prostě zamyšlení nad tím, co všechno jsou schopni výrobci dnes vymyslet, jako co všechno dokáži zobrazit na displeji a jestli ty některé údaje mají vůbec nějaký praktický přínos...?
Podíval jsem se do příručky, co vše ukazuje displej na Hondě TransAlp 750 , konkrétně jaké údaje si může člověk zobrazit v tom řádku dole. Přepíná se to, takže za jízdy lze zobrazit jeden ze 4 řádků, kdy každý řádek má 4 údaje, celkem tedy 16 údajů, ale člověk si v nastavení do těch 16 políček může vybrat jakýkoliv údaj z celkem 22. Seřadit je jak chce. Je tam navíc ještě i 23.možnost a to prázdné políčko.
Aby to jako složitost nebylo vše, tak za jízdy člověk může smazat např. Trip A a smaže se i to, co s tím souvisí (spotřebované litry benzínu za Trip A a spotřeba za Trip A). Anebo člověk může podle návodu smazat i samostatně kterýkoliv ten údaj.... Což si říkám, jestli to vůbec někdo někdy použije...
No a co z toho plyne?
Přijde mi, že v Hondě zbytečně věnovali energii něčemu, co nakonec nakonec působí hrozně složitě a řada z těch údajů nemusí mít žádný praktický přínos.... Navíc to působí, jako by to dělal nějaký ajťák, nebo vyznavač Excelu, nebo statistik, nebo pracovník vývoje, prostě někdo, kdo "chce" co nejvíce údajů... možná je využije a pak to tam nechali i pro běžného zákazníka.
Člověka hned napadne, proč to u jiných značek, např. v Suzuki pro V-Stroma 800DE udělali tak jednoduché, uživatelsky přívětivé a v Hondě tak složité....
Pro info k barvám, displej mám přes den bílý a za tmy se přepne na inverzní (opačně). Ty 4 řádky jsem fotil až po vyjížďce večer, tak proto jsou "černé".
Takže se ptám,
které z těch "neobvyklých" údajů vám přijdou užitečné a proč? A které naopak úplně zbytečné?
Nejvíce nechápu ty 3 údaje, kde jsem dal červené X, prostě:
- otáčky motoru - proč je obrazovat dole, když nahoře na displeji je stále otáčkoměr?
- úhel otočení rukojeti - proč?
- při kolika otáčkách blikne displej (upozornění aby člověk přeřadil) - tento údaj člověk může vidět a změnit v nastavení, tak si tu hodnotu ještě zobrazovat na displeji znovu?
Dále mi přijde zbytečné, že jsou tam 4 údaje průměrné spotřeby. Ano dohromady čtyři.
1. průměrná spotřeba za Trip A
2. průměrná spotřeba za Trip B
3. průměrná spotřeba celková (ale i tuto lze vynulovat - to nechápu, proč?)
4. a ještě průměrná spotřeba od zapnutí nebo od nastartování motorky
Prostě 4 spotřeby... proč tolik?
Hodně údajů mi přijde zbytečných a přitom mi tam 2 základní údaje chybí - teplotu vzduchu a dojezd.
Teplota lze sice zobrazit jako nějakou předpověď z mobilu, ale není to aktuální teplota u motorky. Jako že člověk vjede někde do rokle mezi skály, kde je podstatně chladněji, ale na displeji svítí stále stejná teplota, asi pro daný kraj.
A místo dojezdu se tam sice objeví ujeté kilometry od rozsvícení kontrolky paliva, a ještě litry spotřebované na rezervu, ale nikdy jsem zatím nenašel, kolik těch litrů rezerva má. Takže zase nic. Nebo zatím nic.
Jinak někde jsem četl, že dojezd počítaný takto, že od rezervy to počítá ujeté kilometry od nuly, tak že prý je nějaký zvyk pro endura, nebo cestovní endura. To jako fakt?
--------------
Tož tak. Napsal jsem tu vše, co mě k těm údajům na displeji napadlo.
Možná, že se mi nějaký údaj, který mi dnes přijde zbytečný, bude v budoucnu hodit, ale zatím nevím.
Jo a to podstatné,
motorka nejezdí na to, co ukazuje displej, že jo
Většinou tam budu mít jen jeden řádek a to Trip A, kdy si kilometry vymažu při tankování do plna. Na to jsem zvyklý, ze všech předchozích motorek.
- Trip B používám jako počítadlo kilometrů za výlet (zvlášť při vícedenním cestování).
- TOTAL je jasné, to je dobré jednou za rok, abych si vyfotil a spočítal, kolik km jsem za rok ujel.
- a čtvrtý řádek, kde to ukazuje počet litrů a kilometrů od rezervy, tak to budu možná používat po rozsvícení rezervy.
Jinak stále řádek s Tripem A.
Ale s těmi 3 údaji v řádku u Tripu A ještě nemám úplně jasno
--------------
PS: Ještě info k těm údajů, jak to tam ukazuje tu spotřebu, těch 4,2 litrů/100km, tak si myslím, že to ukazuje více, než skutečnost. Spočítal jsem si to ubenzínky a místo 4,2 mi vyšlo 3,9 . Ale musím to ještě ověřit po více tankováních, jestli to tak je.
Naposledy editováno 27.02.2024 05:56:24
1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne
Trip B si motorka každou půlnoc resetuje-denní nájezd. Propíšou se do něj- spotřeba B, kilometry B, časy B. Ty jedou každý den nanovo.
Trip A mažu před dovolenou ručně, na konci mám souhrn. Pro každý Trip mám samostatná okna (ty lišty) a pak okno Celková, které se nemaže.
Teda alespoň to takhle používám já.
U Hondy je taky automatické mazání, ale jinak, v příručce píšou, že lze nastavit, že se automaticky vymaže vše u Tripu A (tzn. najeté kilometry, počet litrů spotřebovaného paliva, průměrná spotřeba za Trip A) po natankování.
Zatím jsem to nenastavil, ale možná to zkusím.
Totiž zvykl jsem si na to, že Trip A jsou kilometry od tankování a Trip B kilometry za výlet.
Člověk by si vystačil se 3 údaji, Trip A, Trip B a Total km. No a k tomu bych bral teplotu vzduchu a dojezd, a to bohužel u této Hondy není a místo toho tam je velká kopa údajů, které zatím nevím, jestli vůbec chci vidět......
Naposledy editováno 24.02.2024 23:57:32
2 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne
Jsem rád že mám starou klasiku.
Mě se přepne na dojezd automaticky, když dojdu na rezervu, ale jinak se nedá zobrazit, taky mě to trochu sere.
Pravý důvod neznám, nejspíš protože u motorky může být aktuální spotřeba dost rozdílná (když jedeš v klidu 4l/100 a když to držíš v 8 000 rpm tak 10l/100) a algoritmus predikce dojezdu je tím pádem dost narušen.
Spotřeba se totiž při testování měří v kg ne v litrech. Jelikož benzín mění své vlastnosti s teplotou a tlakem, v přepočtu na l/100 jsou nepřesnosti.
Naposledy editováno 25.02.2024 09:13:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
Jo navíc, pokud je to pravda, tak na Africe ten displej nabíhá těch asi 20 vteřin, že?
Aspoň toto na TransAlpu není, animace trvá asi vteřinu nebo dvě, ale startovat lze také hned.
K tomu - kamerádi viděli, jak nějaký Trumpf, pokud se nastartoval během animace, tak se prý grafika na displeji "rozsypala" a už se za jízdy nikd nedala dohroamdy, některé údaje nešly přečíst. takže se muselo zastavit, vypnout zapalování, pak zapnout zapalování, počkat až doběhne animace a až pak startovat. Nevím, jestli to byl špatný kus, nebo to mají Trumpfy všechny...
To jen jako info, že ten náběh může být u jiné značky ještě horší, než na Africe. Na Africe a NT, jak jsem viděl, se dá startovat hned, bez rizika nesmyslných údajů na displeji.
pepe100 - to mě taky napadlo, aby měl na to člověk vysokou Ale jak jsem v úvodním příspěvku změnil text, tak většinou stejně budu mít jen jediný řádek a to Trip A. Přepnu to asi jen po rezervě, aby mi to počítalo ty ujeté kilometry od rezervy a spotřebované palivo od rezervy, jako taková náhrada za to, když tam ten dojezd není....
Jinak štěstí, že to ukazuje horší údaj (spotřebu, popř. u někerých dojezd), než naopak. To by bylo horší
Pamatuji si, jak kamarád jel na Crosstoureru několik kilometrů, kdy mu svítil dojezd nula. Ale když to nejde jinak, tak je to asi nejlepší řešení.
Naposledy editováno 25.02.2024 10:57:21
2 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne
dyt tohle vsechno uz musis mit davno v maliku prece... nechapu...
Jinak mimo to, opravdu 50x ? Zas tolik jsem toho nenajezdil, oproti těm skutečně velkým cestovatelům a těm, co pravidelně najíždí hodně kilometrů.
Sema - no jo, to je vlastně pravda, že to zdržuje. To jsem ale četl v recenzích více motorek, že vypnutí ABS dělají výrobci až příliš komplikovaně, někde v menu a většinou ne na jedno tlačítko... Asi strach, aby si to někdo nevypl omylem
1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
Teď z legrace - u Hondy mi tohle nehrozí, protože většina údajů je tak o ničem, že mě nezajímají, takže to Honda vlastně dělá bezpečnější
Možná by u BMW pomohlo, kdyby šlo za jízdy vidět jen něco a zbytek až po zastavení
Jinak u BMW je dobré také to, že si člověk taky mohl vybrat, jaké údaje chce nahoře zobrazovat.
Je to ale jen jedno políčko, takže nešlo zobrazit najednou dílky benzínu a ujeté kilometry (např. Trip 1).
Prostě každý výrobce má něco dobrého a něco, co člověku nemusí sednout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
Ad jeden displej - v tomto se mi líbí 2 displeje na Africe, jako taková myšlenka, že malý občejný displej je na rychlost (a základní info) a velký displej se dá použít jako zrcadlení jakékoliv aplikace z mobilu. Přímo jsem to neviděl, nevím jestli je to dobře provedené, ale jako taková prvotní myšlenka se mi to líbí. Dva velké displeje mi taky přijdou zbytečné. Většina si pak zakryje výhled na cestu...
I když jsou vyjímky, v tom zakrytí výhledu, např. viděl jsem vychytávku na Tenerce, že ten origo displej, který je na výšku, se posune na bok, jako na jednu polovinu a a na druhou půlku si pak člověk umístní mobil na výšku. Nebo někdo si umístí mobil naležato nad řidítka, nebo jinak na řidítka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
Podle mě za to dlouhé nabíhání může víc Android (+použitý hw), než Honda samotná.
Jo tak řešení Tenerky se mi líbí
Naposledy editováno 25.02.2024 18:14:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne
Jinak za dobrý nápad považuji to napětí baterie, to je užitečný údaj.
Ale kdyz ti to zacne pocitat km od rozsviceni rezervy, tak vzdycky vis, na cem ses. Pokud teda vis, kolik litru ma rezerva.
Mam dve motorky. Jedna pocita dojezd. Druha pocita km od rozsviceni. A ta druha moznost (ujeti skutecnych km od rozsviceni rezery) je na vyjizdeni nadrze do sucha o dost jistejsi.
