AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Nová Octavia je charakteristická tak supr navi a ovládáním na dotykovém display že bych tvůrce toho povedeného dílka za odměnu vzal lopatou přes rypák.
Si tam píchni na káblík telefon a nech se navigovat přes Android Auto, když škodováckou navigaci neumíš používat.
Ono taky teda dost záleží na tom, jak kdo šetřil. Ta základní navigace je fakt nic moc. Spíš nic. Naviguje jen tak, aby člověk trefil do měst a vesnic. Neumí čísla popisný. Pokud tam máš tuhle, tak chápu tvé rozhořčení. Ale není to Škodovkou. Je to tím, že se šetřilo na výbavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Nic takoveho ani nejde vyrobit…
Uz jsem slysel spoustu pohadek o kurvitkach, ale uz par let dily do aut kreslim a nikdy po me nic takoveho jako kurvitko zkonstruovat nechtel… ani bych to nedokazal, vymyslet soucastku tak aby se rozbila ve stanoveny cas? No, muze si to nekdo zkusít v automotive mu natuty utrhnou ruce …
No on to nebejvá úplně záměr, zpravidla výsledek toho, že se něco nepovedlo a je celkem jedno, jestli důvod je to, že to někdo uspěchal, nebo je to svázáno byrokracií, nebo je to prostě jakákoli chba, z jakéhokoli důvodu... Ta chyba nemusí být ani kontrukční ale třeba technologická, nebo špatně nastavenej systém kvality ve výrobě...
Auto je složeno z tisíců přesných součástek a je skoro div, že to funguje... Ale přinejmenším první roky fungují všechny, krom originálních produktů zn. Jawa, které nefungují nikdy...
Jirka4137 píše: assassin> Tak kolega občas někde přistane v balonu a i když nic nezničí najdou se důležité pí .e co na něj taky volají kde koho. Krásné na tom je to že občas vozí takové lidi že je mu pak těch bonzáků i líto. Budˇme ale i k takovým schovívaví.
K tomu měnění máš vlastně pravdu. Felda v dieselu fungovala Fábka taky funguje dobře. Vlastně to měním pro to že je to morálně zastaralé. Navíc co mám pořád dělat s dalšíma prachama. Přece je jen tak někomu nedám .
Utratit prachy, to není žádnej problém... Stačí trocha rozvernosti a fantazie...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka_S píše: A tobě neřekli, že musíš mít spolujezdce a to ještě s vytrénovanou zpevněnou rukou, který ti to bude ovládat ........... .
My když jedeme na zkušební jízdu, tak to většinou ovládá spolujezdec a to ještě s problémy. Nejlepší pro mě je ovládání topení, kde musíš zmáčknout tl aby jsi vyvolal příslušnou obrazovku a pak přijde vyvrcholení večera - svítí na tebe zelená ikonka On, na všech krámech známka že je přístroj zapnutý, tady to musíš ale zmáčknout a potom už můžeš volit co potřebuješ. Super je to na našich okreskách třeba cesta na polygon do Úhelnice je na to výborná, takže prst ti jezdí po obrazovce a bingo - napotřetí ses trefil a to to nemusíš valit ani 130 . Důsledek toho, že to dělají lidi IT co o autech nic nevědí.
Najít Fabku nII shnilou je unikum, ale třeba v Pechově končinách je nějaká specifická síla která tam na ně působí .
V létě jsem se byl podívat v prodejně na Dacii Jogger, to auto se mi tvarem líbí, tak jsem ho prolézal podrobněji. No a závěr byl že bych do toho nešel - vidět šetření a konstrukční věci jak před 40 lety za socíku. Škoda - pořád mi leží v hlavě myšlenka na něco jako je Berlingo a spol., aby to bylo relativně normální auto pro běžné ježdění a přitom použitelné pro cestování jako kempovací.
Dvojková fábie shnilá je bežná věc... je třeba si lehnout pod ní a první kusy už nemají první čtvrtinu spodní části prahů....
Berlingo si kup... Po roce elektroblouznění, už se zase dá koupit spalovací.... Jen si z něj musíš vyhodit přepážku, na to kempování.......
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Motor je držák, tak snad se to potvrdí, ale jako u každého stroje to má taky char. závady - tady už je Blue HDi, a odchází na tom modul čerpání chcanek - nateče to do elektroniky a je vystaráno. A protože Citroen, tak je celý modul zalitý a mění se to celé za lidovku cca 24t. No protože ty čerpadla nestíhali vyrábět, tak už na to prý mají program a repasované vyjde na cca půlku a dávají ještě nějakou kauci, tak uvidíme jestli ho to potrefí.
Teď jsem mu na tom dělal servis - měnil jsem olej a to je taky zajímavá konstrukce. Snad všechny auta mají výpustný šroub v nejnižším místě vany, ale protože Citroen, tak v místě vypouštáku je vana prolisovaná dovnitř, asi aby vypoušťák z ní nepřesahoval a někdo ho neurval někde na pařezu. To že je pod ním asi 5cm a potom je teprve spodní plastový kryt motoru už asi konstruktérovi nedošlo. Kolega citroenář si to nechal vytáhnout směrem ven. Já jsem to vyřešil nadzvednutím na straně řidiče a vyteklo to prakticky beze zbytku.
Jinak s tím jezdí za 5,5l/100km a zatím spokojenost.
Milan1963 píše: dave-lister> Odříkání ? Ale to vůbec ne. Mně např. stodvacítka naprosto přesně sedne. Je to jen a jen o zvyku.
Mám možnost řídit Merivu, Astru, Fluence, Grandvitaru. Vše občas vyzkouším. Ale trvale ? Děkuji, nechci. Necítím se v nich tak komfortně, jako ve Š 120...
Každý to má nastaveno jinak. Někdo by nechtěl cestovní enduro, jiný musí mít " zalehávačku" neboli sportovní motorku atd. A tak je to dobře.
KOmfortně? Při tvé výšce se skrčenou levou nohou a kolenem opřeným od dveře? S volantem v klíně, který udělali šišatý, aby se tam vůbec dalo vlézt, když nejsi úplně zagro škudla? To těžko... Už Favorit byl o dvě galaxie lepší a pohodlnější... Dnešní auta jsou o další tři dál....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: No protože tehdy ještě většina těch aut, ačkoli si to hrálona prémii, nemělo třeba klimu, ojebané verze 80tek neměly ani servo a to prostě lid chce...
Takže i když zrovna tohle třeba ještě neshnilo, nesplňuje to požadavky na komfort...
Ja chapu, proc lidi chteji lepsi auto… ja mam taky rad komfort a klidne bych si koupil nove auto
Spis nechapu, ze neekologicnost nakupu novych vozu hazime na nekoho nahore…
Jasne, tem se taky hodi vymena vozu za nove protoze z toho maji penize, ale oni nas k tomu moc nemusi nutit ze? Ale to si malokdo pripusti, ze je za neco zodpovedny…
Pany tezko nekdo zmeni, ale my bysme se meli chovat rozumne, jestli to o sobe tvrdime… a snazit se mit ciste svedomi. Ono olitany trinactky gumy do lesa tezko vyhazuje hornich deset tisic… a takovejch pripadu bych nasel spousty…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka_S píše: A tobě neřekli, že musíš mít spolujezdce a to ještě s vytrénovanou zpevněnou rukou, který ti to bude ovládat ........... .
My když jedeme na zkušební jízdu, tak to většinou ovládá spolujezdec a to ještě s problémy. Nejlepší pro mě je ovládání topení, kde musíš zmáčknout tl aby jsi vyvolal příslušnou obrazovku a pak přijde vyvrcholení večera - svítí na tebe zelená ikonka On, na všech krámech známka že je přístroj zapnutý, tady to musíš ale zmáčknout a potom už můžeš volit co potřebuješ. Super je to na našich okreskách třeba cesta na polygon do Úhelnice je na to výborná, takže prst ti jezdí po obrazovce a bingo - napotřetí ses trefil a to to nemusíš valit ani 130 . Důsledek toho, že to dělají lidi IT co o autech nic nevědí.
Najít Fabku nII shnilou je unikum, ale třeba v Pechově končinách je nějaká specifická síla která tam na ně působí .
V létě jsem se byl podívat v prodejně na Dacii Jogger, to auto se mi tvarem líbí, tak jsem ho prolézal podrobněji. No a závěr byl že bych do toho nešel - vidět šetření a konstrukční věci jak před 40 lety za socíku. Škoda - pořád mi leží v hlavě myšlenka na něco jako je Berlingo a spol., aby to bylo relativně normální auto pro běžné ježdění a přitom použitelné pro cestování jako kempovací.
Takhle to topení asi nemám. Ale ani tak nevidím důvod, proč bych tam měl něco ovládat. Stejně tak na klimu. Celej rok mi tam svítí "AUTO" a 20°C. Max v létě upravím kolečkem stupně na trochu víc, když jsou venku tropy, ať nedostanu facku. Jinak fakt nevím, proč bych tam na něco hrabal, když to dělá všechno samo.
Naposledy editováno 25.12.2023 20:55:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Si tam píchni na káblík telefon a nech se navigovat přes Android Auto, když škodováckou navigaci neumíš používat.
Ono taky teda dost záleží na tom, jak kdo šetřil. Ta základní navigace je fakt nic moc. Spíš nic. Naviguje jen tak, aby člověk trefil do měst a vesnic. Neumí čísla popisný. Pokud tam máš tuhle, tak chápu tvé rozhořčení. Ale není to Škodovkou. Je to tím, že se šetřilo na výbavě.
No jako škodovkou je to, že to má záseky...
A když umí navigovat na popisný čísla mobil za tři tisíce, tak je ostuda, když to neumí auto za tři čtvrti milionu...
Na to nepotřebuji navigaci. To zvládne opice s íá automatické pračky. Vypnuté.
pech. píše: No on to nebejvá úplně záměr, zpravidla výsledek toho, že se něco nepovedlo a je celkem jedno, jestli důvod je to, že to někdo uspěchal, nebo je to svázáno byrokracií, nebo je to prostě jakákoli chba, z jakéhokoli důvodu... Ta chyba nemusí být ani kontrukční ale třeba technologická, nebo špatně nastavenej systém kvality ve výrobě...
Auto je složeno z tisíců přesných součástek a je skoro div, že to funguje... Ale přinejmenším první roky fungují všechny, krom originálních produktů zn. Jawa, které nefungují nikdy...
Ano tak to je, je to prirozena vlastnost sloziteho stroje vymysleneho a vyrobeneho chybujicimi lidmi… ale opet, nekdo v pozadi to ridi a dela to nam, slusnym obycejnym lidem naschval
Milane, pokrok nejde zastavit, jawe se ten vyvoj 1200 nejak protahuje, aby uz nevyjeli rovnou s elektrikou
Naposledy editováno 25.12.2023 21:00:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Ja chapu, proc lidi chteji lepsi auto… ja mam taky rad komfort a klidne bych si koupil nove auto
Spis nechapu, ze neekologicnost nakupu novych vozu hazime na nekoho nahore…
Jasne, tem se taky hodi vymena vozu za nove protoze z toho maji penize, ale oni nas k tomu moc nemusi nutit ze? Ale to si malokdo pripusti, ze je za neco zodpovedny…
Pany tezko nekdo zmeni, ale my bysme se meli chovat rozumne, jestli to o sobe tvrdime… a snazit se mit ciste svedomi. Ono olitany trinactky gumy do lesa tezko vyhazuje hornich deset tisic… a takovejch pripadu bych nasel spousty…
je to jednoduchý, každej chce nový auto, ne každej na něj má..... Kdo na něj nemá, koupí si ojetý... Kdo nemá nic, koupí si auto před smrtí...
Vyhazovat cokoli do lesa je demence dementů, když je v každej střediskovej vsi sběrnej dvůr a tam ti to musí vzít a když koupíš nový gumy, tak pneuservis si počítá za likvidaci nějaký desetikoruny, tak jim tam ojetý nechám a domu je neberu... Na co.... Na štípací špalek mi stačí jedna a do rodiny se kupujou v průměru tak dvě sady gum ročně...
pech. píše: No jako škodovkou je to, že to má záseky...
A když umí navigovat na popisný čísla mobil za tři tisíce, tak je ostuda, když to neumí auto za tři čtvrti milionu...
+ Jirka4137>
Nevím, asi dělám něco špatně. Ale mně to jezdí a nic bych nedělal líp, než to auto dělá, když to nechám na něm. Záseky neznám. Navigace funguje skvěle. Topení topí, klima chladí,...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Dvojková fábie shnilá je bežná věc... je třeba si lehnout pod ní a první kusy už nemají první čtvrtinu spodní části prahů....
Berlingo si kup... Po roce elektroblouznění, už se zase dá koupit spalovací.... Jen si z něj musíš vyhodit přepážku, na to kempování.......
Mám Fabii II 2007 a není na ní kousek rzi a ležím pod ní pravidelně. Na STK technik volal na ostatní ať se jdou podívat jak má vypadat auto ..... .
Vím že to obchází tou přepážkou - ani ti ji tam myslím nenamontujou. Ségra toho citroenáře teď kupovala - 650t., takže pokud by nějaké bylo tak spíš mírně ojeté.
Nicméně za ty samé prachy můžu mít Kamiqa a to bych si bez váhání vzal to Berlingo přestože jsem a snad ještě 2roky budu Škodovák.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.garaz.cz...source=www.seznam.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Jirka_S> Škodovkám vesměs všem reznou nejvíc pátý vrata okolo osvětlení SPZ. Nějaký děravý prahy taky jsou, ale většinou kvůli předchozím opravám. Taky dost řeknou nápravy. V porovnáním s tím, jak rezly Favority a Feldy to je nic
Já na všech autech co mám a udělal jsem to i na tom Berlingu - nástřik spodku spec. hlavně ty nápravnice apod. kde to začne reznout v těch spojích svárech apod.
To osvětlení tý SPZ to je specialita Škodovky, ale jsou i další místa. Třeba u Yetiny se pokud nedáš přední zástěrky otryskávají spodky dveří - viděl jsem takový auto a nevěřil tomu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Green deal nějak dostává trhliny .
https://www.garaz.cz...ww.seznam.cz [/quote]
Jo tohle VW dost pomůže - těsně před svátkama posílal kolega překlad vystoupení hlavního šéfa VW, kde už otevřeně přiznává že jsou v p....i a budou muset propouštět.
Ještě mám před očima rozzářené oči soudobých svazáků s hesly s elektromobilem ke světlým zítřkům a nijak jinak - zavinili si to sami. A potom se diví že mohutně stoupají preference "extremistické" AfD.
dave-lister píše: Jirka_S> Ano Yeti má často rezavé spodky dveří. Ale obojí lze vyřešit na záruku, stačí mít vyplněnou servisku.
To je ten rozdíl mezi Škodovkou a např. PSA, že Škodovka kolem zákazníků skáče. U PSA když přijdeš s hlučnou převodovkou, tak během 5 minut odcházíš že je vše v pořádku a je to normální.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pár tipů pro Milana.
https://auto.bazos.c...maj200057-000-km.php
https://auto.bazos.c...9950/superb-637d.php
Sorráč ale nedá mě to.
Naposledy editováno 25.12.2023 21:28:26
Jirka4137 píše: Jirka_S>( No víš já nálepky extrémistické a populistické beru s rezervou od dob kdy máme lodivody co nám ukazují správný směr).
Pár tipů pro Milana.
https://auto.bazos.c...maj200057-000-km.php
https://auto.bazos.c...9950/superb-637d.php
Sorráč ale nedá mě to.
To děláš dobře, neboť mě přijde, že ti lodivodi už hodně dlouho nebyli u očního ..........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Ten dovjitý cvakavý zvuk je dán tím, že máš auto v bordelu a máš vyhoněný kolík omezovače dveří...
Jiná auta ten zvuk nedělají, protože mají omezovače konstruované jinak, lépe...
To mi upřesni co má omezovač dveří společného s dvojím cvaknutím zámku. U Škodovek 100, 110, 120, jedno cvaknutí dveře zajištěné, ale ještě nedovřené, druhé cvaknutí dveře zavřené úplně.
Oni to mají i nyní a snad všechny auta, akorát u těchto Škodovek to bylo zcela jasně zvukově zřetelné.
Naposledy editováno 25.12.2023 21:54:08
pech. píše: ...
Vyhazovat cokoli do lesa je demence dementů, když je v každej střediskovej vsi sběrnej dvůr a tam ti to musí vzít a když koupíš nový gumy, tak pneuservis si počítá za likvidaci nějaký desetikoruny, tak jim tam ojetý nechám a domu je neberu... Na co.... Na štípací špalek mi stačí jedna a do rodiny se kupujou v průměru tak dvě sady gum ročně...
K tomu jen mám tip na odevzdání pneu ZDARMA.
ELTMA - najdete si na netu, jestli máte v okolí servis, který s nima má smlouvu. Já třeba než dát 200 za 4 pneu do SD, tak jedu o 2 km dal a zdarma to hodím do velkoobjemového kontejneru.
https://www.eltma.cz/sberna-mista
Naposledy editováno 25.12.2023 22:00:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Jirka_S>( No víš já nálepky extrémistické a populistické beru s rezervou od dob kdy máme lodivody co nám ukazují správný směr).
Pár tipů pro Milana.
https://auto.bazos.c...maj200057-000-km.php
https://auto.bazos.c...9950/superb-637d.php
Sorráč ale nedá mě to.
Jirko já nepsal, že chci jiné auto.... ta Felicia je fakt pěkná, asi zato stojí. Ta by měla minimálně 5 zim vydržet.
A o tom veteránu vím, už ho nabízí dlouho. A s cenou jde dolů. Pořizovací cena , jestli je milion nebo 100 tisíc - to je skoro jedno. Renovace tady vyjde na miliony. K 637 neseženeš NIC. Vše co chybí, musíš dát vyrobit. A to je drahé. Renovace může stát 5, ale i 8 milionů. Holt auto, jichž se vyrobilo málo.
Mně letos oslovil člověk, zda bych mu neprodal Pop. Má vrak Pop. a zjistil, že renovace bude hodně náročná a drahá - milion je málo. A že nebude hned, přičemž on chce jezdit. A to se jedná o obyčejného Populara, jichž vyráběli stovky.
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |