1 reakcí na tento příspěvek Nový stroj
1 reakcí na tento příspěvek Nový stroj
Jezdím sám, tak se bohužel nepřidám, ale díky.
Podstatné je motorku dobře zajet, tzn. ideálně cca 5 000km. Pak jede motor lehce, dá se točit, bez vibrací. Prvních 1500km to chce decentně, prostě poslouchat motor co žádá. Pokud by měl být nějaký problém, ukáže se to hned na začátku.
S motorkou jsem měl jen jeden závažný problém - praskl mě filtr paliva, ale to byla moje blbost, měnil jsem ho zbytečně a nedal jsem co tam mělo být.
Druhá závažná věc je ta, na kterou jsem přišel při seřízení ventilů tuhle zimu (cca 21 000 km) - byly prasklé držáky zapalovacích cívek. Únava materiálu, snad tenký plech, krátký svár.... objevil jsem to i na jiné RVM s podobným nájezdem. To byla opravdu jediná závada která se sice nějak neprojevila, ale kdyby cívky ulítly úplně....
Hlídat si napnutí řetězu, rozhodně nepřepínat, jak mě to předvedli v servise a viděl jsem i u jiných RVM po zásahu servisu.
Slyšel jsem u tekoucích guferech u řetězového kolečka, ale to je ono - nepřepínat řetěz.
S motorkou jsem velmi spokojen, řešil jsem cukání plynu při nízkých otáčkách (Euro4), vyřešila aktualizace SW.
Výbava, komfort, spotřeba, stabilita, výkon... se vším jsem spokojen, nebojím se jezdit kam mě napadne, jezdím sám, nebo se spolujezdcem, plné kufry.
Seřídil jsem si na předních tlumičích kompresy (hodně jsem to dal na soft), lehce odskok, na zadku to bylo OK.
Víc mě teď nenapadá, případně se ptej.
2 reakcí na tento příspěvek Nový stroj
Proste jezdi, motorka je to asi v poho, sam uvidis, ze to mozna vymenis driv, nez sam myslis
2 reakcí na tento příspěvek Nový stroj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
vlastně vůbec nechápu jak ty milióny lidí vůbec můžou jezdit v autech a na motorkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
V manuálu jasně píšou, že 3. neděli se má nabíjet baterka proudem lesního potůčku.
edit: A to ostatní mi taky moc nehraje. Když jsem se ptal v servise, tak na moč vrtěli hlavou. O jednorožcovi neříkali nic.
Ale dali mi číslo na nějakýho fachmana, říkali myslím z Kosmonos. Ten prej bude vědět.
Zřejmě toho o zajíždění moc nevěděli.
Naposledy editováno 27.04.2024 09:32:20
3 reakcí na tento příspěvek Nový stroj
U moto se nerozlišuje ani objem, ani výkon, zaběhnout je nutno jakýkoliv stroj.
Pokud jste bez technického cítění, jezděte si jak chcete. Pokud máte aspoň kousek technického cítění, tak nebudete žádný stroj rvát od prvního nastartování naplno.
U mé RVM jsou mé zkušenost takové, že motor se po této vzdálenosti zaběhl tak, že zvládá max. otáčky bez vibrací, lehce reaguje na plyn a je možno využívat rozsah otáček naplno a bez obav.
Teď jsem zabíhal na 350 nový výbrus, tak došlo k uvolnění pro kompletní rozsah otáček po cca 1200km.
Chápu že někdo nepozná podle chování motoru jak na tom je, pak pro takové lidi jsou manuály, někdo na ně kašle a dává motoru co to vyveze z prodejny, ale z vlastní neschopnosti nedělejte prosím pravidlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
Každý ať si zabíhá jak chce, způsobem jaký chce a nebo nezabíhá vůbec - nemám potřebu nikomu cokoliv nařizovat.
Na tebe jsem už tady narazil vícekrát a utvrzuješ mě v tom, že kromě nesmyslného navážení se do lidí, tu jsi minimálním přínosem.
Naposledy editováno 29.04.2024 10:54:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
Chápu, všichni mají motorky, na kterých se dá od začátku normálně jezdit, akorát ty jsi musel zajíždět 5000 km dvakrát rebrandovanou čínu. Tím pádem tomu nikdo jiný, kromě tebe, pořádně nerozumí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
Schováváš se za znalost několika miliard lidí - všíchni a všechny, schováš se za smajlíky a svoji absolutní neznalost si ani neuvědomuješ.
S hlupákem není možno diskutovat, to by nemělo konce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
Nečekám, že se chceš bavit o tzv. zajíždění Jawy 350, kde se tisíce kilometrů čeká, až se vše v motoru dostatečně opotřebuje, aby se to ve druhém kopci nekouslo na pístu. A to jen kvůli tomu, že tzv. jawařům chybí zásadní znalost, jak to zajet na 100 km. Jestli je to důsledek nebo příčina jejich mentálního bloku, to nevím, nejspíš oboje. Smajlík:
Johny_R píše: Nevím o čem plkáte, bando netechnická. Ano, každý stroj a nejen motorový potřebuje záběh a nejen i stroje ale i jejich součásti.
U moto se nerozlišuje ani objem, ani výkon, zaběhnout je nutno jakýkoliv stroj.
Pokud jste bez technického cítění, jezděte si jak chcete. Pokud máte aspoň kousek technického cítění, tak nebudete žádný stroj rvát od prvního nastartování naplno.
U mé RVM jsou mé zkušenost takové, že motor se po této vzdálenosti zaběhl tak, že zvládá max. otáčky bez vibrací, lehce reaguje na plyn a je možno využívat rozsah otáček naplno a bez obav.
Teď jsem zabíhal na 350 nový výbrus, tak došlo k uvolnění pro kompletní rozsah otáček po cca 1200km.
Chápu že někdo nepozná podle chování motoru jak na tom je, pak pro takové lidi jsou manuály, někdo na ně kašle a dává motoru co to vyveze z prodejny, ale z vlastní neschopnosti nedělejte prosím pravidlo.
Já osobně jsem měl motorky zcela nové dvě. Trochu volněji jsem jezdil prvních 100 km. Potom již úplně normálně 100 - 160 km./h i přes 200 km./h A u těch prvních dvou motorek ve dvouch osobách. Každá šla z domu po najetí 200 000 km. kdy byla na motoru pouze běžná údržba, pouze u jedné odešel alternátor. Pokud vím jezdí ještě pořád. Takže kvalitní motorku, opravdu nikterak vyjímečně zajíždět nemusíš, zrovna tak jako jakékoliv auto.
Jinak abych Ti odpověděl, tak ano - pokud nebyl motor v mé RVM zajet, tak vibroval a nešlo využívat plného rozsahu otáček. Respektive šlo, to samozřejmě, ale bylo to pro motor i jezdce velké trápení a motoru to rozhodně neprospívalo, neb bylo cítit, jak moc se trápí.
Ze 4 taktů jsem zajížděl ještě Rotax 650 - tam to bylo podobné. Motor poměrně dost vibroval, výkon sice dával, ale vyšší otáčky byly utrpení. Jestli si dobře vzpomínám, začal se chovat kultivovaně po cca 3000 km.
2 takty jsem zajížděl často a tvůj způsob zajíždění rozhodně nepovažuji za správný, ale je také možný a používaný - každý ať si to dělá jak chce, já mám svůj způsob.
FJRPEPA> Aut jsem zajížděl několik a ano - zde se to neprojevovalo tak, jako na RVM či Rotaxu. Motor šel klidě a plynule od prvopočátku, na nějakých autech byl problém podvozek - brzdy. Ale i tak jsem těch prvních 1500km jezdil jiným stylem, než pak bude následný běžný provoz.
Co se chovalo stejně, byly motory ve starých škodovkách 100-120, favorit. Tam ten záběh byl také znát na chodu.
Ale to je jak píšeš, pokud je motor udělán tak, že opracování, materiály a vůle jsou na špičkové úrovni, dochází k opracování styčných ploch velmi rychle a bez znatelných projevů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
2 reakcí na tento příspěvek Nový stroj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
Johny_R píše: Nevím o čem plkáte,bando netechnická...
Pokud jste bez technického cítění, jezděte si jak chcete. Pokud máte aspoň kousek technického cítění, tak nebudete žádný stroj rvát od prvního nastartování naplno...
...Chápu že někdo nepozná podle chování motoru jak na tom je, pak pro takové lidi jsou manuály, někdo na ně kašle a dává motoru co to vyveze z prodejny, ale z vlastní neschopnosti nedělejte prosím pravidlo....
Johny_R píše: Jestliže neumí diskutovat bez invektiv, ať raději mlčí.Těžko diskutovat s někým takovým.
Přiznám se, jsem trochu zmatený.
1 reakcí na tento příspěvek Nový stroj
Nebo ještě lépe, aby to tedy mělo punc odbornosti, co se ti nelíbí/s čím nesouhlasíš v originálním článku , ze kterého byl zmíněný text převzatý.
Když jsme ta neschopná banda netechnická bez kousku technického cítění
O zajíždění motorů vím prd, nikdy před tím jsem se o to nezajímal. Ale článek má hlavu a patu. Rád si vyslechnu v čem je nepravdivý a v čem tkví tvá obhajoba zajížděcích 5000km. To mi totiž přijde jako druhý extrém, budeme-li se bavit o moderních motorech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj
K článku - četl jsem ho zběžně, ale s většinou co jsem pochytil souhlasím - tzn. je nesmysl a škodlivé se k motoru chovat jako by byl z cukru. Trápit ho na nízké otáčky, podtáčet, nechat ho zabíhat na volnoběh a nebo ho zajíždět na dálnici s konstantní rychlostí. Skvělé je střídat rychlosti, motor držet ve středních a vyšších otáčkách, občas protočit více - ovšem hranice vrchních otáček je věc každého motoru - viz. motor RVM, nechat pracovat podvozek, neb i jeho komponenty si sedají. Origo Hondu neznám, pokud je motor zpracován skvěle, stačí držet tento režim nějakou 100km a bude to OK. U aut, kde se motor choval již od počátku dobře, jsem toto držel cca prvních 500 pak dalších 1000 jsem přidával až k max. otáčkám. u RVM kde je Loncin a je vyroben asi s horším opracováním se hranice použitelných otáček znatelně posunovala nahoru, až po těch cca 5000km motor fungoval v celém rozsahu lehce a bez vibrací. Tak to prostě je. Výměna oleje v prvních 500, pak tisíc pak 3000km a následně již podle výrobce, držím vždy.
Pochop, že já neobhajuji princip zajíždění 5000km jako správný a ostatní je špatně. Pokud chápete psaný text, mluvím jen a pouze o své RVM a mých zkušenostech. Je mě jasné, že precizně vyrobený motor se chová úplně jinak a pokud mu začneš nakládat po 100km, tak to s velkou pravděpodobností zvládne.
Úplně stejné to je u 2T motorů - záleží kdo a jak udělá výbrus, jaké použije písty (od jakého výrobce, s jakou tolerancí). Jestli srazíš hrany na kanálech a kroužcích a nebo ne. Někdy zajíždíš motor 500km a jde volně, někdy je kousavý i po 3000 km. To je potřeba cítit a ne se řídit nějakým článkem a manuálem.
Takže ano, souhlasím, že modernímu, skvěle udělanému motoru stačí málo, ale bohužel motor od RVM se choval jinak - tím ho nekritizuji, celá motorka jako komplet funguje skvěle, jestli se to rozsype po 50 000km a nebo to dožije 200 000km - to ukáže až budoucnost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cukání Jawa RVM 500 | Dipii | 13 | 5.7.2024 v 14:14 Dipii |
Odpíchnutí ikony servisního interva... Jawa RVM 500 | Fila001 | 9 | 18.10.2023 v 08:08 mta |
Jawa RVM 500 nestartuje [1 ... 4, 5] Jawa RVM 500 | Los-Brňos | 137 | 6.5.2021 v 19:31 Destroyer |
JAWA by RVM 500 (chci jí omrknout, ... Jawa RVM 500 | Hostage | 9 | 6.11.2020 v 13:24 Wenca24 |