POZOR! bohužel jsme se dozvěděli, že motorka nemá homologaci pro provoz na pozemních komunikacích se zvýšeným výkonem motoru. na silnici s tím oficiálně můžete tedy jen se základním výkonem 12,2kw. škoda, že jsme se to nedozvěděli dřív.
Naposledy editováno 27.09.2024 10:27:47
- Motor dělám vždy před odjezdem. Na originální motor jsem najel 23000km. Vyměnil jsem váčky, čerpadla, plastová kola v motoru, všechny ložiska ( převodovka, vačka, klika). Dal jsem Béčkovej píst do původního válce, zabrousil jsem sedla ventilů, novej rozvod, spojka (pro sichr, byla ještě hodně v toleranci).
Velká generálka byla vše výše + nová ojnice s čepem, výstupní hřídel (pastorek ji rozhlodal), nový válec s pístem.
- co se bagáže týče tak veškeré nářadí mám v krytu motoru (největší váha cca 7kg). Nevím jak jsi těžký, ale já mám 70kg a nahoře vozím do 15kg a jde to (koupil jsem si tvrdou pružinu od wp). 30 kg nahoře nepůjde zvednout ze země.
Pokud bude benzín na nádrží a v předu tak to půjde. Velikost nádrží se liší s rozdílným modelov rokem (před koupí si to prověř).
- váhu nevím, ale zásadní věc je tam nádrž. Nic jiného s tím není potřeba dělat. Takže cca max 10kg navíc
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Po dělat se může cokoliv, ale takhle bych to jel já.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Takže vždycky po cca 20 tisících musíš udělat tohle, abys měl klid během cesty ?
- Velká generálka byla vše výše + nová ojnice s čepem, výstupní hřídel (pastorek ji rozhlodal), nový válec s pístem.
A tohles si dělal po kolika ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Štofi96 píše: Eso_Rimmer> udělej motor před cestou. Pokud to neutopis a nedostaneš do motoru bordel tak ti bude stačit Béčkovej píst + vačku + čerpadla.
Po dělat se může cokoliv, ale takhle bych to jel já.
A co když to trochu přiutopí, nebo mu to zdechne v řece a nateče voda do motoru ? Nemyslím rovnou ohnutou kliku, nebo děravej píst.
Ve městě jsme motor vypustili a napustili tím co tam patří a dojel jsem ještě domů 7500km.
Doma jsem to rozdělal (23k), změřil, hodil Béčkovej píst a v pohodě dojezdil až do teď.
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Naposledy editováno 27.06.2024 20:42:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Po jakém počtě? No když má výlet 10tkm tak po 10tkm. Kdyby měl výlet 30tkm tak to potom dám celé dokupy.
Pod pojmem provoz je tak nějak všechno spojené s chodem motorky. Oleje, ložiska, těsnění, díly do motoru - to je ta největší část.
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
vymena oleje a historie
Naposledy editováno 27.06.2024 22:11:49
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Honza-TA950 píše: úplně offtopic - ale vkládal jsem naděje na podobný stroj když byla anoncována crf450L - jako terénně zajímavý lehký stroj s dobrým podvozkem, výkonnějším motorem než tehdy 250L ale ne ostrá ...no a nakonec to taky nedopadlo taky to byl stroj plný kompromisů
Já bych řekl, že to svůj potenciál celkem ukázalo.
Jinak, když to stejně bude potřeba generálkovat, není lepší sáhnout po 525, která je vychvalovaná, jaký je to držák?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Protože já měl 525 pár let.
Motor s origo válcem (ten vydrží nejvíc) naběhal přes 500hodin pak chtěl spojku a ventil vůle. V +- 600mth se dělalo preventivně GO a válec se jen honoval protože nikasil byl stále perfektní (btw motorka jezdí do dnes)
Měl sem jí jako motárda na blbnutí a to v letech kdy mi bylo hluboce pod třicet takže sem se k tomu choval opravdu strašně.
Nebyl den kdy by to někde neštěkalo v omezovači občas až natolik že z výfuku při omezu lítal jeden obří plamen a titanovej akrapovič se z toho zabarvoval do barev od modré přes žlutou až do růžové
Chladičovou kaplinu sem doléval pomalu častěji než benzín protože to vyvařilo.
Ty motory jsou brutální držáky!
Jedinou vadu kterou ta motorka měla po těch 600 hodinách byla vydřená vačka v místě kde je hřídel na vrtulku vodní pumpy ale vačka se koupila nová a bike jezdí do teď jak sem psal.
Za těch 500hodin si nevzala během 15mth mezi intervalama na olej ani kapku navíc.
Dva roky zpět sem na to koupil podvozek z novější ktmky a nechal sem to naladit pro tu motorku u tommyho.
Potom byl pocit z ježdění o mnohem lepší protože podvozek byl mnohem kvalitnější a motor držák.
Prodal sem jí z důvodu že sem chtěl novější a trochu mě strašilo že nejsou už trojkové kolečka do převodovky a víka altíku (to víko altíku sem měl už lehce probroušený z pádů a lepený tekutým kovem…. Drželo ale byl to můj strašák)
Jinak všechny díly podle ktmky prý stále k sehnání.
Nebudu lhát že i teď občas nelituju toho prodeje protože tak jednoduchá motorka co vydrží opravdu prasečí zacházení se už nevyrábí.
Pokud je člověk jen trochu zručný tak si hodně věcí odservisuje sám doma v garáži.
Motorka je hodně příjemná na ježdění i na dlouhý přejezdy.
Těch pár let zpět to mělo u nás v partě cca 5-6kluků a nikdo nikdy žádný problém protože to při stuntridingu a blbnutí v ulicích byl nadčasový plně spolehlivý bike.
Dneska už máme všichni novější ktmky a ta spolehlivost je podobná ale už né taková.
Váha tý 525neni až tak katastrofální i když je větší než u novější 500exc.
Jako velkou výhodu bych pozvednul nakopávačku k el startéru…. Dobře seřízená 525 mi chytla vždycky na první max druhý kop a jela a to nemusel člověk vynaložit žádnou velkou sílu ale jenom převalit motor a jela.
To mi třeba u dnešních motorek chybí (vím jde to dokoupit na některé modely ale jsou to prašule navíc).
Kdybych se měl rozpovídat o 525 tak bych mohl psát hodiny protože je to moje srdcovka.
525 s plochým rámem a jedním svodem (2005-2007)
Ještě mě napadla třeba věc kterou sem řešil nedávno, ventil vůle… u 525 ti k tomu stačilo mít měrky,šroubovák a klíč a ladil si i když nebyla potřeba… u novější 2019 to je už o podložkách a rozebírání a je to otrava… nehledě na čas kde ho potřebuješ víc u těch moderních krámů….
525mi fakt chybí a štve mě že ktmka nedělá takovou motorku i dneska… výdrž neuvěřitelná a design nadčasový jako kráva.
Možná dostanu sekec od místních ale jsou to moje poznatky a zkušenosti které s motorkou mám a k tomu mých dalších x kámošů.
Jestli bude možnost příští rok tak možná jednu rfs ktmku zase koupím protože to je fakt nesmrtelný otloukánek.
Jako jediný mínus bych viděl to že sehnat dneska 525 která nebude dojebaná nebude lehký ale občas se docela pěkný stále ukážou (ale jsou hned pryč)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Omlouvám se
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
A pak konečně někdo napíše že mění olej po 500-700km a před každou cestou vymění v motorce plno věcí. Tady věřím, že se na to může tak nějak spolehnout, ale pořád je to ktm
Já natočil na 701 zatím 40 tkm a kdyby se nezkřivila hlava a nepraskla spojovací nádoba na odvětrání z nepochopitelných důvodu, tak bych možná byl i spokojenej, protože nic jinýho zásadního se nestalo a nic ve finále nebylo potřeba měnit. Olej měním 8-10 tkm. Častěji to nemá cenu. Přitom píšou 10tk m interval. Co jsem zjišťoval tak tyhle střepy najedou při slušným zacházení 80 tkm, než je potřeba měnit pro jistotu kroužky a píst. Takhle bysch si představoval dálkovej cestovní stroj.
A ještě jsem si vzpomněl, jak jsem se bavil s těma rakušákama, tak mi řekli, že i kdyby se snížil výkona na 35kW tak intervaly zůstáváají, protože tlaky zůstávají, pořád to dostává rány a prodloužení intervalu by byl risk. Prej bych si tím moc nepomohl. Konstrukce zůstává stejná a to bude i u axcéčka.
Naposledy editováno 28.06.2024 08:43:29
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 132 | 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB |
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 12, 13] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R | ZdendaZB | 368 | 15.9.2024 v 20:17 ZdendaZB |
TET Srbsko KTM EXC 500 F | erbe | 3 | 12.9.2024 v 18:28 Eso_Rimmer |
KTM EXC 23 24 jak se liší KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 0 | 5.9.2024 v 20:16 Kohlstein |
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |