AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Např.
https://www.zbozi.cz...l-45x260-bs-265-313/
https://www.zbozi.cz/vyrobek/fa1-kf120015/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Já bych tam stočil z plocháče 10x20 - 30 prostě mezikus a hotovo. Jenže Milan nemá doma výheň a za studena se to dělá blbě. Kdyby fungovaly ještě v Kamenici dílny od JHMD, tak řeknu Milane, máš to tam kousek , dojeď si tam za chlapama pro půlmetr desítky azbestové šňůry co se používá na těsnění dvířek dýmnice nebo jakékoli věci k utěsnění kolem páry, třena k utěsnění ovládání regulátoru či těsnění kolem pístnic. Tam by jistě ještě starou azbestovku měli mít, úzká dráha provozovala čtyři parní mašiny. Jenže nevím jestli dílny ještě vůbec fungujou. Mívali i dílnu přímo v Jindřichohradci na nádraží. My tu azbestovku starou taky už v depu nemáme, používáme tu kominářskou - do dýmnice stačí, tam nejsou takový teploty jako ve vejfuku
Proč to stáčet z plocháče, když to může vysoustruzit, přesně dolícovat a bude klid... Dekamto tak běžně. Drobná bramborovitost roury se poddá, protože je tenká....
Milan1963 píše: Tak vidím, že řešení je víc. To co doporučil Wenca, jsem hledal. Prostě to vymezit pružným materiálem. Guma, silon....Když to má Yamaha, proč ne Jawa ?
To co uvádí Vladimir je asi lepší. Koleno se sponou stáhne asi o 2 mm, je dost tvrdé. Nevím, zda by síla stěny té trubky stačila tak, aby tu centimetrovou mezeru vyplnila. Pokud má 8 mm, tak by to vyplnit měla.
Když už to budu dělat, tak udělám i druhou stranu. Stačí cca 7 cm délky, takže 14 cm....pokud pošlou 1 metr, bylo by to dobré. Kupovat 6 metrů jak nabízejí je nesmysl.
Silon to nevydrží. Teflon toho bude mít taky za vandr. Buď vysoustružit kovový mezikus a nebo použít originální těsnění Yamaha
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: DesperateDan> to z toho prvního odkazu je klasický vlnovec na auto kterej se musí přivařit.
Jasně, uváděl jsem to jen Milanovi jako příklad, že něco takovýho vůbec existuje a dá se to koupit v kdejakém krámě s autodíly.
Já tím vlnovcem se svorkama měl propojená kolena výfuku u Guzzi, ale tam to bylo schované pod motorem a nebylo to vidět. Ale fungovalo to a i montáž a demontáž byla OK.
Kafi píše: Ahoj, mam dotaz, kdyz se pripojuje side k K350/640 davaji se nejake podlozky do prednich vidlic kvuli tvrdosti? Pokud ano, nevite kde je sehnat nebo jaky rozmer nechat stocit? Predpokladam ze se vkladaji pak nahoru na pera...
Snese to 32mm
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
DesperateDan píše: Jasně, uváděl jsem to jen Milanovi jako příklad, že něco takovýho vůbec existuje a dá se to koupit v kdejakém krámě s autodíly.
Já tím vlnovcem se svorkama měl propojená kolena výfuku u Guzzi, ale tam to bylo schované pod motorem a nebylo to vidět. Ale fungovalo to a i montáž a demontáž byla OK.
To ale asi nebude cesta pro Milana, protože on spíš bude chtít tu motorku zachovávat původní. Proto tam záměrně nechává špatné vidle, špatné brzdy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: To ale asi nebude cesta pro Milana, protože on spíš bude chtít tu motorku zachovávat původní. Proto tam záměrně nechává špatné vidle, špatné brzdy...
To asi jo, já myslel že potřebuje rychlý a jednoduchý řešení, že odjíždí na dovču.
A mohl by si to když tak vzít sebou jako ND, kdyby mu někde v Turecku fouklo to druhý původní těsnění, jako že asi určitě jo
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jirka4137 píše: Kafi> Když tam dáš podložky myslím že to sice přitvrdíš ale taky zkrátíš zdvih. Já jsem tvrdost na Yamaze řešil tak že jsem použil jiný tlum. olej. Už si to přesně nepamatuju ale dal jsem 50/50 původní co tam má jít s olejem s větší hustotou. Bylo to fakt znát. Dálší výměnu už jsem dal předepsaný protože jsem chtěl mít měkčí tlumiče. Tou podložkou změníš předpětí. Myslím ale že u side jsem tam nic takového neměl. Do Jawek se snad ale ani tlumičový olej nedával. Kluci tvrdili že je tam předepsaný motorový.
Milan-na pínovi jsme koleno výfuku omotávali barunáckým séglem. Pogumovaná páska které byl v Otrokovicích v každé garáži dostatek. Chvilku to smrdělo ale pak se to vypálilo a zbytek prázdnin to drželo. Na ČZ jsem dával tu kamnářskou šnˇůru namazanou vazelínou. Vydržela tam o něco dýl. Na Yamaze jsem to nikdy neřešil. Jen když jsem jel na STK a dával jsem výfuk z litrového Fazera omotal jsem na téch 5 km koleno páskou.
Minulý týden došel výfuk na Fazera 600 origoš. Ten je stejný jako na litra jen má to pokračování kolene/přechod s menším vnitřním průměrem. Ten na litra budu prodávat. Azbestovou šnˇůru mám v garáží. Kvalitní neošizená Made in China.
Nezkrátíš zdvih, to je píčovina.
Koudy01 píše: U montaze toho tesneni se to chce taky trochu zamyslet. Napr. prvne povolit tu objimku a trochu ten objimkou zdeformovanej konec trubky se zarezama roztahnout, aby do ni slo tesneni vsunout volne. A v miste, kde ma byt toto tesneni, obe trubky poradne vycistit od napecenyho bordelu od predchozich nevhodnych pokusu o tesneni.
Přesně....
Pustí li se do toho gramlák, lempl, debil, nebo vše v jedné osobě, jsou pak "problémy" i u jinak funkčních řešení, protože nedodrží zásady technické cti a ani ty fyzikální...
dave-lister píše: Kafi> Záleží jestli chceš měnit světlou výšku nebo tuhost pérování.
Tuhost pérování - změna oleje, případně jiné úpravy na tlumiči.
Světlá výška motorky po zatížení - jiné pružiny, případně podložky.
Bludy, bludy, bludy...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když motorku nastartuju, motor se dost chvěje, výfuky taky, tak si myslím, že pružnější těsnění je vhodnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi píše: Pech: jak to tedy je?
Změnou, nebo předepjetím pružin, změníš tuhost pérování...
Změnou tlumičového oleje, změníš charakteristiku tlumení...
Pokud změníš jedno, musíš upravit i druhé...
Tvrdá pružina a slabý tlumič je špatně, obráceně rovněž...
Naposledy editováno 25.06.2024 23:56:56
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.zbozi.cz...8f903195b336f9f9097/
Něco podobného jsem měl chvilku na MG café raceru, ale sundal jsem to protože se mi to nelíbilo.
Ale teplotu to vydrží velkou, Milan by to mohl přibalit do výbavy pro jistotu.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |