chtěl bych se zeptat, které příslušenství se vyplatí vzít originál od Hondy a které od jiných výrobců?
V jednom videu jsem zaslechl, že prý boční horní padáky od Hepco Becker stojí polovinu toho, co od Hondy. A nebo spodní padáky kolem motoru a krycí plech od Hondy stojí přes 18 tisíc Kč a tyto 2 věci od firmy Heed vyjdou za 5700 Kč, prostě za méně, než za třetinu. Pokud se člověku líbí i ty jiné, anebo to neřeší, tak se na tom dá dost ušetřit.
(mimochodem, ještě nevím, jestli budu chtít plech pod motor, na Stromu 650 jsem jezdil bez něj)
Tak se chci zeptat, jestli existují další náhrady? jak těchto příslušenství, tak i jiných?
A v případě těch dvou, co se zapojují do elektriky (přídavné světla a vyhřívané rukojeti), tak pokud se použijí od jiného výrobce, tak tak dá se to pak ovládat přes to tlačítko Fn a že by to bylo vidět na displeji?
(tipuji, že světla možná ano a rukojeti asi ne, ale nevím jistě)
Připojuji seznam, co mě zajímá a kolik to u Hondy stojí.
Odkaz na konfigurátor na webu Hondy:
https://motorcycleconfigurator.honda.cz/bikes/adventure/xl750_transalp/#/accessories
Jo a jen pro úplnost, pokud si tam naklikáte úplně vše, včetně kufrů, tak cena z 250 poskočí na 363 tisíc Kč,
prostě všechny doplňky od Hondy na tuto motorku vyjdou na 113 tisíc Kč. Plus ještě cena za montáž.
Naposledy editováno 09.10.2023 22:38:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
nous píše: - ty porad bazirujes na tom vyrazu OSLNIS, treba ja nikoho oslnovat nebudu, ja budu jen svitit mlhovkama a zit v domeni, ze vice svetlych bodu je pro cizi oko lepe zaregistrovatelne nez mene. Vecer je budu taky pouzivat, protoze Transalp sviti jen v uzke vyseci komoleho kuzelu a pred motorkou je tma tak to budu kompenzovat mlhovkama.
A já přepnu v autě na dálkové, moje bezpečí je mi nade vše.
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
JohnnyS08 píše: Pet1970> Krautkopf nemá na mysli, že by to svítilo do jednoho bodu, ale že to svítí z jednoho bodu
no spíše nemyslí a ani neví o čem píše, ty světla jsou jak potkávací tak dálkový , máš k tomu výměnný skla a tím se mění tvar toku světla
a to základní když vezmeš za heft tak oslnuješ stejnak , tak za mě kdo je jaký "oslňovač" je bezpředmětný
ps kdo pokaždé seřizuje při výměně žárovky hlavní světlomety ????
Naposledy editováno 10.10.2023 15:31:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Pet1970 píše: a to základní když vezmeš za heft tak oslnuješ stejnak , tak za mě kdo je jaký "oslňovač" je bezpředmětný
ps kdo pokaždé seřizuje při výměně žárovky hlavní světlomety ????
Je hezký, jak kreativní seš při hledání argumentů omlouvajících tvoje bezohledný chování
to ti nezávidím, nu což někdo má jiny názor a postoj jejejejej to je mrzeníčko
končím, svůj názor jsem tu napsal a zasvinit vlákno tvými subjektivními názory nehodlám podporovat
edit: jo a ještě jsem si tam dal 120db klakson , tak si můžeš mastit ego dál
A o homologaci použitých světel z Číny, i když tam něco napsáno je, si nedělám žádné iluze.
Používám je opravdu jen na zviditelnění stroje a věřím, že za ty roky toulání by na mě někdo už dávno bliknul pro oslňování. Ale já i poctivě překlapávám na hlavním světle polohu mezi prázdnou a naloženou motorkou............ale to proto, že když jedu naložen s bábou, svítí to místo na silnici, tak spíše na úrodu hrušek na stromech.
.
Pamatuji si dobu, kdy svítil jen motocykl a tak byl snadno identifikovatelný. Ta doba ve smyslu světel a svícení byla asi nejbezpečnější. Dnes v množství světel je jedna bludička přehlédnutelná velice snadno a následky bývají mnohem horší, než třeba chvilkové oslnění. Razím heslo, že nedělám ostatním to, co je mě samotnému nepříjemné. Takže spíše než počet světel, tak mě zajímá to, kam je má majitel nasměrované.
2 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
no ale když už tak:
Kohlstein - tak nejdříve zjistím, co je povolené. Přece jenom mlhovky (a nebo možná i přídavné světla) má na motorce tolik lidí, že není možné, že by bylo u všech nelegální....
Brůča. - díky za info. Vlastně jeden kamarád to tak taky má, že přes ty zásuvky nabíjí motorky. Má to u více motorek, takže vždy zapojí nabíječku asi na 2 týdny na jednu motorku a po 2 týdnech vždy na další.
Dobrý tip s tím zakrytím
"Když nejsou na fotce vidět"? Na jaké fotce?
Pet1970 - taky to tak beru, že raději dobře vidět, než nevidět. Ale nejdříve zjistím, co vše je legální
Krautkopf - jen pro info a ze zvědavosti, které "světla s velkou plochou" se dají přikoupit na motorku a současně dobře svítí?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Přídavné tlumené a dálkové může být jen jedno a spolu s originálem musí být symetricky k svislé rovině středem motorky. Tedy jen nad nebo pod originálem. Ve vzdálenosti max. 200 mm mezi středy světel. Traktoristi dost používají polská světla Wesem - ten odkaz je s filtrem na H4 žárovku ve spojitosti s tvojí další otázkou, které světlo dobře svítí a má velkou plochu.
D3 nehomolog. dosvítí nejdál, 600m, ale na motorku bych si ji nedal. Kde najdete rovinku 0,5km aby jste ho využily?
D3 homolog. dosvit 320m, ale ten světelný kužel má nějaký divný útlum na konci první třetiny, potom dál už je to OK
D4 nehomolog. dosvit "sice jen" 240m, ale světlo je od začátku až do konce čisté, bez kazu (jako je u D3 homolog.) Tohle světlo mi dává smysl namontovat. 240m je v reálu pěkná dálka, dvě fotbalová hřiště za sebou pokrytá svštlem. No a v příbalu homologované sklo pro fotku z STK.
D4 homolog. nemá test. Proč? To svítí tak špatně že ho radši neukazují?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Světlo nad a pod asi nepřichází v úvahu, to by se tam asi nevlezlo... a nebo by to vypadalo minimálně divně...
Brůča. - zajímavý tip. A čím jej zakrýváš? Nějakou látkou?
kovosrotmorava - Hmm.... to je divné, když zrovna světla D4 nehomologované (s menším dosvitem než D3) nedostanou homologaci..... otázka je proč...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Me je docela neprijemne jet proti takhle osvicene motorce a mivam sto chuti taky mu rozsvitit dalky a mlhovky…
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
uz jsem to tu psal vickrat, zazil jsem situace kdy to, ze byla motorka vyrazne osvetlena zpusobilo nebezpecnou situaci, ale delejte jak chcete...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
taky jsem psal, ze mam sto chuti, rozsvitit si svetla na aute taky tak "abych byl videt" ale ta chytrejsi pulka mozku vzdy vyhrala... zatim
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Když jede za mnou kamarád, co má přes den zapnuté mlhovky, tak jsem mu vždy řekl, že buď ať to zhasne, nebo ať jede první. Prostě mi to "tahá oči přes zrcátka", přitahuje zbytečně pozornost.
Tato diskuse začala vlastně, že bych chtěl, aby mi nová motorka po setmění svítila dobře.
A netýká se to pouze TA750, týká se to možná většiny dnešních motorek, že LED světla svítí hůře, klasické halogenky.... Takže celá tato diskuse o světlech by si zasloužila vlastní vlákno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
ja svoje puvodni TL kde jsem mel nabstlenej xenon zadrel, mam ted jinej kde je seriove svetlo a v noci to proste sviti blbe... ale pokud se pohybujes pod stanovenymi rychlostnimi limity tak ten problem neni...
neznam moc motorek s halogeny co svitily lip nez ty moderni.
teda mel jsem pujcene cfmoto650 a to tim led svetlem svitilo nesmyslne vysoko a blbej vzor, takze to oslnovalo uz v serii (nova, nenalozena motorka)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 - příslušenství orig nebo ne
Kohlstein píše: D4 homo je mlhovka.
D4 jako mlhovka není (alesoň na webu výrobce není). Mlhovka je D3, kulatá - 4diodová, tak se to možná plete.
Kouknul jsem na web výrobce pro světlo D4 vyrábí 2druhy skel. (číslo za názvem je délka x šířka světelného kužele)
SPOT 243m x 33m
HYBRID 170m x 53m
Spot je homologovaný, je to napsáno na stránce výrobce a je to i v manuálu.
D3 se vyrábí taky se dvěma druhy skel
SPOT 582m x 30m
HYBRID 320m x 68m
a podle manuálu jsou homologovaná obě.
Když jsou světla používaná v páru je možno použít i kombinaci obou skel, Taho varianta je označená jako SPOT HYBRID. Pro D3 homologovaná je, pro D4 není.
A jen pro ůplnost, pro obě tyto světla se vyrábí ještě oranžová a žlutá skla.
D3 mlhovka je úplně jiné světlo.
Naposledy editováno 12.10.2023 10:20:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Transalp xl 750 2023 Honda XL750 Transalp | TransalpXL750 | 15 | Včera v 00:53 ombudsman |
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 148 | 28.9.2024 v 09:57 Palomoto |
Transalp 750 & kombinovani ochranyc... Honda XL750 Transalp | Valpen | 0 | 16.9.2024 v 18:24 Valpen |
Hledám servis pneumatik a ráfků v o... Honda XL750 Transalp | MGR_MGR | 20 | 9.9.2024 v 17:21 TP602 |
Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700 [1 ... 4, 5] Yamaha Tenere 700, Honda XL750 Transalp | BigEasy23 | 149 | 4.9.2024 v 15:19 bery01 |