AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: Sema> Jasně že máš pravdu, já myslím že v takový situaci jak popsal Milan nemáš ani ty 2-3 vteřiny. A je fakt že je tu spousta odborníků na všechno. Někdy si říkám jak všechno dělám plbě.
Nevím, jestli je to nejvhodnější reakce na dobře míněnou kritiku....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: ted uz je zbytecne to resit, to auto nebude az tak moc ko. podle me by se dalo opravit za par... ale milan s nim stejne nejezdi... tak nevim, on si s tim poradi nejakym zvrhlym zpusobem a je fuk co budeme radit.
ve finale se nikomu nic nestalo a cert vem staryho sOpela
Na ten zvrhlej způsob řešení dvacetiletýho Opla s utrženou napravnici jsem pro změnu já zvědavej....
Pragmatické řešení by bylo Opla vyhodit.... Milanovi řešení se dá očekávat ve stylu nalejt do něj spoustu peněz a pak ho zase odstavit....
A stejně je to paradox, kam se člověk dostane vymýšlením úplně zbytečných píčovin....
Stovka benzín nic neřeší, na E10 se jezdí vesele dál a nic se neděje......
Přesně takhle zrušila sousedka Pandu... Aby natankovala o korunu levněji, se táhla 20 km na ono a když odsud s plnou nádrží vyjížděla, tak nedala přednost a zrušila tam svojí Pandu....
A to se milý Horste vyplatí....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: assassin> Já sem si celkem jistej, že bych se čelňáku snažil vyhnout za každou cenu taky. Ale současně si myslím, že v rychlostech, jako byla tato (dle popisu následků) dokážu uhnout jen tak, aby to nebyl čelňák.
No jo...
Ale taky to je klasickej po bitvě generál....
assassin píše: PetrL3> me se jeste nikdy nepodarilo nabourat "chytre" co se spotrebovaneho materialu tyka, ale zase toho bourani nebylo moc… takze ja vzdycky budu mit prio aby se mi nic nestalo. Ty plechovy/plastovy krapy me chvili serou, ale ve finale… mi dojde, ze dokud nejde o zivot jde o hovno…
Beztak tu astru nemel Milan rad… takze se vlastne zbavil problemu a ma ve stodole misto, co ja vim, na blatniky na stodvacu?
Přesně.... Na sedmé vyvaření.....
PetrL3 píše: assassin> tak to je jasný. Ale když je proti tobě vlevo vozidlo a vpravo překážka, která neuhne (Milan udělal kolo a zrcátko), tak já vždy mířím přesně mezi ně. Takže buď žádná strana nebo obě mně to přijde jako samozřejmá reakce, prodrat se skrz a ne se o jedno z toho zastavit nějak fatálně. Jestli někdo instinktivně vyjede ze silnice, tak já tohle prostě nemám.
Milan si myslí, že ten Opel má hodnotu 40.000, takže to možná za 10 opraví a bude se trápit dál
Jenže on má hodnotu tak těch 10, když si bude hodně věřit, tak 15.....
Vlasťák1973 píše: Scénář je jasnej Milan to odtáhne do autorizaku,nechá to za padesát opravit
Jinak Milane hlavně, že jsi zdravej,auta je sice škoda,ale co naděláš a hlavně prosím nepojišťuj havarijně tu 120 tku, protože ta má stejnou cenu jako ta Astra pár tisíc a ročne necháš na pojištění desítku a pokud to udeláš tak to sem nepiš,to už bych si musel dát mokrej hadr na hlavu za Tebe
Právě jsi zapříčinil to, že to udělá... Protože zásadně dělá to, od čeho ho pragmatici odrazují...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: dave-lister> Skoro KAŽDÝ motor může najet milion km. Jde o to, kolik do toho za ty roky pošleš peněz. On je hezkej pohled na to číslo, ale už u toho není součet z faktur
Přesně...
To bylo tenkrát haloo jak najela O2 PD půl mega... Najela, ale do servisu padly statisíce a měla asi třetí hlavu válců...
Mrdka prostě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Přesně...
To bylo tenkrát haloo jak najela O2 PD půl mega... Najela, ale do servisu padly statisíce a měla asi třetí hlavu válců...
Mrdka prostě...
Moje má druhou. Ta první dala 270.000 km. Oprava 32.000 Kč. Tak to rozpočítejme na km. 32/270=0,12 kč. o tolik se prodražil každý km. Když si vezmu, jak ten motor a za kolik nafty jede, tak je to naprosto OK. Mám km za 2,70 místo 2,60.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: pech.> A protože VW jsou mrdky, tak jsou nejprodávanější značkou v Evropě.
To je proto, že 80 % lidí je dementních.
PetrL3 píše: Moje má druhou. Ta první dala 270.000 km. Oprava 32.000 Kč. Tak to rozpočítejme na km. 32/270=0,12 kč. o tolik se prodražil každý km. Když si vezmu, jak ten motor a za kolik nafty jede, tak je to naprosto OK. Mám km za 2,70 místo 2,60.
Nechci...
Mně obecně diesely otravují svým projevem a u TDI je to ještě o něco intenzivnější a VW benziny, to bylo k pláči příliš často...
Jsou lidi, co jim přijde cool, jak to kope, mně to sere.. Obzvláště když CRD ukázaly, že to jde i co do toho projeví udělat líp, když se chce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: To je proto, že 80 % lidí je dementních.
Měl by jsi s tím něco dělat, dokud je čas i když mám obavy, že už je pozdě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Měl by jsi s tím něco dělat, dokud je čas i když mám obavy, že už je pozdě.
Já ne. Se podívej na mainstream jak uvažuje, žerou hovna z televize a podle toho to pak vypadá i u voleb... To že jsme naposled měli tak tragický výběr ze dvou StB panáků a jedné Doroty k tomu, i to je výsledkem toho, že dementi jsou v populaci v těžké převaze....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Moje má druhou. Ta první dala 270.000 km. Oprava 32.000 Kč. Tak to rozpočítejme na km. 32/270=0,12 kč. o tolik se prodražil každý km. Když si vezmu, jak ten motor a za kolik nafty jede, tak je to naprosto OK. Mám km za 2,70 místo 2,60.
A do těch 2,70 máš započítáno všechno? Veškerý servis, amortizaci, pojištění, naftu? Páč to mi přijde málo.
pech. píše: Přesně...
To bylo tenkrát haloo jak najela O2 PD půl mega... Najela, ale do servisu padly statisíce a měla asi třetí hlavu válců...
Mrdka prostě...
Tohle byla auta všechna s Common Rail. Řidiči s tím jezdili tak 5000-6000 Km týdně výhradně po dálnici a motory se nemusely nikdy rozebírat. Nejčastěji odcházela dvouhmota, řekněme každých 300-500 tisíc už rachotila, tak se vyměnila celá spojka. Každých 210 tisíc rozvody s vodní pumpou. Občas se u některého auta vydřelo vysokotlaké čerpadlo nafty a vzalo s sebou i vstřiky a všechno, ale to byla spíš výjimka. Když to najeto tak 800-900 tisíc tak se to dávalo pryč. Většinou jsme pak ty auta našli v inzerci se stočeným tachometrem na 200 tisíc.
pech. píše: Já ne. Se podívej na mainstream jak uvažuje, žerou hovna z televize a podle toho to pak vypadá i u voleb... To že jsme naposled měli tak tragický výběr ze dvou StB panáků a jedné Doroty k tomu, i to je výsledkem toho, že dementi jsou v populaci v těžké převaze....
Jenže u tebe je úplně jedno kdo bude prezident či premiér, vždy to bude u tebe blbec. Jako všechno ostatní a všichni ostatní.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Commonrail je objektivně lepší než cokoliv před tím. Stačí si sednout do starýho JTD a porovnat to s čímkoliv od koncernů do roku 2008. PD byla už tehdy zastaralá konstrukce a krok zpět. Kvůli emisím a DPFku (PD nemůže stříknout naftu kdy se mu zachce).
Co se týče údržby a diagnostiky je commonrail úplně nejjednodušší. Moje JTD by spravil i 15 letý harant s diagnostikou z aliexpressu. Občas jezdím Octavii s 500k km, na motoru řeším jen olej. Více se jen řeší co pár let EGR, jehož výměna stojí cca 16k Kč. A rozvody samozřejmě. Jedinou chybu má, po 3500 otáček prostě zdechne. Usuzují to ale vychozeným senzorům apod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: S tím opelem bych to neviděl černě. Že bude hnutá nápravnice silně pochybuji, za mě jen vyměnit ramena a možná těhlice. Nevím jak zadní náprava, ale jestli to je torzka tak naprostá pohoda. Takže ramena, možná zadní torzka, disky, přezutí pneu (jestli to přežily) a geometrie. Nevím o jakou astru se jedná, jsou jich ale plné vrakoviště. Tipují 5000,- i s prací.
Commonrail je objektivně lepší než cokoliv před tím. Stačí si sednout do starýho JTD a porovnat to s čímkoliv od koncernů do roku 2008. PD byla už tehdy zastaralá konstrukce a krok zpět. Kvůli emisím a DPFku (PD nemůže stříknout naftu kdy se mu zachce).
Co se týče údržby a diagnostiky je commonrail úplně nejjednodušší. Moje JTD by spravil i 15 letý harant s diagnostikou z aliexpressu. Občas jezdím Octavii s 500k km, na motoru řeším jen olej. Více se jen řeší co pár let EGR, jehož výměna stojí cca 16k Kč. A rozvody samozřejmě. Jedinou chybu má, po 3500 otáček prostě zdechne. Usuzují to ale vychozeným senzorům apod.
No právě že ani ne... Ona je asi tak o generaci starší, než ty Astry, co jsou už na těch vrakovištích...
Za 5000 bys to asi polepil ty, svépomocí, to on dělat nebude... A hlavěn to auto stejně jen stálo, bylo jen jako kasička na starosti, takže za mně se s tím nemá cenu dál zabývat... Možná to zkusit prodat na kastli, pokud je díky tomu stání ještě slušná, ať se s tím prcá sám... Ale vzhedem k tomu, že funkční auto s STK se dá dneska koupit za jednu vejplatu a bude spíš o 5 let mladší než tohle, tak to je další důvod, se na to vysrat... Nejvíc by se na tom trhlo, kdyby se to rpzpustilo po dílech... Dveře, světla, motor, sedačky - ty se shání místo prošoupanejch...
SkotyCZ píše: S tím opelem bych to neviděl černě. Že bude hnutá nápravnice silně pochybuji, za mě jen vyměnit ramena a možná těhlice. Nevím jak zadní náprava, ale jestli to je torzka tak naprostá pohoda. Takže ramena, možná zadní torzka, disky, přezutí pneu (jestli to přežily) a geometrie. Nevím o jakou astru se jedná, jsou jich ale plné vrakoviště. Tipují 5000,- i s prací.
Commonrail je objektivně lepší než cokoliv před tím. Stačí si sednout do starýho JTD a porovnat to s čímkoliv od koncernů do roku 2008. PD byla už tehdy zastaralá konstrukce a krok zpět. Kvůli emisím a DPFku (PD nemůže stříknout naftu kdy se mu zachce).
Co se týče údržby a diagnostiky je commonrail úplně nejjednodušší. Moje JTD by spravil i 15 letý harant s diagnostikou z aliexpressu. Občas jezdím Octavii s 500k km, na motoru řeším jen olej. Více se jen řeší co pár let EGR, jehož výměna stojí cca 16k Kč. A rozvody samozřejmě. Jedinou chybu má, po 3500 otáček prostě zdechne. Usuzují to ale vychozeným senzorům apod.
tak oni Italové byli vždycky první... A motory měli vždycky dobrý, dokud se jim do Bravy nenacpal se svým motorem Opel, do Alfy různé GM mrdky apod...
VW se mrdalo s PD ještě deset let potom, co už Italové měli CRD a problémy s tím neměli.... I Mercedes s Peugotem, což jsou primární propagátoři nafty, to měli až po nich... U VW opět museli pochopit, že to dělali špatně...
Oni jsou Němci mimořádně důslední v tom, že i mimořádně blbé nápady, dotáhnou až do konce...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |