikají. Radši při original relátku nestartuju :), abych zas blinkrama další relátko neodpálil.
Zajímavý je, že mě svítila palubka i světla, houkačka, dálkový. Jen blinkry už neškytly, ani na palubce kontrolka, tak blinkry samotný.
Poprosím o radu, co mi ještě chybí, rezistory za blinkry(myslel jsem, že to relátko je jejich obdoba) ? Nebo dioda místo žárovky v palubce?
Nějak si nevím rady, i když jsem toho více pročetl.
Jelikož byly dárek a už jsem je dal na moto, nechci je vyhazovat, ale vyřešit, co mám špatně:)
Moc díkyyy předem a ať se daří.
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
(reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
Pak tedy i led žárovky do blinkrů vepředu by měli s LED relátkem fungovat.
Nebo druhá varianta : nechat origo relátko s jen zadníma ledkama a neřešit rychlé blikání - ale origo relátko taky přestane blikat, když nastartuju, ale zajímavý je, že naštěstí neodešlo a při baterce, bez motoru, bliká rychle, ale bliká :)
Každopádně, moc díky. Zkusím sehnat přední led žárovky(blinkry celé nemohu- GSX má v plastech zabudovaný blinkry)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
kasssy píše: Chyba bude v kombinaci LED a klasika. pokud dáš origo přerušovač, tak to díky zadním LED blika rychle jako když praskne žárovka. a když pouzijes přerušovač na LED, tak ho nejspíš ty klasický žárovky odpálí. Za mě buď komplet klasika, nebo komplet LED.
A mohli by jsme vědět jaký záhadný fenomén dokáže odpálit 12V žárovky v blinkrech na motorce kde je s výjimkou drátu co vede od indučky ke svíčce max. 12V?
Prostě nesmysl. Je tam někde nějakej přechoďák nebo špatnej kontakt. Jinak by to nedělalo takový blbosti jako že to přestává fungovat i s originálem.
to balthus - změřit napětí a rozdíly při vypnutým a nastartovaným motoru a pak se uvidí
Naposledy editováno 30.04.2023 15:31:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
Pokud je ten přerušovač dělaný jen na ledky, tzn. do zátěže v řádu pár wattů, je klidně možné, že odešel z toho důvodu, že neutáhl ty dvě žárovky v předních blinkrech. Pokud je ale určený univerzálně (tzn. i na žárovkové blinkry), mohlo by to být i tím, že je to šmejd a nezvládá napětí, které je v elektrice za provozu, když alternátor dobíjí. Ale spíš to vidím na tu první možnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
No ten přerušovač od M-style kterej je zmiňovanej má mít schopnost utáhnout cca 100W (píšou asi 10A) takže by měl zvládat obojí.
Každopádně pokud mu origo bimetal bliká rychle a přestane když nastartuje tak je tam beztak něco divnýho.
Naposledy editováno 30.04.2023 15:28:51
(reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
Přerušovač blinkrů - originál i náhrada - neobsahuje jen přerušovač blinkrů podle schématu elektriky (viz obrázek) jsou tam ještě obvody, které zajišťují vypnutí nebo nemožnost nastartování motoru (spínač stojanu, neutrálu atd.). Vývody čistě pro přerušovač jsou jen dva: (+) a (-), kde (-) jde dále do přepínače na řídítkách, který už dál rozvádí "přerušované napětí" do blinkrů. Nejsem odborník v oboru elektro, ale podle mě bude tedy problém v tom, co už psal kassy, a tedy v kombinaci klasických a led blinkrů. Balthus by tedy mohl zkusit dát místo původních žárovek led žárovky a uvidí, co to udělá.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
Zatím mám zajímavou první verzi- dal jsem led žárovky i do předních blinkrů, jak zde padla rada.
Shrnuto: 4led blinkry-origo relátko = přední blinkry vůbec nesvítí a zadní zběsile. Vše zkoušeno jen na baterku, bez nastartování.
Zítra budu mít odpory k oběma led blinkrům- kamarád dodá, já sestavím.
Bylo mě ještě řečeno, že k originál relátku- zadní ledky(za nima odpory) vs přední normál žárovky - by mělo fungovat
Tak uvidím, snad nic neodpálim :)
Moc díky, za všechny rady- jak tyto, tak další- mějte se fajn:)
(reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
Tak uvidime.
Ps:Co varianta,vsechny 4ledky-odpory k zadnim blinkrum a original relatko? co by to delalo?
PS2:Cetl jsem ze normalni zarovicka v palubce na blinkr-s led blinkrama je problem.Chapu spravne-ze se to pak "pere" se systemem ledek,protoze jiny odpor proudu pro rele?
(reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
Naposledy editováno 01.05.2023 13:08:34
Mechanickej přerušovač je prostě bimetal a když to nemá patřičnej odběr tak bliká rychleji (ten bimetal se nenahřeje tím menším proudem dost a tudíž se neohne tolik jako když je tam zátěž se kterou se počítá,proto ty hloupý odpory k ledkám atd.).
Jde jen o to najít takovej polovodičovej přerušovač co to zvládne. Výrobci "přerušovačů pro led blinkry" zpravidla hřeší na to že ledky podstatně míň žerou a tak ošidí ten přerušovač a pak nevydrží to proudy co bere běžná žárovka.
Podle popisu by to měl bez problémů dávat i ten výše zmíněnej od m-style protože žárovky v blinkrech maj dohromady asi 90 W (když jedou všechny naráz).
Některý novější stroje už maj tyhle přerušovače polovodičový i v kombinaci s normálníma žárovkama a u těch je pak fuk jaká kombinace žárovek a ledek tam je (měl jsem to tak na KTM, z lenosti jsem vyměnil nejdřív zadek a pak po čase teprve předek a protože tam byl už polovodičovej přerušovač tak to blikalo pořád stejně).
Jestliže se to chová jinak při nastartovaným a vypnutým motoru a navíc ještě ( #8) mu něco svítí a něco ne tak tam prostě je nějaká blbost. Přední blinkr, zadní a kontrolka jsou zapojený paralelně. Není důvod aby předek nesvítil když zadek svítí.
Naposledy editováno 01.05.2023 13:40:44
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
předně díky za každou radu, velmi pomohlo.
A teď k věci : dal jsem tedy odpory ke každýmu ze zadních led blinkrů a vše funguje(včera hoďka v sedle) a origo relátko drží, blinkry blikají klasicky pomalu a hned. Vše o.k.
A teď jen otázka: doma mám led relátko a led žárovky i dopředu. Má otázka zní, když se budete nudit : když bych to chtěl na moto dát- všechny 4ledky + led relátko, půjde to? Nebo ještě vyměnit v palubce klasik žárovku za ledku a samozřejmě, sundat odpory od zadních blinkrů?
Ale nyní jsem spokojen a všem díky, za pomoc :)
Hezký den
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
Naposledy editováno 03.05.2023 09:23:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
Díky,
rád se nechám poučit.
Ano, koukal jsem na ně taky na alliexpressu- 7pin, přímo. Ale právě dle ceny jsem se rozhodl( a pak spálil) relátko asi 3x dražší z M-style
Ale třeba zas, až se budu nudit, dám led-relátko a dopředu taky ledky a uvidím,c o se bude dít :)Maximálně, ultralevný relé spálím a jednu pojistku 15 :)
Díky díky, za všechny rady, ať to jezdí :
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
On je háček v tom že žárovky pro před rozsvícením mají podstatně menší odpor takže náběh žárovky znamená velkej proudovej náraz. Ledky tohle nemaj.
Takže pokud mají uvedeno že danej přerušovač je jen pro LED tak jsou krytý (jenže pak nějakejch 100W není potřeba protože ty blinkry nebudou žrát víc než asi 30% toho co žárovky)
Pokud to ovšem takhle uvedený v popisu nemaj tak je to podvod a uvádění zákazníka v omyl.
Jinak to bejvá jednoduchý - ten obvod uvnitř bejvá pár odporů, dva kondíky, jeden pnp a jeden mosfet. Ten mosfet to u těch šmejdů odnese takže se dá jednoduše nahradit něčím lepším co vydrží (aspoň za 20kč, pak se dá jít na proud okolo 30A a odpor v otevřeným stavu okolo 10mOhm).
(reakce na) Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry a ničení relátek za jízdy
díky za osvětlení,ale doma mám jen normál pájku, což hojně využiju(nemám moc rád svorky, raději pájím, když je vše o.k.
Ale na mikropájku a tíštěný spoje, na to si netroufám :)
Ale moc díky za osvětlení, jak to funguje, to se hodí.
Díky díky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivoměr Suzuki GSX 750 F | Tkolda | 7 | 31.3.2024 v 13:31 Tkolda |
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 14 | 27.9.2023 v 16:04 Balthus |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Suzuki GSX F 750 2001 chrupne při ř... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 9 | 21.8.2022 v 16:31 Balthus |
Suzuki Gsx 750F Suzuki GSX 750 F | MATEJJ. | 1 | 18.8.2022 v 12:05 hondaman1 |