Euro hujeři z ČR a SR zavedli nekvalitní benzín - co s tím. Po natankování v ČR mi motorka nejela, po natankování benzínu ze zahraničí jede jako pila. Mám ročník 2007 a to má být Honda na E 10 benzín připravena, asi nám v ČR prodávají něco, co ani ve snu nenapadlo tvůrcům z Hondy, že se může prodávat.
Otázka zní: máte nějaký přípravek, který E 10 od hujerů opraví a dá se jezdit a neničit motor?
Pozn.: i na 12l dobrého benzínu ze zahraničí stačí dotankovat fialový 2l a je celá nadrž zkažená - to je síla.
pitbikeros píše: Stáhni si aplikaci EuroOil srdcovka,a tam když hledáš tak většinou najdeš nějaký benzín bez bioslozky.Treba teď byli všechny 98 bez bioslozky.
Aplikace je ti k hovnu, bez lihu maj N95 jen na Moravě. N98 a 100 jsou bez lihu všechny, je tam jiná biosložka.
jinak E10 je celoevropská záležitost, takže ta bájná lepší Německá kvalita se nekoná. Spíš jestli ta konkrétní bezninka neměla pancovanej shit, co už se mi také jednou stalo a projev podobný jak píšeš
V lete, keď som išiel cez Nemecko, tak majú na výber aj E5 95, aj E10 95 /môžeš sa rozhodnúť podľa ceny, pravdaže E5 je drahší o nejaké centy/. Oni to tak prísne nezrušili ako u nás.
Ale spíš bych tipoval, že je chyba jinde, jak píše jandaxx.
Když není po ruce něco s ETBE, tak vezmu normální 95 s E10 a nikdy se mi nestalo, že by něco jelo hůř.
V rodině jsou 4 motorky a 6 aut, pokud pocitem jen benzínové motory.
Naposledy editováno 25.08.2024 14:20:25
Radik55 píše: Před časem jsem dal dotaz na Shell a odpověděli mi, že benzín Shell V-Power 95 má také bio složku ETBE, stejně jako V-Power Racing 100 - ten se liší ještě dalšími aditivy a oktanovým číslem 100.
Čau dovolím si oponovať, líši sa hlavne označením E5 . Teda V-Power Racing je označený E5 a a V-Power 95 je označený E10.
Radik55 píše: krokoš> Ano máš pravdu. 5% vs 10% biosložky. Ale zásadní je použítí biosložky ETBE místo biolihu. Neváže vodu, tím je v benzínu stabilnější a má větší výhřevnost. Určitě menší zlo než klasický biolíh.
Čau, no tu som ale čítal na fóre , že práve použitím toho MTBE sa zvyšuje oktanové číslo a , že dokonca je ho tam tiež 10% , aj v tom čo je označený ako E5, už sa to tu rozoberalo. Teda vysvetľoval to tu niekto, kto s tými benzínmi robí, tak tomu rozumie.
Naposledy editováno 26.08.2024 10:22:55
Cim vetsi teoretik, tim vetsi problem se vsim - tedy i s benzinem. A nebude to kvuli lihu.
Radik55 píše: Medved> S tím benzínem ve Spiritce je to nesmysl, ale od té doby co jsem po zimě rozdělal karbec na skútru, který nešel nahodit a uvnitř jsem našel v místech hladiny benzínu na jehle, plováku a komoře nalepený proužek bordelu, tak minimálně v tomto případě používám na konci sezony právě benzín s ETBE a od té doby je karbec čistý. A to bylo v době E5. Takže něco na tom bude.
Tohle můžu jenom potvrdit z vlastní zkušenosti.
Už za doby E5 se při delší odstávce dělal v karbecech bordel, občas to byla docela práce dostat pryč.... A fakt nemám jediný důvod si myslet že s příchodem ještě úžasnějšího a zelenějšího a vůbec super eko bio E10 se to nějak zlepšilo
Naposledy editováno 27.08.2024 14:09:10
dva_hrnce píše: Ber Vervu 100 nebo jiné benziny obsahující ETBE místo biosragory.
Ale spíš bych tipoval, že je chyba jinde, jak píše jandaxx.
Když není po ruce něco s ETBE, tak vezmu normální 95 s E10 a nikdy se mi nestalo, že by něco jelo hůř.
V rodině jsou 4 motorky a 6 aut, pokud pocitem jen benzínové motory.
Jak správně píšeš 95 E10, beru již rok a půl a žádný problém s žádným strojem.
Benzín E5 jak jsem shledal jinde v Evropě (Německo) je bez problému v mé Spiritce, má ho ráda. Jakmile doleju E10 (doma) mám problém. Je možné, že je celkově potřeba vstřiky nechat vyčistit, nebo už vyměnit. Možná se jedná o kusovou věc a problém, pokusím se lít do nádrže "Aditivum K2 Aditivum do benzinu E10" 50 ml a uvidím a napíšu, jak jsem pochodil, kdyby měl někdo podobný problém.
K vervě apodobně: eh nechci se nechat vydírat ke koupi dražšího benzínu, podle mého názoru by měl být benzín kvalitní a to jakýkoliv, to je můj názor, třeba předpotopní, ale uráželo by mě to, nechat se vydírat, aby mi moto jen jelo:). Nevadilo by mě těch pár halířů, ale z principu mi to vadí (teda nejedná se o halíře, ale koruny).
Zatím budu používat tu Eurooil appku, kde bude v okolí Prahy bez lihu v palivu nabídka + aditivum k likvidaci lihu, než mi E10 provede nějakou velkou neplechu.
Pokud máte nějaké zkušenosti s dobrými benzínkami asi založíme vlákno k tomuto.
Špatný asi vynecháme, aby nešlo žalovat.
Sice se nemusíš nechat vydírat vyšší cenou benzínů bez lihu, ale pak počítej, že se stáváš aktivní součástí plánu na likvidaci starších vozidel, jinak známého jako Green Deal, Fit for 55, apod.
Krautkopf píše: wulfi> Žádné aditivum ti líh nezlikviduje. Aditivum mírní chemický účinek lihu na palivovou soustavu, případně vynáší karbon.
Sice se nemusíš nechat vydírat vyšší cenou benzínů bez lihu, ale pak počítej, že se stáváš aktivní součástí plánu na likvidaci starších vozidel, jinak známého jako Green Deal, Fit for 55, apod.
Přesně tak.
Jenom pro upřesnění - celý tenhle problém se dá vyjádřit vcelku jednoduše: obsahuje biolíh (průser) versus obsahuje NE biolíh, ale ETBE (menší průser).
Schválně jsem byl za vopruza a při X tankováních jsem si nechal ukázat dodací listy od paliv. Někde v pohodě, někde se jim to nechtělo hledat, ale vždycky mi je ukázali.
Výsledek je takový že prémiové benzíny mají vždy 10 procent a víc ETBE jako biosložky, ať už se jedná o 98oktan u nějaké méně známé značky nebo 100oktan u těch největších (beru obchodní označení, ne kolik reálně oktanů to palivo má). To je jejich hlavní výhoda a deviza v téhle blbé době. A pokud mají v sobě další aditiva (údajně Verva100 má obsahovat VIF) jedině dobře.
Ostatní 95 oktany místo ETBE obsahují biolíh, který působí vyloženě škodlivě (s výjimkou závozu čístého benzínu z rezerv, ale to je fakt málokde).
Takže, i když mi kolegové tvrdili že "tady prodávají čistý benzín" je to blbost. na pistoli 98oktan E5, podle dodáku v něm přes 10 procent ETBE. Takže, biosložka vždy, jenom je rozdíl jestli tam je biolíh nebo ETBE, které tolik neškodí.
Kvalitu benzínu asi nejlíp posoudí Jawaři na delší cestě na bývalou Jugošku a Balkán, už několikrát jsem četl v cestopisech že čím dál na jihovýchod tím lépe jim to jelo - a byla to skupina 8 různých 2taktů, pochybuju že by se nějak projevil placebo efekt na tak velké a rozmanité grupě. A rozdíl typu stejný kopec vyjedu v pohodě na 4ku nebo musím podřadit na 3ku a stejně to moc nejde je docela prokazatelný.....
právě, že je rozdíl mezi E5 v cizině je totiž fajn - moto jede jak má.
Ono i benzín sám o sobě působí jako čistidlo od mastnost a maziv. Čistily jsme s ním součástky na letadlech před jejich mazáním.
Prostě je to šikana od nevím koho, ty biolihy. Zajímavý, že s tím začaly v 90letech v naftě, ale dopravci/zemědělci se vzbouřily - odcházeli jim turba a podobně. My připadá, že to snad jen na nás zkoušej kolik si necháme nas..t na hlavu
Tak díky za projevený zájem a Vše dobré -
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit | Dovi | 210 | 19.5.2024 v 08:32 HANOJ |
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit | peko11 | 9 | 31.3.2024 v 08:38 brnzi |
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit | venagsxr | 32 | 9.5.2022 v 08:18 Wingfr |
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit | Kubajs999 | 2 | 22.9.2021 v 17:57 Yura |
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... | iPospa | 10 | 30.12.2020 v 21:30 iPospa |