Čím by to mohlo být?
Děkuji za rady
1 reakcí na tento příspěvek Honda lead 100 nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek Honda lead 100 nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
Obecně je to pak o kontrole toho co jde do jednotky - v případě toho původního modelu to bylo o cívce na statoru co krmí CDI vysokým napětím (tam se dá orientačně měřit odpor ale lepší je zkouknout napětí), dál je tam senzor co dává impuls a pak 12V co živí vlastní elektroniku jednotky + další věci co to blokují (chcípák atd.).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
Senzor by měl dávat aspoň 0,7V naprázdno při otáčení startérem (měřit s "peak voltage adaptérem" nebo osciloskopem proti kostře). Na černočerveným by mělo být víc než 100V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
Zkoušel jsem vyšroubovat fajfku a celkově jsem zkontroloval přívodní kabel ke svíčce. Proměřil kostru a vyčistil všechny kontakty.
Svíčka najednou házela jiskru. Ale motor dost vynechával(běžel chvilku). Koukal jsem na kostřící kabel,vypadá jako kdyby byl očouzený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
Na černo červeném jsem naměřil nejvyšší špičkové napětí pouze 90V.
Na zapalovací cívce jsem naměřil 0V, zkoušel jsem to měřit přímo od řídící jednotky a Řj neposílá žádné napětí na cívku.
A ted kde je chyba? generátor 100v, řídící jednotka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
Co se týče toho napětí na indukční cívce tak ten primární impulz je zápornej (tzn. mělo by se tam na primáru objevit -90V). Nicméně pokud by to pálilo tak by to pak dokmitávalo takže by se i tak něco dalo naměřit. Tzn. že CDI prostě nefunguje - buď je KO nebo je jednotka něčím blokovaná (ukostřenej černobílej).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
Kde se dá ta CDI jednotka sehnat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru
Primár indučky by měl mít u CDI cívky míň než 2Ohmy. Ten by propípnout měl jít (zpravidla to mívá 0.8 apod.).
Ale popravdě ohmickej odpor toho taky moc neřekne. To ukáže hlavně přerušený vinutí nebo porušenou izolaci. Mezizávitovej zkrat nebo nějak jinak zuhelnatělou izolaci to moc neukáže (na to celkem funguje měření indukčnosti).
To je fakt nejlíp testovat natvrdo (cívku ven z motorky, sekundár napojit na jisřiště, vzít kondenzátor 1 až 5 uF/630V, 100ohm odpor, diodu 1N4007 a natvrdo ten kondík nabít ze zásuvky a připojit na primár indučky, musí to hodit jiskru).
E: sériový číslo CDI by nemělo vadit když jsou typově stejný, pokud není černobílej ukostřenej, má to na zeleným kostru a 12V tak to musí fungovat. Tam už nic dalšího není.
Naposledy editováno 14.07.2023 17:25:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB125F 2017 Kovové drnčení z... Honda @125, Honda CB 125F | Domek05 | 5 | 23.7.2024 v 23:15 Slávek-TDM |
Malé velké Moto Honda @125 | UGHCTX | 5 | 18.7.2024 v 12:31 Gahan37 |
nafunkční světla Honda @125 | MYŠ232 | 1 | 16.9.2023 v 20:56 Sancu |
Olej 10w30 vs 5w30 Honda @125 | ok4rm | 28 | 9.9.2023 v 09:05 PetrXX |
Ojetý skútr 125 cm Honda @125 | kolčman | 9 | 9.9.2023 v 07:49 Kubák |