AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
kuba350 píše: Půjčil sem kámošovi opravnou sadu na závity a vrátilo se mi to bez závitníku na opravu M6. Neví někdo jestli ten závitník pro vložku je nějakej typizovanej rozměr nebo naprostej atyp? Abych nemusel kupovat (respektive kámoš) celou sadu na opravu M6
Asi podle toho co te je za sadu. Nejlepsi tam kde si koupil celou sadu. Koupit je ten dil.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 03.01.2024 16:22:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U M6 jde myslim o zavitnik M7x1 …
Borntobewild píše: To je nějaká sranda, nebo provokace? V 1990 to byl slušný plat nějakých 5000,-
Může bejt v Bonzu jsem po vyučení bral 3200 čistá ruka leden /1990. Teda jako myslím jen plat, důležitější ale byly konexe. Jako v té známé české písničce ten krade to a ten zas ono.
Další příjem byla šmelina z Mexikoplacu a to bylo placeno o něco lépe . Jediný problém byl že jsme si mysleli že takto to je v kapitalismu furt.
Když to je tak jeden musí vydržet co nejdýl. Hlavně se tenkrát dalo pořídit z fabriky pod rukou kde co. Jenomže se na nás tenkrát všichni dívali jako na kluky a nejvíc si pomohli starší borci kteříi v té době už nějaké konexe měli
Milan.-první měla např. číslo 18, druhá 73, třetí 21. To je logické jak jinak. Už to pravdivé číslování o něčem vypovídá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To jako v hrubém ?
Dneska jsme to řešili na poradě že je inflace jak prase a většinou bereme jen průměrnou mzdu.
Jinak mám dva kamarády inženýry strojaře. Jeden měl zastoupení Jawy ve Zlíně. (Dneska od něj na Jawu nic slušného neuslyšíš) a druhý který ani se schematem není schopný zapojit palivový rozvod na Suzuki GS 500.
assassin píše: kuba350> jde koupit samotnej, predpokladam, ze je to “dratkova” vložka typu helicoil, vcoil atd - mam origo helicoil sady a k některým mam dokoupene zavitniky z levných sad ktere si upravuju - zkracuju. Na kroskach v odlitku spodni nohy jsou zavity na kryty vidlic, casto se strhnou a je tam tak kratkej zavit, ze je potreba riznout ho jednou tim ok zavitnikem a doriznout zkráceným.
U M6 jde myslim o zavitnik M7x1 …
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Chhápeš dobře, ale znásob to osmi zaměstnancema.
Vypadá to, že se tu míchají pojmy jako mzda zaměstnance a tržba živnostníka, stejně tak zaměstnanec a dodavatel Pokud jsi byl živnostník, tak těch 35t byla tržba za služby. Od tržeb je k hrubému příjmu ještě spousta proměnných.Naposledy editováno 03.01.2024 18:43:45
hrnous píše: Koudy01> Já byl vždycky trochu extrémista a exóti mně přitahovali, takže Jawa byla jasnou volbou. Navíc to má tolik konstrukčních chyb, že se na tom vždycky dalo realizovat.. Považuju se za technika, rozhodně ne motorkáře. Tudíž je to vždycky taková výzva co všechno se s tím dá dokázat O tom, že bych nechápal kdo si to kupuje úplně nevím. To bych musel vidět ty souvislosti okolo té věty. Za dobu, co mi rukama prošly hromady 650, 660 a dalších už mám jistou psychologickou sondu do duší techto pacientů. Kteří si tyto stroje kupují. Navíc o co jde.. když je tam něco naprd, tak to budu oprávněně kritizovat a naopak zase chválit. Nemám potřebu si pěstovat Jawí syndrom, jak někteří a pak sám sebe přesvědčovat o tom, že když to stálo násobek toho co o dva řády lepší stroj, tak musí být chyba ve mně a motorka je dokonalá. Snad jenom škoda, že jsem se na takovou dobu zadrbal se starym barákem a od přestěhování ani nedodělal dilnu, nevybalil krabice.. ty pohledy majitelů nových 660 po předělání, když jim zajiskřily očka řka jééé ono to startuje Sám teď se svým vytížením sedím na motorce párkrát do roka..
No kdyby se ti zachtělo, stále tak nějak čekám, rád bych také měl jiskru v očích, kór teď, kdy zatím není možné jawu ani někam dotlačit .
Pro klid duše jsem koupil power nabíječku na moto, vozím sebou a už mě 2x pomohla jawu 660 nastartovat. Tak nějak zase budu muset koupit na sezónu novou baterku
Tak až se bude chtít, rád si nechám tu elektriku od tebe předělat, asi to možná už bude poslední 660, vlastně jsem přes dva roky ležel, tak jsem nejezdil, ale za loňský rok 3500 km a jen dvakrát start s powerbankou
Tak přeji v Novém roce hodně štěstí nemálo zdraví a ať se plány a přání plní
Sharp
Naposledy editováno 03.01.2024 19:34:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: dave-lister> Ano, souhlasím, četl jsem to a trochu s údivem. Ono to není jen o majitelích Jaw 650 / 660...ony ani italské motorky, které se mi osobně moc líbí, nejsou dokonalé. A to TDM v jednom příspěvku...japonci taky ne. A vlastně nová motorka už neznamená perfektní motorka...takže co zbývá ? Opravit Jawu 660 a jezdit dál.
A ještě jedna věc : o tom, že moje Piaggio je kasička na peníze, přičemž už zase neukazují přístroje, takže ani po dvou opravách ve dvou servisech to není stoprocentní ( ale jezdí, zatím...) jsem tady psal. Joooo...ale vidím, že zdaleka nejsem sám. Příběhů - koupil jsem za 20, dal jsem do toho 30 a prodal za 25 je víc. O prodeji skútra stále přemýšlím, do inzerce určitě půjde, ale za kolik ? Že prodělám možná 35 tisíc, s tím už tak nějak počítám. A jsem zlomyslný, ale uspokojuje mě, že nejsem sám....
Edit : Kdybyste věděli o zájemci o mého skútra, at' se na mojí osobu obrátí. Stál mě už skoro 60 tisíc. Za 25 nechám...kromě karoserie a kol je na něm už snad všechno nové.
No možná by jsi ho mohl dát Pechovi a on by ti za něj opravil 660
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Vzhledem k tomu, ze nedokázali vyvinout ani vlastni stojan co by fungoval tak si myslim, ze teorie o vlastních brzdach atd jsou úsměvné.
No a ten co dávají na 660 se mi podezřele začal kviklat
Pokoukávám se a tento mě zaujal, tak zda někdo náhodou nemá zkušenosti
Uni stojan
Naposledy editováno 03.01.2024 19:36:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No z temu už nám došlo pár zásilek a nebyl problém, akorát to bylo pro ženu a tam nějak ta kvalita nebyla potřeba
Ale co se týče dodání, nikdy nebyl problém
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
sharp píše: No a ten co dávají na 660 se mi podezřele začal kviklat
Pokoukávám se a tento mě zaujal, tak zda někdo náhodou nemá zkušenosti
Uni stojan
To si děláš srandu? Oni neumějí udělat pořádně ani stojan?
Co je na té motorce kromě motoru vlastně v pořádku?
Ještěže jsem tenhle krám tenkrát nekoupil!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: To jako v hrubém ?
Dneska jsme to řešili na poradě že je inflace jak prase a většinou bereme jen průměrnou mzdu.
Jinak mám dva kamarády inženýry strojaře. Jeden měl zastoupení Jawy ve Zlíně. (Dneska od něj na Jawu nic slušného neuslyšíš) a druhý který ani se schematem není schopný zapojit palivový rozvod na Suzuki GS 500.
Jj, v hrubém. Přijde ti to málo?
Pokud máš průměrnou mzdu (cca 43000) tam u vás v tom kraji a přitom spíš každej den doma ve své postýlce, tak si myslím, že můžeš být sám se sebou velice spokojen
Ale myslet znamená....
Naposledy editováno 03.01.2024 22:08:54
sharp píše: No a ten co dávají na 660 se mi podezřele začal kviklat
Pokoukávám se a tento mě zaujal, tak zda někdo náhodou nemá zkušenosti
Uni stojan
Myslíš boční ? No, ten se taky nepovedl. Drží na nýtku asi M 4. Zpočátku držel dobře, ted' je hodně rozviklaný. Horší ale je, že je dělaný pro Sportarda, s koly 17. Adenium má kolo 19 a tak je krátký, motorka je nahnutá v úhlu možná 45 stupňů. Vozím s sebou asi 7 cm vysoký špalek ze dřeva a ten, pokud motorku dávám na bočák, pod něj podkládám. Pokud jsem naložen a to je při dovolené nutností, tak ho podkládám vždy. Při nenaložené motorce sem-tam risknu nepodložit ho, ale mám trochu strach, že se nýtek stříhne a motorka spadne. Uvažuju o prodloužení bočního stojanu, ale zatím jsem vždy řešil důležitější věci - brzdy, přístroje, ložiska kol...a od té doby co mi pech upravil hlavní, stavím motorku hlavně na tento hlavní. Motorka drží, ale obě kola má na zemi. Když mažu řetěz, podkládám i hlavní stojan cca 4 cm vysokou podložkou ! Jinak kolem neotočím.
Jinak POZOR ! Boční stojan drží na plechu a ten je u rámu uchycen dvěma šrouby imbus M 6. U mojí motorky se jeden šroub střihl a druhý už byl tak ohnutý, že mi motorka málem spadla na bok. Toto chce kontrolovat .
Naposledy editováno 03.01.2024 23:00:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dneska to vidím jednoznačně : zlatá 90. léta !
Ve své postýlce každý den nespím. (Občas si beru apartmán u Liberce a jinde. )
Naposledy editováno 04.01.2024 04:51:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Koudy01> K penězům : Když jsem po revoluci začal podnikat, v roce 1991 byl běžný plat asi 6000 korun. Já vydělával 12 tisíc. Čistého, platil jsem si ale jen minimální sociální i zdravotní, takže hrubého jsem měl asi 15 tisíc. Někdy v roce 1996 jsem vzal dva zaměstnance. Sám jsem měl asi 17 tisíc čistého, jim jsem platil to samé v hrubém. Spokojeni jsme byli všichni.
Dneska to vidím jednoznačně : zlatá 90. léta !
No, leta za to můžou. Ale spíš asi tvoje jak ta devadesátá. Byl si mladší, snaživější a řekl bych, že ses i trošku jinak honil za penězma jak dneska pár let před důchodem. I dneska jdou vydělávat a spoustu lidi i vydělává pěkný peníze.
Ono tu tvoji praci moc lidi delat nebude. Az jim odejdes, tezko budou nekoho hledat. Za takovy nepenize a nevolnost s dovolenou. Teda jestli je pravda to, co tu o te tvoji praci skladnika obcas napises.
Naposledy editováno 04.01.2024 05:53:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Češi si prostě budou vždy stěžovat.
Milan1963 píše: hrnous> I tak se to dá pochopit.
Dave : poslední Jawa 650 se vyrobila v roce 2008. Má ji údajně kolega jezdící na naše srazy. A že má výrobní číslo 131 ? To nerozhoduje, protože v Jawě model 650 číslovali nějak náhodně , první měla např. číslo 18, druhá 73, třetí 21...proto nevědí, kolik kusů přesně vyrobili. Ale - možná už se dopočítali...
A k odborníkům : nezaplatili by je. Vím jen to, že v době kolem covidu bral dělník na montáži 19 tisíc hrubého. Vím to od jednoho zaměstnance a věřím tomu. Dnes jsou určitě výš, ale o kolik, nevím.
U nás ve fabrice je to tedy bída, platy máme jen lehce nadpoloviční v porovnání s republikovým průměrem, ale odešel od nás vývojář, strojař ing. 30 tisíc hrubého mu prý bylo málo. Tak kolik by měl v Týnci ?
Ale to není obhajoba, ale opat další a další důkazy jejich neschopnosti, kdy nemají materiál, nemají lidi, nemají nic, jen výmluvy....
Úspěšná firma se prostě nemůže chovat jako tříletý dítě.... A proto Jawa není úspěsná, nikdy nebude, nikdy nic kloudného neudělá a je jen pro smích.
Za 30 hrubýho bude dneska dělat začnínající, nekvalifikovaný dělník na periferii a nebo snaživější uklízečka....
Průměrnej technik bude mít pade - šede a skutečný vývojář se bude bavit o kile a to spíš jako začátek...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | Včera v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |