, tak sem dávám pár fotek
Chtěl jsem se pořádně projet, abych TransAlpa (a i sebe ) otestoval při celodenní vyjížďce, takže jsem se projel přes plno krásných zatáček, zastavil se na pár pěkných místech a dal jsem i trošku offroadu po cestě přes louku na jeden kopeček. No prostě parádně jsem si to užil
Jo a nakonec to za ten den hodilo 660 km
přehrada Orava a pohled na Slanický ostrov. V pozadí je na slabý náznak něčeho bílého, to je zasněžená Babí hora, která nebyla moc dobře vidět kvůli tomu písku ve vzduchu. Na fotce je to ještě horší, než jsem to viděl
jedna ze studánek v pěkném údolí od Oravského Podzámku směrem na Pribiš a k rozhledně
rozhledna Bačov stolec
rozhledna Bačov stolec a pohled na horu Veľký Choč
trochu jízdy mimo asfalt, byla tam i dost podmáčená louka, kde jsem "měl co dělat"
musím se naučit vypínat tu kontrolu trakce a to abs...
vodopád v obci Lúčky, od mojí poslední návštavy kdysi tady přibyly lehací lavičky
přírodní termál Kalameny. V dnešní době bohužel už dost profláklé místo, už to ztratilo to kouzlo, které to mělo v minulosti, ale na to, kolik tam bylo aut, tak teď v březnu nebylo ve vodě moc lidí ? Navíc to jezírko zvětšili a zvýšili, je tam tedy větší hloubka. Platí se jen parkovné, motorka 2 eura. Kdybych nechtěl jet ten velký okruh, tak tento den bych tam vlezl. Zajedu si tam jindy, ale určitě mimo sezónu a nejspíš mimo víkend.
spodní jezírko u Štrbského plesa, tentokrát se tam vytvořila fronta aut, i policajti tam v té koloně stáli, tak jsem to nechtěl celé předjet a ani čekat, jindy si ale zajedu výš a projdu se k tomu hlavnímu jezeru
spodní jezírko u Štrbského plesa z jiné strany
pohled na Vysoké Tatry z cesty pod Tatranskou Štrbou
pohled na Vysoké Tatry z větší dálky, u Šuňavy, kvůli tomu písku ve vzduchu ale nejsou moc ostře vidět
zemiakové pivničky (sklípky pro brambory a jiné potraviny) v obci Liptovská Teplička, řadu z nich používají místní dodnes. Je to tam větší, pěkné na procházku
klikatá cesta někde dál v údolí, kvalita asfaltu před a za Liptovskou Tepličkou byla všelijaká, i hrbolatá s různými záplatami, takže ať žijou cestovní endura!
sedlo Besník (nejvyšší místo při přejezd východní části Nízkých Tater, od Popradu do Telgártu) a výhled na zasněžený vrchol kopce Králova hoľa. Na fotce z mobilu je to vidět opět hůř, než to bylo ve skutečnosti.
zatáčkovitý úsek z Tisovce na Brezno
Taková zajímavost: Displej TransAlpa 750 ukazuje vlevo dole 395 km od natankování a ještě se mi nerozsvítila kontrolka benzínu. To až o chvílku později, takže dojezd jsem měl určitě dost přes 400 km. To mě překvapilo a potěšilo ??
Jinak skutečná spotřeba je nižší, než ukazuje displej, dle natankovaného benzínu mi vyšla za celý výlet 3,6 l/100km (a jiné vyjížďky po okolí také pod 4 litry) a to jsem pomalu rozhodně nejel ? Ta rychlost na fotce jen jen kvůli jízdě přes vesnici a fotky ?
Jinak jasně, pokud člověk jede kratší vyjížďku, nějaký úsek sportovně, tak je spotřeba nad 4 a po dálnici nevím, to bude beztak kolem 5, nebo i nad 5
Harmanec, neboli sedlo Malý Šturec a tím pádem velká hromada zatáček z obou stran ??
Já vím, Červenohorské sedlo má ty zatáčky rychlejší (pro závodníky), ale tady je těch zatáček víc a i tím okolím, těmi skálami, se mi to líbí víc ?
No, některé cesty v mapě vypadaly normálně a pak se změnily v polňačku.... ?
Našel jsem si v mapě trasu do obce Kláštor pod Znievom , kde jsem se chtěl podívat na tu obří lavičku a původně asfaltová cesta z Mošovců se změnila v toto.... no, nevadilo, aspoň další dobrodružství
Popis trasy:
nejdříve u nás v Beskydech z Ostravice krásné zatáčky kolem přehrady Bílé, pak přes kopec (Konečná) do Turzovky, Čadca, kolem Staré Bystrice (je tam možno se zastavit a podívat se na dřevěný orloj), z obce Vychylovka další krásné zatáčky (jen nyní horší asfalt) směrem na Oravu, Orava tam je jedno pěkné místo na fotku, pak jsem nejel tradičně dál přes Zuberec a Liptovská Mara, ale jel jsem teď jinak, Oravský Podzámok s k rozhledně Bačov stolec. Do sedla k rozhledně pěkná cesta, k rozhledně polní cesta, ale ze sedla na jih do obce Osádka hodně dobitá cesta. Pak Lúčky, Kalameny, Kolem Mary ne dálnice, ale pěkná silnice č.18, vede mimo obce, z Liptovského Mikuláše kousek dálnice (jinak by to bylo pořád přes město a obce), u Liptovského Petera odbočit na Podbánské, silnice č.537 do Vysokých Tater, Štrbské Pleso, ideálně procházka k tomu jezírku, pak jsem obvykle jel do obce Vysoké Tatry a Poprad. Nyní jsem to z Plesa vzal do údolí, Štrba, Liptovská Teplička kde jsou ty sklípky, silnice tam je i trochu hrbolatá, pak Hranovica na hlavní silnici z Popradu č.66 a přes Nízké Tatry na Telgárt (nyní tam opravují cestu, 4 semafory), dál Muráň a Tisovec (líbí se mi to ? ), Brezno, Bánská Bystrice, Harmanec, krásné zatáčky, Turčianské Teplice a normálně jezdím na Nitranské Pravno (cestou je pramen Budiš), nyní jsem jel do Kláštora pod Znievom a přes kopec přes jiné sedlo, pak Fačkovské sedlo, Rajec, Považská Bystrica, Bytča, Makov, přes Bumbálku k nám na Moravu, Rožnov a domů.
Celkem tedy 660 km, trvalo mi to 14 hodin. Tušil jsem, že to bude trvat nad 12 hodin, tak jsem vyjel ráno v 6 hodin, abych měl dost času a vše si v klidu užil. A nelituji, vyšlo to super, znovu bych to jel stejně
Naposledy editováno 03.04.2024 17:12:18
1 reakcí na tento příspěvek parádní výlet na Slovensko
Na oplátku vracím lavičku Gardeon 48.9835117N, 18.8042936E
a "rebrík do neba " 48.6867144N, 19.2763228E
2 reakcí na tento příspěvek parádní výlet na Slovensko
Naposledy editováno 02.04.2024 21:53:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parádní výlet na Slovensko
jinak do toho Kláštora pod Znievom na tu velkou lavičku jsem teď během té vyjížďky jel ale byl tam v obci v druhé půlce cesty zákaz vjezdu dál a mezi tím a lavičkou tam šlo docela dost lidí, tak jsem tam nejel. A jít jsem tam nechtěl, protože se už stmívalo, tak jsem jsem se nechtěl zdržovat. Dal jsem aspoň fotku z dálky....
Fotka nic moc. A bohužel jsem to vyfotil, jak už lidi odešli dál, takže není na té fotce vidět, že je vyšší, než člověk.
A druhý tip, rozhledna "žebrík do neba", to je šílený nápad
Tam jsem dojel, v září 2021
, ale nevadí, vždy jsem rád, když někdo napíše nějaké tipy
Jo a poblíž je lavička se srdcem na místě s pěkným výhledem, máme na ní s přítelkyní pěknou fotku. Teď tu ale dávám tu, jak jsem tam jel ještě sám
mapa
Naposledy editováno 02.04.2024 23:09:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parádní výlet na Slovensko
Na lavičku jsem narazil ve videu. Borec k ní přijel na motorce, ale cesty jsem nezkoumal. Pravda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parádní výlet na Slovensko
Jinak nechtěl jsem tě odradit mi psát tipy, taky se mohlo stát, že bych ani o jednom místě nevěděl, že jo
2 reakcí na tento příspěvek parádní výlet na Slovensko
www.youtube.com/watch
1 reakcí na tento příspěvek parádní výlet na Slovensko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parádní výlet na Slovensko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parádní výlet na Slovensko
1 reakcí na tento příspěvek parádní výlet na Slovensko
Taky jsem o víkendu jel na Slovensko, ale jen kousek směr Bratislava. Ale ten vítr mě fakt štval. Napůl taky protože mám hlučnou helmu a ani špunty moc nepomohly. A samozřejmě taky, že když jel člověk blbým směrem tak to bylo jak kdyby mi furt někdo z boku tlačil na helmu, měl jsem chuť ten vítr praštit do zubů.
Krautkopf - tak promiň za překlep. Opravím to.
A díky za tip tady toho u Hodslavic (ačkoliv nevím, jestli se tam dá dojet na motorce a nebo jen pěšky).
A ať je to tak nebo tak, i kdybych to věděl předem, že to tu u Hodslavic je, tak stejně bych tu trasu jel, i kdyby tam třeba ten Bačov stolec nebyl, protože už jen to, že se člověk projede mezi horami, jako jsou kolem Oravy a dále Vysoké Tatry, Nízké Tatry, kolem Muránské planiny, kolem Velké a Malé Fatry, Strážovské vrchy, atd. to velké množství zatáček a výhledů, co tam je, tak to mu tady žádné Hodslavice nenahradí
Kdo to ale vidí opačně, ať jede do Hodslavic, není to problém
DolphinXXL - není zač
Pedl - no o tom jsem taky přemýšlel, že se pojedu projet směrem na jih, tedy na jižní Moravu a pak jsem to kvůli tomu větru zavrhl. Několikrát se mi vyplatilo v silném větru jet do vyšších hor, i teď. Přes 90% trasy v pohodě, žádný nárazovitý vítr a někde dokonce skoro bezvětří (zrovna u toho Bačova stolce, bylo to tam v závětří za pohořím). Naopak ale na pár místech byl ten vítr silný a nárazový, naštěstí to netrvalo dlouho, stačilo jet dál a ono to přestalo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parádní výlet na Slovensko
elovo píše: ...co si vypnutou kontrolu trakce a vypnuté ABS nastavit v "USER" modu? tady to paní celkem pěkně vysvětluje
www.youtube.com/watch
Ty vogo, už to vím
- mačkat MODE, až se objeví režim USER
- dlouho přidržet MODE, rozbliká se to
- mačkat vpravo, rozbliká se kontrola trakce a přidržet nahoru = OFF, tím se to vypne
- stisk vpravo, rozbliká se ABS a znovu přidržet nahoru = OFF, a tím se to taky vypne
- zeptá se to ještě, jestli člověk opravdu chce vypnout ABS (nahoru ano a potvrdit)
- dlouho přidržet MODE, přestane to blikat a je to nastaveno
takže díky za odkaz na video
edit: no, když se nad tím zamyslím s odstupem, tak úplně jednoduché to není, je to celkem asi 12 stisknutí nebo přidržení tlačítek a 12 je dost.... je to asi daň za to, že se tam dá vše nastavit detailně. Já bych raději bral někde rychlo nastavení, jako přidržet tlačítko, vybrat vypnutí, potvrdit a hotovo, na 3 stisky. Ale pořád lepší, že to vůbec jde
Příště to vyzkouším, jak to začne někde klouzat
Naposledy editováno 03.04.2024 20:38:44
1 reakcí na tento příspěvek parádní výlet na Slovensko
1 reakcí na tento příspěvek parádní výlet na Slovensko
Roman2bk: Nejrychlejší vypnutí ABS je zvednout zadní kolo do vzduchu, na zařazenou rychlost roztočit, ABS vyhodnotí nadměrný rozdíl mezi rychlostí předního a zadního kola jako chybu a vypne se Platí až do vypnutí a zapnutí klíčku.
Zatím nevím, jestli jej někdy prodám nebo ne. Nespěchá to
elovo - jo, máš pravdu, pokud pojedu na USER, tak těch kliknutí bude méně. Ale i tak jsem jich napočítal 9
(přidržet, 2x vpravo na kontrolu trakce, přidržet nahoru pro vypnutí, jednou vpravo na ABS, přidržet nahoru pro vypnutí, objeví ce dotaz, tak nahoru a vpravo pro potvrzení vypnutí ABS a nakonec přidržet MODE pro uložení)
1100Virago - tak největší vliv na ty Kalameny mělo to množství lidí, co tam začalo jezdit... Místní asi udělali to nejlíp, co mohli.
To vypnutí - takže se rozjet na cestě, hodit motorku na přední kolo, jet dál po předním kole, na motoru přidat, ať se zadní kolo roztočí.... tak to nedovedu
JARYN82 - není zač
1100Virago píše: Nejrychlejší vypnutí ABS je zvednout zadní kolo do vzduchu, na zařazenou rychlost roztočit, ABS vyhodnotí nadměrný rozdíl mezi rychlostí předního a zadního kola jako chybu a vypne se Platí až do vypnutí a zapnutí klíčku.
Hodím na stojan a vyzkouším u své Euro 5 mi tlačítko na vypnutí sebralo