AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Lidé to chtěj. Kde nejčastěji vzplanou elektrovozidla? No když teče nějakej velkej proud. A jelikož lidé nechtěj čekat hodiny a hodiny na nabití, tak je snaha výrobců tento proces urychlovat. Asi každej z vás už má mobil podporující různé funkce SuperCharge, QickCharge....., díky kterým na dovolené při zastávce v kempu nemusíte řešit, že jste večer nepřipojili mobil na nabíječku, a za dvě hodiny se přeci nenabije... dneska už nabije. Jenže ne díky tomu, že máte spešl mobil nenáročnej na energii, ale díky tomu, že mu tu energii nacpete do chřtánu silou (napětím). No a když teče velkej proud, tak se dějí věci. A to nejen že se hřejí vodiče (někdy až tak, že vám prostě začne hořet levná čínská usb šňůra která není stavěná na ten proud, nebo už je poškozená používáním), ale také v baterce dochází k různým chemickým procesům, u některých typů baterek jednoduše k tvorbě hořlavého plynu. No a v tu chvíli stačí něco, co jej zapálí.
Před rokem a půl jsme pro vědecké účely podrobili testování různé baterky v různém stavu, a třeba lithiový blok z kamarádovo elektroauta, už docela jetý a s menší kapacitou, nabitý, vyzkratovaný natvrdo měděnou propojkou (tady nestačí přes to hodit klíč, ukápne) propojku nejprva rozsvítil, začal plynovat, bublat, pak povolila zátka a začal unikat nahromaděný plyn, který následně při jiskřičce z uhořívajícího terminálu vzplál. Pěkný metr vysoký lišák
Pech mě jistě ukamenuje, že jsem zastaralej, ale třeba u mobilu i auta jsem spíše příznivcem pomalého nabíjení kdy netečou zbytečně velké proudy. Má to blahodárný vliv na životnost baterky a i na můj klid.
Takhle doma provozujeme baterky z elektromobilu k solárům. I když by mi na střechu sluníčko svítilo jak chce, nikdy nepoteče do baterek takovej proud, jako při rychlonabíjení. A i když zapnu myčku, pračku, bojler a kávovar zároveň, furt z nich beru míň, než když v onom elektromobilu někdo šlápnul pedál do půlky
A platí to i pro elektrické jawy, které brzy začneme potkávat na silnicích, takže je to k mototématu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Chlápek s obyčejným pěnovým sprejem tam tehdy uhasil mnohem víc
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vítěz je předem jasný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já začnu. Nic nevím, ničemu nerozumím, ze školy jsem šel v 8. třídě, propadl jsem z matiky , fyziky a chemie, jedničku jsem naopak měl vždy z češtiny, ruštiny a němčiny. O motorce vím jen to, že má dvě kola. A nějak jezdí. Technika je pro mě něco jako let na Mars. Stačí ??
Tak a k motorkám. Kdo ví, jaké mají být trysky v karburátoru péráka 250 ? Kdysi to tady někdo psal, ale hledat to už vážně nechci. Pérák mi sice ve stodole leží skoro 45 let, ale tohle mě nikdy nezajímalo, pořád nějak jezdil. A asi i jezdí...nějak mě napadlo, že maximální rychlost této mojí motorky 55 km / h., což je méně než mojí Jawy 20 a Jawy 21 je dána tím, že může mít mimo jiné i špatné trysky v karburátoru. Když jsem se na to ted' díval, tak na nich žádná čísla nejsou.
E: I když naposledy se na to díval Čmoud, tak tam asi dal, co tam má býti, on to znal...
Naposledy editováno 13.08.2024 11:39:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
callowsick píše: tímhle malým práškovým jsem se pokoušel hasit 2x , když (naštěstí ne mně ) hořelo v motorovým prostoru a v obou případech docela debakl. Ačkoli budíček ukazoval tlak v zeleným, vyfluslo to pár chuchvalců prášku a konec.
Chlápek s obyčejným pěnovým sprejem tam tehdy uhasil mnohem víc
Protože ten hasičák musí mít revize, při které se prášek vysype, vysuší, převáží atd.
Já timhle malým úspěšně uhasil čtyřkolku, která se převrhla a vytek z ní benzín a čaplo to
Milan1963 píše: kehaj>
Já začnu. Nic nevím, ničemu nerozumím, ze školy jsem šel v 8. třídě, propadl jsem z matiky , fyziky a chemie, jedničku jsem naopak měl vždy z češtiny, ruštiny a němčiny. O motorce vím jen to, že má dvě kola. A nějak jezdí. Technika je pro mě něco jako let na Mars. Stačí ??
