Téma: Z HD na sportovnější moto
Zdravím, momentálně mám dynu street boba 2015, jízdníma vlastnostma mě to upřímně moc neuchvátilo a chtěl bych zkusit trochu sportovnější jízdu. Zkrátka něco co i trochu jede když za to vezmu, brzdí a zatáčí ?. Líbí se mi třeba nové gsxs 1000gt na delší cesty a jízdu s batohem, ale tam předkpokládam že by to mohl být výkonostně až moc skok i když je třeba nejdřív sednout a vyzkoušet. Dál jsem si pohrával s myšlenkou nějakého staršího fazera na kterém jsem dělal papíry nebo gsxr 600. Mám 191cm a přes 100 kilo, ocenim jakoukoliv konstruktivní radu jelikož všechno výše vyjmenovaný je úplně jiný typ moto

Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 11:47 | Nahoru | #31
CBF 1000 je fakt dobrá motorka. Pokud používá motorku převážně až skoro výhradně jako dopravní prostředek (na ježdění do práce, do obchodu,...) nebo na cestování, tak by to nebyla špatná volba. Ale k ježdění pro zábavu to úplně není.

1 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 14:34 | Nahoru | #32
Jsem podobne jako ty "konstrukcne" a Fat Bob jsem vymenil za novou XSR 900 a bomba, vcetne podvozku na ty nase otresne cesty kde se HD absolutne nechytal samozrejme.

FJR 1300 pro dva vcelku ok, ale je na tom nechutne vedro a solo je to dost citlive na bocni vitr. Vyhodou ale kufry samozrejme na veci.

Jako univerzal budu mit Voge 900 DSX. Uz jsem toho mel a zkousel spousty, ale kdyz clovek jezdi hodne, tak nakonec dojde k tomu, ze ty cesty u nas a v blizkem okoli jsou na ho....

Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 15:08 | Nahoru | #33
CBF 1000 bych asi taky úplně nedoporučil. Je to hodná nezáludná motorka s pěkným tahem motoru. Ale je trochu menší a možná, že i se zvednutým sedlem bys mohl mít moc zalomené nohy. Podvozek je měkký a určitě se mu nelíbí sportovní jízda. Když na ní přitlačíš trochu víc, tak se občas trochu vlní (ale to mohlo být kombinací gum, stavu tlumičů a nastavení zadního centrálu) a brzdy sportovní choutky taky nepodpoří. Na větší zatížení asi jinou pružinu do centrálu. Výkon je ale dostatečný pro dva a neděsí ani v jednom a není drahá.

1 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 15:16 | Nahoru | #34
Strom96> ještě doplním, FZS 600 ti bude malý a na cestování nic moc, FZS 1000 bych ti doporučil asi spíš než CBF, ale nahoře to jede dost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 15:20 | Nahoru | #35
puffybodie> mně se to xsr 900 moc nelíbí, ale to je pouze moje osobní preference. Letos jsem víc strávil v garáži než ježděním protože na dyně se mi permanentně něco vysírá a tak to přilejvá oheň do kotle.

Nejvíc mě furt táhne to gsxs 1000gt a nebo ninja 1000sx jako alternativa od kawy nebo pak nějaký starší levnější supersport i když je pravda, že naše silnice na to dělaný moc nejsou tak abych pak nelitoval.

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 15:23 | Nahoru | #36
Tri> na fzs jsem dělal papíry a ani jsem si na tom nepřišel nějak moc namáčklej, ale je pravda že s batohem a věcma si to asi představit nedokážu.

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2024 v 15:34 | Nahoru | #37
Strom96> Jo to jen pro predstavu vzhledem k podobnym fyzickym parametrum. Jak se prvne to nove XSR objevilo tak mi to prislo taky divne, ale nazivo a pak jak na tom clovek jezdi s tim zvukem a jak dobre ten QS funguje, tak uz je to jina.

GSX 1000GT jsem taky premyslel a Ninja 1000SX je taky pekna. A ono jak tyhle, tak i to XSR ty tlumice jsou uplne jinde a s XSR nemam problem na rozbitych cestach. Vis ze je rozbita, to ano, ale neni to nic jako ta naloz co dostavas od HD nebo 20 let starych moto kde nikdo nedelal tlumice no.

Supersport k tomu uz bych se ani nevracel. Kvalita cest je jedna vec, ale mnohem vetsi problem vidim narust policejnich kontrol a radaru a hustota provozu. A kdyz to nebudes "drtit", tak budes rychleji rozlamany. S tim FJR 1300 jedu komfortne (az na to vedro silene) a predjizdet muzu jako se sportem, ale bez tech jeho negativ. A neni zadny problem se slimpat 50 pres jakkoliv dlouhe mesto. Urcite bych jako nahradu FJR bral to 1000GT nebo 1000SX z pohledu cestovani a i jizdy ve dvou ve smyslu toho, ze jsou to fakt dost univerzalni motorky, ktere vyuzijes na dovolenou ve dvou nebo si i solo zablbnout po praci okolo komina.

1 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 16:01 | Nahoru | #38
Jenom dotaz: tu Dynu si koupil novou, nebo jetou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 16:24 | Nahoru | #39
JEK0TA> jetou

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 16:24 | Nahoru | #40

Strom96 píše: puffybodie> mně se to xsr 900 moc nelíbí, ale to je pouze moje osobní preference. Letos jsem víc strávil v garáži než ježděním protože na dyně se mi permanentně něco vysírá a tak to přilejvá oheň do kotle.

Nejvíc mě furt táhne to gsxs 1000gt a nebo ninja 1000sx jako alternativa od kawy nebo pak nějaký starší levnější supersport i když je pravda, že naše silnice na to dělaný moc nejsou tak abych pak nelitoval.


Projeď si obě a uvidíš. Já si myslím, že ten motor u GSX-S tě dostane a už nepustí...

1 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 16:52 | Nahoru | #41
Pri Tvojej výške sa skús pozrieť ešte na nejaké cestovné endurá, vedia jazdiť rýchlo a zároveň sú vhodné na rozbité cesty. Posed je trochu pohodlnejší, menej športový, ale zďaleka nie tak ako na cruiseroch. Podľa toho, koľko do toho chceš dať, možno by niečo ako malý Tiger, MTS 950/V2 alebo Versys 1000 nemuseli byť zlé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 17:03 | Nahoru | #42
Strom96> Tak to ji musel ten před tebou slušně dojebat. Tyhle ročníky jsou téměř bezporuchový.

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 17:03 | Nahoru | #43
Metric> měl jsem vstroma 650 jako první moto a cestovní enduro už nechci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 17:05 | Nahoru | #44
JEK0TA> hele mě vysírá hlavně elektronika, teď momentálně stator a regulátor napětí

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 20:54 | Nahoru | #45
Strom96> S regulátorem sem měl taky problém. Do štekrů se dostala voda a odpálil se (2x). Stačí to olepit tavnou pistolí a máš klid.

1 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 21:02 | Nahoru | #46
Co YAMAHA XSR 900 GP? Nevím, jestli tu o ní padla zmínka...ale líbit se ti bude.

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 22:07 | Nahoru | #47
Kaabo> Libit se mu mozna bude, ale posed na ni rozhodne ne MT-09 ujancena koza s nosnosti 166kg, XSR 900GP mucici nastroj pro vysoke lidi s posezem horsim nez na litrovych sportech zacatku tisicileti (ktere jsou i vhodne velikosti pro velke lidi, ne ty miniatury co se prodavaji ted), klasicke XSR 900 pohoda s nosnosti 221kg co se da i komplet okufrovat, jen pro spolujezdce je to jen na kratsi jizdy pokud neni tak do 1,6m at nema moc nohy pokrcene.

2 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 22:41 | Nahoru | #48
Se mi zdá, že jdeš z extrému do extrému. Zrovna gsxs 1000gt je nac191 cm prostě malé. Sedlo je nizko a porad musis zalehávat a neni to na dlouhe streky. Mel jsem ji na testovačce. Vubec bych se, pro delsi jizdy vyhnul strojum, kde musis mit hodne zahnutá kolena.mrkni taky na cycle-ergo.com

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

19.8.2024 v 22:58 | Nahoru | #49
tomasL6> samozřejmě musim vyzkoušet abych věděl, ale pohodlí na cestování pro mě neni žádný důležitý kritérium. Řekl bych že snesu ledacos a kdybych chtěl pohodlný cestování tak jedu SUVčkem, ale třeba to bude jak píšeš a vyhovovat mi prostě nebude

Naposledy editováno 19.08.2024 22:59:26

Z HD na sportovnější moto

20.8.2024 v 02:12 | Nahoru | #50
Když už jsme se tu takhle pěkně dostali až k těm litrovým naháčům sportovnějšího střihu, tak snad abych, po roce vlastnictví CB 1000R Neo Sports Café, o ní taky něco pověděl:

Výkon: 107 kW je prostě nevídaná síla, akcelerace je dechberoucí, ostatně je to motor ze starší verze Fároše. Když ve skutečnosti jedu 160, pocitově je to 120.

Geometrie: Měřím 179 cm, ale na svoji výšku mám spíše delší končetiny. Poloha je (aspoň pro mne) přirozeně anatomická: ležatější, než jsem byl zvyklý, ale přesto pohodlná. Ten stroj mě pocitově jakoby nutí, abych jel se zpevněným tělem a uvolněnýma rukama, přikrčený podle rychlosti. A ještě jeden postřeh: Na starou XSR 700 jsem si kvůli vysokému a vzpřímenému posezu montoval rozšíření zrcátek, tady jsem zjistil, že už to nemám zapotřebí.

Podvozek: Jedním slovem tvrdý. Předpětí pružin je nastavitelné vpředu i vzadu; v obou případech ho mám nastavené na nejměkčí stupeň. Přesto se sportovní ráz nezapře. Ostatně i pneumatiky mají předepsaný vyšší tlak (místo obvyklých 2,25 vpředu a 2,5 vzadu se tady fouká 2,5 vpředu a 2,9 vzadu).

Ovladatelnost: Motorka je překvapivě točivá a klopivá. Do zatáček jde snadno a lehce; hodně tomu pomáhá ta geometrie. Motorka váží nějakých 212 kg i s kapalinami; připouštím, že oproti superlehké XSR nevnímám rozdíl (anebo mám krátkou paměť).

Elektronika: Elektronický plyn je nesmírně citlivý. To může být i kontraproduktivní, zejména na rozesraných českých silnicích. Stačí najet na rygol, ruka se nepatrně pohne a motorka hned cukne. Dá se to ale řešit uživatelským jízdním režimem (motorka má 3 režimy přednastavené a jeden plně uživatelsky nastavitelný). Nastavit se v něm dá výkon, kontrola trakce a brzdění motorem; každá veličina má 3 možné úrovně (takže dohromady máme 27 možných kombinací). Nastavil jsem si pro tyto případy minimální výkon, zbylé 2 veličiny na střední level. Takto jezdím ve městě; po nájezdu na dálnici zapínám Standard nebo Sport.

Kdyžtak se ptejte, kdyby vás ještě něco zajímalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z HD na sportovnější moto

20.8.2024 v 06:13 | Nahoru | #51

tomasL6 píše: Se mi zdá, že jdeš z extrému do extrému. Zrovna gsxs 1000gt je nac191 cm prostě malé. Sedlo je nizko a porad musis zalehávat a neni to na dlouhe streky. Mel jsem ji na testovačce. Vubec bych se, pro delsi jizdy vyhnul strojum, kde musis mit hodne zahnutá kolena.mrkni taky na cycle-ergo.com


GT musi byt uplne v pohode a navic je to mladej kluk. To je hrozny, jak jsou dneska vsichni rozmlsani cendurama...

TomasRA> Spis bych rekl, ze nahace celou dobu vylucujeme. Ale do popisu motorky k tobe na profil to bude asi cajk

Naposledy editováno 20.08.2024 06:13:29

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

20.8.2024 v 14:02 | Nahoru | #52
Koudy01> Dobrý nápad. O víkendu to někde nafotím a nasekám do profilu.

1 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

21.8.2024 v 15:32 | Nahoru | #53
Upřímně na gsx-s 1000gt pohodlí pro spolujezdce nehledej prostě tam není.Dal jsem přečalounit obě sedadla v DD tuning.Stím spolujezdcovým toho moc nejde.
Jinak je to nádherné svežení.Lepši motorku jsem neměl.

Z HD na sportovnější moto

21.8.2024 v 15:37 | Nahoru | #54
Jo a 800 km se na tom nechá za den ujet ve dvou bez dálnic bez větších problémů.Tři kufry a upravený plexi.Mám 178cm kolena bez problémů
Sedlo udělal o 1cm vyšší.

1 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

22.8.2024 v 15:13 | Nahoru | #55
Ahoj, nečetl jsem celý téma, ale co koukám na zmiňovaný motorky a tvých 191 cm , tak mi přijdou na tebe všechny malý. Měl jsi HD, takže bych si tipnul, že tě tuctový motorky jako Suzuki/Yamaha moc neberou. Mrkni se po ktm 1290 adventure s, nebo r, pokud máš prachy. Pokud jich máš míň, podívej se po 1190 adventure s, nebo r. Já už jsem zaujatej, takže jedine R Pokud se Ti nelíbí, tak se jeď fyzicky mrknout, nejsou to moc fotogenický motorky. Na živo jsou sexy. Pokud se Ti pořád nelíbí, tak se svez Pokud Tě to pořád nevzalo, tak seš divnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z HD na sportovnější moto

22.8.2024 v 22:41 | Nahoru | #56
Mates008> cestovní endura se mi nelíbí a už bych to nechtěl. Měl jsem vstroma jako první moto a na rozježdení super, ale nic pro mě. Jinak proti tuctovým motorkám jak říkáš nic nemám. Naopak neni nad spolehlivýho japonce.

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

22.8.2024 v 22:43 | Nahoru | #57
MichalDK> opět, pohodlí pro batoh neni priorita pro výběr moto. Stejnak převážně jezdim sám a na ty příležitostný cesty s batohem kolem komína se dá vydržet všechno.

(reakce na) Z HD na sportovnější moto

23.8.2024 v 06:50 | Nahoru | #58
Strom96> V-Strom na rozjezdeni super je. Ale moc to nejde porovnat s tema cendurama, co zminuje Mates008. Tady ty nabuseny novejsi cendura jsou na vetsine ceskych silnicich hodne rychly motorky. At uz se jedna o Adviky od KTM, Multistrady, GSa, S1000XR, 1200 Caponorda,....nejsou to uplne motorky na rozjezdeni.

Ale rozumim ti. Taky jsem se cendurum dlouho vyhybal. Neni to nic krasnyho. Je to vsude...ale je to uz tak podarenej mix vlastnosti vice kategorii motorek, ze to velmi dobre pokryje dost toho, co clovek od motorky ceka a potrebuje - vcetne sportovni jizdy v kombineze.

Rozhodne te nepresvedcuju, abys do toho sel. Tvoje volba rychle pohodlne kapoty mi je sympaticka. Jen ty cendura uplne nezatracuj na zaklade zkusenosti z V-Stroma - mohl by ses ochudit o velmi dobre motorky

Naposledy editováno 23.08.2024 07:03:14

1 reakcí na tento příspěvek Z HD na sportovnější moto

23.8.2024 v 07:29 | Nahoru | #59
Během pár příspěvků ze zakladatele vlákna vypadlo že HD Dyna se prodávat zatím nebude a výběr cílí na sportovní kapoty pro jednoho. Takže žádné Adventure autobusy, ani naháče, ani cestovní okapotované křižniíky. Už nechce sedět na motorce jako na záchodové míse. V tom je jeho současné HD stejné jako V-Strom i 1290 Adv.

Chce se naučit na silničce tak by asi ocenil jestli 90kW 600ccm nebo 100kW 750ccm. Nebo mu třeba popsat zkušenosti s nějakou Véčkovou Aprilií, ta dělala velké Vé dvouválce i čtyřválce a teď i relativně nový řadový 660 dvouvál.

Strom96>
Zatím to vlákno ještě žije tak bys mohl lépe specifikovat požadavky. Výkon, přibližně r.v., cenová hladina, jestli řešíš i váhu motorky?
Jezdíš na čoprovi tak jestli ti bude vonět řaďák s max výkonem ve 14000ot. nebo spíš motor s max. výkonem kolem 9000ot.

Naposledy editováno 23.08.2024 07:35:57

Z HD na sportovnější moto

23.8.2024 v 12:01 | Nahoru | #60
MT 01, Indian FTR Super Hooligan 1200, Triumph Scrambler 1200, BMW R Nine 1200 + GS.

Naposledy editováno 23.08.2024 12:04:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co to je a kam to patří Yamaha FZ6 Fazer BohusStejskal 4 13.4.2025 v 22:41 _xy_
Děkuji, vše je ok :) Suzuki GSX-R 600 Polik0 7 11.4.2025 v 21:33 Kohlstein
FZ6N S2 - nedaří se mi prodat [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 S2 vDeviant 70 22.3.2025 v 11:32 KubaLC8
Gsx-r600 k1 otevření na plný výkon Suzuki GSX-R 600 reversss 16 5.3.2025 v 20:53 reversss
Idealní nastavení zadního tlumiče n... Yamaha FZ6 Fazer zvlastni.tom 6 3.3.2025 v 08:40 Rhino75

TOPlist