Téma: Tip na univerzální diagnostiku
20.7.2024 v 21:59
Ahoj,
byl by tip, na nějakou osvědčenou, nejlépe osobně vyzkoušenou diagnostiku, aby to šlo použít jak na většinu motorek tak i plechovek (momentálně mám moto: KTM, Suzuki,Yamahu (vše stříkačky) / auto: Dacia, Mazda Škoda ), něco jednoduchýho na ovládání a pochopení, nejlépe v ČJ a aby to nestálo nesmysl, těžko říct, zda to budu vůbec umět použít... U aut je to tuším konektor OBD, ten samý se používá i u moto?
Tip jsem dostal na toto ale jak píšu, vůbec tomu nerozumím RUČNÍ DIAGNOSTIKA LAUNCH CR 3001 PRO OBD II
Nejsem zrovna technicky moc zaměřenej a s tímto nemám absolutně žádný zkušenosti, tak aby to uměla ovládat i naprostá lama.
Díky za tipy
Naposledy editováno 20.07.2024 22:01:17
byl by tip, na nějakou osvědčenou, nejlépe osobně vyzkoušenou diagnostiku, aby to šlo použít jak na většinu motorek tak i plechovek (momentálně mám moto: KTM, Suzuki,Yamahu (vše stříkačky) / auto: Dacia, Mazda Škoda ), něco jednoduchýho na ovládání a pochopení, nejlépe v ČJ a aby to nestálo nesmysl, těžko říct, zda to budu vůbec umět použít... U aut je to tuším konektor OBD, ten samý se používá i u moto?
Tip jsem dostal na toto ale jak píšu, vůbec tomu nerozumím RUČNÍ DIAGNOSTIKA LAUNCH CR 3001 PRO OBD II
Nejsem zrovna technicky moc zaměřenej a s tímto nemám absolutně žádný zkušenosti, tak aby to uměla ovládat i naprostá lama.
Díky za tipy
Naposledy editováno 20.07.2024 22:01:17
Universální diagnostiky jsou na hovno. Jsou tak dobrý na nastavování intervalů a mazání chyb. Většinou s nima nic nenaprogramuješ ani neuděláš testy.. Sám mám diagnostiky 3. VCDS-VAG na osobáky co máme (audi, škoda, VW) Na služební dodávky mám Renault Clip200 a na motorku unicarscan.
takhle to nefunguje. za prve, auta sice uz maji leta standard OBD2 vcetne zasuvky - motorky to tak nemaji a i ty co komunikuji stejnym protokolem tak casto nemaji stejnou diagnostickou zasuvku = potrebujes k te univerzalni automobilove diagnostice minimalne redukci.
je obrovske mnozstvi software na diagnostiku a zadnej neni delanej s durazem na blbuvzdornost a jednoduchou obsluhu - predpoklada se, ze kdyz si chce nekdo diagnostikovat auto/motorku ma pomerne solidni technicke znalosti. Tim padem je ten SW postaveny jako SW pro odborniky a prevazne v anglictine, protoze v technicke praxi kazdy slusny odbornik umi anglicky...
jo a jeste ty univerzalni diagnostiky a SW umi precist jen to co je pro vsechny spolecne a co vyzaduje ta norma... tzn to precte kody chyb atd. ale kazdej stroj ma svoje specialni rozsireni - ziva data, servisni aktivace atd a k tomu je potreba diagnostika urcena pro konkretni stroj.
ja mam ke kazdemu svemu stroji zvlast diagnostiku a redukce...
pak jsou "profi" diagnostiky urcene prevazne pro servisy, takove umi velke mnozstvi stroju i se svejma specialitama, pravidelne se updatuji, je k nim hromada redukci atd, ale casto jsou docela drahe a plati se za ne rocni poplatek... stroje jako TEXA apod...
je obrovske mnozstvi software na diagnostiku a zadnej neni delanej s durazem na blbuvzdornost a jednoduchou obsluhu - predpoklada se, ze kdyz si chce nekdo diagnostikovat auto/motorku ma pomerne solidni technicke znalosti. Tim padem je ten SW postaveny jako SW pro odborniky a prevazne v anglictine, protoze v technicke praxi kazdy slusny odbornik umi anglicky...
jo a jeste ty univerzalni diagnostiky a SW umi precist jen to co je pro vsechny spolecne a co vyzaduje ta norma... tzn to precte kody chyb atd. ale kazdej stroj ma svoje specialni rozsireni - ziva data, servisni aktivace atd a k tomu je potreba diagnostika urcena pro konkretni stroj.
ja mam ke kazdemu svemu stroji zvlast diagnostiku a redukce...
pak jsou "profi" diagnostiky urcene prevazne pro servisy, takove umi velke mnozstvi stroju i se svejma specialitama, pravidelne se updatuji, je k nim hromada redukci atd, ale casto jsou docela drahe a plati se za ne rocni poplatek... stroje jako TEXA apod...
1 reakcí na tento příspěvek Tip na univerzální diagnostiku
Jó, to bych taky chtěl....
Na auta mám čínský klon Delphi (i když pro sebe bych bral Clip), ale na motorku o žádným univerzálu nevím.Ani jsem vlastně o ničem neslyšel.Mám to štěstí, že na mou mi stačí volně dostupný soft a jednoduchá redukce za pár korun.

Na auta mám čínský klon Delphi (i když pro sebe bych bral Clip), ale na motorku o žádným univerzálu nevím.Ani jsem vlastně o ničem neslyšel.Mám to štěstí, že na mou mi stačí volně dostupný soft a jednoduchá redukce za pár korun.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na univerzální diagnostiku
Anti> na motorky existuje neco podobneho jako je delphi - texa (bude toho samo vic, jen tuhle znam, protoze si ji pujcuju od motomechanik.cz....
https://www.2hmoto.cz/texa-diagnostika
https://www.2hmoto.cz/texa-diagnostika
Vyvedu tě z omylu...u motorek to není jako u osobáku, že si na Ali objednáš klon, čínskou Delphi za 1000.-Kč.
Funkční multiznačková moto diagnostika je cca 35000.-Kč za interface, 15000.- licence/rok, plus k tomu XX připojvacích kabelů za cenu 1000.- až 7000.- za kus. U moto je víc druhů konektorů pro diag připojení, jen třeba jeden výrobce motocyklů jich má několik.
Funkční multiznačková moto diagnostika je cca 35000.-Kč za interface, 15000.- licence/rok, plus k tomu XX připojvacích kabelů za cenu 1000.- až 7000.- za kus. U moto je víc druhů konektorů pro diag připojení, jen třeba jeden výrobce motocyklů jich má několik.
Tenhle člověk něco takovýho chystal, ale jak je s tím daleko netuším.
Pokud chceš něco profi, tak jak už tu padlo, texa za ranec. Pokud chceš něco lowcost, tak jedině pročíst fanouškovské stránky k té dané značce, jsou i "levné" alternativy, někdy i na víc značek (např tuneecu, na staré delphi mt05 apod).
P.S.: už někdo umíte zapisovat do delphi mt05.3 a číst z eldor?
Naposledy editováno 22.07.2024 09:38:29
Pokud chceš něco profi, tak jak už tu padlo, texa za ranec. Pokud chceš něco lowcost, tak jedině pročíst fanouškovské stránky k té dané značce, jsou i "levné" alternativy, někdy i na víc značek (např tuneecu, na staré delphi mt05 apod).
P.S.: už někdo umíte zapisovat do delphi mt05.3 a číst z eldor?

Naposledy editováno 22.07.2024 09:38:29
Pokud clovek nevi o co jde, tak jsou vynalozene penize za nakup diagnostickeho zarizeni s nejvyssi pravdepodobnosti vyhozene oknem. Kolikrat ECU motoru neulozi zadnou chybu (a to nemusi jit ani nastartovat motor), viz napr. muj clanek v mem profilu zde. Ale i kdyz nejaky DTC kod ulozi, stejne je treba provest dalsi testy pro zjisteni presne zavady a jeji priciny. Bohuzel i mechanici casto zkusmo meni dily uvedene v popisu zavady. Ale neni vzdy na vine jen dany komponent. Muze byt spatne serizeny nebo nastaveny system, falesny vzduch, pricpany system, el.ruseni, spatny el.kontakt atd atd atd.
Tvůj požadavek nemá řešení, nic takového neexistuje, podle toho co si představuješ, aby to umělo a bylo za lidovou cenu. Možná jen nějaká taková sranda, jako v tom odkazu, jestli zná všechny protokoly, tak třeba to dokáže aspoň vyčíst chyby a smazat, ale určitě k tomu nebudou všechny správné popisy významu chyb.
Dobře to shrnul assassin a doplnil DucS a FiZzeR.
Existuje i levnější varianta diagnostiky než je Texa a i lepší, ovšem nikdy to není na cenu klonu Delphiny na auta. Záleží hlavně na tom, co od toho očekáváš a co s tím chceš dělat. Když budeš mít jako naprostý laik tu nejlepší profi diagnostiku, tak je ti to stejně naprd, pokud o tom nic nevíš...
Vyhledej si na internetu co existuje, nejprofláklejší u nás Texa už byla zmíněna, ale existují i další, co většina nezná, třeba OBDSTAR, MemoBike 6050, atp. Všechno jsou to profi záležitosti, který jsou cenově vysoko.
Ještě otázka, co je pro tebe cenový nesmysl?
Existují rozumnější a levnější profi varianty pro méně zdatné uživatele od OBDSTAR (brzo to bude oficiálně na našem trhu a v češtině s plnou podporou), ale pořád se bavíme o nejlevnějším univerzálu, který stejně neumí všechny značky za cenu okolo 20000...
FiZzeR> číst z Eldor, myslíš tu jednotku, co je na Brutale? Tak to ano. A tu Delphi MT05.3 máš v čem? Benelli? Taky to umím...
Dobře to shrnul assassin a doplnil DucS a FiZzeR.
Existuje i levnější varianta diagnostiky než je Texa a i lepší, ovšem nikdy to není na cenu klonu Delphiny na auta. Záleží hlavně na tom, co od toho očekáváš a co s tím chceš dělat. Když budeš mít jako naprostý laik tu nejlepší profi diagnostiku, tak je ti to stejně naprd, pokud o tom nic nevíš...
Vyhledej si na internetu co existuje, nejprofláklejší u nás Texa už byla zmíněna, ale existují i další, co většina nezná, třeba OBDSTAR, MemoBike 6050, atp. Všechno jsou to profi záležitosti, který jsou cenově vysoko.
Ještě otázka, co je pro tebe cenový nesmysl?
Existují rozumnější a levnější profi varianty pro méně zdatné uživatele od OBDSTAR (brzo to bude oficiálně na našem trhu a v češtině s plnou podporou), ale pořád se bavíme o nejlevnějším univerzálu, který stejně neumí všechny značky za cenu okolo 20000...
FiZzeR> číst z Eldor, myslíš tu jednotku, co je na Brutale? Tak to ano. A tu Delphi MT05.3 máš v čem? Benelli? Taky to umím...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.