Tak a k motorkám. Kdo ví, jaké mají být trysky v karburátoru péráka 250 ? Kdysi to tady někdo psal, ale hledat to už vážně nechci. Pérák mi sice ve stodole leží skoro 45 let, ale tohle mě nikdy nezajímalo, pořád nějak jezdil. A asi i jezdí...nějak mě napadlo, že maximální rychlost této mojí motorky 55 km / h. je dána tím, že může mít mimo jiné i špatné trysky v karburátoru. Když jsem se na to ted' díval, tak na nich žádná čísla nejsou.
péráka máš celýho v naprostym bordelu, správná tryska to nespraví, ale na stočení k motocyklovému tématu dobrý
A ke Kehajově anketě - Béďo, nic není předem jasný
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Asi budu muset navštívit nejaký ohnivzdorný šop.
Na motorce - když jedu dál - vozím sprej. V autech práškové, enom ve starších verglech máme eště hasičáky z kombajnu. Zaplaťpámbu za ně.
Byl sem svědkem několika požárů, oba byly dost rychlé. Jedno auto bylo fungl nové, s papírovýma značkama, za půl minuty bylo vymalováno.
K druhému autu - teda viděl sem před křižovatků jakýsi dým, tak sem tu frontu předjel vedle po trávě, že teda jakýsi minimax mám...ale ani sem to nezkůšal, páč už temu hořely přední kola...a podle hasičů se dá už enom utéct...
Málokdo si uvědomí, jak "bezpečné" auta sů - po nehodě, když buchnů airbagy, tak bývá posátka přikurtovaná pásama dost fest (předpínače) a když nemáš po ruce mobil a nebo když nehodu nikdo nevidí, de o život.
To druhé auto blaflo enom proto, že řidič nedobrzdil za dodávků před ním a narazil do železných tyček, keré z něho trčely. No a vzalo to trubky ke vstřikom, v kerých je pár atmosfér paliva, k temu nejaká jiskérka a plamenomet hotový.
Když si představíš, že to máš v přímém přenosu před očima, nic ti není, ale nemožeš se hnůt...brrr...
Abys měl v kapse revolver, aby ses mohl zastřelit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kuba350 píše: Protože ten hasičák musí mít revize, při které se prášek vysype, vysuší, převáží atd.
Já timhle malým úspěšně uhasil čtyřkolku, která se převrhla a vytek z ní benzín a čaplo to
Díky za tip, hned jdu na to mrknout kdy to bylo naposled u revize. Mám to doma 4 roky. Snad tam bude nějaký štítek. Jak často se ta revize dělá ?
Nemám s hasičákama žádnou zkušenost.
Teda nevím, jak u Pincka, tam to přitísknutí dosedacím kužílkem moc neé, to bys musel pošpekulovat nejak ináč...
To je starý soutěžácký trik, když startuješ dole u řeky za pěkného počasí, druhý den je hnusně, prší a si v horách...
trysky na stary kramy na ktere uz nejde nic sehnat (naposledy triumph ze 70tek) soustruzim... ale na fichtla by mi to prislo skoda prace/casu
Naposledy editováno 13.08.2024 12:14:17
edit - tak jsem si vzpomněl, že jsme toho mustoša kupovali od nějakýho kluka z Divišova měl to na fichtlkrosení , vzadu drapák, tož je i klidně možné že ta tryska měla číslo správně ale on to dobrák projel nejakým vrtáčkem či výstružníčkem aby to líp krmilo . To už nezjistíme, je to hafo let, to už si nebude pamatovat. A kdoví jestli tam ještě bydlí. Stejně bych kvůli takové prkotině do Divišova schválně nejel ani kdybych jel náhodou okolo.
Naposledy editováno 13.08.2024 12:27:00
kuba350 píše: Protože ten hasičák musí mít revize, při které se prášek vysype, vysuší, převáží atd.
Já timhle malým úspěšně uhasil čtyřkolku, která se převrhla a vytek z ní benzín a čaplo to
A kam a jak se ten prášek z hasičáku ztratí, když se nepoužil a jak se tam dostane vlhkost ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Samsung Galaxy Note 7 - problém s bateriemi
Jasne, ze se stane, ze neco ma závadu co způsobí požár, ale to maji i benzinové a naftové steoje. Nekteri life si udelali z EV strašáka a honi si na tom sledovanost….
Naposledy editováno 13.08.2024 13:57:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
U lithiových baterii některých konstrukcí je velmi nebezpeční jejich podvybití. A k tomu ti opět může dojít. To, že mobil máš v kapse a zrovna nikomu nevoláš neznamená, že se uvnitř nehýbe energie.
Nikde jsem neříkal ani nepsal, že kvůli tomu je lepší přejít na pevnou linku, ale ta pravděpodobnost tam prostě je a člověk ji musí brát v potaz. Třeba nebudu vybitej mobil nabíjet přes quickcharge a nedám si ho přitom pod polštář, ačkoli Nokia 3310 s tím problém neměla a netopila ani při tom moc
Asi nejčastěji hoří čínské elektrokoloběžky, co tak sleduji. On je problém, že z číny koupím za super cenu i baterku do elektroskútra, ale když ji pak rozbalím a rozeberu, načež zjistím, že číňan ji postavil z článků 18650 v různém stádiu rozkladu, tak mám celkem jasnou odpověď na to, kde takovej požár může snadno vzniknout. Pro laiky - když paralelně spojím baterie o různé kapacitě, tedy například různé značky, různé stáří, jednu vyndám z hodinek a druhou z kazeťáku.... tak dochází k toku proudu i mezi těma baterkama, jako když jsou spojené nádoby. Podobné děje se taky ději při sériovém spojení a uzavření obvodu, kdy se pak jedna baterka vybíjí do další, nebo naopak je jedna přebitá a druhá ne... pak na první pohled spotřebič vypadá, že nic nedělá a je vyplej, a reálně uvnitř to žije
Pokud člověk koupí kvalitní baterku, která prodělala výstupní kontrolu a bude ji používat tak, jak má (se správnou nabíječkou, ve správném spotřebiči, s funkční BMS), tak je pravděpodobnost požáru skutečně malá. A to jak u mobilu tak u elektroskútru Za mě ještě není od věci, pokud to není nutné, využívat raději pomalé nabíjení než rychlé. Pokud mám čas, je lepší dobíjet déle a menším proudem. Rychlé nabíjení je jak longlife oleje - ušetří vám čas, ale...
Co psal Kafi ? Nepsat o blbostech a autech. Psát o motorkách ! Já se snažil tématem pérák a trysky k tomu sklouznout, ale....nechtějte, aby Kafi byl zlý!!!
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Takovýto systém používají nekeré značky - třebas Weber.
Prostě se podélně vrtne, do konečné dírky se vymyslí a vyrobí štelovací jehla a je to.
Její funkčnost pak závisí na erudici konstruktéra, kvalitě zpracování a (ne)poučitelnosti uživatele.
Naposledy editováno 13.08.2024 14:49:53
Zdenalbenal píše: Assassine, kdybys byl někdy donucen dělat trysku á la Pincek, tak taková konstrukce se dá obejít tím, že vymyslíš vyndavací a zas tam dací konečník s přesným otvorem (jakože trykou) a ten vsadíš do zbytku - kerý bude fungovat jak držák trysky.
Takovýto systém používají nekeré značky - třebas Weber.
to je mozna jeste vic soustruzeni nez ji udelat jako original... ale jo taky by to slo.
Bimbam píše: Hmm, trysky... ono ani to číslíčko na tryskách není úplně směroplatný, jsou-li starší a šťouraný. Vždycky se mi vybaví zapeklité uchlastávání mojeho mustoše Mustafy Ibrahíma, kterej se dokázal uchlastat za jízdy do kopce kdesi za Janovicema cestou ze srazu z Kácova. Má tam bejt hlavní tryska 68 že jo. Nebývá k sehnání, tak se tam dává 72 která k mání je. Já tam měl trysku podle čísla 68. Až když jsem si kdesi půjčil měrky na trysky ( dneska už je mám taky svoje ) zjistil jsem že tam je hebedo skoro 90. Čili někdo na 89 trysku vyrazil obráceně číselný údaj. A ten půldeckovej motorek to nedokázal při plným plynu do kopce zbaštit.
Taky je někdy ladiči převrtávali, číslo není čitelné, nebo je tryska tak ojebaná a potřebuješ se od té hodnoty odrazit...
Proto mám měrky na trysky...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 372 | Včera v 22:57 assassin |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 6 | 29.12.2024 v 14:08 Dolin |
Jawa sedlo turek vs český Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/360 panelka | Jirk_K | 15 | 18.12.2024 v 19:40 docent |
Cena v roce 1962 [1, 2] Jawa 350/354 Kývačka | martingrey | 35 | 12.12.2024 v 20:03 TomasRA |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |