Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu
30.8.2024 v 07:50
Ahojte, chcel by som vás poprosiť o pomoc pri identifikovaní problému, nakoľko moja gsa začala zo zadného prevodu vydávať zaujímavý škripot, video je na natočené na zadnom stojane, ak zadné koleso položím na zem a motorku tlačím hluk je ešte horší.
Na zadnom kolese je cítit jemnú vôlu ak ho chytím za vrch a spodok a hýbem sním.
Vopred ďakujem za pomoc pri identifikácií vadného dielu.


BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

30.8.2024 v 08:55 | Nahoru | #1
Zrepasovat zadní převod. Vyměnit ložiska.

BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

30.8.2024 v 08:55 | Nahoru | #2
Osobně bych začal tím, že bych sundal brzdový třmen a zkusil zatočit kolem. Poté bych sundal kolo a zkusil zatočit nábojem. Prostě vylučovací metoda. Připadne mi to spíš jako vrzání gumy, či plastu. Na kovový zvuk to moc nevypadá.

Naposledy editováno 30.08.2024 08:58:27

BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

30.8.2024 v 09:19 | Nahoru | #3
Už to mám vymontované, vylučovacou metódou som nato prišiel odkiaľ ten zvuk ide a je to z osi na ktorej je chytené koleso, áno je to zvuk škrípania gumy, rovnaké zvuky sa mi podarilo nájsť aj na youtube, kde popisovali závadu tak, tak že ložiská boli v poriadku a museli niečo vymeniť/opraviť, len žiaľ som sa nedočital, že čo to bolo..
Preto som dúfal, že sa tu nájde niekto kto sa už stretol s rovnakým problémom a navedie ma na správnu cestu.

Edit: dneska to idem rozobrať tak som zvedavý, že aké opotrebenie tam nájdem

Naposledy editováno 30.08.2024 09:21:11

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

30.8.2024 v 09:21 | Nahoru | #4
Budeš muset nechat udělat výměnu ložisek. Je to běžný servis kardanu, pak ti to zase vydrží dalších x desítek tisíc kilometrů jen s pravidelným výměňováním oleje. Na YouTube jsou postupy, ale doma si to udělá jen zkušený člověk s dobře vybavenou dílnou.

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

30.8.2024 v 09:26 | Nahoru | #5
Aj si sa presne s týmto zvukom stretol ? Alebo to je odhad ? Lebo vatšinou čo popísali opravu tak to bolo takto nejak ,, it was crown of the shaft, bearing was ok...so it was a very simple repair..... len škoda, že už nikto neodpisuje lebo sú to staré vlákna

(reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

30.8.2024 v 09:36 | Nahoru | #6
denisga44> když to chytneš rukou a máš tam vůli, musíš zákonitě udělat ložiska, ať chceš nebo ne. Udělej to komplet tak, jak se to má udělat a zmizí ti veškeré vrzganie na dalších několik let. Vrzgá to jako následek právě těch vyběhaných ložisek.

BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

30.8.2024 v 09:44 | Nahoru | #7
Píšem, že cítiť jemnú vôľu, na priemere kolesa to znamená, že na ložisku asi bude úplne minimálna, presné čísla budem mat keď tam poobede nahodím budík a zmeriam to, ale podľa doterajších skúseností je to ozaj takmer zanedbateľné...

Edit: celú sadu ložísk atď. mám nejednu doma, už keď to rozoberám tak nemá zmysel to skladať naspäť na staré len nemám pocit, že toto je bežná chyba ložiska a mám blbý pocit, že tam bude ešte niečo naviac

Naposledy editováno 30.08.2024 09:59:33

BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

30.8.2024 v 16:51 | Nahoru | #8
Sestava má být s předpětím, tzn. jakákoli axiální vůle na kole je špatné znamení a některé z ložisek umírá. U vzducháče jednovačky udělali soudruzi v NDR chybu (asi chtěli ušetřit za broušení hřídele kola a jedno gufero), velké ložisko u středu motorky je v provedení 2RS, oboustranně kryté a s vlastní náplní maziva. Toto ložisko uzavírá svými gufery olejovou náplň v úhlovém převodu. Umírající ložisko nepustí artefakty (šupiny, úlomky) kovu do oleje. Možná se budeš divit, na čem jsi jezdil, až ložisko demontuješ, vydloubneš z něj gufera a uvidíš vnitřek.

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

31.8.2024 v 13:17 | Nahoru | #9
Kamarád tohle měl minulý rok na RT 2010, kousnuté ložisko na hřídely. Oprava nemožná standartními způsoby. Kupoval nový převod za 43k

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

31.8.2024 v 16:06 | Nahoru | #10

mim1 píše: Budeš muset nechat udělat výměnu ložisek. Je to běžný servis kardanu, pak ti to zase vydrží dalších x desítek tisíc kilometrů jen s pravidelným výměňováním oleje. Na YouTube jsou postupy, ale doma si to udělá jen zkušený člověk s dobře vybavenou dílnou.



Na takovou motorku s kardanem co se musí za x desítek tisíc kilometrů měnit ložiska bych se z vysoka vyprdnul.

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

31.8.2024 v 22:26 | Nahoru | #11
Igor Brezovar dělá zadní ložisko co 60 tisíc kilometrů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

1.9.2024 v 07:40 | Nahoru | #12
FJRPEPA> To je daň za letmo uchycené kolo s mírně poddimenzovanou konstrukcí. Ona ale řetězová sada a hromada sprayů taky není zadarmo...

(reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

1.9.2024 v 08:20 | Nahoru | #13

Melia píše: Igor Brezovar dělá zadní ložisko co 60 tisíc kilometrů

To možná jo, ale ta jeho motorka váží dvakrát tolik, a ještě kde jezdí . Normál u r1100, 1150 je kolem 90000 a cena materiálu je cca 2500 a 2 hod. práce. Kolik by bylo za tu dobu asi řetězových sad a sprejů na jiné moto? U R1200 je to trochu horší.

(reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

1.9.2024 v 08:41 | Nahoru | #14

GÉČKAŘ píše: FJRPEPA> To je daň za letmo uchycené kolo s mírně poddimenzovanou konstrukcí. Ona ale řetězová sada a hromada sprayů taky není zadarmo...



Tak já mám také motorku z kardanem a za 200 000 km. max vyměním dvakrát olej.

BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

1.9.2024 v 15:20 | Nahoru | #15
Tak jestli on to FJRPEPA nemyslí ironicky. Jako údiv, že se někdo zdráhá měnit spotřební materiál ve věci, na kterou pak může po výměně zase na několik let zvesela zapomenout (samozřejmě kromě oné pravidelné výměny těch pár kapek oleje, co tam jsou)

(reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

2.9.2024 v 12:23 | Nahoru | #16

DHaba píše: Kamarád tohle měl minulý rok na RT 2010, kousnuté ložisko na hřídely. Oprava nemožná standartními způsoby. Kupoval nový převod za 43k


To bych raději strávil celý den s dremlem a ten vnitřní kroužek vyoperoval. Co jsem koukal, R1200 má obě ložiska přístupná zvenčí.
Nemám osobně zkušenost s tímto kardanem, ale 2x jsem už špatně přístupné ložisko přivařené k hřídeli sundal. Rozbrousit/rozřezat dremlem, vnitřní kroužek přeříznout a do drážky natlouct šroubovák nebo nějakej klín. Kroužek se utrhne a na hřídeli zůstane jen malé poškození v místě kde se kroužek přivařil.

Co jsem koukal na kardan R1200, překvapilo mě, že na straně kola je gufero z vnitřní strany mezi ložiskem a převodem, nikoliv zvenčí. Ložisko tedy není v oleji a je vystaveno vodě. Sice je to 2RS, ale ty gumové krytky v ložisku nejsou plnohodnotná gufera. Brody a hluboké bahnité louže bych se s tím zdráhal.
Tedy ne ve všech variantách, v RealOEM to má provedení "Integral ABS1" a "Integral ABS2". Provedení s odvětranou skříní už má gufero z vnější strany.

2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

2.9.2024 v 15:01 | Nahoru | #17
Deadman> Ne všechny integralABS gen.2 mají odvětranou skříň, ta je až +- od 2010/04, od dvouvačky. V ETK (realoem.com) jsou provedení zadního převodu víceméně tři (u některých modelů): iABS1, iABS2 a "ventilated" (což je iABS2).

Ono to "kousnuté" ložisko poškodí uložení ložiska do nepoužitelného stavu a než nechat navařit a brousit, vyjde levněji koupit jetý celý zadní převod od hrobařů (čti: rozebíračů a rozprodávačů mrtvých motorek).

Mimochodem, pokud má motorka iABS2, doporučuji koupi "ventilated" zadního převodu tak jako tak, neb tam je ložisko bez gufer, proplachované a chlazené olejem.

(reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

2.9.2024 v 19:35 | Nahoru | #18
FrancisR> Však jsem vyjmenoval 3 provedení hlavního převodu, jen jsem to nenapsal dost důsledně. U toho ventilovaného neuvádějí generaci/variantu ABS.
Já jsem to v RealOEM pochopil tak, že nějakou dobu před 2010/04 se mohou vyskytovat ventilované i neventilované, od 2010/04 už pouze ventilované.
Nicméně RealOEM v těchto případech není úplně vždy správně. U auta se mi stalo, že v určité výbavě se vyskytují díly, které se dle RealOEM už několik let nepoužívaly. Dealer BMW používá jinou databázi a tam to mají k mému autu správně.

Každopádně po BMW K25 poslední dobou koukám v německé inzerci (v ČR jsou v inzerci jen dovozy k přihlášení - vyzobané nejlevnější vraky na kšeft z DE a IT) a tohle je pro mě info, že nebrat nic před 04/2010. Ale takovou motorku jsem tam viděl jen jednu (03/2010).
Zajímalo by mě, zda byly nějaké další změny v průběhu výroby, zda je důvod upřednostnit třeba 2012 před 2010.

(reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

8.9.2024 v 23:59 | Nahoru | #19

FrancisR píše: Deadman> Ne všechny integralABS gen.2 mají odvětranou skříň, ta je až +- od 2010/04, od dvouvačky. V ETK (realoem.com) jsou provedení zadního převodu víceméně tři (u některých modelů): iABS1, iABS2 a "ventilated" (což je iABS2).

Ono to "kousnuté" ložisko poškodí uložení ložiska do nepoužitelného stavu a než nechat navařit a brousit, vyjde levněji koupit jetý celý zadní převod od hrobařů (čti: rozebíračů a rozprodávačů mrtvých motorek).

Mimochodem, pokud má motorka iABS2, doporučuji koupi "ventilated" zadního převodu tak jako tak, neb tam je ložisko bez gufer, proplachované a chlazené olejem.



Tvoje informace jsou trochu vycucaný z prstu, myslím. Kamarád R1200GS 2008 má koncák s odvětráním. Já mám R1200GSA 2007, ano, nemám odvětranou skříň, ale jiný kusy z toho roku už je mají. Každopádně netuším, jak by odvětrání řešilo problém s opotřebováním koncáku. Ložiska mám nezapouzdřená.

Koupit celý jetý koncák je řešením jedině v případě, kdy je koncák nějak neopravitelně poškozený. Jinak to nedává smysl, páč i ten jetý koncák je lepší před použitím servisovat. Jezdit na něm je totiž poloviční ruská ruleta. Nezabije tě to, ale jestli bude střílet, nebo ne, se nedozvíš.

Opotřebení koncáku je tak trochu mechanická záležitost, takže netuším ani, co to má společnýho se zapouzdřeným/nezapouzdřeným ložiskem. Ano, pokud se ložisku něco opotřebením stane, nevyplaví se případný ulomený kus a ložisko pravděpodobně více poškodí. Na druhou stranu ten ulomený kus nepoškodí nic jinýho, takže výhoda/nevýhoda se jaksi ztrácí.

Já si nechal udělat servis koncáku v 93 tisících a zdaleka to ještě nebylo nutný

K dotazu na vrzání, koncáky se prostě repasují. Klidně tam mohl někdo fouknout vodu vapkou, nalejt moc oleje, dát nekvalitní olej a přehřejvalo se to... Možností je víc. Každopádně, klíčem k úspěchu je: koncák si nechat zrepastovat, pravidelně měnit olej (já měním po 10 tis, předepsaných je 20 tisíc), na oleji nešetřit, nepřelévat předepsané množství a pokud chceš skutečně relevantní informace k technice tvojí motorky, neptej se tady, ale na baworak.cz

BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu

9.9.2024 v 09:49 | Nahoru | #20
Asi nejlepší popis rozdílu mezi ventilovaným a neventilovaným hlavním převodem jsem našel tady:



Stručně, u neventilovaného je ložisko venku, nemazané, vystavené elementům kryté jen těma gumovýma břitama. U ventilovaného je ložisko uvnitř, mazané olejem, kryté plnohodnotným guferem. Jeho opotřebování by tedy neměly urychlit nepříznivé vlivy. To ale neznamená, že vydrží věčně, nese celou hmotnost motorky plus sílu trakce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaký používáte TOP CASE na 1250 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1250 G... FM12 7 13.1.2025 v 20:04 FaktNeníCoŘešit
BMW Navigator VI se zbláznil BMW R 1200 GS Adventure milan999 12 13.1.2025 v 14:17 puffybodie
Prosakující benzín BMW R 1200 GS Adventure rs77 9 11.1.2025 v 20:14 rs77
Držák na hliníkovém kufru BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure Dochi 4 7.1.2025 v 21:01 Dochi
Ověření vin BMW R 1200 GS Adventure snekER6N 13 25.11.2024 v 07:47 MMARTINK

TOPlist