Nový motocykl Jawa na scéně. Jde o Jawa 650 SOHC (OHC), tedy opět platforma na čísnkém shinerayi/francouzském MASH-i (https://www.mash-motors.fr/en/184-650cc) s "kopií" motoru Honda Dominator, který má ale samo už vstřikování. Ale co. V TP to bude mít Jawa a je to relativně hezké. První představení proběhlo, dle infa kolegy "..... v sobotu na srazu majitelů motocylů Jawa 650/660 ve Štramberku..", další na srazu v MOTOTEST CAMPU v Soběslavi. Jak píše kolega "....Jawa tam přivezla ukázat nové Jawy 650.. Motor 650, 40 koní Cena by mela byt do 150000 Kč. Teď se doresuje homologace, v prodeji by meli byt od Července..
Jeden známý ji už má dokonce doma! Od něj mám info, že Jawa v nejbližší době chystá i osmistovku!!!
Motor té 650 je "jakoby kopie" Honda Dominator atp.. Kdo byl na srazu Jawa 650 uz je viděl.." Zdroje: https://www.faceboo...oups/798770838026315 a https://www.motorka...=102467&pgr=3533
1) Od zacatku provozu JE Temelin az do roku 2010 dodaval palivo americky (spis svedsky) Westinghouse, od roku 2010 rusky TVEL.
2) Oba vyrobci paliva meli/maji problemy s funkcnosti - u Westinghouse to bylo neuplne dosednuti regulacnich tyci do dolni polohy, Vyreseno zmenou konstrukce clanku. U TVELu byla zavada ponekud zavaznejsi - v roce 2014 pri odstavovani reaktoru prvniho bloku se nepodarilo zasunout regulacni tyce do dolni polohy a musely byt zasunuty rucne. Klasifikovano jako havarijni stav.
3) S netesnosti palivovych prutu se potykali/potykaji oba vyrobci. U paliva Westinghouse pred ukoncenim kontraktu v roce 2010/2011 bylo dosazeno konstrukcnimi zmenami netesnosti 0%. Mensi pocet netesnosti (v radu desetin procenta) je normalni a objevuje se ve vsech reaktorech po celem svete.
4) Od roku 2024 bude dodavat palivo pro JETE i JEDU konsorcium Westinghouse/Frametome. To zase budou rudi nokove rvat .
Naposledy editováno 13.12.2023 08:11:10
1 reakcí na tento příspěvek 2023 - Nová Jawa 650 a 800
1 reakcí na tento příspěvek 2023 - Nová Jawa 650 a 800
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2023 - Nová Jawa 650 a 800
Bobedelweiss píše: Když se Jawa dostala do normálního tržního hospodářství tak se rozkradla ve velkým a skončilo to na neschopnosti dál dodávat chudým trhům - Rusko, Afrika, Jižní Amerika --- prostě se tam ty debilové na to vykašlali
Rusko bylo po rozpadu SSSR v naprostém rozkladu a za dodávky NEPLATILO. Ti byli tak v prdeli, že 2 roky nevypláceli důchody a mnozí zaměstnanci tam dostávali plat v naturáliích. Ostatní tradiční odběratelé platili ve značně nehodnotných měnách nebo barterově svými domácími produkty.
Výsledkem bylo, že Jawa nějaký čas vyráběla doslova na louku. Nové motorky stály měsíce venku na dešti a Jawa je ještě dlouho doprodávala pod cenou. Byla to slušná ekonomická ztráta.
Linku na sériovou produkci zrušili, protože prostě neměli odbyt. Pak asi ještě 15 let vyráběli mnohem menší množství pro Kubu, která byla jediným spolehlivým odběratelem. Jenže ti chtěli motorky co nejlevnější a téměř chtěli korkový špunt místo víčka nádrže, aby ušetřili půl dolaru. Postupně už nešlo konkurovat levnější, lepší a kvalitnější Čínské produkci.
Osud Jawy byl zpečetěn už dávno tím, že usnula na konci padesátých let a donekonečna faceliftovala Péráka. Snad kromě tradiční značky známé jen u nás a v SSSR byla Jawa zcela bezcenná, proto o její koupi žádný solidní výrobce motorek neusiloval.
Nebýt revoluce a privatizace, měli bychom se dnes stejně dobře jako Bělorusové. V nejlepším případě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2023 - Nová Jawa 650 a 800
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2023 - Nová Jawa 650 a 800
Krautkopf píše: V roce 1990 byl Temelín akorát hrubá stavba z betonu, takže spojovat elektrické a bezpečností vybavení "s neschopností komunistů" je mimo mísu.
Ale hovno, všechny práce a materiál už byly zálohově zaplacené a zbývalo to jenom dokončit. V roce 1990 již bylo nataženo přes 80% kabeláže a posvařováno 70% trubek, až v roce 1996 se začalo vše vyměňovat, na základě vlády o dokončení Temelína.
Naposledy editováno 13.12.2023 13:07:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2023 - Nová Jawa 650 a 800
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2023 - Nová Jawa 650 a 800
Ano, 634 byla těžká, nevýkonná a žravá, proto jsem ji nikdy nechtěl a ani neměl. Ale náš domácí trh už v té době Jawu nijak netrápil, navíc tu byl přetlak ojetých kývaček a panelek za pár tisíc.
Přelom let 1990 / 1991 znamenal pro náš průmysl všeobecně hození do vody, ve které neuměl nikdo plavat. Tam to muselo s Jawou dopadnout, jak to dopadlo.
1 reakcí na tento příspěvek 2023 - Nová Jawa 650 a 800
Peace.
Jo a děkuji všem kdo objednali knihu!
Krautkopf píše: FJRPEPA> Chtít nějaký proces řídit pomocí Atari v roce 1995, když už bylo běžné Pentium (nebo minimálně 486SX), nejde svádět na "neschopné komunisty".
No... ono sa vo výrobe obvykle nepoužívajú najmodernejšie výkriky techniky, ale preverené technológie, pokiaľ je to teda možné.Dolin píše: No a....to se nám to hezky vyvinulo :D Mě by zajímalo proč se to řeší a nějak jakože pod tlakem emocí. Prostě to tak bylo,...nebo je? A nikdo s tím nic nenadělá. Teď myslím to, jak se co vyvinulo a vyvíjelo. Dodnes se kritizuje 1948 za to, že komunisti ukradli podniky. No a to že to podepsal Beneš a znárodnění začalo červnem 1945 se dočte jen ten kdo hledá. Třeba si najděte znárodnění Jawy a ČZ, žejo sme motoforum. Jak se vyvinulo co ve světě. Brečí se nad Jawou,..ale drží se. Jak? No nějak!!? Jako Ariel? Jako kde je dnes? V roce 1931 kdy tu byl jakýsi JAWanderer, který byl hnusný a těžký , měli Foura!....a? Padli...další Matchless, Sunbeam...prostě tot ak bylo a je. A Indian a HD?... je a bude to všude a furt. Podobně jako v roce 1953 měnová reforma,..oooo,..strašné,..ale který stát kolem ji neměl? Tuším 1948 Němci, 1950 Polsko,....1946 Maďarsko.... A ten systém, že se nevyvíjelo a jen sypalo do SSSR? No i to tak prostě bylo. Prostě v roce 1948 se volilo jak se volilo. Lidi si "mysleli", že bdue líp a že jim někdo dá něco zadara.....Nikdy nic není zadara! Nicméně oba systémy, tehdejší komunistický a i nynější mají a měli dobré věci. Škoda že se to nedá skloubit!
Peace.
Jo a děkuji všem kdo objednali knihu!
Asi nejsmysluplnější poznámka z celé diskuse. Zvrhlo se to tu celkem slušně. Od prostého faktu, že Jawa má novinku po politická prohlášení. Knížka je super, mamina mi ji zabalila pod stromeček, jo a děkuji za podpis Všem přeji spokojené vánoční svátky a hodně zdraví do nového roku a v sezóně hlavně kolama dolů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2023 - Nová Jawa 650 a 800
A teď trocha statistiky. Jenom ČR měla v roce 1993 celkem 1 772 000 starobních důchodců. V roce 2003 jich bylo už 1 910 000, dnes jich je asi 2,2 milionů, takže nárůst tvoří 2x větší armádu než byla ta tebou vychvalována ČSLA a to jenom za ČR. nikoliv Slovensko. A hádej kdo stojí veřejné prostředky víc? Otrok základní služby v uniformě ČSLA, nebo průměrný důchodce? To jenom tolik k výkonnosti ekonomiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2023 - Nová Jawa 650 a 800
Zato dnešní mladí se většinou flákají , mamahotel, VŠ na 7 let stále prvák, pracák a brigádičky...a např u zubaře mají stejné výhody jak ten, co tam po desetiletí valil zdravotní daň.
Takovým by aspoň základní výcvik prospěl neb většina si bez apky ani neumí sundat gatě, když de sr.. !
1 reakcí na tento příspěvek 2023 - Nová Jawa 650 a 800
zdroj: https://www.faceboo...roup_comment_mention
Naposledy editováno 29.02.2024 09:34:56
1 reakcí na tento příspěvek 2023 - Nová Jawa 650 a 800
Detail výfuku Jawa 650. Když jsem se ptal technika/asistenta/dealera na stánku tak jsem se dozvěděl, že to je tak na všech motocyklech, protože se při chromování dostane do spár kyselina a pak to tam rezne. Protože je to tak dané technologií. Byl jsem upozorněn, že při odstranění stříbněnky acetonem ztrácím záruku na výfuky/chrom a není to udíž "košer" to odstraňovat! Zajímavé, na jiných značkách to nebylo. Třena Indian a HD to fakt nemá. Bylo to jak na CL tak na 650 a pod....více fotek u mě v profilu FB v galerii Motosalon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2023 - Nová Jawa 650 a 800
Drakl píše: Johny_Servis> asi jo, jen s tím rozdílem, že většina důchodců se o sebe umí postarat a ten důchod si odmakala a dnes by jim ho chtěli brát...
Zato dnešní mladí se většinou flákají , mamahotel, VŠ na 7 let stále prvák, pracák a brigádičky...a např u zubaře mají stejné výhody jak ten, co tam po desetiletí valil zdravotní daň.
Takovým by aspoň základní výcvik prospěl neb většina si bez apky ani neumí sundat gatě, když de sr.. !
Ty jsi na to mladi zlej oni se nejdrive musi najit az pak se po nich muze neco chtit. Ale jen to co chteji oni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 34 | 16.10.2024 v 08:52 Dolin |
prosba o pomoc s určením motoru-sta... Jawa 250 Pérák | mengeles | 2 | 29.7.2024 v 19:39 ren-old |
Jawa 650 sohc dnes Unhošť Jawa 650 Dakar, Jawa 650 OHC | Milosek.m | 14 | 2.5.2024 v 18:24 Milosek.m |
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 314 | 4.4.2024 v 14:35 Dolin |