Otazky zni.
1. Delal jste to nekdo ?
2. Je treba airbox z motorky sundat a nebo se to da udelat primo na motorce ?
3. Pocitili jste rozdil ?
Diky :)
2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu Honda CRF300l
Ta trubka musí mít nějakou délku a objem, protože je součástí rezonátoru, ten rezonátor je buzený přerušovaným sáním jednoválcového (v tomto případě) motoru a jeho vlastní frekvence je daná objemem airboxu a to trubkou. A na druhé straně airboxu je stejně fungující trubka, které se říká sací potrubí, a za válcem je ještě jedna, té se říká výfuk. Ani jednou z těch trubek neproudí vzduch, směs nebo spaliny rovnoměrně, ale přerušovaně, a naladění rezonáru na vstupu do airboxu má kompenzovat zhoršené plnění v otáčkách, kdy výfuk a sání samotné úplně v rezonanci s otáčkama motoru nejsou.
na vstupu sání choboty aby stáhla průběh toho silničního motoru do nižších otáček, a celý sací a výfukový aparát je identický pro obě kubatury-750 i 900.
Mimochodem, modifikací sání řešili majitelé Ducati. Nevím přesně u kterého modelu, snad devítkového monstera, někdo zjistil že úpravou airboxu- zvětšením vstupu se dá získat jeden nebo dva koně. Tudíž přínos v rámci cca dvou procent.
Abych přidal aspoň trochu relevantní informace - známý měl na 250L svod cherry bomb, fmf koncovku, KN filtr, power commander, když se pak moto prodávala a motorka se uvedla do serioveho stavu shodli jsme se že to není prakticky poznat, akorát motorka nebyla vůbec slyšet. Proti DR350S byla vždy znatelně slabší.
Naposledy editováno 16.06.2023 06:12:38
Rozdíl proti sériovce určitě poznat jde. Je to ale už trochu složitější než výměna tlumiče výfuku.
2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu Honda CRF300l
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Honda CRF300l
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Honda CRF300l
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Honda CRF300l
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Honda CRF300l
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Honda CRF300l
A když to, co chci, jedna motorka neumí, pořídím dvě jiné.
X-tra-X píše: Marty_G> Podle tý ceny, kterou jsi uvedl, tak to levnější není. Hlavně jde o to, co od toho čekáš, individuální naladění je vždycky lepší, kor když tam máš plno úprav...
Díky za odpověď - jde o to že mám DNA filtr a MOTO-X výfuk a někdy je to slyšet. Tak by se mi líbilo sladit tuhle konfiguraci. Mám v plánu si tu motorku nechat déle :)
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu Honda CRF300l
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Honda CRF300l
Omnirobot píše: Caute, vyresil jste tu nekdo to neprijemne skubani pri malem plynu? Nejsem schopen jet plynule, bud to skubne dopredu nebo dozadu. Jak kdyby to zacalo hodne dusit pri nulovem plynu. Podle recenzi na 550 Performance to premapovani pomuze.
Mě to při malém plynu neškube vůbec. Dnes jsem se na to zkusil soustředit, jestli jsem to jen nepřehlédl.
Čerstvý motor se během zajíždění choval poněkud rozpačitě, ale na nějaké výrazné škubání si nevzpomínám. Citelná postupná změna k lepšímu nastala okolo nájezdu 1500km. Od zhruba té doby se motor chová o dost lépe. Nejenže jede lépe, ale reakce na plyn jsou lepší a na půl plynu jede použitelně i mezi 3-4 rpm, což předtím nesnesl. Není to tak, že bych si na tu motorku prostě zvykl, běžně ji střídám s NX250, takže mám furt přímé srovnání s podobným motorem.
Pokud nemáš ještě důkladně zajeto, neřešil bych to. Pokud ano, hledal bych chybu konkrétního kusu, není to modelová vlastnost.
550 ECU je nabízena pouze pro US model, z nějakého důvodu ne pro EU model. Nevím, zda jsou tam kromě ECU další rozdíly. Zcela jistě má US verze zcela jiný výfuk.
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu Honda CRF300l
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu Honda CRF300l
301 / 286 = 1,05. Tolikrát se zvýší výkon při tom zvětšení objemu, když bych bral ztráty v motoru shodné.
Kouzelná krabička může udělat o 15 % bohatší směs, čímž dojde k nárustu výkonu asi o 5 % (a 10 % paliva se bez užitku ztratí), tedy 1,05 x.
Zvýšení kompresního poměru z 10,7:1 na 11,5:1 přinese asi 1-2 % zvýšení tepelné účinnosti. Pokud by to ale znamenalo detonační spalování s 95-oktanovým benzínem, musel by se snížit předstih a nebylo by to k ničemu.
Takže 1,05 x 1,05 x 1,02 = 1,12. Kde je těch zbývajících 13 %?
Odpověď je v těch zamlčených Stage-3 dílech: upraveném sání, airboxu a řidším filtru, komplet výfuku (Yoshimura RS4 full exhaust system ), který pak dovolí i vyšší otáčky, a nakonec a hlavně vačky z CBR s jiným časováním a zdvihem.
To se pak pěkně nasčítá, asi za 50 tisíc. Přičtu investici do nefunkčního pérování a nakonec mi vyjde levnější varianta koupit rovnou CRF250RX, která je zároveň o 30 kilo lehčí.
Naposledy editováno 21.11.2023 19:58:50
Ja s Tebou v podstate souhlasim. Vymenit central, pruzinu, dat kvalitni susplech a blastry je v podstate nutnost. Pak je z CRF nenarocnej dualsport (kazdej ten pojem vnima jinak). Vymenit vyfuk, jo, cca 4 Kg dole, ale nutnost to na toulani se neni. Ale dat dalsich cca 20t Kc za kit + ecu mi uz smysl nedava.
Ten 301 kit je převrtání vložky o 2mm (tedy obdoba 8. výbrusu na Jawě) a vyšší kompresní poměr. O moc víc to převrtat není úplně dobrý nápad kvůli síle stěny vložky.
Viděl jsem ale i převrtávku na 350ccm, kde vylisovali vložku, převrtali vlastní hliníkový válec a nalisovali tam výraně větší vložku. Tam už by přínos v nízkých a střednách otáčkách byl výraznější. Otázka je, kolik snese klika.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdy od poloviny října do Bosy, za... Husqvarna 701 Enduro LR, Honda CRF 300L | ZdendaZB | 0 | 23.9.2024 v 20:58 ZdendaZB |
teplota rámu, stupaček a šroubů Honda CRF 300L | rarasek78 | 22 | 19.8.2024 v 08:00 rarasek78 |
TET Slovinsko + HR 10 -18 8 Honda CRF 300L | Deadman | 0 | 3.8.2024 v 11:36 Deadman |
podvozek CRF 300l [1 ... 4, 5] Honda CRF 300L | Fridex_01 | 146 | 13.6.2024 v 16:00 MedWed |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |