*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022
10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/
Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek
Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.
*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE
Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …
Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.
Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.
Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.
Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.
Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************
Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Já dnes schůzoval v Pardubicích. Asociace klubů historických vozidel. A dověděl jsem se nemilou věc. Od září pro náš stát auta i motorky starší 30 let s normální bílou SPZ - je jedno zda stoletá nebo třicetiletá - NEJSOU veterány. Takže můj Popular nebo pérák jsou uznávány jako běžná vozidla pro denní provoz. Stejně jako půlroční Superb, Mondeo nebo třeba nová Jawa 650.
Stát zná veterány pouze tehdy, mají-li značku "V". Mám Jawu 20 se SPZ, takže to je moto pro denní provoz. A mám tu samou Jawu 20 otestovanou s "véčky " - a to je historické vozidlo ( veterán ).
To jen na okraj...abychom věděli, co máme za motocykly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Nevím jak je to dnes, ale nesměl si s obyčejnou kejvačkou do zahraničí,
jen s povolením národního technického muzea, který ti na její renovaci nedalo ani korunu,
tak pokud to bude běžné vozidlo, o starost míň.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Čekali jsme, že vozidla starší 30 let otestovaná na historickou původnost / auta i mota / s bílými značkami budou na STK ( to jako příklad ) jezdit po 5 letech, tak jako vozidla s "V" značkami. To se nestalo.
Máme tady Indiana z roku 1931, má bílé SPZ. Také Fiata z roku 1922, auto staré 101 let. Také s normální SPZ.
Máme tady i Renaulta 19, rok 1990, otestovaného, s "V" značkami.
Pro stát je veteránem se všemi úlevami ten Renault 19. Indian ani Fiat jsou běžnými vozidly, jako třeba měsíc stará Fabia.
Testace na historickou původnost už nic neznamená. I průkazy i histor. původnosti ztratily platnost, pro stát jsou kusem papíru.
Stát chce všechna vozidla starší 30 let dotlačit k tomu, aby je majitelé odhlásili a převedli do registru veteránů, anebo sešrotovali. Tím se sníží věkový průměr vozového parku ČR. A o tom to je. Slova pracovníka MD....
Končím s plevelením, dál jen čs. motocykly.
Milan1963 píše: Jen stručně, nechci toto vlákno "plevelit " nečeskoslovenskými motocyklovými tématy.
Čekali jsme, že vozidla starší 30 let otestovaná na historickou původnost / auta i mota / s bílými značkami budou na STK ( to jako příklad ) jezdit po 5 letech, tak jako vozidla s "V" značkami. To se nestalo.
Máme tady Indiana z roku 1931, má bílé SPZ. Také Fiata z roku 1922, auto staré 101 let. Také s normální SPZ.
Máme tady i Renaulta 19, rok 1990, otestovaného, s "V" značkami.
Pro stát je veteránem se všemi úlevami ten Renault 19. Indian ani Fiat jsou běžnými vozidly, jako třeba měsíc stará Fabia.
Testace na historickou původnost už nic neznamená. I průkazy i histor. původnosti ztratily platnost, pro stát jsou kusem papíru.
Stát chce všechna vozidla starší 30 let dotlačit k tomu, aby je majitelé odhlásili a převedli do registru veteránů, anebo sešrotovali. Tím se sníží věkový průměr vozového parku ČR. A o tom to je. Slova pracovníka MD....
Končím s plevelením, dál jen čs. motocykly.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
K motocyklům : tam je to skoro jedno, STK po 4 letech a sami víme, jak kontrola probíhá - kontrola čísel, rozsvit', zabrzdi a hlavně nestartuj, at' to tady nesmrdí. U motorek s "Véčky" to není jiné. Rozdíl v termínu TK je rok.
S auty je to horší - STK po 2 letech v plném rozsahu místo po 5 letech a omezeně, vyšší pojistné ( i když záleží na pojišt'ovně) ....
Co dodat: ad absurdum - Indian Scout z roku 1929 se SPZ veterán není, Honda z roku 1993 s "V" veterán je....S auty podobně jak jsem uváděl - Tatra 11, SPZ, rok 1924 není historické vozidlo, Favorit z roku 93 s "V" je...
Zrovnoprávnění je možné tehdy, když je vozidlo převedeno do "V" registru. TP se ovšem od 1. ledna bude muset při jakémkoliv úkonu na DI odevzdat, takže o tuto součást historie vozidlo přijde. A provozování vozidel s "V" má navíc svá omezení...
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Naposledy editováno 14.11.2023 20:43:32
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Jako velké + vidím zavedení převoditelnosti V dokladů na nového majitele. To by mohlo oživit trh se stroji na V značkách, na které bylo nyní většinou kupců pohlíženo jako na stroje bez dokladů a odráželo se to i v ceně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Nebo je jejich provoz méně omezený v té novele?
Sema píše: elevator> Vždyť testace HV u vozidel s bílými značkami pokračují dál. Jen se jim neprodloužila lhůta pro návštěvy STK. Zmiňují to i v tom odkazu, co jsi sem dával.
Ano, testace u std. bílých značek budou, ale již neurčí vozidlu status veterána, ale jen prokáží historickou původnosti. Citace z FKHV: "Vozidlo v registru silničních vozidel na klasických bílých značkách je možné testovat na historickou původnost také, ale legislativně nemůže být nazýváno historickým vozidlem."Naposledy editováno 15.11.2023 10:04:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
A jezdit s HV jako s běžným vozidlem třeba do práce ? To sice zakázáno není, ale vysloveně se to nedoporučuje. Navíc zákonodárce počítá s tím, že když už někdo veterána má a dal si ho otestovat na "V", tak si ho nebude ničit jízdou v běžném denním provozu.
V případě nehody vozidla s bílou značkou a testací na histor. původnost by to pojišt'ovna měla zohlednit a nebrat stroj jen jako staré železo, nýbrž jako HV. Aspoň dosud to tak bylo. Ted' ale Průkaz o histor. původnosti už neplatí, tak snad to platí na základě Žádosti o testaci. Naštěstí havárie těchto aut/motorek jsou výjimkou.