AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kdyby byl problém mám kontakt na psychoterapeuta přes ryby. Občas s nima telefonuje. Za menší obolus pošlu kontakt.
Naposledy editováno 24.01.2024 16:19:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Je to neekologický. Přijde doba, kdy takový jako on budou pranýřovat, protože jakákoliv jízda mimo silnici bude považována za něco jako dnes jízda po těch kopcích.
Formule asi nemá provozovatele :)
Vladimir píše: hele to třídění je takový k nasrání. Popeláři sypou plast i kov do jednoho. Tady ve dvoře kde by mohlo být x kontejnerů je jen zelenej, kov a zbytek. Takže když jedu do dvora tak se radši před tím stavím u barevnejch a papír, plast, kov vyhodím tam a trávu ve dvoře.
To třídění máte nastavené správně. Hoří - nehoří - shnije na na hromadě.
Jirka4137 píše: Krautkopf> Njn ta fantastická orientace na Rusko, lenost a neschopnos soudruhů, zabila vše nadějné. Motorka se mohla sice skvěle prodávat jinde ale proč si komplikovat život že.
Podobné to bylo s vrtulníkem který se mohl rodit v Moravanu Otrokovice.
https://www.vhu.cz/e...avan-hc-102/ [/quote]
Krautkopf píše: Jirka4137> A komu jinému bys ty motorky chtěl prodávat? Ani ti Japonci neměli v Evropě žádné velké kšefty. Živila je Amerika a miliony všelijakých chrchlů vyráběných pro jihovýchodní Asii. Němcům, Italům a Britům krachovala jedna fabrika za druhou a my si budeme namlouvat, že by Jawa nebo ČZ přišla s nějakým zázračným výrobkem, za který by jim Němci, Italové a Britové rvali ruce.
Ten vrtulníček je asi jiný případ, ten by neměl uplatnění nikde.
Hele, Pudil byl borec jak svině a uznávám ho, tahle motorka byla zajímavá technicky i jízdně, ale nalejme si čistého vína.
Třeba Honda, měla čtyřtaktní, dvouválcovou třistapadesátku, vyráběnou ve velkých počtech sérii už ve chvíli, když se Pudil pustil do vývoje, měla skoro 10 koní větší výkon, navzdory jednodušší konstrukci motoru, kotoučovou brzdu a hrnuli to do Améru hlava nehlava... K tomu měli tou dobou už několik let v sérii čtyřtaktní čtyřválce různých kubatur a výkonů... Takže proti českým dvoutaktům je ten Pudilův stroj úplně jinde, ale Japonci a celkově svět už byl zase trochu jinde než Pudil a úplně jinde než české seriovky... Když soudobá česká 634 měla 20 koní, vážila sto tun, měla bubny a hrozné vidlice, tak ta Honda měla 35 koní, kotouč a mastila 160km/h.a ještě byla celkem levná... Jawa s vypětím všech sil 120 a ještě krátkodobě, protože dlouhodobě nesnese víc než 100-105.... No a kdo byl fajnšmekr, mohl mít u čtyřtaktní 350 i čtyřválcovou, nebo taky pětikilo, nebo sedmpade a nebo litra (Goldwing) .... To vše ve stejném roce, kdy se uváděla slavnostně na trh 634, jakožto pátý facelift Janečkárny, kdy poprvé alespoň nevypadala úplně stejně jako to co bylo před ní....
Vladimir píše: Mě přijde zvláštní jak se chceme udávat navzájem. Stačí si otevřít jakoukoli diskusi kdo někde jel rychle, porušil zákaz vjezdu nebo nebezpečně předjížděl. Tak se ozve spousta řidičů jak je to špatně a začne volat po pokutách, omezeních a většímu dohledu policie, případně poskytnutí záznamu. Assassin to píše přesně. Aniž bych viděl na vlastní oči ten Jesenickej cirkus , tak ještě nedávno tam byl klid. Pro stavbu se obětovalo hodně a pro zisk několika obyvatel je tam extrémní turistická zátěž . U Kosti v údolí plakánek těžili dřevo, zlikvidovali tam celé údolí kam se nesmělo ani na kolech. Tam se z toho bude dlouhá léta příroda mátořit. Atd.
V tom byli češi vždycky přeborníci...
Hodilo se to Hitlerovi, Hodilo se to komančům, hodí se to dnešním Ultralevicovým hnutím, které se derou k moci...
PetrL3 píše: assassin> Já občas přemýšlím, co je příroda. Lesáci, myslivci atd. tvrdí, že o les pečují. Takže bez nich by bylo přírodě hůř? Nejsem náhodou já příroda? Když kvůli mě vyhyne nějakej tvor? A co zvíře, který vyhubí jinou populaci? Tam je to ok?
Viď, třeba když nám tady na Šumavu vysadili rysa a pak tam byl ten rys pomalu sám..... Dneska už si na to nikdo nevzpomene...
Milan1963 píše: A my si tady jen tak pro zábavu jezdíme na motorkách...
Opravdu pro zábavu, protože já už plánuju motodovolenou a to je co ? Zábava, vážení, zábava. Pokud by se chtěl někdo přidat :
Odjezd v pátek 26. července po obědě, cíl Bratislava. Druhý den z kempu v Bratislavě přejet celé Mad'arsko a aspoň polovinu Srbska, k Bělehradu. Spaní na divoko. Je to asi 700 km. Třetí den od Bělehradu přejet zbytek Srbska a téměř celé Bulharsko - k Č. moři, kemp někde u Burgasu. Zase 700 až 800 km, spíš víc . VŠE po dálnicích ! Jde to, mám to vyzkoušeno. A čtvrtý den už Turecko, asi Istanbul, tomu bych věnoval dva dny. Dál se uvidí. Objet Marmarské moře, Turecku věnovat 3 až 4 dny. Zpět přes Řecko a zase co nejvíc po dálnicích, návrat 10. srpna. Cesta TAM i ZPĚT je pouze tranzit - žádné velké zastávky, tak 4 denně s tím, že jedna by byla větší, na nákup, oběd. Vlastní dovolená, neboli poznávání cizích zemí by začalo až v Turecku. Jinou variantu odmítám, musím, víc dovolené mít nebudu.
Naše fabrika se potácí, není práce, děláme jen 4 dny v týdnu, automobilky světla nechtějí, propouští se i lidi, kteří tam dělali 30 let, před důchodem, mladí odcházejí sami, pátky doma a máme nucenou dovolenou, proto jí ani víc mít nemohu...
Tolik k té zábavě.
Přesně tak, jezdíme si zbůhdarma, stejně jako oni, takže bych s tím exemplárním trestáním přibrzdil, protože to si taky mohou zelené mozky, toho našeho zbytečného ježdění všimnout celkově...
NA vejlet si jeď, udělej si to jak chceš, ale na tu krachující fabriku už se konečně vyser, protože to tě celkově brzdí...
Koudy01 píše: Ja dalnice jeste nikdy drtit nepotreboval. Ale podobny kilometry jsem uz behem dovolene najizdel. A najizdim. Ono to moc jinak nejde, kdyz se nechces placat porad po Alpach, Slovensku,...
Ja spis moc nechapu ten Istanbul na motorce. Je to furt ucpany mesto. Radeji bych pojezdil o dva dny dyl po venkovskych krasach Turecka a do Istanbulu si na ty dva dny nekdy zaletel s batuzkem na zadech.
Ono to bude asi proto, že když řekneš Turecko, ihned tě napadne Istanbul... Stejně jako když se řekne Jawa, tak se lidem vybaví hnusná, červená, zkurvená kejchačka...
Borntobewild píše: Milan1963> To je asi nejrozumnější řešení. Nechat Jawu stát na předměstí Istambulu, nechat si ji ukrást, vrátit se vlakem a doma si pak pořídit pořádnou motorku.
Přesně...
Je dementní nápad, hrnout se do totálně zajebaného centra a uvařit to tam.....
Ale nechat to tam někde na pospas, to je nápad hodný přímo génia v oboru sebedestrukce...
Milan1963 píše: Koudy01> To asi jo.
Terénu se docela bojím, závidím Zdenálovi co v něm umí. Ale - zkusil jsem to. Na Jawě 660. Dopadlo to
Plochá dráha na ledě ? To raději ani nezkouším. Když vidím ty hřebíky...naštěstí ani není kde to zkusit.
Dálnice...to je jiný revír. Pro Jawu 660 určitě. Nemusím ji NUTIT do zatáček. To jí vyhovuje.
A...v sobotu bude v Nupakách u Prahy burza. Pojedu tam. Po ní máme sraz veteránistů. Chtěl jsem jet po dálnici, koupit si novou denní známku. Neexistuje...přitom psali, že v roce 2024 budou novinky. Prý snad na jaře ( EuroOil ) ....tak si MD asi dělá z lidí srandu.
Kehaj: Souhlas.
Do krve vytočený jednoválec v přeběhových otáčkách, vibrace jak kráva, řev, to je přesně to, kam to nepatří.....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 24.01.2024 18:06:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
jo a elektrokolo co jede 50 je taky nelegalni
Naposledy editováno 24.01.2024 18:13:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: A co asitak chceš jinýho dělat, než řešit hovadiny, když je zima a jedinej kdo jezdí jsem já a Milan?
Já jezdím taky...
SkotyCZ píše: Tady v Beskydech je pár úplně posledních kopců, kde se dá legálně jet na motorce. Přesto i tak lidé volají policajty. Lidé tu úplně zničili starou pískovnu, kde na ČZete lítal už i můj děda. Když jedu na babete večer po cyklostezce, tak i tak lidé jsou nasraní. Sere je ten zlý a špatný motor. To, že Babetta 207 jede max 30 a elektrokolo i 50 nikoho nezajímá. Já říkám žij a nech žít, nesnáším životem zničené lidí, kteří volají kvůli každému přestupku
To je proto, že mají prázdný život, nudí se, nic sami nedokázali a nedokážou, tak ukazují na ty ostatní, aby jim ty výdobytky znechutili...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Samozřejmě Babetta smrdí a musí na silnici. Ono se mi ale moc nechce smrdět na silnici, když můžu jet po cyklo o 1/3 kratší cestu a bezpečněji. Jede to stejně jak elektro, má to šlapadla, ale když mě zastaví, tak velký problém, protože spalovací motor a plaší to pejsky. Pokud jsem měl pivko a více, můžu se rozloučit s ridičákem na vše a pošle mě to rovnou do exekuce, přitom kdybych jel na stejně rychlém elktrokole tak jen pokutka.
Životem zničeného souseda mám naproti garáže. Je tam úzká cesta a v 10 večer jsem couval s vozíkem, tak jsem mu to na 5 min zaparkoval před vjezdem, abych si otevřel bránu a tak. Co jsem stihl zaparkovat, tak už mi klepalo na vrata městapo. A ne, nevyjížděl. I kdyby chtěl, mohl na mě zařvat a říct mi. Očividně věděl, že budu parkovat k sobě. On volal benga častěji, jednou i kvůli tomu, že jak je bahno a vyjíždím autem, tak znečišťují komunikaci. Nehádal jsem se s policajty a komunikaci pak uklidil (min bahna, hlavně že štěrk po zimě na té stejné ulici nevadí).
Samozřejmě tu zde moc silnic a polňaček není, ale jestli nevznikla žádná škoda, tak bych to nechal za symbolickou částku a bu bu bu. Po novém roce přišel nový dopravní zákon, který je úplně mimo a zase dělá z řidičů jen další kasičku na peníze. Jen čekám, kdy zavedou daň za ujeté kilometry a vypuštěné emise. Jen díky bohu, že je tady ještě relativní svoboda a min. radarů, kde se na to dá šlápnout a bezpečně a beze strachu si užít nějakou tu radost za volantem/řídítky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Jen čekám, kdy zavedou daň za ujeté kilometry a vypuštěné emise.
Ta daň samozřejmě existuje, platíš jí když tankuješ. Naopak s rozšířením elektromobilů budou státy nucené tu daň vybírat jiným způsobem, páč elektromobily, ač využívají silnice a veškerou infrastrukturu, žádnou daň, ze které by se to financovalo, neplatí.
Naposledy editováno 24.01.2024 20:07:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |