AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Jako takhle, trochu hodit musí, aby to fungovalo, ale pár setin a obvykle stačí házení náboje...
Čistá nula není ideální, ale to není nikdy...
Desetina už je moc, to pak kope jak kráva..
Pointa byla v tom, že Milan má problém s krátkou životností řetězu a měří opotřebení a házivost kol pouhým okem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Jo, to je pěkný.
Pěkný snad ani ne, ale četl jsem tady, že jsou to absolutně bezporuchové stroje.dave-lister píše: Pointa byla v tom, že Milan má problém s krátkou životností řetězu a měří opotřebení a házivost kol pouhým okem.
Já to pochopil,. To upřesnění jsem zmiňoval proto, aby si uvědomil, jaké následky to má, když to není v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Teď jsem si všimnul, to snad není normální, vymyslet hlavní stojan, který musíš vypodkládat, aby jsi měl zadní kolo ve vzduchu.
No to provedení co vidíš, už je upravené tak, aby bylo možné, postavit wergl na ten stojan jedním člověkem.
Prodlužovat ho Milan nechtěl z obav, že by mu prodloužení, tuto úpravou nabytou vlastnost zase sebralo..
On je to celkově jeb. to byly jen ty dvě truby a spodní příčka, nahoře ná krátkých čepech, tkeré se z toho vyvrací...
Nebyl tam ani nášlap, ani páka, ani to horní žebro... Totální Trash...
Naposledy editováno 25.09.2023 18:49:13
Já jsem opravdu rád, že motorka je taková, jaká je. A že na stojan ji lze vůbec postavit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Já si myslím že z Jawy udělat solidní motorku docela jde. Jenom musí mít člověk hromadu času , doma malé strojírny a nebát se vyměnit 95 % dílů z něčeho jiného.
COž je mimořádně pošetilé, riskantní a úplně zbytečné, když skutečně dobrých motorek je dost a lepší je všechno ostatní, krom Dněpra...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kámoš to vyřešil, vyměnil u dněpra polovinu věcí včetně motoru .
S BMW je to konečně silný a relativně spolehlivý stroj. Ale má tu nástrojárnu...
Osobně bych do Jawy 650 ani 660 nešel, ač jsem trochu váhal, díky tomu, že mi byla na kravení kdysi zapůjčena Yamaha XT , kterou má zeťák a která má stejný motor a nebyla vůbec špatná, ale co z toho udělala Jawa je k pláči.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Jak se říká, pokud máš Jawu, musíš mít dílnu, pokud máš dněpra, musíš mít nástrojárnu.
Kámoš to vyřešil, vyměnil u dněpra polovinu věcí včetně motoru .
S BMW je to konečně silný a relativně spolehlivý stroj. Ale má tu nástrojárnu...
Osobně bych do Jawy 650 ani 660 nešel, ač jsem trochu váhal, díky tomu, že mi byla na kravení kdysi zapůjčena Yamaha XT , kterou má zeťák a která má stejný motor a nebyla vůbec špatná, ale co z toho udělala Jawa je k pláči.
Přesně. Měli dobrý motor a stejně je to krám... Motorka je komplexní věc, když je něco hodně blbě, stačí jediná věc, nebo parametr, tak to stojí za hovno celé... A když je jen jediná věc dobrá a zbytek nahovno, tak to nemůže být lepší i kdyby ses upsal čertu. U Vintage to konečně získalo i smysluplný design, ale co s tím, když je to prostě krám a ještě k tomu jednoválec, což je pro cestovní stroj středního objemu prostě nedůstojné.....
Koupit si Dněpra a pak ho předělat na BMW aby to aspoň trochu fungovalo..... Zbytečné, to si mohl rovnou koupit normální BMW, ušetřil by spoustu času i peněz...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše:
Koupit si Dněpra a pak ho předělat na BMW aby to aspoň trochu fungovalo..... Zbytečné, to si mohl rovnou koupit normální BMW, ušetřil by spoustu času i peněz...
Jako to bys Buchtiče musel znát. Věř mi, že nemohl...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V mém případě by bylo logické a levnější koupit novou motorku.
Přesto strkám prostředky a čas do staré Hondy a Čz, Jaw.
Víte proč? Protože mě to moc a moc baví.
A taky mě neláká, alespoň v této chvíli, motorka s tabletem místo přístrojovky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Logika říká mít a jezdit na bezporuchové sterilní motorce, ale...čas, peníze - dávám do jedné jediné Jawy. A dělám to rád. Někdy to je až otravné, ale většinou mám radost z toho, že se podaří něco vylepšit, opravit, změnit. Ted' zrovna domlouvám opravu elektriky, aby Jawa svítila, blikala.
Potom bude následovat řetěz a sekundární kolečko. To bude taky zajímavé, jaký sekundár ? Z Yamahy, nebo si ho dát vyrobit ? Spíš uvažuju o druhé možnosti. Jo, jsou to neustálé starosti, ale příjemné.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Každého věc. Když se jim to líbí....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Někteří chlapi platí ženám, aby je kopaly do koulí.
Každého věc. Když se jim to líbí....
Ano, i když to srovnání je dost dehonestující.
Latinsky je to "de gustibus non est disputandum"
Česky "proti gustu žádnej dišputát"
Naposledy editováno 26.09.2023 19:02:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Tak ne všechno, co děláme, děláme kvůli penězům, nebo logice.
V mém případě by bylo logické a levnější koupit novou motorku.
Přesto strkám prostředky a čas do staré Hondy a Čz, Jaw.
Víte proč? Protože mě to moc a moc baví.
A taky mě neláká, alespoň v této chvíli, motorka s tabletem místo přístrojovky.
No ty tablety mi serou, přestože mám Smartphony celkově hodně rád, tak tablet místo přístrojovky mi pod čumák taky nejde... Klasickej, hezkej budík s rafikou, se mi líbí víc...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale kvůli těm kufrům (nejen, ale hlavně) cestuji delší cesty na Hondě. Něco jezdím sám, něco s ženskou.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: No ty tablety mi serou, přestože mám Smartphony celkově hodně rád, tak tablet místo přístrojovky mi pod čumák taky nejde... Klasickej, hezkej budík s rafikou, se mi líbí víc...
Až si někdo z lidí zvyklých na asistenty do deště, ABS a podobně osedlá motorku bez toho, tak bude brzo v problému.
A já ty motorky bez kravin fakt mám rád.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jo a to co jsem napsal výše, platí i pro auta. Proto jezdím Škodou 120.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Upřímně řečeno, třiapůli 634 chybí na pohodlné cestování pouze nějak možnost připojit kufry. Jinak po namontování VAPE 12V, pořádné sedačce a výměně tlumičů pérování je to skvělá motorka na cestování. Akorát, že tak na víkend.
Ale kvůli těm kufrům (nejen, ale hlavně) cestuji delší cesty na Hondě. Něco jezdím sám, něco s ženskou.
Chybí jí tak30-50 koní výkonu, aby obstála taky jinde, než na okreskách...
Milan1963 píše: 350_634> Já taky. Nepotřebuju ABS, mapy, asistenty, chci sám ovládat motorku, ne aby ona ovládala mně. A jsem rád, že poslední pravá českou továrnou vyrobená Jawa nemá nic z toho. No, ale přece jen mi něco vadí : digitální displej ukazující kilometry. Navíc je špatně čitelný. Takový pionýr, kde jsou kilometry dobře vidět - z toho si v Týnci měli vzít příklad.
Jo a to co jsem napsal výše, platí i pro auta. Proto jezdím Škodou 120.
Ovládá tě... Stejně zlomyslně, jako Saturnin svého pána, tě ovládá svými bludy a závadami...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Chybí jí tak30-50 koní výkonu, aby obstála taky jinde, než na okreskách...
Ale ne. Transalp má pro mě přebytek výkonu ve dvou s nákladem. Třistapadesátka je pro mě v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Ale ne. Transalp má pro mě přebytek výkonu ve dvou s nákladem. Třistapadesátka je pro mě v pohodě.
Transalp má tak stěží výkon aby nebrzdil okolní provoz. Je to takové hodně pohodové ježdění.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Zbytečné, to si mohl rovnou koupit normální BMW, ušetřil by spoustu času i peněz...
LŽEŠ!!!!! Nedávno jsi tu psal, že BMW jsou věčně porouchaný mrdky. tak by neušetřil nic.Naposledy editováno 26.09.2023 21:27:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |