jdu si sem pro radu, a doufám že najdu někoho kdo mi bude moc pomoc, neboť jsem už fakt bezmocný.
Týden zpět jsem koupil ER6F (2007) nájezd 50k, první motorka a byl jsem z ní fakt nadšený. Dnes se mi bohužel ale celkem nemile porouchala. Z ničeho nic začala úplně rachtat, jako třeba zvuk řetězu, a motor hned chcípl. Dojel jsem s ní z kopce a zkusil jí hned nastartovat, motor se snažil točit ale nechytl. Nechal jsem jí teda odstavenou, později když jsem se k ní vrátil tak už se nechtěla protočit vůbec, jen byl slyšet startér. Zařadit mi jde pouze jednička a neutrál, a i ta jednička jde celkem z těžka. Motorku jsme teda odvezli dodávkou. Byl se mi na ni podívat borec co motorkám rozumí o dost víc jak já, podařilo se mu teda ještě protočit motor po tom co s ní dost dlouho hrkal, ale pak opět to stejný a už se jí nechtělo. Jsem domluvenej že mi ji borec rozebere a zkusí na ní kouknout. Ale byl bych rád kdyby jste mi aspoň zkusili říct co by to mohlo být, ulehčilo by to práci jak mě tak jemu. První co mě napadlo že jsem zadřel motor, ale zase je mi pak divný že když už by se úplně kousla, tak po několika hodinách by se motor zase začal točit. No prostě nevím, pište cokoliv snad mi nějak pomůžete

2 reakcí na tento příspěvek Motorka KO, co teď
Když ten endoskop mám,tak se kouknout můžu, ale pokud to není ventil nebo jiná destrukce ve spalovacím prostoru, stejně to musím rozdělat.
V tomto případě - pokud vidím nalámaný ventil zabodnutý v rozsekaném pístu, nerozdělávám motor, protože není co opravovat. Motor jde do kopřiv s pokud není za rozumnou cenu dostupný jiný motor z bouračky, celá motorka jde do kopřiv.
Přesněji k rozprodeji na díly a formální ekolikvidaci rámu.
...protože nová hlava + nový válec/blok + píst, ojnice a další drobotina by v nových dílech stála trojnásobek hodnoty opravené motorky.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka KO, co teď
Ale to platí v situaci že je kamera k dispozici a že se opravdu jedná o padlý ventil . Já jen že se to dá diagnostikovat i jinak. Pokud je úplný laik a nemá pro tu kameru využití,je blbost aby ji kupoval jen kvůli tomuto.
Ale to je jen akademická debata. Úkolu se zřejmě zhostí kamarád - rozhejbávač

Pixik09 píše: Koudy01> tenhle týden se snad rozebere, nemám na to úplně čas kvůli práci, pak dám vědět co se teda stalo.
Proč to neodvezeš do nejbližšího servisu v okolí? Tam s tím stráví hodinu času a hned bude jasné, jestli je to totálka, nebo ne...
3 reakcí na tento příspěvek Motorka KO, co teď
Moje zkušenost je taková, že u tak staré vrány to je nereálné. Já kupoval taky tak starý skútr a ve smlouvě byla zajímavá věta, něco ve smyslu, že kupující musí nechat vyměnit všechny provozní kapaliny odborníkem po koupi. Tak jsem se obj. na servis který měl být za měsíc, ale raději jsem olej vyměnil, bo jsem si říkal kdo vi co s tím ten minulej dělal. A co svět nechtěl samé měděné velké špony. Tak jsem dostal paniku a čekal na servis. Servis řekl, že je po smrti, že podle barvy je to ojniční ložisko, že skutr je v háji, protože se to mění i s klikou a že oprava bude stát víc, než je cena toho skútru.
Tak a teď k věci. Kontaktoval jsem prodejce, řekl mu to, co mě řekl servis a on mě poslal do háje

Jinak to byla vodní pumpa, motor jsem rozpůlil a zase složil a jezdí stále.
Pixik09 píše: Medved> jaký idiotský přístup, já tu motorku prostě nemohl rozebrat bez předchozí domluvy s majitelem, ten by mě pak s čímkoliv mohl poslat do prdele, že jsem se v tom už vrtal. To už je ale teď taky jedno, protože ten mi telefon položil po tom, co jsem mu řekl jestli si je vědom že ta motorka není ani moje, tak nazval jeho syna idiotem a típl to když už na prodejní stranu nemusím brát ohled, motorku prostě začnu dávat do kupy, i kdyby do toho měl jít novej motor to už mi je jedno


Muj tajny tip je rozpadla spojka, rozpadla volnobezka (v tomto poradi) ... potom dlouho nic a pak utrzenej ventil anebo zadreno.
A tu dohodu s prodejcem bych jeste nezatracoval. Pokud on k tomu pristupuje tak, ze jeho syn je idiot je tady slusna sance se s mladym domluvit. Ale nejdrive je fakt potreba vedet, co se s tim stalo.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka KO, co teď


Prodávající by měl možnost vadu přezkoumat, tzn. např,. že by byl přítomný u toho rozdělávání v servisu, nebo to může prohlédnout sám.
Za mě určitě doporučuji vše vést písemně - na mail, v sms, nebo do datovky/poštou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka KO, co teď
jdu900fire_blejt píše: hmmm, a potom nájde v zmluve doložky: "ako stojí a leží" či "súbor náhradných dielov zapracovaných do celku"
Tohle ustanovení je neplatné - vše se řídí nadřazeným právním předpisem, což je občanský zákoník...
P_B píše: Ja jsem rypak a poucen z nezdaru jinych. Kupuji a prevedu motorku ten den. Pokud to prodeci nevoni jdu o dum dal. U trech moto to vzdy tak probehlo a v pohode.
Zadnou jsem zatim neprodal, ale pokud budu. Bude to stejne.
Dnes udelas i vse s internetem v mobilu na miste. A to je opravdu pokrok.
Přesně, povinné se dá dneska sjednat přes mobil i v sobotu...když jsem jel kupovat Helmuta, měl jsem ho uzavřené než strejc stačil vyplnit nacionále v kupní smlouvě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka KO, co teď
2stroke píše: Tohle ustanovení je neplatné - vše se řídí nadřazeným právním předpisem, což je občanský zákoník...
A není náhodou ta formulace "jak stojí a leží" přímo zakotvena v občanském zákoníku?
§ 1918
Přenechá-li se věc jak stojí a leží (úhrnkem), jdou její vady k tíži nabyvatele. To neplatí, nemá-li věc vlastnost, o níž zcizitel prohlásil, že ji má, nebo již si nabyvatel vymínil.
Kupující se může vzdát práv z vadného plnění dle § 1916 odst. 2, ale k tomu vzdání se (ať už jednostranně, nebo např. ve smlouvě) by muselo dojít, a navíc by se to neuplatnilo v případě zlého úmyslu prodávajícího (tady těžko soudit).
1 reakcí na tento příspěvek Motorka KO, co teď
hmmm, a potom nájde v zmluve doložky: "ako stojí a leží" či "súbor náhradných dielov zapracovaných do celku"
čítajte vo vzájomných súvislostiach....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka KO, co teď
Tak jen u věcí určených úhrnkem je možné takto omezit práva z vadného plnění a kupující má smůlu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka KO, co teď
Stačí se dohodnout, že bude ve smlouvě, že ta věc je nefunkční celek na náhradní díly nebo ne? Přeci v bazarech dělají to, že do smlouvy na starý auto za pár kaček napíšou brzdy KO, kastle KO, motor KO... to může udělat každej, když kupující souhlasí, ne?
Naposledy editováno 18.07.2024 13:56:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka KO, co teď
TomasRA píše: PetrL3> A ty bys takovou smlouvu podepsal, jakožto kupující? Já tedy ne.
Já hned. Stejně bych se nesoudil a ojetinu kupuju vždy s tím, že to je risk. Stejně jako je risk mít vlastní auto statisíce km, ačkoli ho máš třeba od novoty. Prostě nevíš, kdy tam co praskne a nikdo ti nic nedá. A když mi někdo dá slevu...
Takhle prodávám vždy a sám takové ojetiny vyhledávám. Naposled sem takhle koupil auto. Běžná cena za slušnej kus kolem 120, tohle bylo za 70. Raději koupím takhle a pak dám třeba 20 za servis, než dát 120 a pak se tahat po soudech.
Kolik stojí motor, do ER6f? 15-20? Tak když mi ji někdo prodá o 15 levněji, než je průměr, tak sem na svém, a když se nic fatálního nepodělá, tak sem ušetřil a rád podepíšu, že sem to koupil nefunkční, protože kvůli 15 let staré motorce za 50-70 fakt k soudu nepůjdu. Jsou to jednoduché počty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka KO, co teď
Může se tam taky uvést, že se kupující dle § 1916 odst. 2 vzdává práva z vadného plnění - tady jen pozor, neuplatní se to v případě, kdy má prodávající zlý úmysl, např. když vědomě vadu zatajil nebo zakryl.
Já když prodával auto, tak jsem tam měl odstavec, ve kterém se výslovně zmínily všechny vady (anpř. dle výpisu z diagnostiky) i s tím, že pokud se projeví nějaká další, tak jak se bude její odstranění řešit - jde např. limitovat výši nákladů na odstranění vady na nějakou částku.
Můžete dát do smlouvy, že to je soubor náhradních dílů, ale to jestli to tam bude např schované, nebo v rozporu s inzerátem, kde se naopak uvádí top stav, tak by se k tomu podle mě nemělo přihlížet.
Zatím sem vše prodal kupodivu snadno. Lidi rádi ušetří a podle mě si uvědomujou, že ten o 20 tisíc dražší nebude v lepším stavu a ušetřený peníze mají jako rezervu na servis.
Naposledy editováno 18.07.2024 15:04:08
2 reakcí na tento příspěvek Motorka KO, co teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka KO, co teď

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestovní moto pro začátečníka do 12... [1, 2] Kawasaki ER 6F, Suzuki GSX 650 F, Yamaha XJ6 Diversion F | Studge | 39 | 30.10.2024 v 11:49 Explicitni_Euler |
Co je tohle za šroub v plynové ruko... Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 1 | 3.10.2024 v 05:48 ja1 |
Trasy v Pardubicích a blízkém okolí Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 12 | 2.10.2024 v 08:11 JEK0TA |
Motor nejde přes 4 tis otáček Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 19 | 14.8.2024 v 22:48 Pixik09 |
Nový motor, ER6 pokračování [1, 2] Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 37 | 14.8.2024 v 14:01 Pixik09 |