AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
assassin píše: Milan> ekonomicky je nesmysl i to tvoje jezdeni na jawe 660 a na tom italským skútru jeste, ze si to umis tak pekne spočítat …
Přesně... V těchto dnou werglech, už je jedno sice obyčejný, ale fungl nový auto se zárukou dávno utopený a furt je to nahovno...
To nový auto, naprosto jakýkoliv, bude úplně v pohodě fungovat přinejmenším prvních 5, ale třeba i 10let, než začne okysat kastle a chátrat technika...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P_B píše: To je hodne draha sranda. . Ja prezuji vetsinou jedno moto za rok. Stoji mne to cca 1 000 Kc kdyz tam prijedu s moto a vezmu pres ne pneu. Takze 12 let navratnost. A porad je to dost prace k tomu. Tusim ze jsem ted videl v inzeratu velkou starsi motorickou zouvacku za 10 000 Kc ale jen do pruneru 19 palcu. Jinak je tam jen rozdil ze to je nakloneny a na te patce je racnovej prevod, protoze nemuzes koldokola tocit dlouhou pakou. Ale verim ze dost dobrodruhu na koupi se najde.
A pak to na zbytek roku někam uklízet nebo to celý rok obcházet a pak stejně musíš na vyvažovačku, protože ty mašinky prostě jezdí úplně běžně 200km/h a tam to bez vyvážení nelze provozovat...
dave-lister píše: Pokud máš vyplněnou servisní knížku, zadarmo ti to opraví. Například u nás (u Škodovky) je zcela běžně rezavý víko kufru kolem osvětlení SPZ. Na záruku při splnění všech podmínek dostaneš nový víko kufru včetně lakování. Škodovka má myslím záruku 12 let.
Shnilý víko kufru je fenomén, kterýhose malý škodovky nejsou schopny zbavit už 30 let....
Trochu se cukaj, ale když se na ně zatlačí, tak daj i fungl nový víko komplet, když se to stihne včas... ony ty opravy málo kdo udělá dobře a oprava plechu nebejvá úplně navždy.
hrnous píše: Milan1963> Nejak se to kupí
Nebrzdící neodvzdušnitelný předek
Vyrezlé tlumiče
Haprující budíky
Praskající plasty
Pozpraskaný celý zadek rámu
Harašící světla a cokoli v zadní části
No a nakonec to vlastně ani nejede - nejde nastartovat.
Možná sem na něco zapoměl, většinou to tu extrémně nesleduju.. až poslední týdem se mi cosi daří :)
Hlavní stojan po rozsáhlé úpravě.... Takže originál ani ten...
je to prostě odporný, zpackaný, ohavný bastl a nemusíš bejt vůbec cholerik na to, abys to vzteky zapálil a vyhodil jako třešničku na dortu do kontejneru, až budou hasči dělat železnou neděli a na DI oznámit zánik vozidla požárem...
Dalo by se snad polemizovat.. co na témotorce vlastně zůstalo po celou dobu funkční ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Motor po mechanicke strance a ridic
Jenže motor potřebuje tři věci, benzín, vzduch a jiskru... Když motor nedostane od zbytku werglu jiskru, je sice mechanicky v pořádku, ale je to celé úplně nahovno...
Jediná ekonomicky výhodná cesta s klidnou hlavou je vyndat z toho ten motor a prodat ho tomu, komu se ho podařilo zkurvit, protože ho cpali do kde čeho....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Tak u těchto kategoriíí, je to jako Sparta a Slavia..... MB / BMW..... MB - trochu usedlé, ale většinou mimořádně kvalitní auto, BMW - zábavné, ale celkem sráč... Záleží co chceš... Audi by se mezi ně rádo vesralo, ale nikdy na to nemělo, protože vždy bylo koncepčně špatně...
Tohle kategorizovani je uplne mimo. Kazda generace a kazdej model je odlisnej.
A ad vadná koncepce audi - bmw a mercedes ted jedou ve velke vetsine uplne stejnou koncepci …
Borntobewild píše: To je samozřejmě pěkné. Já kupuju gumy v servisu, kde mi je přezuje a vyváží na profivyvažovačce za 350kč. Jak se ve všem hrabu sám, tak tadynato bych se ani nevysral.
To s tim vyvažováním me bavi. Ja vyvažuju jen přední od te doby co na motorkach jezdím a nemam se strojema co jezdi i 200 :D problem.
Jinak kdo nekdy videl depo SBK nebo motoGP - tak je zvlastni, ze tam to vyvažují uplne stejne
Naposledy editováno 06.01.2024 15:31:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Tohle kategorizovani je uplne mimo. Kazda generace a kazdej model je odlisnej.
A ad vadná koncepce audi - bmw a mercedes ted jedou ve velke vetsine uplne stejnou koncepci …
Tam jde o to základní rozdělení zájmových směrů... Je samozřejmé, že běžná 530D je víc orientovaná na pohodlí, než M5... Takže E-Amg bude sportovnější než obyčejné BMW...V tom bude vždy určitý překryv ten dělají rozdíly v konkrétních konfiguracích.
Ohledně koncepce, když pomineme štorcky z nižších kategorií, tak velké modely MB + BMW mají stále koncepci dobrou a Audi pořád tu horší... Sice lepší než štorcky, ale horší než konkurence....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ja treba jezdím vetsinou o vikendu a kdyz potrebujes prezout, tak ti nezbyde, nez si to prezout sam… naložit do auta, nekam s tim jet… to s trochou cviku mam v te dobe uz davno na motorce…
Tohle je kazdyho boj. Taky Kuba sem tam zavodi a jezdi off, tam se prezouva trochu častěji nez kdyz jezdis po silnici na vylety…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> podobne se da pristupovat ke kazdemu servisu doma.
Ja treba jezdím vetsinou o vikendu a kdyz potrebujes prezout, tak ti nezbyde, nez si to prezout sam… naložit do auta, nekam s tim jet… to s trochou cviku mam v te dobe uz davno na motorce…
Tohle je kazdyho boj. Taky Kuba sem tam zavodi a jezdi off, tam se prezouva trochu častěji nez kdyz jezdis po silnici na vylety…
Tak já při běžném ježdění uhlídám.gumy tak abych to nemusel přezouvat zrovna v sobotu navečer, že by to tu neděli ještě neujezdilo......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> a to je jaka koncepce? Ja teda vidim krom levných modelu u audi MB a bmw vse stejne…
Tak to vidíš špatně. To, že je motor vepředu, je pořád jen jedna strana mince a Audi ho má stále před nápravou, což s sebou sice nese o něco lepší trakci, ale horší chování...
To je stejné jako u Porsche 911... To je o začátku koncepčně úplně špatně a oni vyvíjejí úpornou snahu v tom, aby to na něm nebylo tolik znát... I za cenu toho, že ty ostatní modely udělají záměrně třeba slabší, aby bylo jasné, co je vlajková loď.... A to stejné je u Audi... Motor je stále moc vepředu, u Porsche je moc vzadu.... Ono to kupující vlastně moc nezajímá, ale když má bejt něco Top, tak by to nemělo mít stejnou koncepci, jako levnej Renault před padesáti lety...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Železná akumulační nádrž, do které jsem před 15ti lety navařil trubky, které jsou kolem krbové vložky. Tehdy jsem to z mladické nerozvážnosti zavařil bazickou elektrodou a protože to rosilo, převařil jsem sváry tigem. Až teď to začalo téct minitrhlinkou v tom sváru. Očistil jsem to, odrezil a teď, co s tím? Provařit dírku COčkem a natřít zinkovým sprejem? Nebo to v místě tečení napatlat nějakým dvousložkovým lepidlem? Napadlo mě, udělat v nádrži podtlak aby lepidlo do trhliny zateklo.
Prosím, raďte.
Naposledy editováno 06.01.2024 17:26:46
Bohuzel od starsich jsem uz toho moc v tomhle nemel co odkoukat.
Ten zazracnej tmel na mne vyskakuje nekde na netu. Ale netusim co je to zac.
Naposledy editováno 06.01.2024 17:34:09
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 06.01.2024 18:13:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Problém je, že je tam přístup jak k penězům. Takže mírně natlakuju, houbičkou s jarem najdu přesné místo, brousnu flexou a přes to udělám svár cočkem?
Takze to chci nekde mezi trubkama? A tig tam nedostanes? Ja bych to i trochu odfrezoval, dremlem nebo necim, odmastil at jsem na co nejvic cistem kovu.
Ale k tomhule se blbe radi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Druhá možnost je přímo u koziček v Sušici. Tam jsem se ale neptal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Edituji : našel jsem to : je to 6000 korun. V pátek navečer si motorku půjčíš, v pondělí ráno vrátíš.
Naposledy editováno 06.01.2024 18:56:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Loctite
Docela to funguje (osobní zkušenost), nic méně za trvalou opravu bych to nepovažoval. Buď najít dirku, obrousit zavařit, jenomže ona se pak objeví další někde kousek vedle, a nebo, ideálně, to předělat z gruntu. Tím tmelem jsem nějakou dobu opravoval tekoucí radiátor. Finále opravy spočívalo v jeho výměně. Jenomže staré topení, takže rozbruska, autogen ,,,,,nic méně je pokoj a po problému
Naposledy editováno 06.01.2024 19:04:15
Milan1963 píše: P_B> Už nevím přesně, ale mám pocit, že 8000.- korun za víkend. Benzín v tom samozřejmě není. Možná je to na jejich stránkách.
Edituji : našel jsem to : je to 6000 korun. V pátek navečer si motorku půjčíš, v pondělí ráno vrátíš.
Diky za info.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |