AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín podzimní Jawa Jízdy zatím není stanoven (předpoklad je jako vždy první týden v řijnu, tedy 3-5.10.2025)
Plánovaný cíl je nabídnutá chalupa Kafiho kdesi v Jeseníkách. Kafi dopíše detaily.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní 2025 proběhla 11-13.4.2025 v kempu Duo na Branžeži.
Fotodokumentace: Verdom
Podzimní 2024 proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 14.04.2025 07:15:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Zalezi s cim se srovnává… co chce kdo jezdit … ona xr400 taky neni stroj kde se neservisuje - a u ostre se to da taky upravit kdyz jedes na pantatu, znam exc500 na ktery jel typek do Španělska po ose … ma uz pres 500mth a uplne v klidu…
To už je trochu extrém, ale

Pabol píše: Kafi> Tu kyvnou vidlici na kejvačce má někdo z jawamanie a asi mu to i funguje.
Na mánii má jinou vidli ve předu Mudry .

Jinak souhlas s těma, co napsali, že side ve třech na delší trasu je naprd.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Trochu z ruky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Tvl Žamberk
Trochu z ruky.
Mám barák u Bruntálu, takže to mám cestou

Ja mam ve svem okoli dost ktm mx motorek a vydrží ten ostrej motor az necekane hodne…
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tam je eletriky a všelijakých věcí až moc.
Při jízdě se třeba stane, že ve výjezdu ze zatáčky to začne akcelerovat až jaksi nejak moc, než bys čekal podle pohybu na plynu - ona ho má eletrický, k temu všelijaké čidla na bůhvíco...a možeš tam nastavit jízdní styl jaký chceš, furt je to takové divné - zkrátka ten pocit je jak na počítači.
Třebas tam bylo neco špatně, nevím, ale motorka za takové prachy a funguje stejně blbě, jak obyčejný rozštelovaný žgerb.
Nebo tlumení - oni to majů určitě nejak vyšpekulované, ale při přenastavení na nejaké jiné zatížení to nefunguje tak, jak bych čekal či lépe řečeno - jak by to fungovat mělo.
Mě je na motorce milejší, když zkusím, co to dělá, vím, nebo aspoň tuším co by to dělat mělo a co mám pro to udělat, aby se tak stalo. A je šumafuk, esli je to, jak se fčíl říká, ostrá motorka a nebo ČZ 175 Supersport enduro six days

Nekdy se to dokonce podaří...
To, že nekeré starší modely motorek (ale aj aut) sů lepší, než nové, o tem netřeba pochybovat.
U sportovních strojů taky záleží, jak se daná disciplína v čase vyvíjela, neboť při jízdě na trati, kerá má parametry let dávno minulých se na moderní motorce moc nesvezeš nebo aspoň by sis té jízdy víc užil, jeďa na nejakém modelu té době odpovídajícím...
Tou předělávkou moderních strojů sem myslel to, že mnohé značky jako by vymýšlel člověk nemotocyklista...a néni to enom u motorek, ale třebas aj u příslušenství a výstroje.
Už ste si nekdy zkusili v dešti navléct na mokré ruce rukavice?
Jirko, 6D se v Gottwaldově naposledy jela, když tvému kamošovi bylo šest roků...
Žeby už tenkrát měl jasno?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1) Platící zákazník v salonu, to tak chce...
2) Jako se lidem líbí berličky v autech, chtějí je na motorkách taky
3) Asi jsi nepochopil technické souvislosti a proto se divíš, jak se to chová...
To že tady jsme partička, co má v oblibě staré vrány, výrobce ani prodejce nezajímá, protože ty si pro fungl Multistradu nepůjdeš...
A když pominu choulostivost Ducati jako takové, je to motorka, která spojuje motor o výkonu supersportu, s komfortem dobrého cesťáku... A to je dost lákavé...
Jenom ten dementní jakožeklíč, si mohli odpustit....
Naposledy editováno 28.11.2023 20:46:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V té době stála 150 tisíc bez DPH. A třicet let ten model starý nebude, páč byla dvěpade (na ježdění dobrý) a 600 - to je do terénu moc. Čtyřstovka je akorát. Tak sem si na ni počkal

Je to takový japonský pincek, nic tam néni a na poježdění to stačí.
Taky se tam neco dělalo - stojánek, vedení eletriky, budník filtru, úpravy "karosérie" atd.
Jistě, dá se tomu eště udělat bláznivý tuning, ale...proč? Nemám tam ani karbec s pumpičkou...ani laděný výfuck...jen tlumivku tak akorát...

Naposledy editováno 28.11.2023 21:08:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Lidi ty "berličky" údajně chtějí. Bohužel pro nás, milovníky starých vran, ALE kdyby je prodejci nenabízeli, lidi by je nechtěli. Já kupuju motorky už jen nové. Vždycky Jawy. A ty tzv. berličky nechci, stačí mi to, co Jawa nabízí. Je sice pravda, že Adenium mám v max. výbavě, ale oproti třeba Suzuki Stromu ze stejné doby je to skoro nic. K V - Stromu bylo dolňků asi pětkrát tolik, co k Jawě 660. Pro mně je to plus. Pro možná 90 % lidí je to málo, chtějí palivové mapy, ABS, stavitelné tlumiče...takže ano, lidi to chtějí, ale ne všichni. A to výrobci zrovna neberou do úvahy.
Kdybych dnes udělal tu blbost a chtěl jsem nové auto, tak asi Fabii v základu. Nepotřebuju klimatisaci, sledování únavy řidiče, senzory kol...jen se obávám, zda by mi škodovka takové auto vyrobila.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Multikráva by měla byt, jak říkáš, supersport s podvozkem cesťáka, tedy vysoce výkonný cesťák...
No, cestovat se na tem dá, ale jet rychle, aj s tým jakožehličem jaksi nejde.
Jakoby se opět ukázalo, že zkřížit hada s pekařem...že z toho obvykle vyleze neco divného.
Ale když si to lid žádá, tak mu to dejte...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenalbenal píše: Pechu, celkem s tebů souhlasím.
Multikráva by měla byt, jak říkáš, supersport s podvozkem cesťáka, tedy vysoce výkonný cesťák...
No, cestovat se na tem dá, ale jet rychle, aj s tým jakožehličem jaksi nejde.
Jakoby se opět ukázalo, že zkřížit hada s pekařem...že z toho obvykle vyleze neco divného.
Ale když si to lid žádá, tak mu to dejte...
Cože? Tyhle moderní cendura sedí v zatáčkách líp, než silniční motorky z 90. let.
Naposledy editováno 28.11.2023 21:40:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Zdenalbenal píše: Koudy - a umí aj vařit?
Nevím....odpověď na tu mou otázku by nebyla?

Leda že by ten konkrétní kus byl podvozkově totálně po smrti.
Naposledy editováno 28.11.2023 21:49:31
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Sem si dovolil popsat pocity za řídítky motorky...se závěrem, že bych s tým rychle nechtěl jet...vlastně ani vůbec...eště, že nebyla moja...
Zdenalbenal píše: Semo, třebas Multistrada.
Tam je eletriky a všelijakých věcí až moc...
A co se týče elektroniky, můžeme se bavit o tom, že to nemusí být ideální z hlediska dlouholeté životnosti, to se časem uvidí. Ale rozhodně nemůžu říct, že by mě to nějak negativně ovlivňovalo při jízdě. To spíš naopak.

Edit: Jo a Multici bych nechtěl. Ale Desert X jo.

Naposledy editováno 28.11.2023 22:16:39
Zdenalbenal píše: No to nevím, co líp sedí, ale mě je to úplně jedno...
Sem si dovolil popsat pocity za řídítky motorky...se závěrem, že bych s tým rychle nechtěl jet...vlastně ani vůbec...eště, že nebyla moja...
Tak to jo. Takhle to beru. Ale v tom puvodnim prispevku to trosko vyznelo jako objektivni hodnoceni a s tim jsem nemohl souhlasit

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Jádro pudla ale zůstává, dnes jezdí na triumphu a o Jawě nechce ani slyšet.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Reseni ? Jen nevim zda s V znackama mohu za ocean?
Na Véčkách je to proto, že to někdo přitáhnul asi bůh ví odkud, na side je maďarská espézetka,
ale možná je to dovezeno mimo unii a nešlo to přihlásit jinak než na véčka,
takže dohledatelná historie asi moc nebude a ten nájezd může být 66 tisíc nebo taky 266 tisíc.
Každopádně za předpokladu, že to bude fungovat, má to větší šanci jak Jawa, ale pořád je to blbost.

Co se týče zahraničí, tak pokud je vozidlo evidováno a pojištěno,
tak asi nebude problém, ale pokud se stane dopravní nehoda či jiné drama, tak počítej s tím,
že se bude pojišťovna kroutit, protože podle zákona 56/2001 Sb., § 79b, bod 3 historické vozidlo mimo jiné nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem běžného denního užívání pro vlastní potřeby Novelizované znění ZDE . Tak by sis musel vymyslet nějakou cestu na sraz Transalpů nebo nevim, jak to pak řešit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
Plexi na Jawa pérák indie Jawa Perak | Bajo76 | 3 | 19.3.2025 v 15:24 vosmen |