Naposledy editováno 06.06.2023 08:48:20
Více na: https://www.motorka...=229257&doMych=1
Copyright © Motorkari.cz
Naposledy editováno 05.06.2023 08:44:58
www.baworak.cz/forum/viewforum.php
1 reakcí na tento příspěvek startování
1 reakcí na tento příspěvek startování
1 reakcí na tento příspěvek startování
1 reakcí na tento příspěvek startování

crestik píše: bystřejší pochopili, že myslí kontakty, těm druhým se musí prostě pomoct
Bystrý jsem dostatečně, ale není mi moc jasná ani Tvoje dedukce, "že myslí kontakty", myslíš kontakty na akumulátoru?, jak by se mohly znečistit?, že by je někdo neustále odpojoval a připojoval a při tom je něčím zasvinil? (doba, kdy byly olověné baterky v kistně z tvrzené gumy a nahoře byly zalité asfaltovou polevou a na olověných vývodech a na svorkách se tvořily zvláštní artefakty, z různých chemických sloučenin, hlavně síry, už je naštěstí v propadlišti dějin). Mám v motocyklu olověnou baterku 14 let, stále tu jednu, původní, nikdy nebyla vymontovaná, ani odpojená a kupodivu se jí nikdy nezasvinily kontakty, stále funguje, startuje jednoválec 660 ccm, i v zimě, takže se omlouvám, asi mám na tuto problematiku trochu zkreslený pohled. Občas si říkám, co by asi dělali výrobci akumulátorů, které vydrží s bídou měsíc po záruce, kdyby každému vydržela původní baterka v motocyklu 14 a více let?, asi by neměli co žrát, ale díky takovým uživatelům, kteří za životnost motocyklu spotřebují vyšší jednotky nebo nižší desítky akumulátorů, jsou určitě ve vatě.


1 reakcí na tento příspěvek startování
Vyčištění ukostření je míněno ukostření motoru a celého stroje né baterie.
Včera jsem telefonoval do servisu moto BMW a technik mi řekl,že to je normální vlastnost u tohoto modelu.
Měl jsem před tím BMW R 1200 GS 2006 a ten startoval normálně.
Tak nevím kde udělali soudruzi chybu.Ale jinak jsem s motorkou velmi spokojen.
1 reakcí na tento příspěvek startování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování


vrsoun píše: Ahoj a děkuji za vaše zkušenosti.
Vyčištění ukostření je míněno ukostření motoru a celého stroje né baterie.
Včera jsem telefonoval do servisu moto BMW a technik mi řekl,že to je normální vlastnost u tohoto modelu.
Měl jsem před tím BMW R 1200 GS 2006 a ten startoval normálně.
Tak nevím kde udělali soudruzi chybu.Ale jinak jsem s motorkou velmi spokojen.
Mě to bylo divné, ale píšeš, cituji: "Už jsem vyměnil startér, baterii vyčistil."
Chtělo by to změřit, kde je ten největší přechodový odpor (za předpokladu, že je baterka v pořádku, že nemá velký vnitřní odpor), jak píše JMan, jestli je ve spínači startéru nebo někde jinde.
1 reakcí na tento příspěvek startování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování
MichalGS píše: JMan> Ahoj. Hele když tak hezky píšeš Co kdyby jsi se rozepsal a nejak tu opravu starteru popsal. Hodne lidem by jsi pomohl.
Jak by sis to představoval, jak by se měl JMan ještě víc rozepsat?, když měnil uhlíky, ložiska a elektromagnet vysouvání pastorku se spínačem?, jako v kterém okamžiku se při tom podrbal za uchem a v kterém na kulách?, to na průběh a výsledek repase startéru nemá vliv, já bych ještě provedl, pokud by to stav komutátoru vyžadoval, jeho přesoustružení a vyškrábání izolace mezi lamelami komutátoru. Hlavně je potřeba při tom něco nezkurvit, to znamená nedělat to oběma levýma rukama a mít k tomu trochu citu, i nějaké zkušenosti nezaškodí.



Jinak ještě informace pro vás kteří si myslí, že línej startér je cajk nebo že je to vlastnost. Jakmile startér začne hůř točit, musí se to řešit hned. Na každém přechoďáku teče větší proud. Tam kde teče větší proud se to víc zahřívá a to už je kousek od průšvihu. Může se spálit vinutí, upálit drát od uhlíku, přívod apod. a stojíte. Pokud startér jenom klape a netočí jste doma. Je to cívka resp. spínací kontakt - jako jsem měl já. Důvod proč se to stane je ten, že vlivem přechoďáku se měď, z které kontakt (ona je to taková klema) zahřívá a měkne. Začne se prohýbat až ztratí kontakt úplně. Pak už jen klepe. Samozřejmě prvotní příčina nemusí být přechodový odpor. Může být ztuhlé nebo vyteklé mazivo v převodovce. Ta pak klade velký odpor a to co jsem zmínil výše následuje. Jak dlouho to startér vydrží, záleží na jeho konstrukci a kvalitě. Může to trvat i rok dva. Člověk si na to pomalu zvyká až jednou nenastartuje. Tohle všechno co jsem napsal se týká jenom startéru jako dílu. Ne startování. Tam toho může být víc. Baterka, relé, přívod, spínač na řídítkách, nouzový vypínač tamtéž, kostra (startér je kostřenej přímo přírubou, je hliníková a ráda oxiduje) atd. Každá z těchto věcí se projevuje trochu jinak, to už chce krapet zkušeností.
Jak jsem zmínil ten čínskej startér co mně nechal v Albošce, tak ten umřel naráz. Po celodenní jízdě, kdy jsem startoval snad 10 krát, jsem po ubytování šel jenom přeparkovat, nastartoval na cvrnk, ale co to je ku. va za zvuk? Aha, startér točí furt. Než jsem sundal sedlo, vyndal šroubovák a odpojil baterku ze startéru už se hulilo a za chvíli šel do nebe. Taky cívka. Taky kontakty. Ale tentokrát se svařily. A v Thethu se blbě shání novej startér.
Tož to asi tak

2 reakcí na tento příspěvek startování
No původní startér jsem vyměnil za jiný ten vypadá že je v lepším stavu než li původní soudím podle stavu uhlíků a komutátoru ten nový startér jsem také,vyčistil namazal ložiska převodovku a očistil jemným smirkem komutátor uhlíky tak 80%.
Baterie nová gelovka.ukostření na motoru vyčištěno dotaženo.A nic se nezměnilo!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování
a ať máš klid i uhlíky https://ceskedily.c...m_content=order_item
a máš po problému.

Maxipes_Fík píše: Jak by sis to představoval, jak by se měl JMan ještě víc rozepsat?, když měnil uhlíky, ložiska a elektromagnet vysouvání pastorku se spínačem?, jako v kterém okamžiku se při tom podrbal za uchem a v kterém na kulách?, to na průběh a výsledek repase startéru nemá vliv, já bych ještě provedl, pokud by to stav komutátoru vyžadoval, jeho přesoustružení a vyškrábání izolace mezi lamelami komutátoru. Hlavně je potřeba při tom něco nezkurvit, to znamená nedělat to oběma levýma rukama a mít k tomu trochu citu, i nějaké zkušenosti nezaškodí.
Tohle -
https://ceskedily.c...=email&utm_campa
a ať máš klid i uhlíky https://ceskedily.c...m_content=order_item
a máš po problému.
A tohle -
Jo jsou to odkazy z mé objednávky. Bylo to fakt peklo, než jsem našel ty správný díly. Na ten náš startér totiž samostatné díly neexistují (myslím Bosch) , tak jsem musel jít podle rozměrů a našel je pod jinými čísly. Tak ať se dílo podaří
Přesně tohle jsem měl na mysli a moc děkuji JMan.

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mazání servisního intervalu BMW R 1200 GS | Zdeněkhr | 3 | 16.4.2025 v 07:35 padr |
Při prudším přidání plynu moto začn... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 17 | 26.3.2025 v 16:58 Otmarlojzek |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 29 | 25.3.2025 v 09:18 Otmarlojzek |
Bliká ABS [1, 2] BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1200 CL | Otmarlojzek | 34 | 24.3.2025 v 19:56 Ivos |
Napojení LED „mlhovek“ na originál ... BMW R 1200 GS | Kulhys | 21 | 23.2.2025 v 21:07 ja1 |