Dily na batbike





Téma: Seřizování ventilů u dvouválcem do V
Chci se zeptat jak pracují ventili u dvouvalce do V.Kdyz seřizují přední válec je vule na jednom ventilů na zadním válci a i obracene.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Seřizování ventilů u dvouválcem do V

10.6.2023 v 22:09 | Nahoru | #1
Ventily pracují u dvouválce do V úplně stejně jako u jiných motorů. V závislosti na časování se u jednotlávých válců otevírají a zavírají a není na tom co študovat protože seřizování ventilů se normálně dělá pro každý válec v TDC (na konci kompresního zdvihu kdy jsou ventily zavřený). A prakticky žádný motor nemá dva separátní válce u kterých by to nastávalo současně.

Naposledy editováno 10.06.2023 22:10:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

10.6.2023 v 22:16 | Nahoru | #2
combust> takže třeba na předním válci se seřizuje takže ventili mají vůli a na zadním válci by měli být bez vůle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

10.6.2023 v 22:19 | Nahoru | #3
badyXV> ??? Všechny ventily musí mít předepsanou vůli pokud je příslušný píst v TDC (krom motorů s hydroštelama).
Nastavíš TDC na jednom z válců - seřídíš na něm vůle ventilů. Nastavíš TDC na druhým válci, seřídíš vůle na jeho ventilech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

10.6.2023 v 22:29 | Nahoru | #4
combust> mne jde o to přední válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na zadním válci a zadní válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na předním valci.Proto se ptám jak pracují ventili při běhu motoru.

(reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

10.6.2023 v 22:36 | Nahoru | #5

badyXV píše: combust> mne jde o to přední válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na zadním válci a zadní válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na předním valci.Proto se ptám jak pracují ventili při běhu motoru.



Tak logicky když jsou válce do V tak maj posunutý časování (plus to může mít přesazený ojniční čepy na klice) a zpravidla jsou ještě o půl cyklu aby se pravidelně střídaly. Takže když je jeden v TDC tak druhej buď vyfukuje nebo saje takže stavem jeho ventilů se nemá cenu zabývat.

E: A v TDC musí mít vůli jak sací tak výfukový. Pokud má jen jedna dvojice a druhá pracuje tak to není TDC ale konec výfuku nebo začátek sání.

Naposledy editováno 10.06.2023 22:39:25

1 reakcí na tento příspěvek Seřizování ventilů u dvouválcem do V

11.6.2023 v 13:46 | Nahoru | #6
Zajímá tě horní úvrať pro pracovní cyklus komprese. To znamená, že během pohybu pístu vzhůru už jsou oba ventily uzavřeny. Strč si místo svíčky vařečku a odsleduj si to. Horní úvrať tak poznáš snadno a rozdíl zdvihu +- 2 mm není důležitý. V ten moment seřídíš vůli na všech ventilech daného válce. Jestli jsou ostatní válce do V, v řadě nebo protiběžné tě vůbec nemusí zajímat.

Pokud máš v HÚ jeden ventil otevřený, tak to spíš nasvědčuje tomu, že se jedná o pracovní cyklus přechodu mezi výfukem a sáním. Tam ty ventily střihají, že se výfukový zavírá a sací otevírá. Samozřejmě není to přesně v HÚ, ale zjednodušeně to tak lze napsat. Naopak kompresní HÚ má oba ventily zavřené dlouho před a po jejím dosažení.

(reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

11.6.2023 v 15:38 | Nahoru | #7

rousini píše: Zajímá tě horní úvrať pro pracovní cyklus komprese. To znamená, že během pohybu pístu vzhůru už jsou oba ventily uzavřeny. Strč si místo svíčky vařečku a odsleduj si to. Horní úvrať tak poznáš snadno a rozdíl zdvihu +- 2 mm není důležitý. V ten moment seřídíš vůli na všech ventilech daného válce. Jestli jsou ostatní válce do V, v řadě nebo protiběžné tě vůbec nemusí zajímat.

Pokud máš v HÚ jeden ventil otevřený, tak to spíš nasvědčuje tomu, že se jedná o pracovní cyklus přechodu mezi výfukem a sáním. Tam ty ventily střihají, že se výfukový zavírá a sací otevírá. Samozřejmě není to přesně v HÚ, ale zjednodušeně to tak lze napsat. Naopak kompresní HÚ má oba ventily zavřené dlouho před a po jejím dosažení.


Vařečku? Na co když stačí otevřít krytku a koukat na rysku na alternátoru?

1 reakcí na tento příspěvek Seřizování ventilů u dvouválcem do V

11.6.2023 v 23:13 | Nahoru | #8
Twl, to je téma.... a jen se ptáš anebo to děláš?

Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 06:53 | Nahoru | #9
Keď nastavuješ ventil na jedenom valci druhý valec ťa nezaujíma a opačne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 08:52 | Nahoru | #10

t_freedom píše: Twl, to je téma.... a jen se ptáš anebo to děláš?


Twl, to je, jediný kdo přibližně chápe kdy se vlastně seřizuje ventil je zakladatel a ostatní z něj dělají blbce přitom mu to neumí pořádně vysvětlit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 10:37 | Nahoru | #11

Fullnull píše: Twl, to je, jediný kdo přibližně chápe kdy se vlastně seřizuje ventil je zakladatel a ostatní z něj dělají blbce přitom mu to neumí pořádně vysvětlit.



jako sorry...ale míchat do seřizování další válce... samo o sobě blbá otázka... prostě si otáčím motor na horní úvrať v kompresi ( pozná vůbec kdy je výfuk a kdy komprese?) pro každej válec...nechápu proč bych se měl zabejvat tím, co zrovna dělá válec druhej, ne?
Většinou je na to někde ryska (nebo více) a jen otáčíš furt dokola a koukáš na postavení vaček, ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 11:52 | Nahoru | #12
t_freedom> Tak podstatný je postavení vaček, kde je píst, je jen berlička, ne? A třeba je zvyklí dělat jen osmiválce do V

Naposledy editováno 09.07.2023 00:01:28

(reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 12:14 | Nahoru | #13
Fullnull> člověk co někdy rozvod viděl, musí pochopit při otočení vaček, v jaký poloze jsou a kde se měřit má... kde je střih a palce nabíhaj ze a do záběru a kde jsou palce nahoru.
To ještě neviděl desmo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 13:47 | Nahoru | #14

Fullnull píše: t_freedom> Tak podstatný je postavení vaček, kde je píst, je jen berlička, ne? A třeba je zvyklí dělat jen osmiválce do V



Postavení pístu je sice jen berlička ale u řady motorů není vačka vidět bez zbytečný demontáže dalších částí. Takže výrobce za tím účelem udělal značky pro TDC (HÚ) na alternátoru, opatřil kryt kontrolním otvorem a spoléhá se na to že servisáci nemaj problém otočit klikovkou a poznat TDC.
Virážková hlava je totiž na to pozorování vačky jak dělaná.

(reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 14:08 | Nahoru | #15
combust> no palice na starý 9kový Ducati na tom není o moc líp... a je tam moc vahadel

( to nemluvím o desmoquattru )

Naposledy editováno 12.06.2023 14:08:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

Skvělá odpověď, děkuji! 12.6.2023 v 15:35 | Nahoru | #16
combust> Myslím že my si nemusíme vysvětlovat jak se nastavují rozvody pro seřízení ventilů, pokud to chápu dobře tak BadyXV nerozumí jen tomu, proč při TDC předního válce nemá na zadním ventily ve střihu a naopak. Tam stačilo napsat že ojnice jsou na klice na společném čepu a díky tomu že jsou osy válce rozvidlený nemají HÚ společnou (proto má každý válec svoji značku TDC) tzn při TDC předního válce je na zadním výfuk volný a sání tvrdé a samozřejmě naopak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 21:43 | Nahoru | #17
Fullnull> konečně někdo kdo odpověděl na moji otázku dekuji

(reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 22:09 | Nahoru | #18
badyXV> Na jakou otázku? Psané otázky končí otazníkem!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

12.6.2023 v 23:14 | Nahoru | #19

Fullnull píše: combust> Myslím že my si nemusíme vysvětlovat jak se nastavují rozvody pro seřízení ventilů, pokud to chápu dobře tak BadyXV nerozumí jen tomu, proč při TDC předního válce nemá na zadním ventily ve střihu a naopak. Tam stačilo napsat že ojnice jsou na klice na společném čepu a díky tomu že jsou osy válce rozvidlený nemají HÚ společnou (proto má každý válec svoji značku TDC) tzn při TDC předního válce je na zadním výfuk volný a sání tvrdé a samozřejmě naopak



Ale vždyť on to v #4 přímo napsal - "mne jde o to přední válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na zadním válci a zadní válec je v TDC a je volný jedno vahadlo na předním valci.Proto se ptám jak pracují ventili při běhu motoru. " - z toho je jasný že ví že každej válec má TDC (HÚ) v jiným okamžiku. Jestli je to na jednom čepu nebo přesazený je v podstatě fuk (většina těch Vček to přesazením víceméně dohání k 90°)
A v #5 jsem mu napsal že kvůli tomu že je to "V" a tak je to časování mezi válcema posunutý a proto když jeden je v TDC tak druhej saje nebo vyfukuje.

Tak mi uniká jaká informace co už tu nebyla výše zmíněna je v tom tvym popisu navíc, no hlavně že se tazatel dozvěděl odpověď (takže možná po 14 letech vlastnictví toho stroje zjistil jak mu pracují "ventili" )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 08:25 | Nahoru | #20
combust> mě už ale i tahle otázka příjde divná ... cokoli co nemá sevření válců a uhel mezi čepy stejnej, neboi násoběk 180° to bude mít rozhozený ...

jedině boxer bude mít na kompresní úvrati na druhý stran přesnej střih... nebo jeho otázce furt nějak nerozumím...

Cokoli co je na jednom čepu a má jinej než 180°úhel válců bude jinak...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 09:02 | Nahoru | #21

t_freedom píše: combust> mě už ale i tahle otázka příjde divná ... cokoli co nemá sevření válců a uhel mezi čepy stejnej, neboi násoběk 180° to bude mít rozhozený ...

jedině boxer bude mít na kompresní úvrati na druhý stran přesnej střih... nebo jeho otázce furt nějak nerozumím...

Cokoli co je na jednom čepu a má jinej než 180°úhel válců bude jinak...



Prostě borec naposledy steloval ventily na Skodarne, kde je jasne dany, ze stelujes proti strihu jinyho valce (1-3-4-2). A nedoslo mu, ze Virgl neni ctyrval s uvratěma po 90° a holt musi stelovat podle rysek. A chvilku se holt branil sve nevedomosti. Jako bysme kazdej z nas potupu nevedomosti obcas nezazili na vlastni kuzi..

(reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 09:06 | Nahoru | #22
combust>

Tak mi uniká jaká informace co už tu nebyla výše zmíněna je v tom tvym popisu navíc



Twl, to je, jediný kdo přibližně chápe kdy se vlastně seřizuje ventil je zakladatel a ostatní z něj dělají blbcepřitom mu to neumí pořádně vysvětlit.
Zapiš si zásada č.8 Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.

(reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 09:07 | Nahoru | #23

DrDNA01 píše: Prostě borec naposledy steloval ventily na Skodarne, kde je jasne dany, ze stelujes proti strihu jinyho valce (1-3-4-2). A nedoslo mu, ze Virgl neni ctyrval s uvratěma po 90° a holt musi stelovat podle rysek. A chvilku se holt branil sve nevedomosti. Jako bysme kazdej z nas potupu nevedomosti obcas nezazili na vlastni kuzi..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 09:17 | Nahoru | #24

DrDNA01 píše: Prostě borec naposledy steloval ventily na Skodarne, kde je jasne dany, ze stelujes proti strihu jinyho valce (1-3-4-2). A nedoslo mu, ze Virgl neni ctyrval s uvratěma po 90° a holt musi stelovat podle rysek. A chvilku se holt branil sve nevedomosti. Jako bysme kazdej z nas potupu nevedomosti obcas nezazili na vlastni kuzi..



Dotore...ještě žes přišel... ...už se zase cítím ve své kůži

Naposledy editováno 13.06.2023 09:18:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 09:19 | Nahoru | #25

t_freedom píše: Dotore...ještě žes přišel... ...už se zase cítím ve své kůži


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 16:57 | Nahoru | #26
DrDNA01> No, zas tak dobrý to nebylo, crossplane klika by ho to naučila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 17:16 | Nahoru | #27
Fullnull> leda hovno...vyndáš svíce a jeden ze dvou zvihů vždy "nějak " trefíš, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 21:37 | Nahoru | #28
t_freedom> Pak ale nemohl borec naposledy stelovat ventily na Skodarne podle střihu na druhém válci, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

13.6.2023 v 22:56 | Nahoru | #29
Fullnull> já vůbec netuším, co kdy a kde šteloval...

Ikdybych neviděl na vačku, tak vím kdy mi choděj ventily při vstupu do úvratě a kdy se ani nehnou... pokud dělám jeden válec, druhej mě nezajímá...resp. u dvouválu fakt ne.

(reakce na) Seřizování ventilů u dvouválcem do V

14.6.2023 v 09:05 | Nahoru | #30
t_freedom> DrDNA01 psal o seřízení ventilů na 4valci podle střihu na jiném válci a k tomu dodal že úvratí po 90st. Zkus se ještě zamyslet na co jsem vlastně reagoval
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10419 26.10.2024 v 23:58 badyXV
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago Frantomas 3 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago MaCoin 0 5.8.2024 v 15:59 MaCoin
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago Pepanek 7 18.6.2024 v 18:48 badyXV
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago Pepanek 1 17.6.2024 v 09:14 ja1

TOPlist