zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Slávek-TDM píše: Akorát v rozměru 120/80-18 což je jedině povolenej rozměr zadní pneu, se žádná ze schopných homologovaných pneumatik nedělá Vepředu 80/100-21 je výběr o něco lepší..
Honda u tech tristovek uvadi na predku MX rozmer pneu, a na zadku enduro. A k tomu nase nestastna legislativa, ze ofiko muzes vozit jen rozmer uvedeny v TP, bez zadne tolerance. Rozdil treba u takove predni pneu 80/100 R21 a 90/90 R21 je jen 1mm, ale pojistovna se toho muze chytnout a kratit plneni.
Pred peti lety do me v aute zezadu nabouralo dalsi auto (po te, co kvuli chodci auto prede mnou zastavilo, ja dobrzdil bez ztraty kyticky, ale auto za mnou me tuklo), ale jejich likvidator do protokolu zapisoval i rozmer a stav mych pneu (nechapu proc).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Deadman píše: EnduroOnRoad> Zrovna v Michelin Tracker jsem vkládal naděje.
Sava MC23 byla naprosto skvělá guma, dokud ji vyráběla Sava ve Slovinsku. Skvělá přilnavost na mokru a zároveň velmi dlouhá životnost. Pak Savu koupil Mitas a převedl výrobu do ČR a začal to bohužel dělat ze své směsi....
Koukám, že v rozměru 120/90-18 se dělá i Mitas C-02. To je (byla) výborná guma, která se mi velmi osvědčila na NX250. Na asfaltu má ale trochu svérázné jízdní vlastnosti, hodí se pro ty co mají asfalt až jako druhou volbu. Bohužel Mitas výrobu moto gum ukončil a údajně ty gumy začal nebo začne dovážet z Indie - takže v žádném případě nekupovat.
Pireli MT21 jezdí kamarád na CRF250L. Mimo asfalt zaostává za gumama jako je C-02. Máte někdo zkušenost s Pireli MT16? Na pohled vypadá vzorek vhodnější než MT21.
Nějaká zkušenost s Heidenau K74? Mám zkušenosti s jinýma Heidenau (silniční K60, sajdkárová silniční K37) a obecně nejsou špatné.
Heidenau dávám na veterány a dobrý. Ale tady bych šel do značky. Jestli by nebylo třeba dobrý dopředu Pirelli MT 16 a dozadu MT 21?
Štve mě to, že dneska bych měl čas se jít projet ale všude blátíčko a nechci se rozsekat. Ono i za sucha člověk někde letí a vytýká voda udělá blátíčko… Nechci to riskovat. Proto hledám kombinaci spíš do offu, Pokud to bude Přiměřeně dobrý i na silnici tak jenom fajn..
Naposledy editováno 01.08.2023 13:59:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Nebat se tech rozmeru mimo TP, vozim osobne na zadku Dunlop D606 a na predku Pirelli MT21. Toto by pro me (na asfaltu taky neco najedu) prisla jako nejrozumnejsi kombinace.
Porovnani predniho Trackera vs MT16 by me taky zajimalo
Naposledy editováno 01.08.2023 13:59:15
RomanHA píše: Fyro> Tu MT16 na predek jsem zvazoval, ale na podzim nebyla skladem a chteli za ni podstatne vice penez nez za toho Trackera. Ted uz je dostupnost OK, stejne tak i cena.
Nebat se tech rozmeru mimo TP, vozim osobne na zadku Dunlop D606 a na predku Pirelli MT21. Toto by pro me (na asfaltu taky neco najedu) prisla jako nejrozumnejsi kombinace.
Porovnani predniho Trackera vs MT16 by me taky zajimalo
dopředu dát něco víc chlupatějšího A dozadu míň ,to by mohlo fungovat. Nakonec ty to tak už máš.
Pro mě je důležitější funkce a bezpečnost než co je napsaný v TP – akceptuju všechny rizika byrokratů.
Dám ale přednost vlastní bezpečnosti a dobrému ježdění
Naposledy editováno 01.08.2023 14:04:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Slávek-TDM píše: Akorát v rozměru 120/80-18 což je jedině povolenej rozměr zadní pneu, se žádná ze schopných homologovaných pneumatik nedělá Vepředu 80/100-21 je výběr o něco lepší..
Za nesedící výšku profilu mě z STK ještě nikdy nevyhodili. V polovině případů to ani nekomentovali.
RomanHA píše:
Pred peti lety do me v aute zezadu nabouralo dalsi auto (po te, co kvuli chodci auto prede mnou zastavilo, ja dobrzdil bez ztraty kyticky, ale auto za mnou me tuklo), ale jejich likvidator do protokolu zapisoval i rozmer a stav mych pneu (nechapu proc).
Před pár lety se mi stalo to samé. Likvidátor si opsal a vyfotil gumy, které nesouhlasily snad žádným rozměrem s TP. Vůbec nic z toho nebylo. Musel by tam být nějaký prokazatelný vliv na nehodu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Fyro píše: EnduroOnRoad> Díky za info. Běžný blátíčko a mokrou trávu to dává?
Hele vono se to jako asi celkem blbě hodnotí, protože "blátíček" i "mokrejch tráv" znám asi šest druhů a to jsem toho v terénu eště příliš neodjezdil. Je to o podkladu, složení zeminy a stupni promočení. Znám "blátíčko", který má bořivost tak akorát, takže mi to v něm drží velmi dobře, dá se vostře zatáčet a neuletí to, prostě velmi dobrej povrch a jiný zdánlivě podobně vyhlížející blátíčko zvláště pak jílovitého charakteru na tvrdým podkladu je jak led a jsem rád že jedu rovně bez zálehu. Okraj rozbahněnýho kyprýho pole po dešti, to taky nebylo pěkný ujížděl předek i zadek do stran a potrénoval jsem si rovnováhu jako nikdy (to byla ale eště MC23). Mokrá tráva bejvá obecně svině, ale kupodivu jsem s ní měl asi tak nejmenší problém, jo trakce je horší, ale přizpůsobením techniky jízdy se dá normálně jet. Zato usušená ležící posekaná taková ta hutná dlouhá tráva, ta klouzala celkem obstojně. To že to pneu "dá" je subjektivní hodnocení, každej na to má jiný náhled a představy. Doporučuju jednotlivé kandidáty nazout a všechno si projet a budeš vědět, co ti vyhovuje. Zkušenost je nepřenosná..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
EnduroOnRoad píše: Hele vono se to jako asi celkem blbě hodnotí, protože "blátíček" i "mokrejch tráv" znám asi šest druhů a to jsem toho v terénu eště příliš neodjezdil. Je to o podkladu, složení zeminy a stupni promočení. Znám "blátíčko", který má bořivost tak akorát, takže mi to v něm drží velmi dobře, dá se vostře zatáčet a neuletí to, prostě velmi dobrej povrch a jiný zdánlivě podobně vyhlížející blátíčko zvláště pak jílovitého charakteru na tvrdým podkladu je jak led a jsem rád že jedu rovně bez zálehu. Okraj rozbahněnýho kyprýho pole po dešti, to taky nebylo pěkný ujížděl předek i zadek do stran a potrénoval jsem si rovnováhu jako nikdy (to byla ale eště MC23). Mokrá tráva bejvá obecně svině, ale kupodivu jsem s ní měl asi tak nejmenší problém, jo trakce je horší, ale přizpůsobením techniky jízdy se dá normálně jet. Zato usušená ležící posekaná taková ta hutná dlouhá tráva, ta klouzala celkem obstojně. To že to pneu "dá" je subjektivní hodnocení, každej na to má jiný náhled a představy. Doporučuju jednotlivé kandidáty nazout a všechno si projet a budeš vědět, co ti vyhovuje. Zkušenost je nepřenosná..
Ty máš MT21 vpředu i vzadu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Deadman píše: Koukám, že v rozměru 120/90-18 se dělá i Mitas C-02.
Na CRF potrebuješ 120/80-18, ak sa dobre pamätám.EDIT: Nie kvôli TP, ale 120/90 sa bude odierať o výfuk, aspoň originál.
Naposledy editováno 01.08.2023 14:37:26
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Fyro píše: začnu Pokusy s tím , Že dopředu dám MT 16 a vzadu nechám původní IRC
Dneska zase jedeš bomby . Nejdřív o vypadalo, že jsi pochopil , jak jsi tu trousil ty svoje IRC blboviny , ale evidentně tvoje zatmění pořád trvá, teď v kombinaci s motokrosovou přední. Když už potřebuješ mít všechno legální, tak si taky zjisti, jestli ta pirellka má vůbec homologaci. E v kroužku mají určitě přední céčkové mitasky, třeba C-16.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kohlstein píše: Dneska zase jedeš bomby . Nejdřív o vypadalo, že jsi pochopil , jak jsi tu trousil ty svoje IRC blboviny , ale evidentně tvoje zatmění pořád trvá, teď v kombinaci s motokrosovou přední. Když už potřebuješ mít všechno legální, tak si taky zjisti, jestli ta pirellka má vůbec homologaci. E v kroužku mají určitě přední céčkové mitasky, třeba C-16.
irc Jsem psal že jsou v pohodě na silnici a na suchej terén, Na tom si trvám. Spoustě lidem to bude stačit.
To sis kámo popletl, já psal že nic legálního nepotřebuju… Mě zajímají dobrý jízdní vlastnosti a moje bezpečnost.
Kdybych chtěl jezdit jen off tak Moc dobře vím co na to dát. ale chci si přejet i po silnici, Tak místo toho machrování Kdybys radši poradil…
Naladit kompromisní řešení je vždycky těžký, Ne-li nemožný.
Naposledy editováno 01.08.2023 22:24:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Metric píše: Na CRF potrebuješ 120/80-18, ak sa dobre pamätám.
EDIT: Nie kvôli TP, ale 120/90 sa bude odierať o výfuk, aspoň originál.
Proč? Profil by neměl ovlivnit šířku, ta je daná uvedenou šířkou.
Já má praktickou zkušenost s tím, že různé gumy stejného rozměru se skutečnou šířkou a výškou často od jmenovitých rozměrů značně liší. A to rozdílně i u různých modelů jednoho výrobce, natož výrobců různých. U různých gum jednoho rozměru obutých na jednom rozměru ráfku jsem naměřil přes centimetr rozdílu mezi tou nejužší a nejširší. S výškou profilu to bylo ještě horší.
U jedné 120/90 gumy jsem naměřil šířku 132mm, takže by správně měla být označena 130/.....
Takže nejde ani tak moc o jmenovitý rozměr, jako o konkrétní model gumy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kohlstein píše: Fyro> Poraděno už ti bylo, nefungující kompromisy vymýšlíš je ty sám.
Člověče, jezdíš ještě vůbec na motorce?
Neznám Vaše vystupování na fóru v minulosti, ale poslední měsíce od Vás vidím často zbytečné navážení se do ostatních.
Přitom je to hlavně o formě vyjadřování se.
Sám jsem blbec, co nejdřív píše a až pak myslí. Občas si ale svůj příspěvek před odesláním přečtu a dojde mi, že je lepší to zahodit a zapomenout.
Naposledy editováno 02.08.2023 08:46:53
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Před tou pojistkovou skříňkou pod sedlem je předřazená společná pojistka pro všechno, která je umístěná na startovacím relé (přes jeho kontakty je vedeno napájení z baterky a alternátoru. Dále jsou tam nezávislé 30A pojistky pro ABS, u kterých jsem nezjišťoval zapojení.
EDIT: Dodatek - Honda doporučuje z té zásuvky brát maximálně 3A. Což i dává smysl, ten původně mlhovkový konektor má tenké piny zhruba 2x0.5mm, není dělaný na velký proud.
Potenciální spotřebiče:
Vyhřívané hefty si dle modelu vezmou od 3A (nekvalitní šmejd Saito II) po 6A (výkonné hefty Daytona).
GPS navigace se 4 jádrovým ARM procesorem si vezme tak 1A.
Některé výkonné USB nabíječky mohou žrát i 2A. - stejně tak když nabíjíte mobil.
Pokud tedy chcete těch spotřebičů kombinovat více, jako já, bude lepší jiné řešení.
Ještě jsem nekoukal na sílu drátu, jestli bude stačit použít jiný konektor, nebo raději natáhnout silnější drát a tímhle třeba spínat relé..
...tedy Honda má na tom napájení displaye a té zásuvky 10A pojistku, jako všude jinde. Pokud ta ochrana má fungovat, měl by tam být kabel co ten proud zvládne bez přehřívání. Pokud je kabel tenčí (spotřebu modulu displaye odhaduji na půl ampéry), měli by použít slabší pojistku.
Naposledy editováno 02.08.2023 16:54:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Deadman píše: Proč?
Neviem, proste sa odierala. Alebo mi nejakí škriatkovia potajme hoblovali výfuk.Deadman píše: Takže nejde ani tak moc o jmenovitý rozměr, jako o konkrétní model gumy.
Bola to Mitaska, presný model si nepamätám. Medzitým obmenili modelovú radu, tak to neviem ani dohľadať. Nejaká enduro guma.Naposledy editováno 02.08.2023 17:05:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
To s tou šířkou gum vynecháme, už se to tu několikrát probíralo, asi tak dvakrát do roka. A jak to jde s tím lehkým pertinaxovým výfukem? Jsem zvědavý na to kouzlo, které udělá na 40 cm ze 120 dB pouhých 70, nebo co to bylo zájemcům nabulíkováno.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kohlstein píše: Deadman> A co potřebuješ nechat poradit ty?
Neočekávám, že bych se od tebe dozvěděl něco užitečného.
Ohledě výfuku, ten je na CRF je ve všech režimech citelně hlučnější než 30 let stará NX250. Mě bude stačit i 3dB dolů, tedy poloviční akustický tlak.
Mimochodem, na youtube jsou záběry o překvapivé konstrukci toho origo výfuku. Preciznost Hondy se tu nekoná, vypadá to jako zbastlený absobrční výfuk s tlumítkem:
Skoro mám nutkání to rozdělat a podívat se tam boroskopem - zda se soudruzi v Thajsku obtěžovali s přepážkama, nebo zda je to volně průchozí až po katalyzátor.
Origo výfuk (bez svodu) údajně váží 6kg. Pokud se místo z levné oceli, dost silné aby vydržela teplotu za katem, použije dural a kat se zcela vynechá, jistě nebude problém se dostat na poloviční hmotnost. Stejně tak konstrukce tlumiče může být trochu sofistikovanější.
Metric píše: Bola to Mitaska, presný model si nepamätám. Medzitým obmenili modelovú radu, tak to neviem ani dohľadať. Nejaká enduro guma.
Změřil jsem teď prostor mezi výfukem a a gumou. V přední části je ta mezera asi jen 4mm s origo IRC gumou, která má šířku 119mm.
Takže stačí, aby guma byla o půl centimetru širší než jmenovitý rozměr, jako že drapáky Mitas jsou širší i o centimetr, drhnout to může. Také záleží, zda je správně seřízen směr kola na zadní ose.
Nicméně par milimetrů by šlo nahnat ohnutím středního držáku výfuku, dalších půl centimetru by šlo získat splácnutím nebo uříznutím konce tepelného štítu na výfuku, který koliduje jako první.
Pokud bych už ale obouval něco, jako Mitas C-20, zvolil bych spíš rozměr 110/90.
Naposledy editováno 03.08.2023 09:41:41
Kohlstein píše: Deadman> A co potřebuješ nechat poradit ty? Různí fyrové tady totiž nadiktují do telefonu hromady kokotin a je potřeba to občas zkorigovat.
To s tou šířkou gum vynecháme, už se to tu několikrát probíralo, asi tak dvakrát do roka. A jak to jde s tím lehkým pertinaxovým výfukem? Jsem zvědavý na to kouzlo, které udělá na 40 cm ze 120 dB pouhých 70, nebo co to bylo zájemcům nabulíkováno.
Jednoduchý řešení,
mě si zablokuj a vůbec na mě nereaguj. Musíš chodit na fóra Mensy , Když seš takovej myšlenkovej gigant A tady tě to rozčiluje, Že musíš lidi urážet…
Nebo jdi na novinkycz, Tam se můžeš vyřádit Mezi svejma. Já myslím že už tam asi aktivní seš..
Naposledy editováno 03.08.2023 10:12:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
HaroldENG píše: Ještě drobný update, hodil jsem se do řeči s borcem na infolince a výsledná cena včetně pošty je 10 431 Kč (435,30 EUR). Nevšiml jsem si, že PayPal si účtuje 3 % (stornoval jsem) a navíc mi dali slevu Oproti 16k v CZ docela slušné.
Vím že se to tohoto vlánka moc netýká, ale když už jsem to tu načnul, tak jen pro info ...v pondělí objendáno, dnes jdu jezdit
Naposledy editováno 03.08.2023 15:06:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jakou jsi bral pružiny a jak se jeví její tuhost?
Naposledy editováno 03.08.2023 16:13:22
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Na váhu 55az 85kg, což by byl ideální a cena vypada fajne
https://www.puntomot...e-8859518079440.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Palomoto píše: Deadman> poptal jsem zadní tlumič Hyperpro a Wilbers. Ten Wilbers je nastaven dle zadání podle stylu jízdy a na váhu a prý mají asi tři délky, standard, snížení o 30mm a snížení o 60mm. Ale to říkal jen po paměti a zjistí a dá vědět více
Další možnost jsou Britové, ti mají normální a sníženou verzi https://www.rallyra...00-l-r-level-1-shock která údajně při správně nastavené pružině vychází sedlo ve stejné výšce jakou u originálu (nepíšou kolik, to u originálu silně závisí na váze jezdce). Nabízí k tomu i patřičně naladěné vnitřnosti do přední vidlice.
Uvádějí délku tlumiče o 17mm kratší než origo, což nevím jestli není moc. Ten jejich tlumič samotný vychází na 15 litrů včetně cla a daně, plus poštovné (asi litr i s poplatkem za proclení). Jako základ používají tlumiče Nitron.
YSS mi zatím neodpověděl. Vzhledem k tomu, že jsem se ptal i na cenu a dodací dobu, což ten člověk sám nemůže vědět, nechal bych mu na odpověď alespoň týden. Tedy pokud mu ten email nespadl do spamu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |