O co jde, sháním firmu,člověka nebo šikulu co dokáže obrábět titan.
Na svojí takřka dodělanou přestavbu sem si vymyslel pár komponentů které bych rád vyměnil za titanové namísto oem dílů.
Najde se tu někdo šikovný kdo by rovnou i přidal třeba rady a své nápady ?
Pro představu by šlo například o držáky motoru (prodávají se ale né na rok 2019)
Mockrát děkuju a přeju fajn víkend
(Edit: přidání obrázku)
Naposledy editováno 13.04.2024 09:32:45
Naposledy editováno 13.04.2024 10:08:49
2 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu
Co na tom, že to bude stát při kusové výrobě tak 20.000,- kč (materiál, CAD výkres, CNC, doprava)
Utrácet bys mohl i za mnohem hloupější věci....
P.S.
Správnější by bylo psát "z titanové slitiny" a upřesnit o co máš zájem. Protože jako "titan" se marketingově často označují všechny možné slitiny titanu s nejrůznějšími kovy a s nejrůznějšími vlastnostmi (a způsoby obrábění)
Naposledy editováno 13.04.2024 22:28:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu
Myslim, ze v cine to vyrobi vyrazne levneji… zvlast kdyz pise ze CAD uz ma…
Ktm525smerak: ty drzaky motoru ovlivnuji jizdni vlastnosti - rychli piloti na mx mivaji ruzne tloustky techto drzaku a meni se podle trati atd… asi bych hmotnost zkousel setrit jinde.
Jeste jednou pro docenta - ja ted nahodil Ti vyfuk a komplet je lehci nez jen jedna seriova koncovka…
1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu
Jen jsem nadhodil k úvaze zda zrovna držáky motoru jsou ten důležitý díl, do kterého by bylo nutno investovat značnou částku.
1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu
Jen bych se tak na okraj zeptal proc zvazujes zrovna titan?jde ti o vahu pevnost nebo jen nejaky rozmar?Jen za sebe ti rikam ze mozna ani rozdil mezi těmito dvěma materialy nepoznas.
Předpokládám ze zrovna elektrickou vodivost anebo korozní vlastnosti po opětovné zahrivani neresisi..
Ale tebe asi zaujmuly spise vlastnosti ohledne pevnosti a houževnatosti...zakladni tvrdost titani je myslim 70hb kdežto hliniku asi 20hb..ale pozor existují slitiny al jako (ted abych uplne nekecel da se dohledat) tempera T7 & T6, AA6082 tempera T5 & T6 ktere jsou levnejsi a maji vyssi pevnost..to same je pevnost..Titan asi 260 mpa běžne sehnatelný (komerčně nepouzivany asi az 1700mpa) kdežto zminovane slitony maji 700mpa a jsou sehnatelne...co se tyce váhy nemyslim ze by se zrovna rozdil ve vaze držáku na motor dokazal byt rozhodující činitel..jinak pochopitelně výroba obrábění atd je take o nějakých cenach
Naposledy editováno 15.04.2024 12:05:44
1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu
mat26: to jsou vskutku zajimava cisla, tvrdost podle Brinella je myslim pro vyber udaj vhodny ke zvazeni...
Výrobce uvádí cca poloviční hmotnost oproti OEM dílům, např pro KTM 1290 je to 2 kila na předním a 3 kila na zadním. Cenově to vychází cca na 20% nové mašiny - $3940.
https://brocksperfor...carbon-fiber-wheels/
Kola na krosky v nabídce nemaj, nejspíš proto, že karbon by teréní zátěz nezvládnul.
Naposledy editováno 16.04.2024 12:13:41
assassin píše: -...
mat26: to jsou vskutku zajimava cisla, tvrdost podle Brinella je myslim pro vyber udaj vhodny ke zvazeni...
Ale vždyť víš, jak to myslel.
Mezi tvrdostí a pevností v tahu existuje závislost. U oceli je na přepočet dokonce standard (norma). Jak to funguje u slitin hliníku netuším ale předpokládám, že to bude podobný.
Naposledy editováno 17.04.2024 09:31:33
maf26 píše: Ahoj
Jen bych se tak na okraj zeptal proc zvazujes zrovna titan?jde ti o vahu pevnost nebo jen nejaky rozmar?Jen za sebe ti rikam ze mozna ani rozdil mezi těmito dvěma materialy nepoznas.
Předpokládám ze zrovna elektrickou vodivost anebo korozní vlastnosti po opětovné zahrivani neresisi..
Ale tebe asi zaujmuly spise vlastnosti ohledne pevnosti a houževnatosti...zakladni tvrdost titani je myslim 70hb kdežto hliniku asi 20hb..ale pozor existují slitiny al jako (ted abych uplne nekecel da se dohledat) tempera T7 & T6, AA6082 tempera T5 & T6 ktere jsou levnejsi a maji vyssi pevnost..to same je pevnost..Titan asi 260 mpa běžne sehnatelný (komerčně nepouzivany asi az 1700mpa) kdežto zminovane slitony maji 700mpa a jsou sehnatelne...co se tyce váhy nemyslim ze by se zrovna rozdil ve vaze držáku na motor dokazal byt rozhodující činitel..jinak pochopitelně výroba obrábění atd je take o nějakých cenach
To jsou nějaký obchodní názvy? Asi máš na mysli slitiny z řad EN AW 6XXX a 7XXX. U těch se lze dostat (se zavřenejma očima) na měrnou pevnost (nebo jak se tomu říká) uhlíkovejch ocelí.
S titanem je to jak říkáš, běžněji se používá tzv. komerčně čistý titan (c.p.), neboli třeba Gr.1, Gr.2. U těchto "slitin" se využívá hlavně vysoká chemická odolnost (trubky tepelnejch výměníků, kyselina dusičná,...) Pevnostně je to bláto.
Pak je tu ale třeba titan Gr.5 (Ti-6Al-4V), kterej je už jinej příběh. Je to poměrně "stará" slitina a věřím, že dneska už je to zase dál...
1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrábění titanu
7075 jinde říkaj taky třeba ergal. Co z toho vyrábíte?
1 reakcí na tento příspěvek Obrábění titanu
assassin píše: Ja delam ze 7075 vetsinu dílu, problem je u tohoto materialu unava…
jj, já jsem taky po práci unavenej Jinak mám třeba origo unašeče na kotouče PVM a to je nějaký ALU bláto, nechal jsem si právě vyrobit z 7075, tak snad mi nezůstanou kotouče po zabrždění ve třmenech... [img]Naposledy editováno 19.04.2024 07:18:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lehké expediční enduro [1, 2, 3] KTM EXC 300, KTM 690 Enduro, Husqvarna TE 449, KTM E... | Ariete | 73 | 5.11.2022 v 10:34 Earthshaker |
Ne-ostrá husqvarna Husqvarna TE 410, Husqvarna TE 610, Husqvarna FE 501 | Ales5 | 9 | 5.4.2021 v 15:00 Lokomaster |
Husqvarna fe 501 mottard Husqvarna FE 501 | Uhlik52 | 17 | 19.12.2020 v 11:12 JiriBN |
Supermotard zázemí - Praha Husqvarna FE 501 | Zeratul | 10 | 23.9.2020 v 09:45 neznamyScooterD |
Husqvarna FE 501 střílení do výfuku Husqvarna FE 501 | Feedor | 15 | 20.6.2020 v 11:42 assassin |