*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022
10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/
Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek
Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.
*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE
Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …
Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.
Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.
Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.
Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.
Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************
Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Možná se nekemu zdá, že su paranoidní, ale od té doby, co mě do kýblu při vypůšťání oleja z převodovky (auta) cosi cinklo, neponechávám nic náhodě...(byla to jehla z ložiska s magnýtkem).
Následná oprava byla taková, že se od chladiča po přírubu kardanu všecko vyměnilo...sichr je sichr...
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Naposledy editováno 07.06.2023 11:40:35
Ale podlahy na korbách a bočnice...
Béďo, ty jako aktivní kovozemědělec, když se podíváš, jak sů udělané třeba korby na vlečce a jak na vozíkoch...tam to mnohdy bývá špatně, páč podlaha by měla být vždy výš, než je spodek sajtny - aby do vozíku neteklo.
Většinů je to tak, že rám korby má osazení, do kerého se vloží podlaha (obvykle z dřevotřísky), kerá se texama přidělá a tým to hasne.
Nikdo nedá na rám pod korbu něco (třeba samolepicí pásku), kerá zabrání prodření při provozu - podlaha se na konstrukci vždy hýbe.
A sajtny sů buď plechové v lepším případě a nebo taky preglejka v profilech.
No ale - zatím sem stačil kupovaný vozík a nebo korbu dodávky vždy zachránit před neštěstím, anebo ho fest zmírnit.
Esli ho už budeš mět doma, kuknem se a moudře pohovoříme.
Vlasťák-Chtěl jsem svařený rám,nějak rozumě si na tom podle sebe udělat kurtovací oka a možnost z toho udělat plato.Takže asi Klabo.Tady je inzerát už neplatný,ale jsou tam fotografie novějšího typu rámu.
https://autobazar.hy...ka-jihomoravsky-kraj
Naposledy editováno 07.06.2023 21:23:38
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Ta podlaha,pokud je "utopená" v profilu tak tam teče.
Ono to sice vypadá elegantně, ale...
Lepší řešení je podlahu udělat až těsně k bočnicím.
Taky to, stejně blbě, mám u svého vozíku...chtěl sem udělat "větší údržbu", ale nakonec sem se na to vyignoroval a pouze podložil překližku pásama z přilepené koženky.
Ta se musí k rámu přilepit, ke korbě neé.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Milan1963 píše: Verdom> Na VSJ jsem se chtěl přihlásit, nešlo mi to, prý chyba u stránek VSJ. Tak jsem psal přímo Mácovi. To jen kdybys měl taky problém.
Díky za info, taky mi to nešlo, udělám to stejně.
Kuba350: Rovensko jsem chtěl na otočku, ale bylo toho na ten víkend moc, tak to nějak nevyšlo.
Co se týče magnetu na výpušťáku, zavrtávám malý neodym a zapertluju, aby nevylít,
ale za ty kačky asi není problém koupit to od kluků z Jawatechu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
To mě přivádí na otázku.Jaká teplota tak může max. být v převodovce? Poněvadž jak jsem
koukal,tak se ty teploty u těch magnetů liší.
Naposledy editováno 14.06.2023 08:51:20
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
U sériové stopětsedmy je třeba předepsaný převoďák PP13 a ten nemá překročit teplotu 50 stupňů Celestýna. Potom se začnou rozkládat v něm použitá aditiva. Teplota kol padesátky je taková, že na motoře udržíš ruku.
Až budeš dusit ve vyhníváku motorku tak, že ti půjde z odvětrání převodovky dým, tak pak špekulovat možeš...ale to, dokdy magnet magnetuje (např. teplota motoru u vzduchem chlazeného 4T překvapí každého, kdo na takové motorce jede, když před tím jezdil na 2T - vychází to z principu práce motorů) - na mojí 4T motorce funguje normálně...
To, že zahřátý magnet slábne, se přesvědčili jezdci třebas na Zetkách (na snímcích ze závěrešné hodinovky je po dojezdu vidět, že jeden nemá pravý dekl - 6D 55 Zlín, Stříbrná váza) a tem, když motorka přestávala jet, tož - poscali magnetku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Béďa17 píše: Zdenalbenal>
Zdavím.Sakra to je drahá bába.
https://www.garaz.cz...ww.seznam.cz [/quote] Stroj zajímavý na české poměry, ale cena to předurčuje ke kusové výrobě.. v článku je zajímavá informace, že povolení od Ministerstva dopravy k provozu el. vozidel získala taky Jawa Moto, tak se možná dočkáme z Týnce překvapení
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Naposledy editováno 15.06.2023 12:30:39