najde se někdo, kdo má jakékoliv zkušenosti s výměnou klikovky u tohoto stroje/motoru ?
Ptám se pro to, že klikovka v bloku motoru sedí v kluzkých ložiscích, takže podle manualu se
řeší těsnost klikovky se skříní na tisiciny milimetru. Sama klikovka má dvě varianty CAT1 nebo CAT2
a určuje se podle měření opotřebení šálů nebo podle velikosti hlavních ložisek.
Ptám se pro to, že mám podezření, že klikovka/ojniční ložisko (u Quasar motoru nedělitelné s klikovkou) jde asi do večných lovisť a servisu se do toho nechce. Přítom použitých klikovek je na trhu k mání dost.
Natočil jsem zvuk úplně studeného motoru s odpojeným variátorem. Při přidání plynu je chod čistý, stejně tak když se motor zahřeje.
Předpokládám, že v oleji najdu dost bordelu. Původně jsem si myslel, že jde o jinou zavadu, kterou jsem odstanil a cvakaní jde ze spojky. Ale teď si myslim, že to tak nebude.
Díky za info.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna klikovky Piaggio Beverly 250 (motor Quasar)
Naposledy editováno 18.12.2023 21:02:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna klikovky Piaggio Beverly 250 (motor Quasar)
Taky může být povolená matice a klepe to na čepu variátoru. Kdysi jsem řešil podobné klepání a bylo jedno vodítko v prdeli a jeden váleček se postavil normálně na štorc.
Shodit variátor úplně a vyzkoušet.
tak jsem dal na vaše rady, hodil jsem varec ven (válečky, vodítka). Nechal jsem jen přítlačný talířek a přední polořemenici.
A nastartoval. Výsledek viz video (přeskočte asi 15s začátkum, nic se tam neděje)
Klepání je pryč . A teď mě vysvětlete co to klepe.
Válečky i vodítka jsou "nová", mají za sebou cca 3tis km, žádné plošky jen povrch je začerněný. Varec težko říct, ale jestli je původní, tak má za sebou 50tis km.
Bylo tam dost sucho (vodící čep), žádná vazelína.
Každopádně nechápu, co tam může klepat. Jediné, co mě napadá snad varec na čepu, ale nepříjde mi, že by měl nějakou obří vůli a válečky přece drží odstředivka i na volnoběh.
Každopádně díky.
Edit: Pěkné videjko o varcu zde:
Naposledy editováno 21.12.2023 11:57:12
V prvé řadě přeji krásné vánoční svátky a hodně najetých km bez nehod a moto nepříjemností.
Jinak ano, variator půjde vyměnit. Je už hodně jetý viz obrázek. Zaměřím se i na spojku a na cinkání toho zadního plechu (podložky nebo co to je).
Jinak k tématu. Psal jsem na skutr obchod a bylo mě řečeno, že na klikovce je vyraženo cat1 nebo cat2 a mění se kus za kus se stejnou cat. Já jsem už jednou klikovku venku měl, ale vyražení cat si nepamatuju. Každopádně kdyby k tomu došlo zkusím to tak.
Naposledy editováno 23.12.2023 13:38:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Identifikace klice / inbusu / torx ... [1, 2] Piaggio Beverly 250 | Zerog | 36 | 8.3.2024 v 12:40 Zerog |
Pod plynem škube Piaggio Beverly 250 | Zerog | 3 | 21.9.2023 v 11:06 milonovo |
O kroužek na klikové hřídeli Piaggio Beverly 250, Piaggio Beverly 200 | Zerog | 2 | 23.8.2023 v 22:12 Zerog |
hlava - názvosloví šroubů Piaggio Beverly 250 | Zerog | 3 | 20.8.2023 v 18:39 Kohlstein |
Motor Piaggio Beverly 250 Piaggio Beverly 250 | Zerog | 7 | 15.7.2023 v 22:15 combust |