a) Jak je to s kvalitou náhradních dílů dnes? Kde se dají všude sehnat?
b) Jelikož ETZ 150 znám, zajímá mě, jak spolehlivá je ETZ 250-251, jak lze bezpečně a spolehlivě vylepšit? V době kdy jsem měl ETZ 150, tak žádná dvěpade tu nebyla na prodej.
c) Lze i dnes v pohodě provozovat takto starý motocykl na každodenní použití do práce, i na cestování?
Jelikož mě 4 takty přestaly bavit, a jejich konstrukční řešení je pro mě složité, náročné, chci se vrátit k tomu, z čeho jsem měl radost, i občas starost, a skládalo se jen z pár dílů. Novou motorku nechci a ani skútr.
Předem děkuji za odpověďi
Naposledy editováno 28.04.2024 09:47:06
Naposledy editováno 28.04.2024 17:08:23
Apo-Rider píše: badyXV> Koukal jsem že i za 150 chtějí třeba 35-45 000, a za 250 pomalu 80 000. Ve srovnání je to ale s Jawami pořád lepší. Samozřejmě, že když prodávající prodá eMZetu za 130 000 a je po kompletní rekonstrukci, tak si myslí, že všechny vynaložené peníze se mu z toho vrátí.
...................Něco Ti k tomu povím.. Kolega z práce tu 250 loni skládal od piky.Pro sebe, na kšeft je to totální nesmysl.. Koukal sem na to celej rok.. Koupil šrot na přihlášení kolem 40 000. "na fotce moc pěkná" Nasypal do toho tak + - 40 000 , a cca 280 - 300 hodin práce k tomu..+ lakýrník.. A o kvalitě některých dílů z výše uvedených především převodovky která je mimochodem dosti choulostivá radši budu mlčet ... Jenom k obrazu tvému.. Od Jawy té doby je to technologicky o dvě třídy o tom žádná.Jinak co týče dílů, sehnat se celkem dá - je to i na ali expresu. Myslím, že hodně toho bude z číny. Něco z moto prodejny apod jsem kupoval na Simsona a za mě určitě ty náhrady nedosahují kvality originálů. Stačí třeba gumy na stupačky nebo řadičku apod. Originál vydržel strašně dlouho a náhrady jako by časem zdegradovaly a začaly se drolit. Kupoval jsem nový otáčkoměr na Simsona a funguje divně - pomalu, spíš podměřuje dost. Prostě nic moc zkušenost s díly.
Tady mám nějaké odkazy uložené na simáka:
https://www.akf-shop.de/
https://www.2radgeber.de/
Měl jsem MZty 150 i 250, pohoda, ale okolo roku 90, dneska jen pro veteránisty. Na dailly použití nesmysl.
Naposledy editováno 30.04.2024 18:08:00
MZ jsem dělal komplet-včetně motoru(ten jsem jen platil) Zahučelo do ní více okolo 50 tis. kč určitě. Na normální vyjížďky beru raději Jawu. Mz-tku si beru na sváteční jízdy-je trošku sportovněji naladěná a nemá ráda pohodovou jízdu (ale zvládne ji).
Ale určitě ti MZ nedoporučuji na ježdění do práce:
1)je to škoda-už jich ubývá
2)jsou oproti Jawě dost drahé náhradní díly
3)kvalita spousty náhradních dílů z druhovýroby stojí zahovno. Některé druhovýrobní díly, si musíš dopasovat, nebo dotvarovat, aby šly vůbec použít.
4)na 150 je lepší dostupnost dílů do motoru. Na 251 už spoustu dílů nejde sehnat-třeba do převodovky. Nebo kartery-já je potřeboval a jedny uloženkové byly na prodej v polsku a borec za ně chtěl v přepočtu 15 tis. kč. Takže se nakonec opravovaly ty moje. Karburátor už kluci taky všichni kupují v náhradě-origo už nejde sehnat komplet.
Jinak pokud máš účet na facebooku, tak se přidej do skupiny Fanklub MZ a Simson. Tyto stránky spravuje Roman Němec, který je někde tuším z okolí Liberce( info bez záruky). Tyhle motorky spravuje a je to borec. Dává videa z práce na MZ a komentáře ke kvalitě dílů. On je ten nejpovolanější pro mně, k radám ohledně provozu MZ-má přehled co se dá a co se nedá sehnat, případně opravit. Jinak je to parádní motorka-jen už si ji hýčkám.
Jo a díly jsem dost nakupoval v Moto-prodejna.cz Mají to tam hezky rozpoložkované a rozkreslené, ale nejsou nejlevnější.
Apo-Rider píše: Vlada> Ty jo, nejspíš díky za nabídku Právě že 250 jsem nikdy nejezdil, ale se 150 jsem po vyřešení problémů po kutilech neměl potíže. Ale co jsem tak i někde četl, to proč jsou potíže se spojkou je spíš špatný proces údržby lidmi, kteří tomu "asi" nerozumí. Těžko říct. Když to uděláš dle výrobce, tak ty potíže s klikou mizí.
Ano, když se to udelá dobre. MZ 250 bylo o dost min než 150 tek. Náhradní díly na motor se už nekteré ani nedají sehnat. Na 150 jeste docela ano. Ono i najit dneska MZtu nezasaženou kutilem je problém, moc jich taky není. Na 150 je obecne problem startovaci segment, ten má zivotnost cca 17 - 20 000 km, pak vymenit. Zalezi jak je kdo jelito a startuje to pres zuby. Pro normální udržbě je to spolehlivá motorka. Občas na ní jezdím 200 km, jen to chce proste prizpusobit styl jizdy. Mám i jiné motorky, ale kolikrát jedu radsi na MZte. I když zase nekolikrát jsem na tom jel na anglictinu, a stalo se že jsem dojel o pul hodky pozde, protoze jsem proste musel cestou opravovat. To se ti na moderni motorce dneska uz moc nestane.251 byly méně spolehlivé. Tedy jsem po XY letech čuměl po 150.
Apo-Rider počkej si a vydrž to a ono se něco objeví.
Jestli máš velkou knihu tváří-FCB tak vstup do skupin Simsonů a nebo MZ (můžu zaslat do SZ).
Svoje zkušenosti se Simsonem zde nebudu rozepisovat jsme v jiném tématu, spíš že mladej mi už vyrost a začal mi drandit patinovku která má dnes hodnotu přes 60tis..... - jo lidi se fakt zcvokli!
MZ150 ETZ-14 dní zpět se mi povedl maisterštyk a koupil jsem 2 šroty (r.v. 1989 a 1990) za 17tis (slovy sedmnácttisíc KČ).
Jedna má noty v polopřevodu=>na veteránský.
Vím třeba i kde repasují budíky (Maďarsko) a už se na nich dělá-vše je dohledatelný na těch fórech z FCB.
Jako všude-je tam pár podvodníků, ale taky plno fajn lidí.
Dneska to přejdu po elektrický stránce a zkusím to natočit.
Jelikož jedna měla i benzín a novou fajfku s kabelem tak si myslím, že to ještě na podzim lítalo po poli....
Určitě Ti pomůže i tady postahovat manuály a servisní knížky.
MZetám zdar!!!
Před 10lety jsem dal vape zapalovani a udělal spojku ,která z kužele padala. Vyměnil předlohovou hřídel a 2 kola v replice. Dodnes chodí. Spojku jsem zalepil. Koupit se dnes dá za 250tis. Nechápu kdo se k tomu chce vracet. Ale problém s ní není už žádný.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 7 | 16.9.2024 v 21:44 laďa-prášil |
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 | Kolose | 0 | 4.8.2024 v 13:45 Kolose |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |