Na zadnom kolese je cítit jemnú vôlu ak ho chytím za vrch a spodok a hýbem sním.
Vopred ďakujem za pomoc pri identifikácií vadného dielu.
Naposledy editováno 30.08.2024 08:58:27
Preto som dúfal, že sa tu nájde niekto kto sa už stretol s rovnakým problémom a navedie ma na správnu cestu.
Edit: dneska to idem rozobrať tak som zvedavý, že aké opotrebenie tam nájdem
Naposledy editováno 30.08.2024 09:21:11
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu
Edit: celú sadu ložísk atď. mám nejednu doma, už keď to rozoberám tak nemá zmysel to skladať naspäť na staré len nemám pocit, že toto je bežná chyba ložiska a mám blbý pocit, že tam bude ešte niečo naviac
Naposledy editováno 30.08.2024 09:59:33
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu
mim1 píše: Budeš muset nechat udělat výměnu ložisek. Je to běžný servis kardanu, pak ti to zase vydrží dalších x desítek tisíc kilometrů jen s pravidelným výměňováním oleje. Na YouTube jsou postupy, ale doma si to udělá jen zkušený člověk s dobře vybavenou dílnou.
Na takovou motorku s kardanem co se musí za x desítek tisíc kilometrů měnit ložiska bych se z vysoka vyprdnul.
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu
Melia píše: Igor Brezovar dělá zadní ložisko co 60 tisíc kilometrů
To možná jo, ale ta jeho motorka váží dvakrát tolik, a ještě kde jezdí . Normál u r1100, 1150 je kolem 90000 a cena materiálu je cca 2500 a 2 hod. práce. Kolik by bylo za tu dobu asi řetězových sad a sprejů na jiné moto? U R1200 je to trochu horší.GÉČKAŘ píše: FJRPEPA> To je daň za letmo uchycené kolo s mírně poddimenzovanou konstrukcí. Ona ale řetězová sada a hromada sprayů taky není zadarmo...
Tak já mám také motorku z kardanem a za 200 000 km. max vyměním dvakrát olej.
DHaba píše: Kamarád tohle měl minulý rok na RT 2010, kousnuté ložisko na hřídely. Oprava nemožná standartními způsoby. Kupoval nový převod za 43k
To bych raději strávil celý den s dremlem a ten vnitřní kroužek vyoperoval. Co jsem koukal, R1200 má obě ložiska přístupná zvenčí.
Nemám osobně zkušenost s tímto kardanem, ale 2x jsem už špatně přístupné ložisko přivařené k hřídeli sundal. Rozbrousit/rozřezat dremlem, vnitřní kroužek přeříznout a do drážky natlouct šroubovák nebo nějakej klín. Kroužek se utrhne a na hřídeli zůstane jen malé poškození v místě kde se kroužek přivařil.
Co jsem koukal na kardan R1200, překvapilo mě, že na straně kola je gufero z vnitřní strany mezi ložiskem a převodem, nikoliv zvenčí. Ložisko tedy není v oleji a je vystaveno vodě. Sice je to 2RS, ale ty gumové krytky v ložisku nejsou plnohodnotná gufera. Brody a hluboké bahnité louže bych se s tím zdráhal.
Tedy ne ve všech variantách, v RealOEM to má provedení "Integral ABS1" a "Integral ABS2". Provedení s odvětranou skříní už má gufero z vnější strany.
2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS Adventure 2007 škripot zo zadného prevodu
Ono to "kousnuté" ložisko poškodí uložení ložiska do nepoužitelného stavu a než nechat navařit a brousit, vyjde levněji koupit jetý celý zadní převod od hrobařů (čti: rozebíračů a rozprodávačů mrtvých motorek).
Mimochodem, pokud má motorka iABS2, doporučuji koupi "ventilated" zadního převodu tak jako tak, neb tam je ložisko bez gufer, proplachované a chlazené olejem.
Já jsem to v RealOEM pochopil tak, že nějakou dobu před 2010/04 se mohou vyskytovat ventilované i neventilované, od 2010/04 už pouze ventilované.
Nicméně RealOEM v těchto případech není úplně vždy správně. U auta se mi stalo, že v určité výbavě se vyskytují díly, které se dle RealOEM už několik let nepoužívaly. Dealer BMW používá jinou databázi a tam to mají k mému autu správně.
Každopádně po BMW K25 poslední dobou koukám v německé inzerci (v ČR jsou v inzerci jen dovozy k přihlášení - vyzobané nejlevnější vraky na kšeft z DE a IT) a tohle je pro mě info, že nebrat nic před 04/2010. Ale takovou motorku jsem tam viděl jen jednu (03/2010).
Zajímalo by mě, zda byly nějaké další změny v průběhu výroby, zda je důvod upřednostnit třeba 2012 před 2010.
FrancisR píše: Deadman> Ne všechny integralABS gen.2 mají odvětranou skříň, ta je až +- od 2010/04, od dvouvačky. V ETK (realoem.com) jsou provedení zadního převodu víceméně tři (u některých modelů): iABS1, iABS2 a "ventilated" (což je iABS2).
Ono to "kousnuté" ložisko poškodí uložení ložiska do nepoužitelného stavu a než nechat navařit a brousit, vyjde levněji koupit jetý celý zadní převod od hrobařů (čti: rozebíračů a rozprodávačů mrtvých motorek).
Mimochodem, pokud má motorka iABS2, doporučuji koupi "ventilated" zadního převodu tak jako tak, neb tam je ložisko bez gufer, proplachované a chlazené olejem.
Tvoje informace jsou trochu vycucaný z prstu, myslím. Kamarád R1200GS 2008 má koncák s odvětráním. Já mám R1200GSA 2007, ano, nemám odvětranou skříň, ale jiný kusy z toho roku už je mají. Každopádně netuším, jak by odvětrání řešilo problém s opotřebováním koncáku. Ložiska mám nezapouzdřená.
Koupit celý jetý koncák je řešením jedině v případě, kdy je koncák nějak neopravitelně poškozený. Jinak to nedává smysl, páč i ten jetý koncák je lepší před použitím servisovat. Jezdit na něm je totiž poloviční ruská ruleta. Nezabije tě to, ale jestli bude střílet, nebo ne, se nedozvíš.
Opotřebení koncáku je tak trochu mechanická záležitost, takže netuším ani, co to má společnýho se zapouzdřeným/nezapouzdřeným ložiskem. Ano, pokud se ložisku něco opotřebením stane, nevyplaví se případný ulomený kus a ložisko pravděpodobně více poškodí. Na druhou stranu ten ulomený kus nepoškodí nic jinýho, takže výhoda/nevýhoda se jaksi ztrácí.
Já si nechal udělat servis koncáku v 93 tisících a zdaleka to ještě nebylo nutný
K dotazu na vrzání, koncáky se prostě repasují. Klidně tam mohl někdo fouknout vodu vapkou, nalejt moc oleje, dát nekvalitní olej a přehřejvalo se to... Možností je víc. Každopádně, klíčem k úspěchu je: koncák si nechat zrepastovat, pravidelně měnit olej (já měním po 10 tis, předepsaných je 20 tisíc), na oleji nešetřit, nepřelévat předepsané množství a pokud chceš skutečně relevantní informace k technice tvojí motorky, neptej se tady, ale na baworak.cz
Stručně, u neventilovaného je ložisko venku, nemazané, vystavené elementům kryté jen těma gumovýma břitama. U ventilovaného je ložisko uvnitř, mazané olejem, kryté plnohodnotným guferem. Jeho opotřebování by tedy neměly urychlit nepříznivé vlivy. To ale neznamená, že vydrží věčně, nese celou hmotnost motorky plus sílu trakce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jaký používáte TOP CASE na 1250 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1250 G... | FM12 | 7 | 13.1.2025 v 20:04 FaktNeníCoŘešit |
BMW Navigator VI se zbláznil BMW R 1200 GS Adventure | milan999 | 12 | 13.1.2025 v 14:17 puffybodie |
Prosakující benzín BMW R 1200 GS Adventure | rs77 | 9 | 11.1.2025 v 20:14 rs77 |
Držák na hliníkovém kufru BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Dochi | 4 | 7.1.2025 v 21:01 Dochi |
Ověření vin BMW R 1200 GS Adventure | snekER6N | 13 | 25.11.2024 v 07:47 MMARTINK |