POZOR! bohužel jsme se dozvěděli, že motorka nemá homologaci pro provoz na pozemních komunikacích se zvýšeným výkonem motoru. na silnici s tím oficiálně můžete tedy jen se základním výkonem 12,2kw. škoda, že jsme se to nedozvěděli dřív.
Naposledy editováno 27.09.2024 10:27:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Eso_Rimmer píše: Mr.Dreamer> v offu je to vykon zcela dostacujici, ale s nalozenou masinou, nejake stoupani a pod. a muzes se rozloucit s predjizdenim. tam mi ten vykon proste chybi.
Do kopce to i s nákladem 80-90 udrží. Takže pokud předjiždíš náklaďák, který se tam kodrcá 50, není problém, když jede 60 - 70, tak mně to už nevadí. Tím, že jsem začal na silničkách, mi stejně na silnici i GSo a 1290 přišly jako lemry. Jediná ADV, která mi kdy přišla adekvátní na silnici byl multistrada se 17 kolama. Tím mi stejně bylo jasné, že pokud chci s motorkou do terénu, na silnici mi nebude stačit. Takže dokud je stroj hbitý v nižších rychlostech, abych rychle vyjel z vedlejší, rychle předjel někoho, kdo se vážně plouží, stačí mi to.
chce to aspoň tak 70 koní, aby se dalo normálně předjíždět a proto mě 710-ka tak baví, ale když zapadne, nebo brodím, tak už me to nebaví vůbec
kolegyně, když se projela na tigrovi 100 koní tak řekla že vůbec nejede, takže asi tak a z 701 nedosáhne na zem, takže nemůže kritizovat
Naposledy editováno 01.07.2024 16:45:05
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Mohl bys přijel za 14 dní do vorkuty na exc500 a porovnáme s mým mopedem. E vizum je hned.
Naposledy editováno 01.07.2024 23:35:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
ZdendaZB píše: že by kvalita již tak mizerných strojů ještě více upadla ?
mozna zacali delat veci v cine i na ostre a chyta to manyry tech vasich 701+ me uz se tohle netyka, takze jsem to prestal sledovat...
Eso_Rimmer: v okoli mam dve 24 - EXC500 a SXF450 ...zatim bez problemu, ale pouziti se zasadne lisi od toho vaseho... na trati nebo na rally nema nikdo duvod prodluzovat intervaly. Hledas zkusenosti od hodne specificke skupiny uzivatelu... ktera bude hodne mala. Ve finale ti stejne nezbyde nez se smirit s kratsim intervalem nebo to risknout, prodlouzit interval a smirit se s tim, ze ti nikdo ohledne motoru nic nezaruci...
coz ti nikdo nezaruci ale ani u tech zdechlych cinanu...
Naposledy editováno 02.07.2024 11:40:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Na mx mam pres 170hod a v motoru vse puvodni. 50hod z toho na okruhu (dve sezony to bylo supermoto)
Nakonec to stejne bude o tom kolik kompromisu jsi kvuli hmotnosti a vykonu odchotnej udelat…
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Jasně že u koncernu, rok co rok, přibývá dodavatelů z východu a znát to je, zatím hlavně u 2T endur... u 4T krom dojmů, nic konkrétního nemám.... jen el.svazky z "vlasových" drátů, po určitém nájezdu, jsou noční můra, tady doporučím: rozstřihat všechny bužírky v kterých je eletrika na volno, dostává se tam voda+prach = dokonalá brusná pasta a komplet svazky přemotat elektro páskou ve více vrstvách a přemýšlet nad vedením a každým ohybem...
Jinak dnešní endura vydrží nesmysl, stavěl jsem motorky pro Dakar a např. ten první Jihoamerický (10t km!) odjelo WR450 jen se zvětšeným chladičem a snad dvě výměny oleje MOTUL 300V a po rozebrání, bylo vše jako nové
U tvého cestování, je super pro opotřebení, že moto ráno (plynule) ohřeješ a pak jedeš a jedeš, intervalu na olej 3t/km bych se vůbec nebál. Větší pravé víko je určitě "+", to ale netvrdím o přídavném oil chladiči... kdy více zatížíš oil čerpadlo a zpomalíš oběh... to zvětšení sp. komor chladiče = větší objem vody vřele doporučím, samo ventilátor nebo i dva jsou povinnost. Výhodou je molitanový filtr, kde pár kusů, předem naolejovaných a stlačených v mikrotenu nezabere žádné místo a nic neváží, stejně tak pár, rychle vyměnitelných, mikro filtrů benzínu. Další povinností je orig "punčocha" v hrdle nádrže...
Pro jednodušší elektriku, dostupnost doplňků aj. bych raděj hledal minimálně jetou 23 než 24ku...
Z úprav bych zdůraznil dělené z.kolo s odpruženým unašečem, vliv na komfort a vibrace je nečekaný , ale i životnost sekundáru a převodovky to pozná, nabízí ho tuším jen HAAN.... a přechod u z ráfku z šířky 2.15 na 2.50"
Jinak na přejezdy, tam jde pro životnost řetězu nacpat i 15ka kolečko a rozetu dle chuti, výkonu je dost.
Pro komfort určitě bezhrazdové řídítka, vhodné výšky, pěnové progripy (ty jedou na Dakaru absolutně všichni) a odpružené klemy řídítek a vybrat vhodné stupačky s možností vložení/vyndání gumové vložky... tady pozor, podle roku už mají endura KTM tři typy uložení v rámu.
Taky u naložené moto, je na silnici dost hraniční př. kotouč 260mm, ale větší kotouče+adaptery třmenu nabízí kde kdo.
Ještě bych se opravdu zamýšlel nad volbou oleje, ten výše zmíněný MOTUL 300V 15w50 je fakt malý zázrak, jak po něm vypadá závodní motor a jaké krizovky, dokáže zachránit...
Když mě něco napadne, připíšu, nebo v případě zájmu, písnu tlf. do SZ a můžem podebatit....
Naposledy editováno 02.07.2024 12:56:10
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Naposledy editováno 02.07.2024 14:17:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Naposledy editováno 02.07.2024 16:41:01
(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
https://www.nahradni...filter___78107990100
A EXC, má ještě ve spojce, mezi nádrží a vstřikem, další mini-filtr, č.14
https://www.nahradni...-eu/fuel-pump-139574
Naposledy editováno 02.07.2024 16:41:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Díky.
Naposledy editováno 02.07.2024 17:43:44
Vejfuk dole, rychlý promáčknutí a utržení, buzna dakar věž, není vidět před kolo. Všude nesmyslný plasty.
Tohle bych vůbec nebral do hledáčku.
Ještě k punčoše do nádže. Jste si jistí, že to k něčemu je ?
Drobný abrazivní nečistoty tím projdou stejně jako seriovým sítkem na čerpadle v nádrži. A velký kusy ničemu nevadí. Ty se občas vylejou se zbytkem bordelu ze dna nádrže.
Naposledy editováno 03.07.2024 08:02:34
2 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Naposledy editováno 04.07.2024 09:14:54
2 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
a magnet bych si mohjl přidat do fechtla, tam není jakej mám koupit a jak ho přidělat, když je tam všechno hliníkový ?
Naposledy editováno 04.07.2024 08:35:15
Naposledy editováno 04.07.2024 08:49:56
Protože můj fechtl 710 má magnet v extra díře. Ale vrtat do bloku teda nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Eso_Rimmer píše: dalsi velmi zajimavy poznatek... velmi ucina vec pro vydrz oleje a pod. ma byt vymena pistu za trikrouzkovy a magneticky filtr. tim padem, coz ma logiku, dochazi k mnohem mensi degradaci oleje a vetsi vydrzi motoru. viz. prvni koment pod prilozenym videem. cti komentare otazkou je, jak by se k tomu postavil nikasil a ojnice. 450 replika to tak ma, ale tam je tomu prizpusobene okoli. ten motor vydrzi opravdu hodne.
To mi připadá, dost jako "štěk", ale píst z EXC má extra vysoko čep a úplně si nedovedu představit, tam nacpat prostorově tři kroužky.... a obráceně, píst se třemi kroužky bude znatelně těžší a v otáčkách, bude výrazně více, namáhat ojnici a uložení kliky, dík zvětšené setrvačné hmotě...
edit.: i 450RR má jen dva kroužky, je to nesmysl, hmota pístu by nesmyslně narostla a nutná kratší ojnice by fungování a životnost zkrátila...
Naposledy editováno 04.07.2024 09:26:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 132 | 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB |
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 12, 13] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R | ZdendaZB | 368 | 15.9.2024 v 20:17 ZdendaZB |
TET Srbsko KTM EXC 500 F | erbe | 3 | 12.9.2024 v 18:28 Eso_Rimmer |
KTM EXC 23 24 jak se liší KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 0 | 5.9.2024 v 20:16 Kohlstein |
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |