AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: FJRPEPA> Učil mě to můj děda v jeho Škoda 120. Už od výroby blbě řadila dvojku a trojku. Pak když jsem byl na učňáku, tak jsem vyměnil v převodovce symchrony (ty synchronní kroužky) a řadila krásně.
Tak asi lžeš !!
Pech určitě ví, že tvůj děda to auto - ač bylo úplně nové - měl v bordelu. Respektive už výrobce AZNP ho měl v bordelu !
Ale vážně - věřím tomu. Ne každá nová 105/120 byla perfektní. Ta moje už od koupě z Mototechny nechtěla jet víc než 90, i po zajetí. Při pokusu o 100 km / h. se roztřásla jak ratlík, motor řval že nebylo slyšet vlastního slova ( to teda trošku přeháním ) a ve značkovém servisu i přes tři garanční prohlídky tátovi řekli - jo pane, to je vlastnost. Tak jsme se s tím smířili. A otec jezdil stále osmdesátkou. A já jezdím ještě pomaleji, motor má už minimálně 200 tisíc km a jsem rád, že i přes nějakou spotřebu oleje spolehlivě jede. A těch 100 už taky dokáže - krátkodobě.
V Mezné ( ves kousek od nás ) si známý kolem roku 1986 koupil taky 120. Už jako u nové nešlo pořádně řadit. Zvlášt' 3. a 4. Zvykl si na to. Auto mi potom nabízel, kupoval jiné, ale nevzal jsem ho ani na díly.
Ve dnešním Světě motorů je o provozu starších aut ( i Š 120 ) reportáž. Zajímavé, i když trošku tendenční čtení.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: vypada to, ze jsem se stal majitelem CZ 470 s rozskocenou prevodovkou (sam jsem ji znicil kdyz mi bylo tak 12...) a tudiz je opet aktualni shanka po jednovyfukovem 250 motoru.
To značení bude 475, ne?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: To značení bude 475, ne?
475 je označení motorky, motor je 455. Každopádně bych se sháněl rovnou po motoru z egypťana 485, má silnější převodovku.
kuba350 píše: 475 je označení motorky, motor je 455. Každopádně bych se sháněl rovnou po motoru z egypťana 485, má silnější převodovku.
Ano , myslel sem typ motorky. Assa psal 470, tak sem to chtěl upřesnit (ale on má asi původně opravdu 470 a chce z toho udělat 475, jestli to správně chápu).
E: tak už je mi to jasné.
Naposledy editováno 02.10.2023 16:03:56
Pamatuju si že synchrony který jsem vytáhl z převodovky, měly totálně omačkaný ty stříšky po obvodu synchronu. Ta stříška zabraňuje otáčení synchronu a také ta šikmina brání zařazení dokud není kolo na hřídeli zpomalené na rychlost hřídele. Ty synchrony také samozřejmě vůbec nebrzdili přes tu kuželovou spojku, klouzalo to. Prostě špatně vyrobené.
Ta dědova Škodovka měla spoustu výrobních vad, některé odstranil můj táta, některé jsem odstranil já a některé zůstaly do té doby než auto skončilo na hnoji.
Naposledy editováno 02.10.2023 16:24:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: OK, počkáme tedy co Bimbam a Watapa.
A co takhle přímo vedle Českého Brodu, kde mají otevřeno celoročně, tak na to mrkněte.- Ubytovna Autokemp U Podviničního rybníka. Je to tři sta metrů od hlavní za Orlen Benzina. Volal jsem tam v chatkách místo nemají ale do stanů je to v pohodě. Občerstvení je tam otevřeno večer od šesti do sedmi a ráno na snídani je taky chvíli otevřeno.Naposledy editováno 02.10.2023 17:12:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Tak asi lžeš !!
Ale vážně - věřím tomu. Ne každá nová 105/120 byla perfektní. Ta moje už od koupě z Mototechny nechtěla jet víc než 90, i po zajetí. Při pokusu o 100 km / h. se roztřásla jak ratlík, motor řval že nebylo slyšet vlastního slova ( to teda trošku přeháním ) a ve značkovém servisu i přes tři garanční prohlídky tátovi řekli - jo pane, to je vlastnost. Tak jsme se s tím smířili. A otec jezdil stále osmdesátkou. A já jezdím ještě pomaleji, motor má už minimálně 200 tisíc km a jsem rád, že i přes nějakou spotřebu oleje spolehlivě jede. A těch 100 už taky dokáže - krátkodobě.
.
Možná šel jednoduše vyměnit motor nebo celý agregát a mohls mít suprovější auto. Já měl teda 2 120 jednu mezityp a jednu širokou s hřebenem, ale obě to byla slušný auta v tom měřítku. Nechápu, proč se s tím celej život trápíš.
Miraz250 píše: A co takhle přímo vedle Českého Brodu, kde mají otevřeno celoročně, tak na to mrkněte.- Ubytovna Autokemp U Podviničního rybníka. Je to tři sta metrů od hlavní za Orlen Benzina. Volal jsem tam v chatkách místo nemají ale do stanů je to v pohodě. Občerstvení je tam otevřeno večer od šesti do sedmi a ráno na snídani je taky chvíli otevřeno.
za mě ok. Stejně spávam pod plachtou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: No, ony ty synchrony mezi jedničkou a dvojkou ne vždy fungovaly a to už od nova... Na naší š120 se taky z dvojiky na jedna ten meziplyn dával. Jinak tam moc dobře padla, pokud se nejelo krokem.
A abych byl upřímný, tak dodnes výjimečně z 2-1 meziplyn použiju. Některý auta při určitém nájezdu už tu převodovku nemají jako novou a padne to tam díky meziplynu nenásilně.
Já ty synchrony kvůli tomu měnil. Vydržely tak 150kkm, pak už to šlo nahovno. Dál jsem nový a byl klid. U Favorita bylo najeto 300kkm a převodovka řádila jak nová,jen na pětku trochu pískala.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: dave-lister> jinak taková zajímavost, které sem si u jiných aut nevšimnul. Insignia při řazení nahoru drží sama (bez přidání plynu) cca 2s automaticky otáčky, které odpovídají tomu následujícímu kvaltu. Je to taková drobnost, ale hrozně sem si na to zvyknul. Třeba to mají mnohá jiná auta, ale nepostřehl sem to?
Fordy a Peugeoty už to mají skoro 2o let...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Assasin -Doma mám ještě novou převodovku na 477 jestli by byla někomu k užitku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963.> Také si pamatuju že se nám zdálo že to na GLS špatně táhne. Dostal jsem od kámoše jiný karburátor. Po vyčištění a namontování auto startovalo studené, teplé a dobře táhlo. Bohužel už nevím co to bylo přesně za typ, určitě starší model EDSEDR. Dneska kdybych na to měl čas, dal bych tam motor se vstřikováním MPI z Feldy, případně z Fabie. To bys mohl i vyměnit převodovku, Úhlavou nápravu. Vlastně pořád se tam dá něco dělat. Nekonečný příběh.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Fordy a Peugeoty už to mají skoro 2o let...
Já tomu věřím, ale nikdy sem to nepostřehl. Přeřazení je tak rychlý, že člověk nezkoumá, kam až stihnou klesnout otáčky... až když člověk vše zpomalí, třeba při dlouhé cestě, tak si všimne...
PetrL3 píše: Já tomu věřím, ale nikdy sem to nepostřehl. Přeřazení je tak rychlý, že člověk nezkoumá, kam až stihnou klesnout otáčky... až když člověk vše zpomalí, třeba při dlouhé cestě, tak si všimne...
Ja stridal focuse 2018 a svoje volho a v tom fordu je to dost divne nastavene, radil jsem blbe a musel jsem si vylozene davat pozor na to v jakem poradi co delam…
Sportovnejsi auta (bawa treba) i s manualem davaji "meziplyny" .. ty falesne, proste prasknuti plynem pro srovnani otacek pri podrazeni…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše: Taky spíš počítám s tímto víkendem, byť musím ráno zpátky,
ale ten další termín je už dost blízko Svatomartinské a huse
a dalšímu termínu sleziny místní skupiny.
A kdyby nebyl rozjednaný Kamýk a Skautovna, tak by to asi bylo jedno kam,
ale nechci do toho klukům házet vidle. Písnu Kafimu, jak to vypadá alespon u něj.
No Kafi už psal, že tento víkend, je Kamýk v kundě...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |