paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Které cestní enduro by jste vybrali
Zdravíčko motorkáři. Mám dotaz a píšu protože nemám potřebné zkušenosti, abych bych schopen vyhodnotit, jelikož mi chybí osobní zkušenost. Fórum jsem si projel a také strávil hodiny na YouTube na recenzích :D .

Tak které cestovní enduro by jste vybrali z níže zmíněných, nebo nějaký jiný, vhodnější tip do 190 tis (nové, nebo použité)

řeším: spolehlivost, výkon, zábava, pohodlí, univerzálnost, údržba, servis, náklady, náhradní díly, možnost to pak také prodat.

SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2016, 6600 km, central, padáky, nosiče kufrů - 165 tis.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2022, 4045 km, central, padáky, nosiče kufrů - 180 tis.

BMW F 700 GS, r.v. 2013, 31000 km, padáky, 158 tis.
BMW F 800 GS trophy, r.v. 2017, 45705 km, central, padáky, nosiče kufrů, hliníkové kufry - 185 tis.

Kontext:
Na moto jezdím od 10ti let. Nejdříve babeta :D ,pak Gillera 125 cenduro (stará bez papírů, kolem komína na Slovensku, teď bydlím u Prahy),
poslední 3 roky BMW F 650 cs scraver r.v. 2003 - tady je ne úplně komfortní jít i 200 km z Prahy do Brna O , cítím se trochu polámaný co není úplně zábava kdybych chtěl jít za hranice :D. (mám 35 let mimochodem, 185 cm, 82 kg)

Tedy delší dobu jsem řešil jestli naháč nebo cenduro a právě pokud je komfort naháči blbý že už v rámci ČR je to makačka, tak asi raději to cenduro. I když přemýšlím, jestli mi ten výkon nebude chybět, když už se jdu (za mně) plácnout přes kapsu (v rámci rozpočtu). Tedy pokud bych nebral cenduro, tak v rovnaké cenové kategorii jsem byl už téměr rozhodnut pro cb750 hornet, co má hezkej výkon, ale nevím jak to s tím jde na jednou dva krát ročně jet do zámoří, kdybych sehnal lepší plexi například a víc off road gumy.

Chtěl bych potenciál pro cestování ve dvou, s batůžkem.

Před těma třema lety jsem zvažoval skútr a když jsem zjistil že ve stejné cenové kategorii (40 tis) jsem schopen koupit motorku s výkonem a spolehlivostí někde jinde tak nebylo co řešit O . a jelikož má scraver 37 kW, tak jsem dodělal řidičák na A :D .

I když jezdím dlouho, tak mé zkušenosti jsou otázané vzhledem k motorkám které jsem měl a možnostem. Vzhledem k té bez papírové Gilere jsem klopení trénoval na písku a štěrku v lese, takže na asfaltu jsem možná až moc opatrný, kedže vím jak mně to může vynést na stěrkopísku polňačky :D . Takže velký výkon si myslím není problém, respekt k tomu mám , tady mně spíš aktuálně omezuje budget. Ale když už to jde že můžu investovat něco víc, tak bych si také rád užil možnosti motorky a výkonu který nabízí.

Pro zajímavost, auto mám Dacia Dokker - levné, spolehlivé, spousta úložného prostoru. Tedy tie možnosti mám rád a u auta na kterém najezdím 30 tis ročně ten výkon úplně neřeším. U té motorky to vnímám prostě že je to pro mně víc hobby a zábava a zážitek, ale také praktická věc, že to léto raději odjezdím na motorce, abych pak nemusel kupovat "drahé auto :D" tak brzy.

Tedy nejčastější jízda bude spíš kolem komínu (Praha Benešov), Víkendové výlety po ČR/ SR. Ale chtěl bych na tom jak jsem psal i jednou možná dva krát ročně zajet zahraničí. Letos bych chtěl dát 2500km za týden směr Bosna, pak chorvatské pobřeží a zpátky kolem rakouských alp. A ano má nejdelší cesta byl zatím Praha - Brno :D .

Tak kontext je dostatečný řekl bych a budu rád, když mně obohatíte svými zkušenostmi, abych si byl víc jistý výběrem motorky a nějaké roky jsem s ní pobyl, nebo to nemusel měnit hned po roce O . I když ani na tom bych lpět nemusel... když vystřídám víc motorek, tak získám také zkušenost, ale nevím jak se lze v tom finančně rozumně pohybovat, ohledně koupě a prodeje...

A taky budu rád když by mně někdo z Vás vzal do party

Spousta šťastných kilometrů přeji .

Inak som Slovák, v CŘ som 10 rokov.
Anketa: Která moto na vše? zábava a komfort, možné delší trasy
SUZUKI V - STROM XT 650, 2016
8%
4
SUZUKI V - STROM XT 650, 2022
60%
32
BMW F700GS, 2013
6%
3
BMW F 800 GS, 2017
23%
12
CB750 Hornet, 2023
4%
2
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 15:57 | Nahoru | #1
Tady to vidim uplne jasne-Honda NC

1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 16:34 | Nahoru | #2
Pro dva (takze dostatecne velke), na cestovani a zaroven spolehlive ti z toho vypadava realne jen ta jedna moznost. Suzuki Vstrm 650 XT. Je to paradni masina, vykon je dostatecny i pro dva, servis je levny, velka spolehlivost. Proste takova Oktavka (v tom lepsim slova smyslu).

Hornet 750 zcela jiste nebrat, kdyz jsi dolamany na Carveru po 200km a chces jezdit i nekde za kopecky. Ne ze by to neslo a spoustu lidi tak nejezdilo, ale predpokladam, ze chces i nejake pohodli nejen na tech nasich cestach.

Nove v tech cenach muzes vyzkouset i QJ Motor SRT 700 nebo "terenejsi" SRT 700X , kdyz k tomu pristoupis, ze to pojezdis minimalne po dobu 3 let zaruky

Jeste maji s motorem uplne stejnym jako je v Suzuki VStrom SVT 650X

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 17:10 | Nahoru | #3
puffybodie> ptal jsem se jednoho pána u nás co dělá servis motorek ( a je dobrý za rozumnou cenu) a ptal jsem se na doporučení, tak mi řekl ohledné servisu a dostupnosti dílů 1. Honda, Yamaha. Pak kawasaki, Suzuki. A BMW taky, ale tam jsem já dodal, že BMW jsou drahý.... co je také má zkušenost. pokud to nezvládne "pouliční servis", tak originál BMW mají hodinovku 3500 Kč/hod... to vycálujete nějaké prachy už jenom za to že jsou ochotni se nato podívat...

Zároveň zmínil, že nedoporučuje Triumph - že je to blbý s náhradníma dílema a čeká se dlouho.

Děkuji za Vaší reakci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 17:24 | Nahoru | #4
Kubák> Taky jsem ji zvažoval, zvažuji, ale když Suzuki nabízí o 10kW výkonu víc, tak docela váhám kolik udělá výkon který je jiný ale krouťák mají stejný prakticky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 17:28 | Nahoru | #5
Kubák> asi by mně mrzelo, když dám za motorku 200 kilo a nepocítím výkonovej rozdíl oproti víc než 20 let staré mašině kterou mám.

1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 18:16 | Nahoru | #6
By mně také zajímalo jestli jste se někdo hlouběji zajímal o vliv výkonu (kW) a krouticího momentu a jejich vzájemné souvislosti. Já teda ne, ale.
už 9 měsícu jezdím na elektrické koloběžce která má 500w. Oficiálně nosnost 120 kg. Já na ní jel i se ženou, celkem v hmotnosti 160 kg a vytáhla nás i do kopce nějakých 15 km/ hod. koloběžka má výkon minimální, ale má moc dobré převodování a předpokládám krouticí moment, když tohle zvládne.

Kdybych vzal babetu a jeli bychom, tak bych se bál jestli by ten kopec vyjela ve dvou(spíš ne) i když má papírově výkon několik kW...

Tedy pocit z výkonu motokry - akcelerace bych řekl docela závisí na kroutícím momentu. Až když vstupují ostatní fyzikální zákony jako odpor vzduchu tření a vyšší rýchlosti, tak hraje výkon jako takový větší význam ne tak spjatě s kroutícím momentem. To je vidět u testech kde větší dopad výkonu je znatelný ve větších rychlostech, ne tak u rychlostí do 100 km/hod. tady mi dává smysl tendence BMW, které co jsem viděl se na ten krouták docela zaměřuje - protože pocitově to fakt táhne.
To je případ té mé výkonově slabé motorky, ale s dobrým kroutákem ve své tŕídě. A tohle BMW jede i v nových generacích - dobrý krouťák.
kW
Když jsem koukal na kawasaki 650 2024, tak má nižší (nebo kolem) než "mé" 20 let staré BMW a obávám se, ž i když má kawasaki 50 kW oproti 37, tak do 100 km/hod, ten rozdíl výkonnosti nebude příliš znatelný a právě kvůli krouticímu momentu.

Byl bych rád pokud je tu někdo kdo tomu rozumí víc, nebo jaký průběh má funkce výkonu a točivého momentu - a tedy pro nás motorkáře co má a jaký vliv a co by mohlo být jenom marketingovým tahem .

Abych vysvětlil. Pokud má koloběžka o výkonu 500w - 0,5kW vytáhne do kopce váhu 160 kg o rychlosti 15 km/hod, tak V strom 650 o výkonu 52kW, takže 100x víc by měl vytáhnout do stejného kopce 16 tun. Co je samozřejmně blbost. Tedy mně osobně zajímá praktický vliv točivého momentu a výkonu pro reálnou jízdu. Jak jsem psal jak BMW do toho točáku jede víc. tak jestli ten točák není víc, nebo srovnatelné než samotné kW a teď konkrétně v porovnání hondy NC 750 a Suzuki Stromu 650. Jezdili jste někdo oba tyhle stroje?

1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 19:29 | Nahoru | #7
Bmw r1200gs

(reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 20:07 | Nahoru | #8
MCMedium> Spravne. V realnem provozu pri normalni jizde, ale i pri cestovani dalek a nalozeny nebo ve dvou potrebujes kroutak a vykon te absolutne nezajima. Pujc si nekde HD a pochopis rychle. Ze neco jede 200 a neco jineho 250 je vcelku bezpredmetne v ramci Evropy viz. treba prispevky i zde jak pak lidi breci za pokuty z Rakouska, Italie, Rakouska a podobne.

Je to proste vicemene jen reklamni slogan vyrobcu, ze potrebujes sileny vykon aby jsi mohl jezdit. Pritom i tady jsou lidi co cestuji kolem celeho sveta na VStrom 650 a vykon jim absolutne nechybi. Ano, je super svezeni na supersportu, ale diky tomu, ze je zamereny na vykon (kdyz budu mluvit jen o ctyrvalcich), tak zabava s tim zacina v rychlostech a otackach kde uz pro zmenu prijdes o papiry nebo o neco cennejsiho kdyz se rozplacnes o nekoho kdo ti neda prednost, protoze neodhadne tvoji rychlost. Je to stroj na okruh, ale kolik majitelu na nej realne jezdi ze ano.

2 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 22:45 | Nahoru | #9
To jsou neskutečné slinty s tím momentem a výkonem a jak se v tom vzájemně ještě utvrzujete.

(reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 23:21 | Nahoru | #10
Kohlstein> no, ja se spíš ptám, jelikož nemám dostatečnou objektivní zkušenost a koukám tedy aktuálně na papírové čísla a zamýšlím se nad motivací, když je motor stejné kubatury (750), tak proč na nahace ho udělám na 67 kW a u cendura na 52 kW. Jakože enduraci ocení víc menší spotřebu než výkon?

Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 23:27 | Nahoru | #11
Zjisti si vztah mezi vykonem a krouticim momentem a pak to pochopis … je to jednoduchy vztah.

A mala rada na zaver - jdi si ty motorky vyzkouset.

Které cestní enduro by jste vybrali

1.6.2024 v 23:44 | Nahoru | #12
Hodnota max výkonu s hodnotou max krouťáku nijak nesouvisí a navíc ani jedno nemá žádný vliv na to, jak se na tom bude jezdit.
Rozhoduje průběh krouťáku, který jde vyjádřit pouze grafem, nikoliv číslem.
Průběh výkonu je pak z průběhu krouťáku přímo odvozený, je to krouťák krát otáčky (síla krát rychlost). Není ale tak intuitivní jako krouťák, tedy síla.
Důležitý je i charakter motoru. Pokud některý dvouvál pod 4000 ot. pod plynem cuká, je to na hovno a řadíš na něm jak na jednoválci. Stejně tak, pokud v nějakých otáčkách nepříjemně vibruje. To jestli má v nějakých otáčkách velkou díru v krouťáku, uvidíš z grafu. Co z něj neuvidíš, je jestli motor reaguje hladce na přidání plynu, nebo je ostrý jankovitý.

Bohužel graf musíš celkem hledat, výrobci zveřejňují obvykle jen ty maximální hodnoty jako nejdůležitější parametr.

Pokud chceš opravdu cestovat ve dvou, což nedoporučuji, pak bych do výběru zařadil i BMW R1200gs nebo starší K1200GT. Ty spolehlivé ročníky GS ale budou za tvoji cenu až po sezóně. Okresky si užiješ víc na lehké motorce, která ale není moc dobrá na cestování ve dvou s plnou bagáží. Univerzál dobrý na všechno neexistuje a ani nemůže.

Naposledy editováno 01.06.2024 23:47:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 00:52 | Nahoru | #13
ja1> v recenziách váhu motorky docela řeší. Jak je to v realitě? Není moc těžká?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 06:49 | Nahoru | #14

Kohlstein píše: To jsou neskutečné slinty s tím momentem a výkonem a jak se v tom vzájemně ještě utvrzujete.



Co presne je na tom spatne K cemu je na cestovani, byt i po dalnici motorka se 110kW, ktere jsou nekde uplne nahore a jede 250 nebo 300. Pokud teda clovek neplanuje cestovat po nemecke dalnici. V terenu je takovy stroj uplne k nicemu pokud clovek neni nejaky sileny profik co by to byl schopny vyuzit.

Naopak treba po ceskych dalnicich bez problemu i skutr s 21,5kW a maximalkou cca 140 , protoze kamiony clovek predjede uplne bez problemu, pomalejsi auta taky a stejne je vecne nekde nejake zuzeni a omezeni na 80.

Ve vysledku jsou samozrejme obe nuda na dalnici. Mnohem dulezitejsi je ten kroutak a jeho prubeh. To obzvlaste ve dvou, v kopcovitem terenu a podobne.

Kdyby ten vykon byl tak strasne dulezity, jak se nam snazi pochopitelne i vyrobci podstrkovat, tak vsichni jezdime na supersportech a na nicem jinem. Misto toho jezdi hromady VStrom 650, ktery ten vykon nema, jezdi to nalozene a ve dvou po celem svete a bez problemu. To same je GS, jen tedy o nejakou uroven vyse samozrejme, ale jeho boxer je taky primarne delany na kroutak.

Jak moc bezpredmetny je udaj o vykonu pro bezny provoz clovek vyborne pozna na nove ZX-4RR.

Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 07:18 | Nahoru | #15
Pokud v porovnani motorek neskacu z extremu do extremu, coz mi prijde, ze tak trochu delas, myslim si, ze ty motorky v dane kategorii a objemu funguji tak podobne, ze je treba si jen vybrat, co komu vyhovuje.

Naposledy editováno 02.06.2024 07:20:07

Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 07:28 | Nahoru | #16
A jestli si necha navykladat, ze gs 1200, 13-14 let starej pelech s kilem na tacho je ten pravej stroj pro jeho potreby, navic kdyz maji ve dvou 160kg, tak at si to klidne koupi.

2 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 08:07 | Nahoru | #17
Tyhle kecy, ze kdyz to ma vysokej vykon nahore, tak to dole nejede, jsou desny. Tak si na ten litr “co jede jen nahore” nekdy sedni a budes cumet, ze dole to jede stejne jako ten tvuj malej Strom. Protoze uz dole to ma vykon jako malej Strom, jen to sileny maximum koni to ma nahore. To neni tak, ze dole to ma 6 koni a az nahore 200.

Treba velkej Versys je 4val a teoreticky uplne nevhodnej motor do cendura, ktery maj jet vocpoda pyco. Jenze to v realu funguje, protoze dole to silu i tak ma, ale je to sametovy a ne nic nic kuc kuc a pak ten V2 zabere, coz mimochodem neni pro zacatecniky uplne super (jasne, plati pro velkej V2, malej Strom je hezky odladenej).

Ze vzajemnych hodnot kW a Nm poznas, jestli je ten motor silnej dole nebo nahore, ale celkovy prubeh muze byt i tak rozdilny a je potreba si to vyzkouset. Jestli nekdo nahore psal, ze mezi vykonem a kroutakem neni vztah, tak asi na hodinach fyziky chybel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 09:16 | Nahoru | #18

puffybodie píše: Co presne je na tom spatne
....
Jak moc bezpredmetny je udaj o vykonu pro bezny provoz clovek vyborne pozna na nove ZX-4RR.


Máš pravdu, výkon je nesmysl, sypu si popel na hlavu. Správně by se měl udávat u pohonů a motorů jenom točivý moment, u kamen teplota a u žárovky proud.
Uvedu na obrázku příklad dvou naprosto rovnocených žárovek, protože jimi může procházet stejně velký proud 0,4 A . Nevěř zlým jazykům, že ta sufitka musí svítit víc, když je větší, to je fotomontáž :

(reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 10:39 | Nahoru | #19
Kohlstein> čau, no teraz si zvolil dosť nešťastné porovnanie. U žiaroviek sa po novom uvádza nie príkon vo watoch, ale svietivosť v Lm.

PS: oprava svietivosť je Cd , Lm je svetelný tok. Udáva sa svetelný tok v LNa krabičke ja napísané : 6W=40W. Akože 6W príkonu u LED žiarovky=40W príkonu u klasickej žiarovky. Majú rovnaký svetelný tok 450 Lm.

Naposledy editováno 02.06.2024 10:46:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 11:24 | Nahoru | #20
Animals21> Furt dokola jak u blbych na dvorku. Ja nerikal, ze kdyz ma neco vysoky vykon nahore, tak ze to dole nejede (dobre, u ZX-4RR to sedi ). Ja rikal, ze ten vysoky vykon nahore je mu k nicemu na cestovani a v normalnim provozu. Tam je mnohem dulezitejsi co se deje nize a jaky to ma prubeh a taky to jak to je realne vyuzitelne aniz by clovek prisel bud o papiry nebo o nejake svoje casti az "profi" ridici na cestach spatne odhadnou jeho rychlost.

Vztah je pomerne jednoduchy

Ano, Versys 1000 je super cestak s dobrym prubehem motoru, ktery ale tezko bude tahat nekam do terenu ze ano. To uz je pak otazka co hleda. A kdyby byl ten vykon az tak dulezity, tak by tady urcite byl i VStrom Hayabusa, ale jaksi neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 11:26 | Nahoru | #21
Kohlstein> A zase uplne zbytecne zabredavani do fyziky o kterou tady vubec nejde. Pokud neni vykon nesmysl pro bezne jezdeni, tak proc tady neni enduro s motorem z Hayabusy, ZX-12R nebo ZZR1400? Kde ti vyrobci delaji chybu, kdyz ti lidi ten vykon tak chteji do toho cestaku

Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 11:29 | Nahoru | #22
Naprosto souhlasím s Animals21. Litrová motorka s výkonem 150 koní má tu výhodu, že jede pořád. I v těch středních otáčkách, kde Strom a podobně má své maximum. Tam kde točíš šestku ve dvou abys předjel a musíš třeba o dva tři kvalty dolů, si litr jen měkce ševelí a stačí otočit plynen. Jak říkal jeden kamarád, co měl NT 1100 a teď litrovou Suzuki. Předtím povídal, že mu to stačí, víc výkonu nepotřebuje atd. Po koupi litrový Suzuki pak doplnil, že někdy musel NT na dvojku a trojku točit co to dá, aby ostatním stačil. A že ten motor je úplně jiný svět. Teď má proti NT rezervu 50 koní, které využít nemusí, když je ale potřebuje, tak tam jsou. Moje zkušenost je s obsahy od 300 nahoru. Nic slabšího, než litr bych teď primárně nekoupil. Jako druhou klidně nějaké tříkilo. Protože ten komfort, kdy motorka jede a nemusíš jí točit, je k nezaplacení. Maximálka je téměř nevyužitelná, komfort litru ale cítíš každý den, kdy na motorku sedneš.

(reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 11:31 | Nahoru | #23

MCMedium píše: ja1> v recenziách váhu motorky docela řeší. Jak je to v realitě? Není moc těžká?



Těžká ? Relativní pojem, zvednu ji sám ,ostatní je jen o tezisti a rovnováze v malé rychlosti, navíc má všechny doplňky už v základu ,cena náhradních dílů je srovnatelná a díly koupíš v auto Kelly druhý den po objednání,

Naposledy editováno 02.06.2024 11:39:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 12:08 | Nahoru | #24

Ja rikal, ze ten vysoky vykon nahore je mu k nicemu na cestovani a v normalnim provozu.


puffybodie> Z těch sraček, co jsi sem nakydal, se jen tak nevymotáš. Jednak se tady nic neříká, ale píše, jednak jsi to napsal až teď, jednak je nesmysl tahat do tématu o cestovní motorce zrovna ZX-4RR, jednak ten motor má mezi 9000 a 14000 rpm krásně lineární průběh (viz. dyno na obrázku) a jen pitomec by trápil sebe a motor v otáčkách, kdy má zhoršenou plnicí účinnost.

Taky píšeš, že jakýsi vztah je jednoduchý, tak pokud myslíš vztah mezi výkonem a točivým momentem, tak šup, sem s ním, místo těch cizojazyčných článků z oblasti dojmologie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:05 | Nahoru | #25
Kohlstein> Ja to rikam od zacatku a porad. Ze nekteri nerozumi psanemu textu neni muj problem. Stejne jako tomu, ze i pri psani se pouziva obrat "rikat" a kazdy kdo v zivote precetl aspon jednu knihu tomu samozrejme rozumi.

Moc pekny dyno obrazek Dobra podlozka pod kafe nebo tak neco, vzhledem k tomu, ze ta motorka je absolutne mrtva dole a maximalni kroutak ma 39Nm. Mimo mesto to ma problem predjet i auto na trojku pri 80km/hod nez se to konecne probere

(reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:14 | Nahoru | #26
puffybodie> Připadá ti normální hodnotit zrychlení v otáčkách, kdy to jede úplně nejmíň? 39 Nm z objemu 400 ccm není rozhodně málo. Ovšem tímhle číslem se dá hodnotit pouze motor. Pro hodnocení motorky je potřeba použít jednotky výkonu.

2 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:20 | Nahoru | #27
Kroutici moment je, zjednodusene “vykon v otackach”, tzn. motorka s vysokym krouticim momentem podava svuj vykon v nizsich otackach. Ze vzajemneho pomeru kw/Nm poznas, jestli je motor vysokootackovy (typicky R4) nebo “nizkootackovy” (typicky 1V, V2). Napr. motorka 100kW a 65Nm a 100kW a 100Nm. Prubehy motoru odlisne, vykon stejny, jen ho “najdes jinde”. Ale porad je hlavní velicinou vykon. Tzn. Motorka s 50kW a 160Nm, typicky HD, odevzda veskery vykon v nejnizsich otackach, takze mas pocit, ze to desne jede, ale realne z toho proste vic nez 50kW nevymacknes. Motorka s vykonem 100kW a 80Nm bude mit v nizkych otackach treba 30kW, ve strednich 50kW (uz jsi na tom jako ten Haryk), ale porad mas prostor si uzit ty vyssi a vysokem, kde bude 100kW. Vzdy to musis vnimat v kontextu. Porad jsou to ale nejake univerzalni priklady a kazdy motor je nejak nalazeny od vyrobce a muzes z nej mit jine pocity.

Kdo to nechce zjednodusene, tak Kroutak je vykon deleny soucinem 2*pí*otacky. Neni to rozhodne neco, co si vyrobce jen nejak nastavil prepnutim cudliku nebo jak se mu proste zrovna chce.

Edit: to je od Kolhsteina dobra poznamka. Vyrobce to dokaze obrovsky ovlivnit tim, jake zvoli prevody v prevodovce a jaky pomer sekundarniho pohonu.

Naposledy editováno 02.06.2024 13:23:28

1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:44 | Nahoru | #28
Zase téma, kde ve dvou pod litr nelze jít, protože se to ani nerozjede?

(reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:48 | Nahoru | #29
Animals21> Čau, no, dovolím si oponovať , napísal si že: krouťák je výkon delený otáčkami, ale je to ináč. Výkon je moment krútiaci x otáčky , a nie je to to isté, lebo výkon je iba vypočítaná hodnota. Totiž ten stroj, čo to merá nezmerá výkon, ale iba moment krútiaci.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:53 | Nahoru | #30
Animals21>

Motorka s 50kW a 160Nm, typicky HD, odevzda veskery vykon v nejnizsich otackach, takze mas pocit, ze to desne jede, ale realne z toho proste vic nez 50kW nevymacknes. Motorka s vykonem 100kW a 80Nm bude mit v nizkych otackach treba 30kW, ve strednich 50kW (uz jsi na tom jako ten Haryk), ale porad mas prostor si uzit ty vyssi a vysokem, kde bude 100kW.



No slava, uz se nekam dostavame Vzhledem k tomu, ze i ten Haryk z tech cca 56kW je schopny dat 200km/hod , tak kde ze presne vyuziji tech 100kW? Mysleno legalne a i tak s velkym presahem za.

Protoze tech 160Nm vyuzitelnych do 100km/hod nebo 120Nm u jine motorky treba do 150km/hod je mnohem podstatnejsi pro uziti si jizdy at uz solo (nebo ve dvou nalozeny a v kopcich) nez to, ze to jede 200, 250 nebo 300.

A ano, hodne tady zminuji ZX-4RR, protoze na ni se krasne demonstruje nesmyslnost supersportu pro bezny provoz (ano, mel jsem, vim to i bez toho) a zaroven taky stroju s podobnym prubehem.

Proto se tady taky tazatel pta na stroje z uplne jine kategorie a nastesti se asi nepohybuje ve skupine kde ani NT 1100 nestiha (ale to taky neni stroj na "cestovani" v 250km/hod , protoze tam tech 75kW se pak projevi, kdyz to jezdi s nekym kdo ma 120kW a podobne)
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hornet 750 - přehřívání a brzdění... Honda CB750 Hornet Pepelos 24 10.10.2024 v 13:10 TomasRA
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom Sally06 0 9.10.2024 v 07:18 Sally06
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... Hipinko 10 5.10.2024 v 13:33 Čépa85
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 15 4.10.2024 v 16:07 Metric
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom Bundik17 23 2.10.2024 v 12:11 autocross


TOPlist