AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Verdom píše: Sema> Ono prehistoricky bylo řazení na nádrži a to sedí na pravou ruku, levou by se řadilo blbě.
No a levá noha tak nějak neměla nic na práci a i u dvoupedálů aut se levou nohou brzdilo a pravou přidával plyn,
takže to divný nebylo do doby, než přesunuli řazení z nádrže na pravou nohu,
protože plyn přestal být na páčku nevracecí a udělal se do otočné rukojeti vracecí.
V tu chvíli začal být chaos a byla spousta nápadů, až se to ustálilo jak je to dnes,
jen to řazení bylo jednička nahoru (jak staré jawy), který u soutěžáků je dodnes,
ale u "civilních" motorek je to obráceně.
Edit: Samozřejmě je spousta modifikací a asi se nedá úplně říct kdo co od koho opisoval.
Líbí se mi čechije kluka co s náma lítá na Zrcadlovou kozu .
U vajec mu cvrliká motor, páček na řidítkách jak na klarinetu, je celej zajetelenej od ztrátového mazání, ale na hubě za jízdy rohlik.
čechie vyniká nado ostatní pouze tím, jak kombinuje konstrukční prvky mimořádně moderní a progresivní, s prvky nesmysně a asi i schválně blbými a zastaralými...
Jirka4137 píše: dave-lister> Nedovedu si vůbec představit že by dneska někdo přišel do Boleslavi a řekl od zítřka děláte místo ovcí autobusy.
To už se ale v Historii stalo mockrát... Obvykle to produkt řádně odnesl, jako Oltcit, škodovky z Bazky i z Tazky a další.......
pech. píše: Já už Motoroute dlouhá léta neberu... Opakují se nejen destinace jízd, ale i ta forma podání je poněkud nudná... To už to líp dělá i ten politicky omámený a rozkravený velitel trabant teamu...
Ja Motoroute odebiral a byl supr. Ale pak zacali natahovat cestopisy snad pres pet vydani. A to me prestalo bavit. Nez jsem docetl konec, nevedel jsem, co bylo na zacatku.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ptám se, ne že bych to chtěl koupit, ale to je podobné jako s Jawou 350 Calif. ze 70. let - já ji považuju za strašný krám a jiní ji chválí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: pech.> Kdyz budu chtit neco co vypada jak Kejchacka nebo Perak tak po tom sahnu, jinak jak pises, reteo bych volil jinde....ale ja nejsem uplne priznivce retra...bud chci oldschool se vsim vsudy a pak koupim moto z toho roku nebo sahnu po XJR
Vzhledem k tomu, že kejchačka její obdoby, které rovněž vypadají naprosto stejně, je to nejhnusnější co kdy svět spatřil, takže nikdo, komu zlstalo alespoň trochu vkusu a rozumu, to prostě chtít nebude.... A to i přes to, že Indy konečně napadlo, že motorka může mít i jinou barvu, než červenou...
Milan1963 píše: Pech, Assasin : Kde je teda pravda ? Každý tvrdíte úplný opak.
Ptám se, ne že bych to chtěl koupit, ale to je podobné jako s Jawou 350 Calif. ze 70. let - já ji považuju za strašný krám a jiní ji chválí...
je to podobne jako s tim califem, jen s tim rozdilem, ze ty jej povazujes za kram a mel jsi ho... kdezto pech povazuje za kram passata a nevim kde prisel k tolika zkusenostem, kdyz ho nejspis nema/nemel
dave-lister píše: Vlasťák1973> Podívej se někdy na úroveň zpracování například u Triumph nebo u skútrů Piaggio/Vespa. Ta Indická Jawa má zpracování podobný jako laciná Čína.
Však je to taky ohavná a laciná Indie... I ten Enfield je slušnější...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Logiku to ma, protoze muzes radit o kvalt vejs v naklonu v zatacce... s "klasickym" razenim (ikdyz to je v jawavlakne asi dost zavadejici termin) bys musel pri razeni nahoru strcit botu pod radicku a na to neni misto...
Ono by bylo, kdyby kyj Janečka, pro ten blbý nápad sloučit startování a řazení, neměl krok jak petlice od padacího mostu....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Pech, Assasin : Kde je teda pravda ? Každý tvrdíte úplný opak.
Ptám se, ne že bych to chtěl koupit, ale to je podobné jako s Jawou 350 Calif. ze 70. let - já ji považuju za strašný krám a jiní ji chválí...
Ty si stejně vždycky koupíš něco, co je ještě horší... A že horšího toho už moc není.... To už vybíráš u variací na téma kdy si to rozdali Peugeot s BMW...
Vladimir píše: To budou ty zkušenosti z oprav, třeba. Řekl bych že dnes se auta dělají servisně náročně aby se v tom lidé nehrabali, a dali to do servisu. Ono stačí jen žárovky, jedna jde a druhá kolikrát aby jeden rozebral půl předku.. I vtom servisu jim to bude třeba trvat, ale zaplatí to zákazník.
to je otazka, kolik a jakejch passatu pech opravoval... jake k tomu ma vybaveni a znalosti. Tzn ani ukazatel jestli to pech umi opravit neni uplne objjektivni hledisko pro posuzovani kvality automobilu
Milan1963 píše: Pech, Assasin : Kde je teda pravda ? Každý tvrdíte úplný opak.
Ptám se, ne že bych to chtěl koupit, ale to je podobné jako s Jawou 350 Calif. ze 70. let - já ji považuju za strašný krám a jiní ji chválí...
Záleží, jestli se přikloníš spíš k názoru někoho, kdo ho má dlouhé roky a jezdí s ním nebo někoho, kdo to asi opravoval někomu, komu se zrovna něco pokazilo.
Ale hlavně záleží na modelu, roku výroby, motorizaci a v případě ojetiny na tom, jestli to má už ty slabá místa vyřešený předchozím majitelem.... To by bylo na delší debatu.
Za mě to je podmíněně dobrý auto. Lepší, než třeba insignie nebo hnujdaj i40, Kia ceed, Mazda 6 atd...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ono je to jednoduchý, u všch výrobců, se občas něco nepovedlo, takže se může stát, že ta jedna konkrétní specifikace, ze všech ostatních, může být zkurvený jeb...
U VAG je to obráceně... Tam se občas něco povedlo a většinou ne... Takže tam naopak je u modelu zpavidla ta jedna jediná konkrétní varianta, která tak nějak funguje...
Prostě VAG ani z dálky vidět.... Zas tu mám další jejich zgarb, co jede jak když otrávíš osla a ještě mu zlomíš nohu....
Asi vyhlásím, že mi to nesmí přes práh, stejně jako BMW, protože mi to leze krkem a poslední Vag wergl půjde ihned po opravě do prodeje, ať se s tím, trápí někdo jinej....
Naposledy editováno 27.02.2024 18:56:38
pech. píše: Jawa je stejně absolutně mrtvá značka, která nikdy žádnou valnou hodnotu neměla a nyní, po létech vlády Brastrstva kočičí pracky, už má hodnotu pouze silně zápornou, pro optimisty nulovou... Tudíš si nezaslouží jakékoli, ani marginální střípky pozornosti.
Ja se bavil o pdocastu Kolama dolu a ten byl o vsem
pech. píše: Vzhledem k tomu, že kejchačka její obdoby, které rovněž vypadají naprosto stejně, je to nejhnusnější co kdy svět spatřil, takže nikdo, komu zlstalo alespoň trochu vkusu a rozumu, to prostě chtít nebude.... A to i přes to, že Indy konečně napadlo, že motorka může mít i jinou barvu, než červenou...
Me se Kejchačka líbí :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Ono by bylo, kdyby kyj Janečka, pro ten blbý nápad sloučit startování a řazení, neměl krok jak petlice od padacího mostu....
Mě se ten nápad líbí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Mě se ten nápad líbí
ono se to hodi parkrat za zivot kdyz ti praskne lanko, po zbytek casu to jen zpusobuje bleskurychle razeni... asi jako ve V3s
za me uplne zbytecna vec ... pouzil jsem ji jednou. kdyz jsem na polnacce nahodou potkal typka co jel na mem kole udajne ho koupil v hospode... kazdopadne jsme se shodli, ze kolo je moje a pak uz byl jen problem jak dostat kolo a motorku zaroven domu
vedl jsem ho levou rukou a levou nohou se rozjizdel... takhle po case mi prijde, ze ted uz bych to nedal
aby me nekdo nepodezrival, ze jsem nekdy jezdil na jawe, tak ne, byla to CZ175sport
Naposledy editováno 27.02.2024 20:22:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Borntobewild píše: A není důvod, proč ostatní výrobci ten poloautomat nedělaj právě to, že uměj vyrobt převodovku, kde se dá řadit rychle a pohodlně bez spojky?
Nevim, moje Honda má spojkovou páčku a bez ní se mi to zkoušet nechce... Mě spíš ten poloautomat baví...nahoru i dolu a když mi rupne lanko jedu v klidu dál na i na křižovatce :)
Naposledy editováno 27.02.2024 21:18:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |