AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Hele někdy se určo na kafčo sejdem když jedeme motodovolené, obvykle ani dopředu nevíme kam kdy dojedeme, a když začne padat slunce, prostě najdem místo na stan Kdybys náhodou ty zabloudil Plzeň, neváhej se stavit, zrovna jsme naskladnili dobrou Brazilskou kávu
350_634: I ta nejjednodušší krystalka při dobré anténě ještě má co chytit. Problém je u těch nejjednodušších selektivita, protože maďar mluvící přes rumuna, to sice víš že něco chytáš ale už nevíš co. Ta válečná co mám má ještě krystal galenitu, ale vzhledem k tomu, že prahové napětí je potřeba co nejnižší abychom něco v téhle zemi bez rozhlasu na AM chytli, šla tam germaniovka od Tesly schovat do krabičky. Ale na galenit se taky nějaké šuškání povedlo při dlouhých pokusech Mám teď rozestavěnou krystalku, která má ladící kondenzátor i ladící cívku, tak uvidíme
Parkside mám hlavně kvůli tomu když člověk potřebuje věc jednou za čas a kvůli tomu času. Když jdu do železářství Lídl pro rohlíky občas naberu i nějaký vercajk.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Padl tu dotaz, kdy se definitvně určí termín Podzimního srazu. Což by asi chtělo, jelikož je jeden z možných termínů již za týden.
Chci kupovat nejnovější Aku rázový utahovák parkside, povolovací moment kolem 1800nm je za tu cenu úplně super. Jen nevím, jak na tom je. Občas si půjčím Milwaukee, když dělám na autě a je to nedocenitelný pomocník, bez kterého se do toho už ani nepouštím.
https://www.lidl.cz/...Jp5HAExoCVJ4QAvD_BwE
Naposledy editováno 29.09.2023 13:42:43
skodovak píše: Pechu právě autorange je věc, pro kterou spousta měřáků ležela v mé bývalé práci v šuplíku. Ono nastavit si rozsah ručně mi nevadilo a dodnes nevadí, ale když potřebuji měřit třeba půl vteřiny trvající impuls na lince, tak než se zautoranguje, tak impuls je v háji a další přijde až po dalším vlaku... Zato jsem nedal dopustit na starej dobrej Ganzuniv.
Ono digitální měřáky maj jednu obrovskou nevýhodu. Psychologickou nevýhodu. Spousta lidí věří, že když jim ukazuje 13,44V tak přeci to je na setiny přesné. A pokud to měří navíc na 100V rozsah...
350_634: Což o to, ono to bastlení a kutění leckdy naučí nejvíc. Loni jsme s kolegou ve škole organizovali akci výročí 100 let pravidelného vysílání rozhlasu. Žáci stavěli audiony, krystalky... sám jsem zabil dva víkendy experimentama s košovejma cívkama a krystalkou z období války, kterou jsem kdysi našel na půdě baráku
Hele on není autorange jako autorange. Tady lze samozřejmě rozsah předvolit a zablokovat a i ta rychlost toho autorangovani ze strany měřáku je jiná, když máš měřák za litr, nebo za tři, nebo za deset. Uni-t mám rád proto, že už jsou to slušný měřáky, ale za peníze takový, že když ti někde upadne, nepůjdeš se z toho oběsit... Impuls většinou má stanovenou úroveň, tak si vybereš rozsah, za blokuješ, navolíš si min/max režim a ono to ten impuls krásně chytí.
assassin píše: kehaj> no nevim, jestli zasadni problem elektroniky v aute je to, ze nedokaze jet na polomrtvou baterku… on to yaris nejspis taky nedokaze…
On o tom nejvic napovida ten, co takove auto nema. Ja jsem se zadnym modernim autem nemel problemy ktere by me donutily neco dlouhe hodiny jawit na krajnici. Se staryma krapama jsem to zazil mockrat, kdybych nemel naradi a technicke vzdelani a praxi tak bych se spoustou starejch aut nedojel… a to jsem nastesti nikdy nevlastnil poklady typu embecko…
A proč by jezdil na polomrtvou baterku? Baterka stojí dva tisíce a koupíš jí i v neděli odpoledne....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: 350_634> Na YouTubku je porovnání bezínové pily s pilou Stihl. Vzal jsem raděj Stihl 271-žralok dřeva . Nevím jak u řady performance -měl jsem jen malý rázák ale ale paradoxně zelená řada zatím no problém. Jen se musí zajet uhlíky.
Měřák vypadá pěkně mám ale jiné značky.
Na poslední spartakiádu jsem cvičil taky. 1985. Ta poslední plánovaná 1990 už moc nenadchla ani jako sokolský slet. Cvičil jsem i na mé první 1975.
Porovnání řetězových pil Parkside PBKS 53 A1 z výkonem 2kW vs Stihl MS 211 z výkonem 1,7KW. YouTube
Hele dřív byl Parkside asi i dobrej, ale teď to stojí za hovno... V okolí rozbruska, reklamace, pila, reklamace, sbíječka 2x reklamace..... To ať si strčí do prdele na štorc....
Já dodržuji to, že se nářadí kupuje v kvelbu s nářadím a rohlíky v kvelbu s rohlíkama...
Kupovat si nářadí v kvelbu s rohlíkama není můj styl. Taky mi z nářadí neodešlo vlastně nikdy nic náhle a nikdy nebyl problém i když to mám v ruce takřka denně. Různé značky, různé stáří, všechno funguje, jen malá rozbruska, po asi 20 letech nedrží aretace vypínače, koupil jsem si novou, Feinku, a tamtu odložil.....
assassin píše: Mam ten nejsilnější razak z performance rady a krom toho, ze je to velky heblo tak na nej nemuzu rict křivý slovo…
Kdybych ho používal denne tak koupim Milwaukee, ale takhle dvakrat za rok prezuti auta a sem tam nakej zatuhlej šroub na moto… uplne v poho.
Hele Rázak Milwaukee je supr, ale ty ostatní věci žádná sláva.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: ..... To ať si strčí do prdele na štorc....
Zní to lákavě teda.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Už jsem ale taky otočil kormidlem a beru i kvalitnější cajky.
Hele Rázak Milwaukee je supr, ale ty ostatní věci žádná sláva. --- Miwaukee je málo muziky za hodně peněz. Něco trochu víc než málo za hodně peněz.
Mám profi Bosch, v práci devalt a makitu. S těma žádný problém není ale slyšel jsem že už např. Bosch není co to bylo.
Naposledy editováno 29.09.2023 15:17:45
Jirka4137 píše: Pech njn. ale ty jseš malý autoservis.Mě se za ty prachy vyplatí.
Už jsem ale taky otočil kormidlem a beru i kvalitnější cajky.
Hele Rázak Milwaukee je supr, ale ty ostatní věci žádná sláva. --- Miwaukee je málo muziky za hodně peněz. Něco trochu víc než málo za hodně peněz.
Mám profi Bosch, v práci devalt a makitu. S těma žádný problém není ale slyšel jsem že už např. Bosch není co to bylo.
Bosch má různé kvalitativní řady. Je třeba hlídat, co bereš. Je levný Bosch a dobrý Bosch, není to totéž.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Pech njn. ale ty jseš malý autoservis.Mě se za ty prachy vyplatí.
Už jsem ale taky otočil kormidlem a beru i kvalitnější cajky.
Hele Rázak Milwaukee je supr, ale ty ostatní věci žádná sláva. --- Miwaukee je málo muziky za hodně peněz. Něco trochu víc než málo za hodně peněz.
Mám profi Bosch, v práci devalt a makitu. S těma žádný problém není ale slyšel jsem že už např. Bosch není co to bylo.
Jakoze mas razak bosch a v praci razak dewalt a makita a jsou lepsi nez razak od Milwaukee ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Já mám jen starý šroubovák a desítku klíč, tak do debaty o nářádí nezasáhnu, ale:
Padl tu dotaz, kdy se definitvně určí termín Podzimního srazu. Což by asi chtělo, jelikož je jeden z možných termínů již za týden.
Naposledy editováno 29.09.2023 17:47:08
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Můj šéf má doma v garáži spoustu motorek z časů DDR, různý Simsony MZ a další. Z jara přivezl do práce údajně to nejlepší co v garáži má - Simson-AWO 425 S. Chtěl to oživit a sezónu, aby s tím mohl jezdit na výlety. Motorku jsem mu tedy oživil, vyměnil pneumatiky, odstranil závady jak jen to šlo. A výsledek? Nejel na tom ani jednou, protože jezdit se na tom dneska nedá. Jezdit s tím není vůbec snadný. Vibrace, nízký výkon, člověk si musí dát pozor aby se od motorky nezamazal, človek musí dávat pozor na horký výfuk, motorka si občas postaví hlavu a prostě nechce chytit atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ovšem až těm moderním motorkám bude tolik, tak pojízdné rozhodně nebudou.
Jawa 500 nebyl sráč, ale už v té době unikát. Simson dělal kromě motorek taky šicí stroje a zbraně. Na jednom už tehdy historickěm Simsonu co vypadal jak stará MZ jsem strávil mládí, než jsem udělal papíry na mašinu. Dokonce ten Simson byl vyrobený na suchou baterii. Spolehlivá motorka se zlomkem spotřeby Mustanga, toho jsem měl také.
Je tu pěkně naprdíno.
Naposledy editováno 30.09.2023 06:59:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Na jednom už tehdy historickěm Simsonu co vypadal jak stará MZ jsem strávil mládí, než jsem udělal papíry na mašinu.
Že by Schwalbe?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: .
Ovšem až těm moderním motorkám bude tolik, tak pojízdné rozhodně nebudou.
Tohle je taková omílaná mantra, ale podle mě nesmysl .
Kolik se těch motorek dochovalo? Zlomek. Proč by z těch současných nemohl zlomek jezdit za 80 let?
Je to jen o tom, jestli ti někdo buď mít v garáži a udržovat to. Bez toho by nebyla pojízdná ani většina těch veteránů.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |