Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
zmulin píše: ... jestli máš nějakýho vlkodava,tak by musel sedět vepředu
Občas vepředu sedí, ale přes hranice to je bblýPotřebuji podvozek Tesly klidně i jen 3 singl motor a na něj prostornou jednoduchou kastli, zn. luxus a asistenty vyměním za prostor
Naposledy editováno 12.12.2023 16:07:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
už několikátý rok tady v nemocnic používáme eCrafter na rozvoz a tam je to super, najede to s rozvozem málo km, vozí to lehké krabice, poskakuje to po par metrech, nesmrdí to, nehlučí to a jezdí pomalu, že stačí nabíjet jednou za dva dny přes noc. V tomto konkrétním případě - provoz přes den, v noci stojí, poskakování po metrech a s průměrnou rychlostí tuším 27kmh je to ideální a naopak pro moderní diesel s DPF je tohle používání smrt
za mě to vidím ještě na jedno auto se spalovákem a pak se uvidí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Mam podobny pozadavky jako vilemx (akorat teda jeste vic deti=vic veci) a jeste na dlouho to vidim na naftaka.
takže mi to ukázalo, že byla představena faceliftovaná verze eBerlinga 2024 - a je tam i 7 místná verze XL 4,7 metru dlouhá krabice, která po sklopení všech sedadel má rovnou plochu dlouhou 305 cm a 4000 litrů
elektro data - wltp dojezd 320 km, 100kW DC nabíjení (slibují 0-80% za 30min), baterka 50kWH využitelná
sice zatím zůstanu u dodávky na naftu, ale pokud trend vytrvá tak další auto bude BEV a ani mi to nebude vadit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Londoner píše: ale sem teda myslel ze to EQV bude mit aspon slusnej dojezd kdyz uz je to vetsi.
Myslím, že najlepší dojazd v tej kategórii má Citroen Jumpy/Peugeot Expert, dá sa tam dať 50 alebo 75 kWh batéria a s tou druhou by mal dať i 250... (EDIT: reálny)Naposledy editováno 13.12.2023 11:56:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Metric píše: Myslím, že najlepší dojazd v tej kategórii má Citroen Jumpy/Peugeot Expert, dá sa tam dať 50 alebo 75 kWh batéria a s tou druhou by mal dať i 250... (EDIT: reálny)
Az to bude 500, tak se muzu zajimat kolik to stoji
u všech BEV jde hodně op tu nabíjecí infrastrukturu a rychlost nabíjení (což bývá problém starých modelů BEV), pokud budou nabíječky dostupné a rychlé a za 20 minut tam došťouchnu před příjezdem na hory 80% tak se s tím dá žít
BEV má efektivnější pohon tam kde může využít výhodu rekuperace, nízkých rychlostí atd. tam kde je prostě fyzikálně daný nutný výkon - rychlá jízda po dálnici a aerodynamický odpor velké čelní plochy se u dodávky nijak vymazat nedá - s 150kW motorem a 50kW baterkou se toho moc vykouzlit nedá
ad parkování - tak samotný pokles hodně závisí co je to za auto a co je zapnuto - samotná baterie ten pokles tak velký nemá, ale pokud jsou zapnuté služby kolem (kamery, záznam do cloudu, automatické aktualizace, vyhřívání či chlazení atd.) tak to může být i docel dost procent denně, pokud je to vypnuté tak to klesá málo - někdo to měřil jaký je pokles u auto co stálo měsíc když odletěl do ciziny a nebylo to dramatické jestli se dobře pamatuju takto bylo něco jako 8%.
v několika kauzách hodně vybitých baterek při parkování se ukázalo klasicky na uživatele - třeba nechali zapnutou overheat protection (auto automaticky klimatizuje když je vedro) nebo nevypnuté každodenní ranní vyhřívání atd. pak to padá dolů rapidně když nechali auto někde týden dva stát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Honza-TA950 píše: Londoner> mě to nyní zajímá jako technologie, finančně proti tomu co používám to ještě dost let nebude, ceny přes 1,5mil Kč nejsou pro mě
To jsme 2, I kdyz tady maj schema podobny tomu s kolama na dojizdeni do prace (odectes to z dani, coz je 40% dolu). No uvidime za tech 10let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Když si představím placek s 20ti xtra chargerama,tak by k tomu musel vést kabel tlustej jak noha,aby zas mohl zaručit kapacitu na rychlovku pro všechny odběratele najednou..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
zmulin píše: gugo> Když to takhle píšeš,tak si uplně dovedu představit,jak si rakušáci odhlasujou,že k nim můžeš překročit hranice jen pokud budeš mít v baterce minimálně 70%...
A proč? Však k moři je to od nás pořád jenom z kopce. Přijedeš do Chorvatska na 0 m.n.m. a máš 100% možná i víc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
I keď samozrejme má Gugo pravdu v tom, že čo až príde k masovej migrácii ako vždy na začiatku dovolenky v tej-ktorej krajine. To by bola celkom záťaž na tie rýchlonabíjačky. Možno sa začne jazdiť na dvakrát, na obyčajnej jednofázi s 10 A nabiješ za hodinu 6+ minút jazdy (u normálneho vozu, nie nejakého veľkého hovada), trojfáza je na tom pochopiteľne lepšie, takže nemusíš na rýchlonabíjačke tráviť toľko času. Možno to nie je extra príjemné, že človek nie je za deň na pláži alebo kde chce, ale zasa keby som to napísal niekde elektrofanúšikom, tak sa dozviem, ako sa po hodine jazdy musím staviť na obed, pretože to hlavne deti nevydržia, ja osobne som názorovo niekde medzi.
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1. Už dnes mladí ekologisti na západě prohlašují, že elektrická auta jsou jen dočasné řešení při přechodu od individuální dopravy k veřejné hromadné dopravě. Ostatně dospívající aktivisti bydlící ve městě v mamahotelích auto nepotřebují. Výsledkem může být například zákaz individuální dopravy včetně EV uvnitř měst, včetně rezidentů. Tím by třetina lidí už neměla důvod mít auto.
2. Revoluce v bateriích nastat nemusí, mohou zůstat stejně náročné na drahé materiály. Půltunová baterka může stát půl mega pořád a při poptávce vynucené zákazem spalovacích aut může i výrazně zdražit. Třetina lidí ten mega+ za auto dá, když jim nic jiného nezbyde, zbytek bude udržovat ojeté spalováky dokud je postupně nezakážou, po té část bude dojíždět jakékoliv ojeté EV dokud je schopné pohybu. Polovina lidí si prostě nebude most dovolit auto.
Vrátíme se z civilizované doby do časů, kdy jsme mrzli na zastávkách a nákupy tahali ručně.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Deadman píše: zákazem spalovacích aut
A bude to? Ja som mal za to, že od toho nakoniec ustúpili, teda že sa síce akože zakázali, ale s výnimkami - teda presnejšie s jednou veľkou výnimkou, že spaľovacie autá zostanú povolené, len sa bude predávať iba umelý benzín (nafta).2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Metric píše: zmulin> Povedal by som, že väčšinou sa bude nabíjať pomaly. "Always Be Charging", teda prídeš niekam a pichneš to do zásuvky. Je to pohodlnejšie i lacnejšie. Pravdupovediac, absencia takýchto miest ma pri používaní elektroáut najviac srala.
I keď samozrejme má Gugo pravdu v tom, že čo až príde k masovej migrácii ako vždy na začiatku dovolenky v tej-ktorej krajine. To by bola celkom záťaž na tie rýchlonabíjačky. Možno sa začne jazdiť na dvakrát, na obyčajnej jednofázi s 10 A nabiješ za hodinu 6+ minút jazdy (u normálneho vozu, nie nejakého veľkého hovada), trojfáza je na tom pochopiteľne lepšie, takže nemusíš na rýchlonabíjačke tráviť toľko času. Možno to nie je extra príjemné, že človek nie je za deň na pláži alebo kde chce, ale zasa keby som to napísal niekde elektrofanúšikom, tak sa dozviem, ako sa po hodine jazdy musím staviť na obed, pretože to hlavne deti nevydržia, ja osobne som názorovo niekde medzi.
Jo to je muj sen, cestovat 1000km 3 dny.
Metric píše: A bude to? Ja som mal za to, že od toho nakoniec ustúpili, teda že sa síce akože zakázali, ale s výnimkami - teda presnejšie s jednou veľkou výnimkou, že spaľovacie autá zostanú povolené, len sa bude predávať iba umelý benzín (nafta).
Pokud ten syntetický benzín bude za 250Kč litr plus zákaz vjezdu do obydlených oblastí, tak to bude už jen na veteránské srazy.
To že je to šílené, neznamená, že to nemůže nastat. Od EK a aktivistických skupin jsme už viděli spoustu věcí, co jsme předtím považovali za příliš šílené.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Upravit musim,ze jsme se vešli 2 dospělí + 3 děti (E:myslel jsem,ze všechny 4..)včetně 2x bobů atd jen dovnitř sbalený na týden na lyžích,takže brát dospělce,je to asi tak pro 4 lidi v pohodě na stejnou akci.Jestli patej,tak musej min lyže na kouli..
Zadnej tuzex..
Naposledy editováno 14.12.2023 23:33:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše: Metric> těžko muzou zakázat neco kdyz to nejde splnit a vymáhat.
Nevím ale když sleduji jen co se děje kolem velkých aut tak si myslím že se na to opravdu chystaj, se všemi důsledky, přece akcionáři automobilek nejsou blbci kteří si nechají řezat větve pod nohama jen tak.