2 reakcí na tento příspěvek Problém s vidlicí u pionýra
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s vidlicí u pionýra
Nevim, jake alternativni reseni si predstavujes. Ta pouzdra proste musis vymenit, jinak ti bude predni kolo litat do vsech stran.
Naposledy editováno 03.08.2023 17:45:57
1 reakcí na tento příspěvek Problém s vidlicí u pionýra
V praveku, keď sme ako puberťáci jazdili Pionier-cross, predná vidlica bola jedným z najväčších problémov, ktoré sa museli riešiť.
Tie púzdra sú pôvodne z teflonu, problém je hlavne s ich fixáciou v požadovanej polohe. Je celkom možné, že sa pohnú a vydajú sa vlastnou cestou...
My, vééééľkí závodníci, sme nechali známym sústružníkom (v lodeniciach v Komárne) vytočiť presné bronzové púzdra, ktoré sme potom fixovali červíkmi M6 cez navrtané závity do trubiek USD-vidle. Po tri červíky pre každé púzdro. Neporušená gumová harmonika je potrebná!
Aby Pionier - a brýle - vydržali aj nejaké skoky a vidle mali akú-takú stabilitu, zvarili sme dokopy dva plechy horných brýlí, dokonca aj spodné brýle sme zdvojili z dvoch spodných Pařez. brýlí, vtedy sa takých válalo na šrotoviskách habadej. Boli natočené k sebe a tvorili priestorovo tuhší celok.
Zlepšenie však potom priniesla aj tak až výmena kompletného predku za hocičo iné...
Pre pripravovaný Pionier-cross nás geriatrikov som začal vyrábať pred pár rokmi podobný predok, ako sme mali v praveku.
Tie zdvojené spodné brýle vypadajú takto (tá trubka trčiaca dole sa samozrejme odreže):
1 reakcí na tento příspěvek Problém s vidlicí u pionýra
1 reakcí na tento příspěvek Problém s vidlicí u pionýra
Z jednej trubky Pařez-vidle som vymlátil púzdro a fakt vypadal, ako teflon. Špinavý, ale priesvitný, opotrebovaný, tenký, ale stále pružný.
Neskoršie vidle ale už pravdepodobne teflon nemali.
Ale sa nehádam, bronz je bronz, mazať treba a púzdra sú tiež citlivé na špinu, manžety tie vidle fakt potrebujú.
Niečo pre repas, možno pomôže:
pionierklub.estranky.sk/clanky/vymena-prednich-puzdier-_tlmice_.html
Naposledy editováno 03.08.2023 22:40:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s vidlicí u pionýra
Teflonova pouzdra tam nikdy nebyla - to by ten fichtl musel stat 2x tolik a prodaval by se akorat tak v Tuzexu. Mozna se nejaky kutil dostal k teflonu a udelal si z nej ta pouzdra, ale z fabriky to tam urcite nebylo.
Medved píše: papiboy> nejsi krokosuv bracha? Mate dost podobne pribehy .
Teflonova pouzdra tam nikdy nebyla - to by ten fichtl musel stat 2x tolik a prodaval by se akorat tak v Tuzexu. Mozna se nejaky kutil dostal k teflonu a udelal si z nej ta pouzdra, ale z fabriky to tam urcite nebylo.
Přesně tak, origoš teflonový pouzdra tam nikdy nebyla
1 reakcí na tento příspěvek Problém s vidlicí u pionýra
Pidra píše: My jsme kdysi dávno nechali dělat ta pouzdra delší,aby lépe držela stabilitu a navíc jsme dávali zezadu mazničku.samozřejmostí byla dobrá manžeta
Mazničku měla originál 555 a zřejmě i 550 Jo a prvních pincků 20, 21 byla pouzdra tři.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s vidlicí u pionýra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s vidlicí u pionýra
ja1 píše: DachlAdam> pokud má š soustznika, udělej je z bronzu, jinak dole je napevno s venkovní trubkou a nahoře je pevně s vnitřní
A jak by to montovali?
ja1 píše: DachlAdam> pokud má š soustznika, udělej je z bronzu, jinak dole je napevno s venkovní trubkou a nahoře je pevně s vnitřní
To je blbost, pouzdro horní i dolní je napevno ve venkovní trubce a obě kluzně na kluzné vidli.
ja1 píše: DachlAdam> pokud má š soustznika, udělej je z bronzu, jinak dole je napevno s venkovní trubkou a nahoře je pevně s vnitřní
V dobe dnešních materialu bronz? Tohle je aplikace kam se primo nabizi neco co nevyžaduje mazání. Dneska se da z tech superplastu i tisknout na tiskárně kterou ma kazdej trouba doma - ja bych to docela zkusil. Ale fichtla se mi rozebirat nechce a uz vubec na nem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s vidlicí u pionýra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s vidlicí u pionýra
ja1 píše: Krautkopf> jako klasický tlumič nasadis volné futro na trubku a nahoru na ni klepnes druhé, pak zasunout do trubky a spodní futeo naklepnes zespoda, pak se ti nestane že ti futro sklopné nebo vypadne
Vůbec tvůj zmatený popis nechápu. To je nějaká naprostá kravina.
Do vnější trubky vidlice se neklepou obě dvě silonová pouzdra, jedno někde ve dvou třetinách, druhé dole. Vystružíš na patřičný rozměr, aby vnitřní trubka se volně, ale bez vůle pohybovala a je hotovo, pak jen složíš dohromady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s vidlicí u pionýra
Medved píše: papiboy> nejsi krokosuv bracha? Mate dost podobne pribehy .
Teflonova pouzdra tam nikdy nebyla - to by ten fichtl musel stat 2x tolik a prodaval by se akorat tak v Tuzexu. Mozna se nejaky kutil dostal k teflonu a udelal si z nej ta pouzdra, ale z fabriky to tam urcite nebylo.
Čau, Medved, papiboy nie je môj brácha, on je origo z Komárna a ja som sa tu na juh prisťahoval z východu. Zo Sniny. . Ináč čo sa týka Pionierov, papiboy je oproti mne niekde úplne inde. Ja som bol len užívateľ , nie úpravca. Jazdil som na Jawe 555, potom na Mustangu, ten som mal od nova, ale do vidlíc som sa nehrabal. Mal som aj tú Jawu 20, ale bez revmaplechov, samozrejme zo širokými riadidlami. No ja a papiboy sme sa museli na 100% stretnúť na závodoch Pionier cross . Jazdí sa to totiž u nás v Bajči. Pomáham upravovať trať , kosiť a také blbosti. Samozrejme chodím tam rád, lebo cítim vôňu a rev dvojtaktov. Niekedy sa možno stretneme naživo.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s vidlicí u pionýra
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava tachometru Jawa 50/20 Pionýr | Tomid23 | 10 | 14.10.2024 v 08:10 1100Virago |
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 13 | 9.10.2024 v 16:47 pitbikeros |
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
Nasazení řídítek do představce - Ja... Jawa 50/21 Pionýr | VojtaSteiner | 2 | 9.7.2024 v 22:33 Kohlstein |