Téma: Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče
21.6.2024 v 10:35
Myslíte si, že pomůže, když se jezdí hodně po lese dát na olejovej chladič ventilátor, nebo to je defakto zbytečný ?
Vůbec nemám představu, kolik procent motoru se chladí tím olejem.
Jsou to vydechlý 20 koňový 200 a 250ka.

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

21.6.2024 v 19:57 | Nahoru | #1
a na kolik se ti olej ohřívá?

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

23.6.2024 v 11:33 | Nahoru | #2
měřil jsem olej u vzducháče a klidně leze na 120° a na australským fóru jsem četl že hlava může vylézt klidně až k 240° a olej tam teda nikdo nějak neměřil
u vodníka je olej maximálně 112 a voda tak 109 i v tom nejhorším marastu při okolní teplotě 30°

nikde jsem nenašel maximální provozní teplotu hlavy

a takový údaje, že hlava tatrovky má 140° jsou celkem k ničemu, u 200 kového fechtla má při 80km rychlosti hlava jako nic 160° a to se jede po rovině, takže ty teploty v lese budou mnohem vyšší

Naposledy editováno 23.06.2024 11:34:27

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

23.6.2024 v 23:08 | Nahoru | #3
Já myslím že to výrobce má.spocitano dobře počtem žeber tak, aby se to vzduchem uchladilo . Myslím že by se na olejovým chladiči plastový ventilátor roztekl,řešíš zbytečnost

Naposledy editováno 23.06.2024 23:09:46

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

23.6.2024 v 23:27 | Nahoru | #4
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=128456

Dalším rozdílem je chlazení, ktere má narozdíl od civilní verze ventilátor na olejovém chladiči. Proč, zbytečnost?

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

24.6.2024 v 06:14 | Nahoru | #5
Včera jsem našel maximální teplotu 185° takže čemu věřit, každý si píše co ho napadne a výrobce nikde nic neuvádí.

Když se motorka zastaví někde v bažině, nebo se sune krokem do kopce, tak se přehřeje každá. Dřív nebo později, ale jak to poznat. Že ztrácí výkon, tak to už je docela pozdě.

A dneska jsem objevil ještě tuhle diskuzi, koho to zajímá.
https://www.quora.co...rcycle-engine-run-at

Naposledy editováno 24.06.2024 06:19:19

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

24.6.2024 v 06:27 | Nahoru | #6
https://www.baworak....14/02/ventilator.jpg

originál doplněk pro policejní motorku.

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

24.6.2024 v 07:19 | Nahoru | #7
Jde mi o to, že mám na boku motoru ventilátor, je to spal, stejnej mám i na vodním chladiči u druhý motorky. Ten ventilátor zapínám ručně, když jedu pomalu, nebo někde po lese. Ale chtěl bych si tam dát tepelnej spínač, aby to bylo plně automatický a ještě jedno čidlo na přehřátí hlavy, abych věděl kdy mám zastavit a vypnout motor.
Jenže nevím jakou teplotu nastavit pro sepnutí a nevím a kdy začíná přehřátí.
A aby větrák běžel pořád, tak to nemá na silnici smysl.

No a druhá zál,ežitost, mám tam takovej malej olejovej chladič a tak si říkám, jestli nehodit větrák i na něj a spínat to dalším čidlej na olejovém potrubí. Tam bych max teplotu neřešil, podle mě stačí hlídat hlavu.

Kdo jezdí jen po silnici, takto samozřejmě neřeší, ale kdo to taví i po lese, tak má určitě představu, o čem mluvím.

Naposledy editováno 24.06.2024 07:20:36

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 07:33 | Nahoru | #8
Tak jsem všechno přemeřil a vleze tam větrák průměr 100mm. Ale chladič je o cca 3 cm užší něž větrák, tam se musí vyrobit záslepka, aby to nesálo falešnej vzduch.

A ještě teoretickej dotaz, má smysl dávat větší chladič oleje, než je plocha ventilátoru ? Když se jede pomalu, tak stejně chladičem moc vzduchu náporově neprotejká - neprofukuje. Pak je asi jedno, jestli je chladič trojnásobnej, nebo jen na ploše větráku. Za jízdy by to určitě pomohlo, ale zase větší chladič by lezl hodně dolů a půjde na něj bláto a bordel. Samozřejmě by tam byl kryt, ale jestli to má smysl řešit, když je tam větrák.

tady jsem našel luxusní chladič na kterej by pásl větrák co mám, má tak 3-4x větší plochu než origo
https://www.epitbike...-a-sroubu-zs190.html

Naposledy editováno 25.06.2024 09:08:44

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 14:42 | Nahoru | #9
dival jsi se, jestli na to nedelaji vetsi spojkove viko? tedy jestli to ma mokrou spojku, nezkoumal jsem. napr. na EXC 500 to v nabidce je, o neco se tim prodlouzi kvalita pouzitelnosti oleje, takze se zvetsi interval vymeny. experimenty s olej. chladici, nastavci pro lepi chlazeni pri obehu oleje a pod. casto vedou k tomu, ze to clovek v tezkym offu domrda, urazi, vibracema uvolni a zacne to chcat. vic starosti nez uzitku. mnoho lidi to pak dava dolu. degradace oleje, nebo spis pruser pro motor (vacky a pod.) je mnohem vetsi pro lidi, kteri jezdi v prasnym prostreci vzadu. tam je pak velmi dulezity udrzovat vzduchac v cistote. nevim, jak moc budes jezdit ve dvou a jak moc to budou prasny pasaze. tak to ber s rezervou. s ventlatorem - zkusil bych to provizorne nejak zbastlit, namontovat a osobne vyzkouset.

Naposledy editováno 25.06.2024 14:43:12

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 16:56 | Nahoru | #10
když jedu ve dvou nebo ve více lidech, tak si nechávám odstup než prach sedne, klidně rozestup 1-2 kilometry, když se jede rychleji, takže filtr moc netrpí

o víkendu se podívám na teploty s vrtulí a bez vrtule a uvidíme jestli to pomůže, víko jsem nikde nenašel
ventilátor na motoru pomáha znatelně, to je bez debat, tak ještě ten olej

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 17:06 | Nahoru | #11
neni v manualu, ze se pri provozovani masiny ve vyssich teplotach/namahani doporucuje, nebo muze pouzit olej s vyssi viskozitou? to taky z casti pomuze. jj, ventilator je osvedcenej, pridavny ficury na dodatecne chlazeni oleje skrz napor vzduchu, coz se pouziva i u zadnich brzd, uz moc ne. o tom jsem psal.

Naposledy editováno 25.06.2024 17:07:20

1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 17:40 | Nahoru | #12
je tam 20W50 o teplotě nic nepíšou

náporový chlazení v lese a na louce moc nepomůže, jsem zvědavej jak se to bude chovat s větrákem a asi zkusím i ten větší chladič, abych nemusel dělat nějaký složitý rámečky na větrák

(reakce na) Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 18:19 | Nahoru | #13
ZdendaZB> jasne, pro ty ucely to tam ani neni. ale ta masina nebude zpivat blahem ani pri tech presunech, kdy ji budes permanentne "drzet pod krkem". proto jsem to zminoval. uvidis, co ten tvuj test.

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 18:26 | Nahoru | #14
Když má max výkon při 8 tisících a krouťák při 7 tisících , kolik jsou takový krujzerský otáčky, když chceš aby se to nerozsypalo a něco to vydrželo ?
dá se jet celej tejden na 7 tisíc v největším krouťáku, nebo to už je příliš ?

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 19:04 | Nahoru | #15
tohle ti rekne pouze ten, kdo ma ty motory v tvem rezimu (idealne) vyzkousene. vem si, jak se serou (vacky napr.) ty slavny nejlepci KTM 790, 890. a to ma byt motorka na cestu kolem sveta blatem, horama, tunelama i vzhuru nohama. ani howno, spolehlivost tristni. osobne si to rict netroufnu a jiny, nez nazor majitele toho motoru, bych nebral moc realisticky. staci krapet jinej material, coz je ti jasne a spolehlivost je nekde jinde.

1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 19:15 | Nahoru | #16
Ktm, škoda vůbec mluvit a čím víc válců tím hůř, o africe a tenéré se moc nemluví, ale tam to je z bláta do louže a jak se s tím jen trochu zajede k lesu, tak už se to začíná sypat. Dvouválce obecně, 790 a 890 jsou silniční motorky maximálně na horší cestu a tak se k nim musí přistupovat. Sice reklama tvrdí opak, ale to jsou jen kecy.

V lese jsem potkal defakto jen malý číňany, džebela, xrko 250 a občas nějaký xtéčko, nebo drko. 701 je tam mastodont.

Na tom čínským motoru jezdí půl zeměkoule, ale to samozřejmě nic neznamená, jen, že jsou díly dobře dostupný, tak snad to něco najede.

Naposledy editováno 25.06.2024 19:16:07

1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 19:18 | Nahoru | #17
Hele a seš si jistej, že chceš jet starou Kolymu, Mirnyj, kolem Bajkalu a zajíždět mimo trasu na tom těžkým stroji cos psal ? Je to dobrej nápad ? Neudělej chybu jako já a jeď tam na něčem lehčím, maximálně na 690-ce. Potáhneš ssebou vybavení, hromadu benzínu a ještě svejch 100 kilo takže i tak si dáš co proto.

(reakce na) Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 19:30 | Nahoru | #18
ZdendaZB> neni to dobrej napad, to mas recht. ta hmotnost do tohodle prostredi je zcela zbytecny zlo a trapeni. plany se bohuzel posraly i letos. takze je ted v hledacku lehci varianta a to nejspise EXC 500. budu ji zkouset a pak uvidim. chci to na jiny jezdeni, nez povetisnou doposud. samozrejme bez zbytecne navesenych picovin a minimalisticka vybava, coz sam znas. uvidim, az se na tom projedu. hledam i mezi mensima objemama, samozrejme. ale ideal proste neni. 690, 701, AJP7 nechci, kdyz to pujde, jsou zbytecne tezky. po silnicich jsem se najezdil az az. nechci menit olej po 1000-1500km, maly vykon mi nevadi, v offu jezdit neumim a jezdim radeji pomaleji a bezpecne, nez se nekde v prdelich rozvesit a cestovka 90/100 je idealni. chci s tim po ose. coz ale vis sam dobre, resil jsi to taky. Japonce nechci, ale treba to bude nakonec cesta. zatim tabulkove srovnavam ruzne masiny. ale tim ti nebudu zasirat vlakno.

Naposledy editováno 25.06.2024 19:36:03

(reakce na) Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 19:40 | Nahoru | #19
ZdendaZB> dostupnost dilu bych na tehle cestach bral jako obrovsky plus, jak pises. jasne, jezdi a tom bambilion lidi, ale tech, kteri by na tom davali takove dalky s vytocenym nejvyssim kvaltem xdni po sobe moc nebude. a proto muze byt ta spolehlivost na zaklade zcela rozdilnych provoznich podminek dost odlisna. nebo nemusi, samozrejme. az budes resit ten ventilator, dej si pozor, aby se mel kam odvadet ten horky vzduch. na stare masine jsem si delal spesl odvod prave pro druhy vetrak a bylo to mnohem lepsi. ale nejses blbej. uvidis sam, co a jak tam pujde pripadne upravit.

Naposledy editováno 25.06.2024 19:40:43

1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 19:46 | Nahoru | #20
Založ nový vlákno, ale exc je na silnici naprd, tam budeš furt měnit olej a po cestě generálkovat motor, to už jsme zjišťovali minulej rok, páč jsme vo tom uvažovali ale nakonec zavrhnuli.

Lehčí motorku než 150 kilo po menším odlehčení, aby nějak jela neseženeš. Kdybys jel tady kousek na ural nebo na kolskej, tak stačí i fechtl, ale pilovat na 30 koňovýcm vydechlým stroji typu crf apod. 10 tisíc kiláků tam a 10 kiláků zpět se mi moc nezdá. To umřeš nudou. Hele i na tigrovi to byla docela nuda a to jsem nešel pod 130 mimo obce a 80 po vesnicích, většinou. Zato tam to nuda nebyla, nikdy více ! takže to chce kompromis a smířit se s tím, že nebudeš jezdit po svahu sopek a zalejzat do bažin na Kolymě. Na to potřebuješ maximálně 130 kilovýho fechtla, protože ostrý a silný nemají žádný intervaly. Ale to seš zase u necelejch 30 koní, navíc na nějaký starý vráně s karbecem. A počítej, že pod 45 kilo nákladu se nedostaneš, jestli chceš zajíždět a neklepat se, kdy ti dojde benzín, nebo umrzneš v noci v polovině srpna.

Příště jedu na Kolymu na 701 s 30lt nádrží a vynechám offrout. To je kompromis. Tady už se nic nevygramaří.
Sám si docela mákneš. Ve více lidech to je už v pohodě i na 701, protože zapadnutí a brody, ale stejně nikdo nepojede, protože 3 měsíce se nikomu nechce a komu se chce, tak nemá peníze. A kdo by měl oboje, tak nemá fyzičku a rozmyslí si to už předem. Ale nebavíme se o federálce, to vodjede každej hňup na velkým géésu nebo superedventčůrerovi jako nic. To tě předpokládám nezajímá, když odlehčuješ stroj.

Naposledy editováno 25.06.2024 19:54:58

(reakce na) Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 20:25 | Nahoru | #21
ZdendaZB> federalku samozrejme neresim, po ni se jezdi na Magadan i na choperu.

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

25.6.2024 v 22:19 | Nahoru | #22
690 nebo ajp pr7 jedno horší než druhý, ale zase to jede pěkně po silnici, nebo starou 250 ku a nespěchat, ale nespěchat 20 tkm čistej asfalt, to teda nevím, pak je 3 měsíce na takovou cestu docela málo. Kdyby aspoň bylo po cestě něco k vidění, ale je to tam všude stejný. Takže jet pomalu nesmá smysl.

Starý xtéčko, nebo tenere si moc hmotnostně nepomůžeš a díly na to taky moc neseženeš, takže je to docela napytel a vzhledem k tomu, že do toho nasypeš plno peněz a hromadu času, tak to tam jen tak nezapálíš někde ve škarpě

Do irkutska dojela jedna číňanka někde vod žlutý řeky na vespě, tam se jí to teda zadřelo, protože prej nějak moc neřešila volej a oprava cca 50 tisíc, ale díly tam neměli, takže co s tím, asi vlakem někam na západ, ale nějak to neřešila, evidentně měla prachy
současně s ní tam dorazil korejec na nějaký 250ce 30 koní, taky nespěchal, prej jede do evropy, ale tak nějak pošilhával po tigrovi a když se vrátil zase domů, tak si hned koupil nějaký velký polosilniční béemvéčko, prej fechtla už nechce ani vidět a okradení se v rusku už nebojí

tak třeba taky nebudeš spěchat
uvidíme jak se ty silácký řeči vo nespěchání budou letos praktikovat...

Naposledy editováno 25.06.2024 22:21:20

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

26.6.2024 v 07:33 | Nahoru | #23
Včera večer nevím kolik bylo ale určitě přes 20.
Jízda po lesní zvlněný cestě na jedničku, pak hupy nahoru dolů sem a tam asi 10 minut, teplota se držela h:160 o:100.
Silnice táhlý kopec asi 2km 6000 otáček 62km/h h:170 o:103 a lezlo by to dál, jak se přejel kopec tak to kleslo.

Stání na volnoběh po jízdě cca 5 minut 1450 otáček. h:175° o:110° a pořád to lezlo

Takže je jistý, že při dlouhým kopci s nákladem, nebo někde v bažině přes spojku a pomalý popojíždění to jako nic přeleze 200°. A těm 230°, což má být ještě pro motor sneistelný, už věřím.

Otázka teda je, při jaký teplotě mám zapnout ventilátor na válec a při jaký teplotě ventilátor na olejovej chladič ?

Naposledy editováno 26.06.2024 07:37:05

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

26.6.2024 v 12:34 | Nahoru | #24
teplota oleje u vzduchace v zatezi bude cca kolem 130st. samozrejme zalezi na tom, odkud tu teplotu beres. idealni by to bylo z prostoru nadrzky na olej/vany. kdyz to bude dlouhodobe kolem 140 a vic, uz bych takovy pocit sucha a bezpeci dlouhodobe nejspis nemel. hlavu bych udrzoval taky radeji niz, klidne kolem te dvoustovky. otazkou je, jak to mysli vyrobce s temi 230st. jedna vec je, ze takovy motor musi spolehlive pracovat pri tehle teplote rekneme dvacet minut (viz. napriklad rychlostni index pneumatik), pak muze hrozit poskozeni. tohle ti ale nereknu. klidne bych se zkusil na vyrobce obratitt. po mych preripetiich s ruznymi vecmi kolem kol, vypletu, oleju a pod., se mi to rozhodne vyplatilo. u nas jsou hlavne prodejci, ale o technice daneho vyrobku vedi povetsihou howno. me hodnoty ber jako orientacni, treba prijde nejaky strojar a pod. s presnejsimi udaji.

1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

26.6.2024 v 12:48 | Nahoru | #25
větrák válce zapnu při 180 a vypnu při 165 pomocí bimetalu a olej bych začal chladit při 105
to se mi zdá jako kompromis, proč to zbytečně zahřívat
na provoz musí stačit bohatě 170 stupňů a olej 100, pak se ten interval klidně i prodlouží

(reakce na) Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

26.6.2024 v 13:15 | Nahoru | #26
ZdendaZB> za me cajk

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

26.6.2024 v 22:32 | Nahoru | #27
ještě provádím měření, zejtra poreferuju ale zatím to vypadá luxusně, jezdil jsem po sjezdovce sem a tam

Naposledy editováno 26.06.2024 22:38:01

1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

28.6.2024 v 08:53 | Nahoru | #28
Tak napíšu svoje poznatky s testovacím strojem, motor 166.
Jíhlava - J.Hradec a nazpět 24° venku
jízda po vysočině 63km/h 6000ot , do kopce jsem to nedrtil na FULL-GAS : 170°/90°
jízda v mírně zvlněné rovině : 150° / 70°

Sjezdovka čeřínek, žádný extra stoupání a není moc dlouhá:

start nahřáto na 180°/100° nahoře 195° - olej se zahřívá pomalu o 2 stupně, ale po 5-tém výjezdu už měl 115°
vždycky dole jsem zahřál motor na 180°, což by odpovídalo jízdě na vysočině v létě když je tak nějak teplo s nákladem cestovní rychlostí
levej ventilátor budíkově moc nepomohl, protože je čidlo vpravo kousek od svíčky, ale ve skutečnosti musel pomáhat

po přidání pravého a zapnutí obou teplota během 15 sekund za jízdy spadla ze 180° na 150° a držela se celou dobu výjezdu po sjezdovce. Zkusil jsem to 3x a teplota se držela. Jen olej pomalu stoupal.

Uvidíme jak se to bude chovat v několikakilometrovém stoupání na jedničku a jestli bude mít smysl přidávat velký olejový radiátor s ventilátorem ještě k tomu. Ale zatím to vypadá, že se to jen tak nepodaří přehřát.

Naposledy editováno 28.06.2024 08:55:32

(reakce na) Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

28.6.2024 v 09:19 | Nahoru | #29
ZdendaZB> vypada to dobre...

Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče

5.9.2024 v 08:16 | Nahoru | #30
Už to dobře nevypadá, při 90 kmh se silničním převodem a naložený motorce se to pořád přehřívá. Nic nepomůže, suzuki o 20-30 stupňů nižší teplota.
Žlutá špína má blbě vyřešený chlazení motoru. Něco určitě vošulili materiálově, jinak to není možný, protože karb jsem zkoušel nastavovat všeliak a nic nepomohlo. Dokonce jsem sundal i kryt motoru, aby to líp chladilo karter. Nic moc nepomohlo. Jen o pár stupňů.

Čína jedině kolem baráku, aby kdyby něco tak rychle domů a generálkovat zavčasu. Je to pojízdná loterie na prohru.

Naposledy editováno 05.09.2024 08:16:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 7, 8] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... ZdendaZB 233 15.9.2024 v 20:00 ZdendaZB
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE ZdendaZB 52 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... motormichal 22 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz
AJP PR7 - k vidění v ČR AJP PR4 125 Enduro, AJP PR4 125 Supermoto, AJP PR4 2... Streetmoto 8 6.5.2016 v 08:06 COMATIK
AJP Endura - test na trati MX Úštěk AJP PR4 125 Enduro, AJP PR5 250 Enduro, AJP PR4 240 ... Streetmoto 7 14.6.2015 v 20:41 koovy


TOPlist