AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Medved píše: Auto, kteremu se toci motor opacne ... to si nemuze nikdo soudnej koupit .
U fiatů běžná věc....
A mají to i české věci...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Medved> Inzerát je nejspíš smazán, asi prodáno.
Já byl dnes na technické s Popularem. Připravoval jsem si ho sám, tak jsem věděl, že neprojdu. Ale zkusit se to musí...když tomu nerozumím...vyleštil jsem lak a bylo to.
Výsledek je na fotce.
Pro velký úspěch opakování.......za 2 roky.
Milane...ja to mám na 5let...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bimbo750 píše: Milane...ja to mám na 5let...
No jo, ale ty máš veterána, kdežto Milan normální provozní moderní auto.2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vozidlo starší 30 let se "zelenými" , tedy veteránskými značkami je považováno za historické a protože i takové musí od 1. září 2023 absolvovat STK, tak zákon stanovil lhůtu kontrol ve STK na 5 let.
Vozidlo starší 30 let s bílými, tedy běžnými SPZ nebo RZ je sice taky historické ve smyslu věkového limitu, ale před zákonem je stejné, jako např. zcela nová Škoda Octavia. STK tedy musí absolvovat každé 2 roky v případě auta, 4 roky v případě motocyklu.
Pokud tedy auto či motorka má normální značky, zákon ho považuje za běžné, tedy "moderní" vozidlo, i když je to například Jawa 500 OHV "rumpál" z roku 1929 nebo Tatra 11 z roku 1923.
Podle mě - a nejen mě - je to postavené špatně. Asi každý majitel vozidla veterána si ho hledí, nepoužívá ho denně a tak prakticky není rozdíl mezi vozidlem se SPZ a se zelenou značkou. Jenže máme naše zákony...někdy nepochopitelné.
Záměrem bylo, aby majitelé svá vozidla starší 30 let odhlásili z běžného registru a převedli do registru histor. vozidel. Tím by se omladil vozový park v ČR - a o to šlo hlavně. Stát, tedy zákon - nás majitele podpořil tím, že kdo svoje vozidlo odhlásí a dá si ho otestovat jako historické, bude muset na STK po 5 letech. Kdo to neudělá, bude "potrestán" tím, že termín kontrol ve STK bude 2 roky.
Rozdíl je v tom, že vozidlo , byt' starší 30 let s bílou SPZ může být používáno v denním provozu nebo k podnikání. Vozidlo se zelenou značkou nesmí být používáno k podnikání a nemělo by se používat v denním provozu.
A to je vše.
A jen dodám : moje Š 120 je stará 44 let. Ač jsem komisařem, tak jí nemám otestovanou na histor. původnost, běžně s ní jezdím, platím normální pojistku v tisících korun a tak je to dobře. Má normální SPZ. Tak jako zákon ani já osobně ji nepovažuju za veterána, ale běžné, moderní vozidlo. Populara jsem si na histor. původnost otestoval. Má taky bílou SPZ, výhodou je, že nemusí - při TK - na emisní kontrolu. A mohl bych s ním podnikat, nebo denně jezdit, třeba do práce. Podle zákona jde taky o moderní ( nebo spíš "normální" ) vozidlo, ale podle mě už to ve svých 86 letech veterán je...
Shrnuto : Bimbo i Semo, máte v podstatě část pravdy. Vlastním opravdu běžná vozidla, už jen proto, že mají normální SPZ.
A já beru Populara a pojedu na sraz...
Milan1963 píše: Medved> Inzerát je nejspíš smazán, asi prodáno.
Já byl dnes na technické s Popularem. Připravoval jsem si ho sám, tak jsem věděl, že neprojdu. Ale zkusit se to musí...když tomu nerozumím...vyleštil jsem lak a bylo to.
Výsledek je na fotce.
Pro velký úspěch opakování.......za 2 roky.
Kolik jsi šupnul technikovi do obálky ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: U fiatů běžná věc....
A mají to i české věci...
Milan1963 píše: Sema> i Bimbo : Tentokrát beze srandiček a vážně :
Vozidlo starší 30 let se "zelenými" , tedy veteránskými značkami je považováno za historické a protože i takové musí od 1. září 2023 absolvovat STK, tak zákon stanovil lhůtu kontrol ve STK na 5 let.
Vozidlo starší 30 let s bílými, tedy běžnými SPZ nebo RZ je sice taky historické ve smyslu věkového limitu, ale před zákonem je stejné, jako např. zcela nová Škoda Octavia. STK tedy musí absolvovat každé 2 roky v případě auta, 4 roky v případě motocyklu. ...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 20.07.2024 17:19:44
Úřednícké kolečko k absolování testace.
Cena (bylo to 3000,-) aktuálně nevím, doplńte to někdo.
Při prodlužování testace nové focení, už nestačí jen razítko do bumážky.
Výhody:
Nižší zákonné pojistné, 1/12 z běžné částky. Některé pojišťovny chtějí doložit k normální bílé SPZ průkaz historického vozidla.
Běžná STK bez nutnosti měření emisí.
Při nehodě se pojistné nevypočitává jako by to byl 30 a více let starý vergl s plněním nula-nula-nic. Přihlíží se k tomu že je vozidlo zhodnocené a plnění se vypočítává jinak než u běžného vozidla. Podrobnosti nevím, nějaký pojišťovák snad doplní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes jsem se účastnil srazu histor. vozidel v Lomnici n. Lužnicí. Nemám to daleko, věděl jsem, že to bude spíš sraz youngtimerů, ale zkusil jsem tam přijet Popularem. Nemýlil jsem se. Aut asi 50, opravdu veteránů 5. Motorek taky kolem 50, ale samá Jawa kývačka, panelka, pionýry... kvalitních veteránů víc, možná 8 až 9. Byla to v podstatě jen výstava v rámci nějakých obecních slavností. Startovné nula, nikam se nejelo, nedávali ani poukázky na jídlo. Párek za 110 a půllitr kofoly za 65 je dost. Pár fotek...
Jawa Duplex
Hezká renovace Jawy 20
Moje autro a "veteráni"...
Tatra 12, rok 1929
Š Rapid, r. 1940
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka : kolo mám v plánu zítra. Ale max. 50km, nemůžu tolik zatěžovat nohu. V pondělí mám další kontrolu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pro někoho to může být jediná šance jak vozidlo legálně provozovat na silnicích. Různé dovozy z USA, vojenská vozidla a vozidla odhlášená. Tam dává veteránská značka smysl, ale pokud máš nějaké vozidlo s originální SPZ, určitě vypadá vozidlo lépe s originální SPZ, takže bych ho neodhlašoval.
My komisaři přesto máme práce dost. Vozidel úplně bez dokladů nebo dovozových je pořád plno. A lidi jezdit chtějí, když už to mají doma. Takže - zelené značky - a hurá na silnici.
Cenu klubové testace určuje nejvyšší orgán klubu což je členská schůze. Někde mají klubové testace za 3000 někde za 5000 někde za 10 000 někde pro členy klubu zadarmo.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |