1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Byl jsem se vcera svezt s m850i a ten motor docela jede :) vlastne nejvykonejsi auto co jsem kdy ridil
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: Difuzor funguje na kazdem aute s katbon je nejlepsi material z jakyho difuzor vyrobit - x5m je dost drahe auto na to aby to melo smysl delat z karbonu…
Byl jsem se vcera svezt s m850i a ten motor docela jede :) vlastne nejvykonejsi auto co jsem kdy ridil
Ty do toho vidíš 1000x víc než já, ale mně to příjde zbytečně drahej matroš na to to cpát na normální auta, který jsou uvnitř nacpaný težkýma reprákama, ele sedačkama atd...
Na normal autech a motorkách to beru jako něco krásnýho, než funkčního (mluvím o materiálu).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: RomanSS> on ten karbon neni az tak strasne drahej, material je v poho. drahy je to, ze se to poklada rucne ... ale pro nejakou malou serii muze karbonovej dil vyjit levneji nez odstriknutej - protoze na ten je vyrazne drazsi forma. tzn na naky limitky a drahe doplnky je karbon v pohode, protoze ho lidem snaz prodas za draho a jeste te to vyjde levneji vyrobit nez plastovej dil...
jj to dává smysl :)
U M3, kterých se chrlí tisíce a tisíce bych ale řekl, že to nebude ten případ. :) Ale to je jen můj oxy-odhad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
RomanSS píše: Ty do toho vidíš 1000x víc než já, ale mně to příjde zbytečně drahej matroš na to to cpát na normální auta, který jsou uvnitř nacpaný težkýma reprákama, ele sedačkama atd...
Na normal autech a motorkách to beru jako něco krásnýho, než funkčního (mluvím o materiálu).
S tímhle souhlas
U lehkejch motorek a sporťáků i při znatelnym vlivu na celkovou hmotnost o tom žádná
Ale carbon difuzor u těžkýho mamuta? Zvlášť, když těsně u něj vyjíždí asi dost těžkej ele mechanismus tažnýho?
A ještě jedna věc, samotná fce - jakej asi má účinek difuzor u auta s tou kilometr světlou výškou -?
Naposledy editováno 03.07.2023 16:06:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Vzdyt jde jen o princip otoceneho kridla, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oioi01 píše: oxygen> neni svetla vyska jedno??
Vzdyt jde jen o princip otoceneho kridla, ne?
No tohle já opravdu newim a sázim jen na pocit - že čím blíž zemi, tím je ten přísavnej efekt difuzoru větší -? Že kdesi vysoko už jen malej, jakožto to obrácený křídlo?
To kdyby vysvětlili zdejší odporníci, to by mi docela zajímalo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oxygen píše: No tohle já opravdu newim a sázim jen na pocit - že čím blíž zemi, tím je ten přísavnej efekt difuzoru větší -? Že kdesi vysoko už jen malej, jakožto to obrácený křídlo?
To kdyby vysvětlili zdejší odporníci, to by mi docela zajímalo
A křídlo vytváří vztlak jen kdyz je u země? Nebo i klidne 10km nad zemi? Uz jsem to psal vyse, difuzor jako aero prvek funguje vsude.
To je jako bys rekl, ze křídlo na těžkým SUV neudela pritlak…
Naposledy editováno 03.07.2023 18:59:07
.. né na ňákej nesmysl zas.. nápověda: přísavný efekt těsně u země vs efekt pouhýho křídla
Naposledy editováno 03.07.2023 19:07:30
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Tyhle měli pod sebou toho vzduchu moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Tak mame asi pravdu oba... Neni jen kvuli vysce, ale ty spodky auta jsou proste tak delane, ze diky te male vysce a kanalkum, tam ten vzduch proudi rychleji... Fungovalo by to i u vysokeho auta, ale asi ne tak efektivne....
Hyr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
zmulin píše: oioi01> Podle mě aby křídlo litalo,tak potřebuje vztlak a aby auto drželo u silnice potřebuje podtlak.
Tyhle měli pod sebou toho vzduchu moc
dle mého se vznesl kvůli tomu autu před sebou
O difuzoru sem tu psal zjednodušeně ve zkratce co mi tu postujes v odkazu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Pet1970 píše: dle mého se vznesl kvůli tomu autu před sebou
Ony ty Porsche vůbec jeden čas trochu litaly.To co tuším v Le Mans odletelo až do lesa před sebou nikoho nemělo
E:Tak kecam,byl to Mercedes a nejel sám,ale zas tak nalepenej na nej nebyl
Naposledy editováno 03.07.2023 21:56:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
PetrL3 píše: oioi01> přesně tak. Rozdíl tlaků.
Tohle je o dost horsi, nez kdybys udelal hrubku. To opravdu boli. Zvlast, kdyz jsi mi kdysi tvrdil, ze mas technicke vzdelani. A nechavas oioioioije setrvavat v bludech.Vetsina z vas, jak se tu dohadujete o difuzorech, ejektorech a jinych picovinach, motate dohromady dve veci. Vztlak a 'prisavny efekt'.
<naucne okenko fyziky pro druhou tridu>
Vztlak (spravneji 'vztlakova sila' - v nasem pripade dynamicka vztlakova sila) je dusledkem tretiho Newtonova zakona - princip akce a reakce. Akci je usmerneni vzduchu pohybujicim se predmetem a reakci je sila, ktera se snazi akci vyrovnat. Takze kridlo (nejen letadla) pri vhodnem profilu a vhodnem uhlu nabehu vytvori pri pohybu v realnem prostredi vztlakovou silu, ktera pusobi proti smeru gravitacniho zrychleni (a zveda napr. letadlo do vzduchu), anebo naopak pusobi ve smeru gravitacniho zrychleni (a pritlaci napr. auto k silnici). Zadne tlaky a svetle vysky podvozku tu nehraji roli, protoze Bernoulliho rovnice plati pouze v uzavrenem prostoru.
Naopak prisavny efekt vznika tim, ze v dostatecne omezenem prostoru - napriklad pod autem, ktere ma minimalni svetlou vysku, vhodny profil podvozku a karoserie a prostor pod autem ma utesneny (zname 'sukne' v F1), uplatni se do jiste miry Bernoulliho rovnice - vzduch pod autem je prinucen proudit rychleji nez vzduch nad autem, tim dochazi k rozdilu tlaku nad a pod autem a vznika 'prisavny efekt'.
</naucne okenko fyziky pro druhou tridu>
Naposledy editováno 04.07.2023 07:53:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Difuzor jako takovej podle me funguje nezávisle na tom jakou ma auto světlou výšku. Ma za ukol spojit rychleji proudící vzduch pod autem s okolním vzduchem bez turbulenci a tim umožnit to rychlejsi proudění (nižší tlak) pod autem…
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Vetraky byly pouzity i ve formuli 1, ale pozdeji je FIA zakazala.
garaz.cz prisavny efekt :)
Jinak kridla letadla maji opacny efekt - vztlak vs. pritlak/ podtlak, ale to vsichni vime.
Naposledy editováno 04.07.2023 09:32:16
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: Ten vysavač aktualne pouziva elektrickej sportak mcmurtry speirling
To jsem vubec neznal. Bude to urcite velmi zabavna a fungujici hracka, ale vypada priserne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
dela to 900kg pritlaku i na miste
Takovy prachy to stoji a vleze se tam jen jeden.
Nastesti o nem nemusim premyslet a i kdyby jo, volil bych asi nejake ferrari tridy XX, kde by me v ceně doprovazel cely tym.
S bratrem jsem v SO jezdil v HK na Czechringu se Z4 a Z3 a ono to na pobaveni uplne staci. Jasne, ze s tim nedas zadne vavriny, ale fakt se pobavis.
A kdyby chtel nekdo vonafku Z4 3.0 IS 195KW se svody, tak bude na prodej. :)
Naposledy editováno 04.07.2023 09:56:14
2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Sleeper: ja se byl v nedeli svezt s M850i cabrio a muj pohled na kabriolety to nezmenilo, nadale zadnej nepotrebuju