paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat
Ahoj přátelé mám takové dilema naskytla jsem mi příležitost koupit motorku cz 125 za dobré peníze. Potřeboval bych poradit jestli se vyplatí si takovou motorku kupovat a případně jaká je její hodnota. Motorka je bez tp a nenašel jsem ani štítek byla opřená asi dvacet let v garáži.
Díky za všechny rady

1 reakcí na tento příspěvek Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

Skvělá odpověď, děkuji! 7.6.2024 v 21:22 | Nahoru | #1
Tod otázka, restaurator bude chtít tenhle stav a většinu práce si udělá sám podle sebe, pokud to budeš chtít uvést do původního stavu bude to stát balík,který budeš těžko z někoho dostávat, pokud to nemáš jako srdcovku,raději se do toho nepoustej , bude to stát spousta času a starostí

Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

7.6.2024 v 22:56 | Nahoru | #2
Studuj bazos .

Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2024 v 08:17 | Nahoru | #3
Šel bych do toho
Už nebudou
A když, tak pokud Ti nebude zavazet, necháš to uležet 5 let a pošleš to dál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

8.6.2024 v 09:00 | Nahoru | #4
Je to model T. Bylo jich míň než stopadesátek a tudíž je trošku "cenější" Reálná cena 40tis Kč.
To dvousedlo tam nepatří a řekl bych i řídítka. Původní sedlo je lehce sehnatelné na burze, guma na něj se vyrábí v replice. Nosič, pokud tam pod tím nabastleným sedlem nezůstal taky seženeš bez problémů. Nádrž někdo přetřel, ale také není problém časem sehnat patinovou (v původním laku).
Rozhodně bych ji nerenovoval stylem všechno opískovat, nový lak, nové chromy. Původní stav je nevratný a je to to nejlepší jak zachovat veterána. A taky nejcenější. Jednou zrenovovaná (přelakovaná) motorka je už navždy "jen" zrenovovaná.

ja1 píše: pokud to budeš chtít uvést do původního stavu bude to stát balík, který budeš těžko z někoho dostávatí


S tím samozřejmě nesouhlasím. Tohle může napsat jen člově který z toho vídí kšeft aby se mu zaplatila i jeho práce, shánění dílů i s časem tím stráveným. Poku to bude dělat pro svoji potěchu tyhle věci si k tomu "ůčtovat nebude".

Nádrž v původním laku 2500 - 4000Kč
Nosič v původní laku 800 - 1500Kč
Řidítka 250 - 500Kč
Původní sedlo (Svit nebo Baťa) 500 - 1500Kč
Ceny jak se pohybují na burzách. Dnes hlavně záleží na jakého prodejce narazíš. Jsou lidi co měli doma díly na více motorek, zjistily že už je neupotřebí (čas, změna zájmů, finančně si polepšily a tyhle tuctové motrky už nedělají) ti mívají díly v použitelném stavu prodávají je za nepřemrštěnou cenu. Kšefaří kteří v životě neutáhli šroubek prodávají šrot za přemrštěné ceny.

Zprovoznění motoru záleží na jeho stavu. Výbrus, oprava klikovky, vše dle toho jak moc je to opotřebené a jaké s tím máš plány. Záleží jestli s tím chceš obrážet srazy a najezdit stovky km za rok, nebo to vytáhneš 2x do roka kolem baráku a najedeš za rok 10km.

Umít, odmastit, demontovat dvousedlo, podívat se jak moc jsou vyrzelé krčky špic hned pod niplema, jestli zbylo něco na brzdovém obložení. Rozhodně nepískovat a znovu lakovat!

Naposledy editováno 08.06.2024 09:10:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

8.6.2024 v 09:06 | Nahoru | #5
bazin.> Tak ty co prodávají ty díly za nepřemrštěné ceny bych moc rád viděl. Zatím jsem viděl jen ty, u kterých jsem si říkal jestli jim nepřeskočilo (flexou rozřezanej rám za 20, vyhnilá štětcem natřená nádrž za 15, ojetý bubnorozety už skoro bez zubů za 5 a podobně)...

Sháním patinovou nádrž na 150c kominíka, a kliku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2024 v 09:21 | Nahoru | #6
FiZzeR> Před měsícem jsem koupil sedo na T, C za 300,-Kč guma bez jediné praskliny, na rámu sedla jen přivařen navíc nějaký kus plechu.Původní nepoužitou parabolu i se sklem na kývačku za 100,-Kč.
Vrátil jsem se na malé burzy v co se pořádaly už koncem komančů a na začátku devadesátek. Žádné Chotusice, Drahotuše a podobné megapodniky.
Loni jsem prodal př. tlumiče na půlbubna, oska 12mm, za 800,-Kč, klikovku na 350 kývačku za 1000,-Kč, hlavu na 150C za 200,-Kč. Bylo mi to na nic, ale musel jsem je vzít jako celek s díly co jsem potřeboval, bylo to vem to všechno nebo nic.

Naposledy editováno 08.06.2024 09:30:13

Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

8.6.2024 v 12:41 | Nahoru | #7
já bych to koupil, nesáhl na to a za 20 let prodal za dvojnásobek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

8.6.2024 v 19:37 | Nahoru | #8
bazin.> A kam na ně chodíš? O těch malých se člověk co se v tom nepohybuje moc asi nedoví.

Sháním zdravou kliku na 150c, případně i patinovou nádrž na havrana, sedlo, možná i rám.

A mám tu navíc kliku, nejspíš na téčko a nějaký drobky na t a c.

Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

8.6.2024 v 21:12 | Nahoru | #9
Jestli to máš kde nechat ležet chleba to nežere, pěkně se na to dívá ale někam na tom jet

1 reakcí na tento příspěvek Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 06:57 | Nahoru | #10
To může být klidně 125 B a pak už se to vyplatí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 08:24 | Nahoru | #11
FJRPEPA> Becko asi tezko. Maximalne nejaka "dobova" spatlanina (podle toho, ze to je bez papiru a bez stitku) anebo "vzacny prototyp", popripade nemene vzacny "vyvozni model" .

Nejakou cenu by to melo leda tak, kdyby na nadrzi bylo napsano Indian.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 08:38 | Nahoru | #12

Medved píše: FJRPEPA> Becko asi tezko. Maximalne nejaka "dobova" spatlanina (podle toho, ze to je bez papiru a bez stitku) anebo "vzacny prototyp", popripade nemene vzacny "vyvozni model" .

Nejakou cenu by to melo leda tak, kdyby na nadrzi bylo napsano Indian.



Poslední výrobky pod označením ČZ 125B již byly shodné s ČZ 125T. Pozná se to pouze podle výrobního čísla motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 08:54 | Nahoru | #13
FJRPEPA> Ani podle cisla motoru. B a T se nejaky cas udajne delaly soubezne, takze se cislovani prolina. Kdyz jsem se jeste kamaradil s veteranistama, tak jsem znal cloveka, ktery za svuj zivot zrenovoval snad vsechny CZ a ten mel doma tecko s predni vidlici bez teleskopu, s pantografem. Mel k tomu komplet papiry vcetne uctenky - tu motorku koupil jeho otec jako novou primo ve fabrice.

Takove ty zarucene pravdy jako "tacho VDO ma jenom becko", "nebo tecko vzdycky ma vyztuhu zadni vidle a nema vyztuhu krku" ... to jsou jenom indicie. Pravda je takova, ze tecko je evoluce becka bez jasneho prechodu. Jistota je jenom papiry a stitek.

(reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 09:12 | Nahoru | #14
Medved> Jo prolínalo se to v roce 1947

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 09:32 | Nahoru | #15

FJRPEPA píše: Poslední výrobky pod označením ČZ 125B již byly shodné s ČZ 125T. Pozná se to pouze podle výrobního čísla motoru.


Jo, jo, kecy v kleci. Prototyp, mezityp,........ FJRPEPA typ
Béčko ´= zcela jednoznačně tlačná vidlice a hlava s dekompresorem.
Téčko = teleskopická přední vidlice, hlava s dekompresorem a později modernizací kulatá bez dekompresoru - jako je zde na fotce.

Někdo koupil "po známosti" motorku přímo z fabriky. Osadily ji, tehdy už starou výběhovou vidlici a z toho důvodu dostal prodejní slevu X Kč. Teď po 3/4 století je z toho rarita.

Tohle na fotce je jasné "T", nějaké může být i "B" si strč víš kam.

(reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 10:04 | Nahoru | #16

FiZzeR píše: bazin.> A kam na ně chodíš? O těch malých se člověk co se v tom nepohybuje moc asi nedoví.


Jsou to malé burzy u nás v okolí. Vím v kterém termínu se tradičně konají tak si to cíleně najdu. Třeba burza v Červené vodě je tradičně víkend po prvním máji. S propagací je to úplně v háji, už jim ani nefuje jejich web. Musiš si to dohledat na veterán kalendáři , nebo tady . Dříve to byla docela vyhlášená akce, sjelo se tam i ke stovce prodejců, teď je jich tam s bídou dvacet.
Podobná burza je v Olšanech , tam ale nikdy nejezdilo moc prodejců, ani tehdá, ani teď.
Je to o náhodě když se něco objeví, pozitivum je že se nešponují ceny. Lidi tam chtějí prodat, né objíždět burzy a vozit věci v bednách dva roky a čekat až se někdo chytne na jejich napálevou cenovku.
Další, již trošku větší burza je májová burza Mohelnice, koukám že letos přidali i podzimní termín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 10:06 | Nahoru | #17
bazin.> Jo nevšiml jsem si, že tam není dekompresor
Jinak mám zrenovovanou ČZ 125 B a je k nerozneznání od ČZ 125T akorát sedlo je jiné. Můj táta ji kupoval jako novou a je to pořád ta samá. Doklady jsou vedené ČZ 125B Dle fotek jsem u ní focen když mi bylo tak 4 roky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 10:20 | Nahoru | #18

FJRPEPA píše: bazin.> mám zrenovovanou ČZ 125 B a je k nerozneznání od ČZ 125T


Nechápu jak tohle může někdo napsat.
Jak chceš zaměnít přední paralelogram tlačnou vidilci s teleskopickou??? Rozdíl jako kráva na první pohled a ty napíšeš k nerozeznání!!!!


Naposledy editováno 09.06.2024 10:50:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 11:08 | Nahoru | #19

bazin. píše: Nechápu jak tohle může někdo napsat.
Jak chceš zaměnít přední paralelogram tlačnou vidilci s teleskopickou??? Rozdíl jako kráva na první pohled a ty napíšeš k nerozeznání!!!!



Protože jak jsem psal, asi tři měsíce to dělali s teleskopickou vidlicí, ale papírově to furt byla ČZ 125B.
Když tak ti pošlu foto a doklady z veteránské testace.

(reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 11:23 | Nahoru | #20
bazin.> Tady ti posílám foto, stojí mi v chodbě, vše je tam stejné, tak jak ji táta koupil, Doklady k tomu mám a jak jsem napsal i foto když mi byly 4 roky.
Nekupoval jsem žádnou náhražku, vše je renovované. Číslo motoru a štítek na rámu souhlasí. A kdyby se ti nezdálo linkování přední vidlice, tak takhe bylo také originálně uděláno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 13:08 | Nahoru | #21

FJRPEPA píše: asi tři měsíce to dělali s teleskopickou vidlicí, ale papírově to furt byla ČZ 125B.


Papírově, to je ono

To že si v továrně vzpoměli chvíly později že při takhle zásadní technické modernizaci provedou i změnu pojmenování ty využíváš k tomu aby jsi T-éčko povýšil na B-éčko.
Nebo jen v kanceláři dobrali předtištěné Béčkové doklady.
Nebo blonďtá pipina v kanclu neřešila do jaké knížečky číslo motoru zapíše, dva roky byla zvyklá psál B tak ho napsala i do tvých dokladů.

Mechanicky máš "T" a na základě nějakého papírového omylu, který mimochodem nikdo nikdy neměl důvod řešit, z toho děláš "B" protože víš že je to vzácnější provedení.

A když jsi u toho že máš všechno původní, tak ze začátku výroby mělo T kožené sedlo z B. Ty tam ale máš gumové, které se rozhodně nedávalo na začátku výroby, protože v té době prostě ještě neexistovalo.
Takže pokud to je opravdu to sedlo co jsi na něm seděl jako malý špunt, nemáš T-éčko ze druhého měsíce výroby a potvrzuje to úřednický papírový renonc.
Přeínač světla-klaksonu je panelkový.

Mám 250 Sportku a k ní ručně vypisovaný TP(žádná kolonka v něm nemá předtištěné hodnoty). V kolonce typ motocyklu je chybně 559. Číslo rámu 590-00XXXX, číslo motoru 590-00XXXX, rozměry kol 19", prostě všechno ostatní cajk. Jen ve chlívečku typ se ouřada upsal.

Naposledy editováno 09.06.2024 13:18:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 13:31 | Nahoru | #22
bazin.> Kdyby jsi četl, tak jsem psal, že jediné co není originální je sedlo. Ale tohle sedlo už měl táta dokoupené, tak jsem ho tam dal. Když To byl jenom renonc, tak proč mi to veteránská testovací komise uznala jako B

Ale je to úplně jedno, já to prodávat nebudu, jezdit na tom také ne. A potomci ať to klidně hodí do šrotu, tam to také patří, jako Jawy.

Naposledy editováno 09.06.2024 13:33:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

9.6.2024 v 14:06 | Nahoru | #23

FJRPEPA píše: Kdyby jsi četl, tak jsem psal, že jediné co není originální je sedlo. Ale tohle sedlo už měl táta dokoupené, tak jsem ho tam dal.

Tohle jsem nějak přehlédl.

FJRPEPA píše: Když To byl jenom renonc, tak proč mi to veteránská testovací komise uznala jako B

Nevím, asi jí přišlo důležitější co je na papíře než skutečné technické provedení. A to ti uznali i s tím gumovým sedlem?

Proč máš veteránskou testaci když máš původní doklady? Máš jí jako doplněk k bílé SPZ, nebo bílou SPZ nemáš, máš jen zrušený velký TP a jezdíš na zelené SPZ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

10.6.2024 v 07:43 | Nahoru | #24

bazin. píše: Nevím, asi jí přišlo důležitější co je na papíře než skutečné technické provedení. A to ti uznali i s tím gumovým sedlem?

Proč máš veteránskou testaci když máš původní doklady? Máš jí jako doplněk k bílé SPZ, nebo bílou SPZ nemáš, máš jen zrušený velký TP a jezdíš na zelené SPZ?



Mám originální doklady, ale segra je po tátově smrti odhlásila z evidence.

(reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

10.6.2024 v 08:05 | Nahoru | #25
FJRPEPA> Tak to nasere, co?

Jinak tady podobný případ jako máš ty. Neodpružené C-čko vydávané (předpokládám ze zápisu v TP) za T-éčko.


Naposledy editováno 10.06.2024 08:06:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

10.6.2024 v 08:08 | Nahoru | #26

FJRPEPA píše: Mám originální doklady, ale segra je po tátově smrti odhlásila z evidence.

Ty vole, to udelat moje segra, tak jakkoli ji mam rad, asi bych ji zabil .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

10.6.2024 v 08:19 | Nahoru | #27

Medved píše: Ty vole, to udelat moje segra, tak jakkoli ji mam rad, asi bych ji zabil .



To už neudělám , už je po smrti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

10.6.2024 v 08:54 | Nahoru | #28
FJRPEPA> Promin, to mne mrzi.

(reakce na) Cz 125 jakou má asi hodnotu a vyplatí se jej renovovat

10.6.2024 v 11:15 | Nahoru | #29

Medved píše: FJRPEPA> Promin, to mne mrzi.



Covid ji dostal do pod zem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čz 125 t číslo rámu a motoru ČZ 125 JirkaPařez 11 17.12.2023 v 16:55 FiZzeR
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork
Čz 125 T seřízení karburátoru 2920... ČZ 125 Jany1985 2 6.9.2022 v 20:50 jawarmaniak
ČZ 125 T/B nejde do otáček ČZ 125 krystofvelecky 2 22.8.2022 v 12:29 jawarmaniak


TOPlist