chtěl jsem se zeptat na pár věcí:
1. pokud jezdíte ve dvou, tak nevadí spolujezdkyni ty zadní madla (úchyty), že jsou moc vysoko?
2. co říkáte na odpružené, jak to dokáže jet po hodně rozbité silnici? (v porovnání s jinou motorkou a s jakou?) Ideálně by mě zajímalo, jestli někdo jel i na Stromu 800DE, na něm to zkoušel to odpružení si nastavit a jaký je závěr s porovnání s TransAlpem...
3. kolik míváte běžnou spotřebu? (při jízdě mimo dálnice a při jízdě po dálnici)
4. kolik otáček točí motor na šestku při rychlosti 100 a při rychlosti 130 km/h? (ptám se proto, že někde jsem četl, že méně než Strom 800DE, ale nevím už o kolik méně)
5. co teploměr vzduchu, dá se nějak vyřešit? (někde jsem četl, že jo, ale pokud jste si nějaký pořídili, tak jaký? ideální by byla fotka)
6. nepřekvapilo vás na tomto TransAlpu po pár měsících něco? ať už příjemně nebo nepříjemně?
7. co to nastavení brždění motorem? Zkoušel jsem to a nějak jsem ty rozdíly v nastavení nepoznal. Prostě jsem zvyklý na véčko (Strom 650) a vedle toho všechny řadové dvojválce vnímám, jako že moc nebrzdí. Tak jsem si říkal, že zkusím nastavit krajní hodnoty a zkusit to a nic, nepoznal jsem rozdíl.
Díky za odpovědi
----
Jinak na TransAlpu jsem jel, ale jen chviličku, tak proto se ptám na ty delší zkušenosti
Naposledy editováno 01.10.2023 21:25:03
4. Transalp 750 se musí víc točit, aby táhnul, nebude jen čistě o poměru otáčky/rychlost.
Jinak podle mě V-Strom 800 bude lepší cestovní stroj než Transalp 750, vypadá i odolněji, jen hmotnost má vyšší (ale těžiště nemá moc vysoko).
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
2. s 800De nedovedu porovnat, ale při plně naložené motorce se s tím dá uhánět po polní cestě nebo rozbité silnici co strach dovolí :) Též je potřeba říct že TA750 není Enduro, ale "cestovní silniční" enduro. Lehčí terén je ok, ale nějaké hardcore to nebude.
3. jezdím +-4,5l asi to jde lépe, ale obecně spotřebu neřeším, rád to točím
4. to je úplně zbytečná otázka, TA má točivý motor, který žije od druhé půlky spektra a DE800 je zase silný dole. Jediné co se k tomu dá říct je že 130Kmh 6.st cca 5tis/ot
5. je na tobě kam si přilepíš nebo pověsíš teploměr :)
6-7. V strom650 a TA750 jsou dvě úplně jiné motorky. V strom 650 je takový kliďas, skoro by se dalo říct nemasné neslané (najezdil jsem na něm spokojeně cca 15000Km), ale TA750 (najeto cca 5500Km) dovede lehce pozlobit, a v zatáčkách mi přijde obratnější a celkově živější. To největší překvapení je jak moc to dovede být obratné vozítko. O V strom 650 se to říkalo také, a také jsem to tak vnímal, ale TA750 je v obratnosti ještě lepší a zpětně mi přijde že V strom 650 byl takový valibuk, sice pevně sedící na silnici, ale mírně těžkopádný v porovnání s TA750. Velký překvapení byl také motor, kupodivu mi vyhovuje jak se to hezky točí a to že to tahá až nahoře, s tím souvisí i nastavení motorové brzdy, rozdíl je znát hlavně ve vyšších otáčkách (6-7tis).
Roman2bk píše: MungoJerry> Pro porovnání, mezi TA570 a Stromem 800DE, jestli je v těch otáčkách velký rozdíl nebo ne. Tedy u TransAlpu se ptám jen pro info, spíš je to pro posouzení u toho Stroma, kde někteří píšou, že jim v těch vyšších rychlostech vadí vibrace.
No on ten transalp taky není úplně bez vibrací...třeba oproti tenerce to vibruje v celým spektru dost...do řidítek i stupaček...
Nemá někdo zkušenost, jestli si ten motor sedne? jel jsem chviličku na kusu co měl jen 370 km najeto..
Stroma jsem si chtěl taky půjčit, ale už prý tady k půjčení není (u dvou nejbližších prodejen, Paskov a Opava, dalším jsem nevolal)
uwSisa - díky za odpovědi na všechny body
2. právě že do těžkého terénu nechci mířit, jen někdy i silnice 1.třídy v zahraničí se dokáže změnit v hrbolatý asfalt....
4. ty otáčky motoru - právě že to zmínili v nějakém anglickém videu, jak bylo porovnání těchto dvou motorek a že TransAlp točí v těch vyšších rychlostech méně a nejspíš to mysleli, že je vhodnější na dálnicční přesuny. Nebo to mohli myslet jinak?
Zeptal jsem se na tohle v souvislosti, že letos jak jsme jeli do Norska, tak nakonec 60-70% trasy byl vlastně dálniční přesun, prostě se do toho Norska dostat.
5. spíš jsem tím myslel, jaké teploměry si lidé pořizuji. Viděl jsem na řidítka s objímkou, ale jak to má čidlo v sobě (na těch řidítkách) tak to na slunku bude ukazovat nesmysl (si myslím). Nebo na jednom videu jsem viděl, že si koupil senzory tlaku (něco na ventilky) a na řidítkách měl malý displej, velkostně asi jako cyklopočítač a tam 4 údaje, u každé pneumatiky tlak a teplota. No a prý že po zahřátí předního kola ta teplota mínus 1°C rovná se skutečná tepota vzduchu....
6-7 Díky za vysvětlení, že to nastavení brždění motoru se projeví až ve vyšších otáčkách, to mě nenapadlo.
Wenca24 - jo, souhlasím, vibrovalo to takové to trrr... trrrr.. (najeto přes 6 tis.km) Ale nevadilo mi to. Nějaké vibrace mají všechny ty motorky, pak je otázka, které komu vadí.
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti
https://www.motorkar.../?t=228906&pgr=5
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
puffybodie - to teď myslíš že bude mít Strom 800 celkem 4 verze?
Jako DE, bez DE s litými koly a bezdušovými pneu, GT a supersport? A nebo možná to GT bud to "bez DE" a verze budou 3.
jeden technicky zdatný kamarád mi poslal nějaké technické rozdíly mezi Stromem 800DE a TransAlpem 750
např.:
Výměna oleje ................. Strom 800DE po 6 tis.km ....... TransAlp750 po 12 tis.km ... tak změna, viz edit dole
Výměna svíček .............. Strom 800DE po 12 tis.km ....... TransAlp750 po 48 tis.km
Ventily .............................. stejné u obou, po 24 tis.km
Otáčky při 100km/h ....... Strom 800DE 4602 ot. ............. TransAlp750 3808 ot.
střední pístová rychost ... Strom 800DE 10,74 ............. TransAlp750 8,06
Právě že ta střední pístová rychlsot je prý velká a má to vliv na opotřebení.
Ostatní motorky tu hodnotu mají nižší, pod 10
např.:
Tracer 700: 9,81
Cbf1000: 7,53
Afrika 1000: 8,94
Afrika 1100: 9,62
Vstrom 650: 9,91
Nejsem odborník na motory, tohle info mám od člověka, co si u motorů motorek porovnává i plochu pístu, plochu stěn válce, otěr stěn při 100km/h a další hodnoty společně se spotřebou. Nechci se tady o tomto přít, sám tomu takto technicky do hloubky samozřejmě nerozumím, oproti těmto lidem jsem jen obyčejný spotřebitel, obyčejný motorkář, co rád jezdí. Dal jsem to tu ale jen pro info, že i takové technické pohledy na tyto 2 motorky jsou.
edit:
Co se týče výměny oleje u Stromu 800DE, prý exituje jak příručka, kde se píše po 6 tis.km, tak i příručka, kde je co 12 tis.km. Prý je 6 tis. pro USA a 12 tis. pro Evropu. Jestli je to opravdu takto a proč tomu je, nevím.
Naposledy editováno 05.10.2023 05:50:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Roman2bk píše:
puffybodie - to teď myslíš že bude mít Strom 800 celkem 4 verze?
Jako DE, bez DE s litými koly a bezdušovými pneu, GT a supersport? A nebo možná to GT bud to "bez DE" a verze budou 3.
Ne, to se netyka v-stromu. Ale suzuki uvede litrovy supersport a take pravdepodobne neco jako litrovy "versys" nebo bmw xr, proste crossover vychazejici z GSX-S1000GT.
Naposledy editováno 04.10.2023 11:05:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
jestli jezdí rychleji nebo pomaleji přímočarej pohyb po stěně válce bude asi v těhle rozdílech a při současnejch technologiích povrchu válce (někdy i pístu) víceméně jedno...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Jinak možná to pro koncového uživatele může být jako info o tom, že se to tam může dříve opotřebit a projevit např. žravostí oleje.
Většina motorkářů má ale jednu motorku třeba 20 až 50 tis.km a během toho se projevit nemusí vůbec nic. Že jo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Roman2bk píše: zahadnytajemny> Díky za odkaz, pročetl jsem si to, i to na to video jsem se znovu podíval (zhodnocení po 2600 km), jednou jsem jej už viděl. Je dobré to dopředu vše vědět, aby pak člověk se vším počítal.
puffybodie - to teď myslíš že bude mít Strom 800 celkem 4 verze?
Jako DE, bez DE s litými koly a bezdušovými pneu, GT a supersport? A nebo možná to GT bud to "bez DE" a verze budou 3.
Strom ne, ty budou dve verze. Ale k GSX-8S s tim motorem ted pribude GT verze a supersport R verze
Naposledy editováno 04.10.2023 16:15:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Edit: A Honda predstavi CBR750R s motorem z Transalpa a jeste se chysta scrambler CL750 a i cruiser.
Naposledy editováno 04.10.2023 16:52:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Na fotkách vypadají ty motorky pěkně. Pro motorkáře, co chtějí tento styl a kubatůru, tak se myslím budou dobře prodávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Roman2bk píše: callowsick> Úplně do detailu nevím, nejsem na to odborník, dal jsem to tu jen jako doplňkové info, že i takto někteří dokáží posoudit rozdíly mezi motory.
Jinak možná to pro koncového uživatele může být jako info o tom, že se to tam může dříve opotřebit a projevit např. žravostí oleje.
Většina motorkářů má ale jednu motorku třeba 20 až 50 tis.km a během toho se projevit nemusí vůbec nic. Že jo
Na VSTROMU co ma skoro 10 si najezdil 230 tisic bez jedinyho problemu s motorem, tak co proboha resis
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Roman2bk píše: Ozzy_> teď mi nedocvaklo, co má skoro 10 čeho?
Ty pistovy rychlosti co si sem psal:
Vstrom 650: 9,91
Vstorm, na kterym mas bez jedineho problemyu s motorem najezd jako krava, ma sice pod 10, ale nejbliz deseti ze vsech tech motorek co si sem dal, a verim ze po svy zkusenosti s nim bys nedoporucil jinou protoze ma mensi pistovy rychlosti
Proste se ti snazim rict, ze je to absolutne nepodstatnej udaj (v techdle rozsahach o kterejch se bavime, na cestacich nehnanejch nikam do extremu).
Prostě jen technická zajímavost.
Co se týče Stromu 650, tak v roce 2011 když jsem si vybíral motorku, tak mi jasně vyšel nejíp a lépe než TransAlp 650, na kterém jsem se tehdy taky svezl. Prostě že na ty delší výlety bude Strom 650 lepší. A dnes? Dnes mě to nějak tak táhlo k TransAlpu 750 a podle některých testů se na asfalt hodí více, než Strom 800DE, takže pokud je to všechno pravda, tak možná jsem si teď TransAlpa 750 vybral ze stejného důvodu, jako v r.2011 Stroma 650
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Transalp xl 750 2023 Honda XL750 Transalp | TransalpXL750 | 15 | Včera v 00:53 ombudsman |
Transalp 750 & kombinovani ochranyc... Honda XL750 Transalp | Valpen | 0 | 16.9.2024 v 18:24 Valpen |
Hledám servis pneumatik a ráfků v o... Honda XL750 Transalp | MGR_MGR | 20 | 9.9.2024 v 17:21 TP602 |
Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700 [1 ... 4, 5] Yamaha Tenere 700, Honda XL750 Transalp | BigEasy23 | 149 | 4.9.2024 v 15:19 bery01 |
Honda XL 750 Transalp - Únik / pres... Honda XL750 Transalp | Forzaaa | 7 | 26.7.2024 v 19:45 bledemon |