AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Tak jak je to tady v tom videu od profika v case od 3:15
Podle mě o nic nejde. Při takovém kolmém stříkání se na závity nic moc nedostane, ačkoliv do instruktážního videa bych to taky nedal.
To je ta tvoje extrémní preciznost. Moje matka má přesně to samý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Performance 4A vs obyč 4A by mě zajímalo. Jinak ty performance mají ještě 8Ah za 1700. Zrovna sem něco nakupoval, tak sem to zahlédl.
Naposledy editováno 12.10.2023 23:09:11
dave-lister píše: Mám tu dotaz pro elektrikáře. Když chci do tý svojí vraždy 175/356 namontovat elektronický regulátor AEV, jaký model tam mám koupit? Motorku jsem provozoval s + pólem na kostře, dynamo jsem jednou nabudil aby chodilo s touto polaritou. Teď jsem koukal na stator, po řádném vyčištění stoletého nánosu hnoje se ukázalo toto označení a vypadá to na symbol - a kostra.
Chtěl jsem tam namontovat regulátor 6V/45W AEV 0358P určený pro provoz s + na kostře. Nebude tedy lepší tam dát regulátor pro připojení - na kostru 6V/45W AEV 0358?
Taky mě napadlo to dynamo hodit do popelnice a koupit VAPE. Při použití regulátoru AEV by se mi líbilo mít regulátor přímo na dynamu a pod sedačkou mít místo na flašku s olejem, wercajk a tak.
použij regulátor pro + na kostře. Ušetříš si omrdy s přebuzováním.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: assassin> Hmm tak hlavně nenatáhni závit. Důležité je aby všechny šrouby byly dotažené stejnou silou. Na 560 Nm utahuju kola na 12 tunovém Ivecu.
Fábie 120 Nm, Forman 110 Nm, Pikaso utahuju taky na 120 Nm.
Ty momenty na normálních osobáckách jsou zpravidla +-100Nm.. Akorát degeni v pneuservisu, to obvykle utáhnou na krev nějakým vzduchovým rázákem, který má běžně 500-600Nm...
assassin píše: Jirka4137> jeste se mi to nepovedlo, kdyz vezmu malou páku, tak zadnej zvlastni moment nemam sanci vytvořit…
Ja momentak pouzivam jen na par spojů…
Dave-líster: Jo u me se asi nacykluji dost. Umím disky ohrat tak, ze na nich neudrzis ruku
Když už ho mám a moment je předepsán, nevidím důvod, proč ho nepoužít a nechat ho ležet v polici...
Jirka4137 píše: assassin> Já to mám tak nějak stejně ale u svářečky za 12 litrů bych asi už neměl tu odvahu.
https://www.lidl.cz/...zlGXvRhoCcp8QAvD_BwE
I když má záruku 5 let a operátorka mě ujistila že pak někoho na opravu zajistí. Laciných keců už jsem se v životě naposlouchal dost.
Přijde mě to jako jít si koupit čínskou Jawu.
Kup si Omicron /Kuthreiber, nebo alespoň Alfu a bude klid...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Ja právě tápal, jestli s těma obyč 4A Aku co mám, to bude mít ten moment. Pak by stačil jen utahovák a to je 3,5 tisíc. Ale on na mít i Aku "performance" (nevím jestli dávají větší proud, abych měl plnej výkon) a to už je další cca litr? A pak bych si říkal, kdybych si těch 4500 přihodil k tomu lepšímu rovnou....
5-10 tisíc už je pro mě totiž částka, nad kterou já přemýšlím.
hele na baterce záleží...
Na tom Milwaukee, udávají asi 800Nm, tak na 5Ah baterku je to o hovně, na 9AH baterku, to teprve začne fungovat... Ta menší prostě nedá proud, protože má vyšší vnitřní odpor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Ty momenty na normálních osobáckách jsou zpravidla +-100Nm.. Akorát degeni v pneuservisu, to obvykle utáhnou na krev nějakým vzduchovým rázákem, který má běžně 500-600Nm...
Pod 100 bych se divil.
Já bych řekl spíš 120/140 Nm.
pech. píše: hele na baterce záleží...
Na tom Milwaukee, udávají asi 800Nm, tak na 5Ah baterku je to o hovně, na 9AH baterku, to teprve začne fungovat... Ta menší prostě nedá proud, protože má vyšší vnitřní odpor.
Já teda nikde 800Nm nevidím:
Max. Schraubendurchmesser: M33
Max. Drehmoment 1. Gang: 130 Nm
Max. Drehmoment 2. Gang: 400 Nm
Max. Drehmoment 3. Gang: 1356 Nm
Max. Drehmoment 4. Gang: 1356 Nm
Max. Lösemoment: 1898 Nm
Leerlaufdrehzahl 1. Gang: 0-550 U/Min.
Leerlaufdrehzahl 2. Gang: 0-1400 U/Min.
Leerlaufdrehzahl 3. Gang: 0-1750 U/Min.
Leerlaufdrehzahl 4. Gang: 0-1750 U/Min.
Max. Schlagzahl 1. Gang: 0-950 Schläge/Min.
Max. Schlagzahl 2. Gang: 0-1750 Schläge/Min.
Max. Schlagzahl 3. Gang: 0-2100 Schläge/Min.
Max. Schlagzahl 4. Gang: 0-2100 Schläge/Min.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Pod 100 bych se divil.
Já bych řekl spíš 120/140 Nm.
Ne. Je běžné i 90Nm...
Kup si Omicron /Kuthreiber, nebo alespoň Alfu a bude klid... ---- JJ viděl bych to stejně.Favorit je Omicron 176 LS, Alfa je super na elektrocentrále ale to i Omicron 196,
Kuthreiber se nezatěžuje českým návodem toho má bratránek takže vylučuji ze hry. Z šikmookých jedině Kowax 220, 240, nebo Pantermax 230 LCD. Na to je servis.
Myslím ale že vemu tu 176 LS.
PetrL3 píše: Podle mě o nic nejde. Při takovém kolmém stříkání se na závity nic moc nedostane, ačkoliv do instruktážního videa bych to taky nedal.
To je ta tvoje extrémní preciznost. Moje matka má přesně to samý.
Já to stříkám do závitů a na šrouby. Max na stred naboje, kde disky prirezavaji (u plechacu). Strikat celej naboj (jak v tom videu) je mozna i prasecina.
Ale ono je to ruzny - ty pristupy. Jsou lidi, kteri medenku nesnasi a davaji na fejzbuk fotky, jak nekdo pred nima nastrikal srouby medenkou a je proto uplnej dement.
A pak se tam rozjizdi takovy ty diskuze, jestli srouby od kol mazat nebo ne. Ze pak neodpovida moment a dalsi jiny srandy
Naposledy editováno 13.10.2023 06:37:07
Koudy01 píše: Musis je nastrikat medenkou
To mazání šroubů je sice dobré vůči korozi ale snižuje tření v závitu. Takže při utahování trvá déle než ti cvakne momenťák, tím se víc namáhají šrouby. V provozu šroubů je důležité aby šrouby měly tření v závitu, aby neměli snahu se uvolnit. Mazání to také myslím může ovlivnit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 13.10.2023 06:29:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: No dyt to rikam - diskuze mazat/nemazat
Náboj je dobré namazat, aby kolo nepřirezlo, ale nedoporučuje se mazat celou styčnou plochu. Zase, snižuje to tření. VW snad doporučuje tu válcovou plochu co jde do disku namazat jen voskem. Který moc nemaže a vytěsňuje vodu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Náboj je dobré namazat, aby kolo nepřirezlo, ale nedoporučuje se mazat celou styčnou plochu. Zase, snižuje to tření. VW snad doporučuje tu válcovou plochu co jde do disku namazat jen voskem. Který moc nemaže a vytěsňuje vodu.
Jo, pak to namáhá šrouby na střih a spoj nefunguje jako třecí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Samozřejmě šrouby kol nemazat. Jednou sem je u dvou aut najednou při přezouvání odrezoval takovým přípravkem, co má fungovat zároveň jako konzervace (povrch zčerná, nějaká forma studeného černění). Na omak byly šrouby suchý, tak sem to tak nechal, ale stejně to změnilo vlastnosti a na obou autech se mi po 1000-2000 km kola povolily.
Tak to delam celou dobu spatne a dal u toho zustanu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Tak to delam celou dobu spatne a dal u toho zustanu
Já to nemyslel přímo na tebe. Ty to samozřejmě maž dál. To bylo spíš na ostatní, kdyby to tu četl někdo, kdo neví jestli jo nebo ne. (Když nevíš, drž se instrukcí výrobce)
Na druhou stranu, jednou sem nedokázal ručně velkým křížem povolit kola na oktávce. Musel sem jednu stranu podšpalkovat, na druhou stoupnout celou vahou, taky nic moc. Při defektu bych byl namydlenej. Pak si vyber
Ale zase, kdybych to utahoval já tak by se to taky nestalo.
Naposledy editováno 13.10.2023 07:36:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já docela čuměl, když sem se dozvěděl před 15 lety, že mám u starýho VW dle návodu kontrolovat dotažení kol každých, teď nevím přesně, snad 1600 km. Tzn každý 2-3 tankování.
Myslím, že u služebních aut mám nějakou formulku, že se mám před jízdou seznámit s pokyny
Nedavno sem zjistil, že nesmím do ostřikovačů služebních aut v létě dávat letní kapalinu, ale vždy jen zimní.
assassin píše: PetrL3> volvo ma origo klic na kola teleskopickej… dotahuju na kratkou paku a pak to v poho povolim na dlouhou
To je vyloženě laboratotní metoda
Já používám jednodušší - jen dlouhou páku a při utahování použiju malou sílu. A tím pádem to pak taky povolím v poho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |