plánuji koupi CB125F, bude to má první moto, ale nejsem rozhodnutý, zda novou nebo jetou. Resp. raději bych novou, od které si slibuji to, že bude v záruce a jak s ní budu od začátku jezdit, bude moje věc. U ojetý člověk neví kdo s ní jak jezdil a opravoval, musí věřit písmenkům v inzerátu a poté skálopevnému tvrzení původního majitele. Navíc ceny ojetých se mi nezdají o tolik výhodnější, protože k pořizovací ceně si připočtu minimálně počáteční odborný servis, cestu k prodejci a případného kolegu - znalce. (nejblíž pro novou to mám asi 20 minut cesty mastnou tyčí na Jarov)
No a teď teda nevím, jaký tam jsou orientační ceny náhradních dílů, cena práce za hodinu a co všechno se může pokazit? Ještě teda dodám, že běžný servis jako je výměna oleje, brzd, svíček a dalších opičáren mám z automobilů docela zmáknutý, takže počítám s tím, že si to pak budu většinou opravovat sám.
Dík za rady.
Beranidlo píše: Wenca24> Zatím je ještě brzy na nějaké hodnocení, za měsíc to bude teprve rok.
Řetěz JT 428 HPO, zlatý, O-ring,140 článků, spojka
Typ spojky: Rozebiratelná Barva řetězu: Zlatý 910,00 Kč
Řetězové kolečko (přední), typ 1264-15, šířka řetězu 428, HONDA CB 125 F rok 15-20 108,00 Kč
Diky
1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Tyhle staré slabé motory jsou až nebezpečné, pokud se člověk rozhodne něco předjet, nebo akcelerovat z křižovatky, musí se hodně rozmýšlet, zda to stihne.
Taky s více kg zátěže nevyjede větší kopec bez podřazení.
Už vůbec bych nešel se 190cm do takhle malé motorky, protože to bude vypadat komicky.
Pokud má někdo takovou výšku , jediná volba je styl motard případně enduro.
Nejlepší motory nabízí Aprilie , je to vodník , vstřikování, 6 rychlostí. Používají ho různé modely od Aprilie, Malaguti, Mondial .. něco ve stylu SMX
Tak jdu zas koukat na nějakou 600
Rozpočet mám do max 80 tisíc s oblečením, ale není nutný jít za každou cenu na tuto částku. Rád bych na tom pokud možno hned jezdil než opravoval.
Naposledy editováno 13.04.2024 11:11:29
3 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
To je absolutní blbost, nešel bych ani do 35kw, což má smysl pouze pro řidiče s A2.
Prodávám motorky 20let a všem doporučuji minimální výkon 50kw, jinak je to trápení s faktorem zábavy 0
Silent_Bob píše: Strider> Jsem rád, že jsem pomohl rozšířit obzory slovenským bratrům :D Mimochodem, máte pro to taky nějaký místní výraz?
mozno sa este pouziva "šalina", to je vychodniarska skratka šalena mašina", ja vobec MHD nejazdim, kupil som si lolobežku (ele. kolobezka). ?
1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Vzhledem k aktuálním potřebám, kterými jsou cesty v 1 člověku na 99% po městě s cestovní rychlostí do 70kmh, s měsíčním nájezdem kolem 1000 km, pouze za hezkého počasí, se poohlídnu asi po nějaký jetý CB125F. Uvidim co to obnáší po servisní stránce, zopáknu si manévrování, řazení a další věci, třeba si i někde ustelu.
Koupím nějakou výklopnou přilbu, mají teď za dvojku WTEC (na ty moje krátký přesuny by stačil ale asi i Lidl :) a nějakou lehčí textilní budnu s chráničema a možná i ty rukavice. Do kůže se soukat nebudu.
Do podzimu nebo jak to půjde podle počasí na tom budu se svojí výškou holt dělat klauna :)
Pak si to nějak vyhodnotím, spočítám jizvy a šrouby v těle a buď se na to vyprdnu, nebo budu pokračovat na stejným prdítku a nebo sepíšu zavěť a koupím něco, abych využil konečně svoje Áčko.
To by šlo ne?
Vzal bych i nízký motoboty. Lehká bunda ok, možná by se hodil i páteřák….
Jako spousta lidí jezdí na polopankáče , že se jim nic nestane, ale po prvním pádu to většinou přehodnotí…když si vezmeš, že můžeš plachtit v 70km/h bez výbavy….
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Silent_Bob> Nebylo by od věci si před koupí vyzkoušet ergonomii, tzn. jestli se na CBF125 zvládneš pohodlně poskládat. Zeptej se na Jarově, jestli ti jí pučej na testovací jízdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
DavR1 píše: Takže jestli tomu rozumím , ty máš papíry na velkou motorku a chceš si koupit 125 ?
To je absolutní blbost, nešel bych ani do 35kw, což má smysl pouze pro řidiče s A2.
Prodávám motorky 20let a všem doporučuji minimální výkon 50kw, jinak je to trápení s faktorem zábavy 0
Promiň, ale to je jenom úhel pohledu, ne absolutní pravda. Pokud by to měla být absolutní pravda, tak by to byla spíš hloupost. A korunovaná těmi dvaceti lety.
I s malým kašpárkem jde hrát velké divadlo.
jack.fx píše: DavR1> aspoň se naučí pořádně točit heftem
Silent_Bob> Nebylo by od věci si před koupí vyzkoušet ergonomii, tzn. jestli se na CBF125 zvládneš pohodlně poskládat. Zeptej se na Jarově, jestli ti jí pučej na testovací jízdu.
Ergonomicky je to ta nejlepší motorka Sice jsem zpočátku měl určité výhrady, ale už jsem ocenil i ty stupačky, které jsou o kapku víc vpředu, než je v současné době zvykem - stihneš dát nohu na zem, když ti ujede přední kolo v namazané zatáčce. A ty kila tomu taky pomůžou ... Včera jsem najel nějakých 450 km a dnes se to chystám zopakovat. Šlo by i víc, ale ty moje fakultativní vlastivědné výlety mimo silnice jsou kapku časově náročnější. Je to sice stylem "Venca Konopník jede zkratkou přes les", ale tím, že je to malá lehká koza šplhavá s krátkou jedničkou, tak vyjede všude, kde to gumy dovolí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Ale už ho nechám, někdo si na to musí přijít sám.
Kdyby si pro ni přišel k nám na obchod, neprodám mu to
Naposledy editováno 14.04.2024 08:43:47
Za další co se týče vzhledu a asi i velikosti, tak je samo lepší koukat na něco, co má normální kola než žiletky, co má super zvuk, výkon atd.
Na druhou stranu je to asi docela jednoduchá technika, jeden válec, chlazení vzduchem a je pro mě takhle na začátek jednodušší si to zkusit.
Pokud bych vzal např tu CBF600S, tak ta vyjde jetá někdy i levněji, ale jsou to většinou téměř 20 let starý mašiny a když nevím co a jak, tak bych pak v případě poruchy byl spíš ještě nasranej vozit to někde po servisech.
Takže lepší, když to bude jednodušší, novější a snad i spolehlivější za cenu nízkého výkonu, odjezdím si to svoje, to nejak přežiju nebo přetrpím. Balit na to holky už nepotřebuju. V každým případě to můžu prodat kdykoliv.
ta 125 dává smysl pokud víš, že je to přesně co chceš a proč to chceš, pokud to má být užitkový stroj od města klidně zvaž skútr je praktičtější
pokud to má být "návrat do jedné stopy" tak s neomezeným řidičákem a 190cm bych si zaplatil pár kondičních jízd v motoškole
a pak se díval po trochu větším stroji, žádná divočina, ale 35kW 500-600 něco ve stylu jako byly stroje CB500 či ER5 a zrovna tady bych se těch 20 let nebál - díly na ot jsou, mechanici to znají a motorky to jsou spolehlivé
1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Jestli nechceš nic starýho, tak si myslím, že by vyhovoval lehce jetej Enfield - meteor/classic, případně himalayan/scram...jsou to dobre postavený stroje, budou sice o něco víc žrát, ale zase udrží tempo s dopravou i na silnicích 1. třídy...
2 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Naposledy editováno 14.04.2024 20:14:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Wenca24 píše: No je fakt, že v tomhle případě bych šel asi taky radši do neceho většího...
Jestli nechceš nic starýho, tak si myslím, že by vyhovoval lehce jetej Enfield - meteor/classic, případně himalayan/scram...jsou to dobre postavený stroje, budou sice o něco víc žrát, ale zase udrží tempo s dopravou i na silnicích 1. třídy...
Silnice 1. třídy jsou přesně to místo, kterému se vyhýbám jak čert kříži. Ve štrůdlu aut, kdy to jede přes obce 45 a mimo ně tě budou někteří předjíždět jenom proto, že před motorku se přece nějak vmáčknou.
Dneska jsem na to dal 500 km, měl jsem lepší chvilky, kdy se to dalo jen přehazovat zleva doprava na pěkném asfaltu, i horší, když mě to stáhlo na úseky "furt rovně a pak tři kiláky přes dědinu". Nic, kde bych nutně potřeboval větší výkon nebo rychlost. Akorát prdel už je nějaká přesezená. Na benzínce jsem platil 4 kila. Lehce jetej Enfield by z tebe vytřásl duši, ani by na to nepotřeboval deset hodin.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Ten motor se fakt povedl...předpokládam, že ty 350ky na tom budou podobne...
DavR1 píše: Takže jestli tomu rozumím , ty máš papíry na velkou motorku a chceš si koupit 125 ?
To je absolutní blbost, nešel bych ani do 35kw, což má smysl pouze pro řidiče s A2.
Prodávám motorky 20let a všem doporučuji minimální výkon 50kw, jinak je to trápení s faktorem zábavy 0
Blábol Počet kw není měřítko zábavy. Po 20 letech prodávání motorek bys to moh už vědět
1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Jako 100% by mi stačil i ten skutr, ale celkově mě to spíš táhne k motorce. Na delší cestování není zatím čas, o víkendu naházím děti do auta a jede se někam do přírody apod.
Co s stane za rok, za dva nelze s jistotou říct.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
A už vůbec nestraš s víc než jednou motorkou, na to jsem ani nepomyslel :D To by totiž podstatně zjednodušilo moje rozhodování....
1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
No tvl kdybych věděl, že fandíš Dynamu, tak jsem nic neradil . Ale chytře sis to změnil později :D
Naposledy editováno 15.04.2024 10:43:55
Za mňa si chalan vybral OK, trochu sa rozjazdí, potom zistí, čo chce a stávajúcu môže predať. Nič nie je na večne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
Já když jsem se rozhodoval pro CB125F, tak proto, že to fakt nic nežere, i když se jede daleko, že je to nenápadná relativně tichá věc a když chci cestou něco vidět, stejně musím zpomalit. Na klikatých neznámých silnicích je to se mnou stejně rychlé, jako cokoliv silnějšího.