Naposledy editováno 26.02.2024 06:34:05
1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne
Nerozptyluje to a na osmikilu ukazuje to co potřebuju. Spotřebu aktuální, průměr, dojezd (kolirát jsem to využil a jel do "sucha"), teplotu vzduchu, která je fakt velmi praktická viz ty rokle, údolí a tak, přispívá to bezpečnosti a to v tom smyslu že přijedete z místa kde má silnice 10°C a najednou jste na povrchu kterej je ve stínu a furt má pod nulou a klouže to. To je skvělá věc. Bohužel tyhle věci na R1200 nemám a trochu mě to mrzí, ale nezhroutím se z toho.
Co se týče těch tří věcí X tak otočení heftu - zbytečný, otáčky motoru v číslech-zbytečný- nastavení blikání jako že varování při otáčkách kam nechceš jít? Při zajíždění možná dobrá věc, nezatracoval bych ji. Ale při ježdění stejně čas od času bys měl vyhnat pavouky z vejfuku takže to mi přijde do provozu zbytečný
p.s.: dojezd se mění podle stylu jízdy, stejně jako u auta tak i u motorky a když potřebuješ dojet tak ti to i pomáhá
a když za to taháš a spadne to a pak když zvolníš tam mě to za čas přepočítá.
Benzin mě ještě nikdy nedošel
Naposledy editováno 26.02.2024 07:37:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
WildOne píše: Hondu mám taky; Trip A u mne znamená "od posledního tankování", Trip B znamená "od posledního servisu". Ovšem v obou případech mě zajímají pouze kilometry, spotřebu u motorky prakticky neřeším. Jinak všechny údaje, které potřebuji, jsou na displeji standardně. Snad bych ocenil, kdyby byla teplota motoru zobrazena o něco výrazněji.
Jinak za dobrý nápad považuji to napětí baterie, to je užitečný údaj.
Se začátkem souhlasím a s údajem o napětí baterky taky.
Jen co se týče teploty motoru (nebo chladící kapaliny), tak mi přijde, že je to vidět dobře. Nebo ne?
V pravém horním rohu
Naposledy editováno 26.02.2024 21:55:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
Koudy01 píše: elvis78> Otacky v cislech o poloha natoceni se muze hodit k servisnim ukonum.
Prosím tě jak?
Jako že si člověk nějak bude pamatovat, kolik stuňů rukojeti znamená kolik otáček motoru, nebo jaká rychlost na určitý rychlostní stupeň, nebo něco jiného?
díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne
Roman2bk píše: Jen co se týče teploty motoru (nebo chladící kapaliny), tak mi přijde, že je to vidět dobře. Nebo ne?
V pravém horním rohu
Jako jo, ale ... je to malé. Vzhledem k tomu, že jde o důležitý údaj, tak bych ocenil, kdyby to bylo stejně velkými / a výraznými písmeny, jako jízdní režim.
Ale uznávám, že kdyby ventilátor odešel, chtělo by to ještě nějak jinak varovat, upozornit, např. blikáním na displeji.
Jo a na Stromu 650 jsem měl na teplotu jen 5 dílků na displeji a skoro vždy mi po zahřátí motoru svítily z teploty 3 dílky, v zimě někdy 2 dílky a ventilátor jsem skor celý rok neslyšel. I ty velké vedra např. nad 38°C zvládal tento motor dobře, většinou bez ventilátoru. Jak to bude na TA750, ještě nevím a jsem zvědavý.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Transalp xl 750 2023 Honda XL750 Transalp | TransalpXL750 | 15 | Včera v 00:53 ombudsman |
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 148 | 28.9.2024 v 09:57 Palomoto |
Transalp 750 & kombinovani ochranyc... Honda XL750 Transalp | Valpen | 0 | 16.9.2024 v 18:24 Valpen |
Hledám servis pneumatik a ráfků v o... Honda XL750 Transalp | MGR_MGR | 20 | 9.9.2024 v 17:21 TP602 |
Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700 [1 ... 4, 5] Yamaha Tenere 700, Honda XL750 Transalp | BigEasy23 | 149 | 4.9.2024 v 15:19 bery01 |