nedávno se mi podařilo někde vytratit malý techničák od motorky a jelikož se schylovalo k datu technické kontroly, nechal jsem si na úřadě vystavit nový malý TP ( osvědčení o registraci). Přinesl jsem pánovi na úřadě velký TP, on si z něj vše opsal, chvilku jsem počkal a vydal mi nový malý TP a velký, že už se nepoužívá a že zůstává u něj, ale že byl té dobroty a okopíroval mi ho, jestli chci. Myslel jsem, že to tak musí být. Nicméně na STK mi potom technik říkal, že ho měl na úřadě pouze znehodnotit a nechat mi ho. Motorku mám dlouho a chci si jí dlouho nechat, takže bych ten její "životopis" rád měl v originálu. Myslíte, že mají povinnost na úřadě ho někde uchovat nebo už je zničený a jestli tedy mám nárok ho získat pokud existuje ?
Díky za názor, jestli do toho někdo vidíte:)
Naposledy editováno 18.09.2024 20:23:20
P.S. Prokleté, svinské, všekurvící politické ludry zprznily další věc, která byla užitečná a měla smysl.
1 reakcí na tento příspěvek Velký TP
Přitom tenkupka mohl nechat úředníky napsat srozumitelnou vyhlášku kde by to bylo popsáno.
1 reakcí na tento příspěvek Velký TP
1 reakcí na tento příspěvek Velký TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
rousini píše: Pokud si chci velký TP ponechat, tak ho pro úředníka NEMÁM. Tečka, trocha selskýho...
Takže si musíš nechat vystavit duplikát, zaplatit, máš novej a ten kterej jako, že nemáš je ti k ničemu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
1 reakcí na tento příspěvek Velký TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
TomasRA píše: FJRPEPA> Takže si musíš nechat vystavit duplikát, jen proto, aby ho vzápětí zneplatnili. Něco takového je možné jen v ČR. Škoda, že se toho nedožil Hašek.
Jo přesně, na jaře jsem šel odhlásit jednu starou motorku z evidence. Kde máte velký techničák ? Říkám za těch 30 roků jsem ho už nenašel. Musíte si nechat udělat duplikát jinak to z evidence vyřadit nejde. Vypsal jsem žádost na duplikát z důvodu ztráty TP a zároveň na vyjmutí motocyklu z evidence. Pani mi vytiskla duplikát, já podepsal a hned na to mi pani vzala TP z ruky, přestřihla ho, hodila do krabice a se slovy a teď je všechno v pořádku a vozidlo je zrušené. Vyjmuto z evidence.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
MMARTINK píše: FJRPEPA> bez ekolikvidace? To bylo v Albánii?
Stačilo napsat, že vozidlo bude na mém pozemku, učeno k veteránské sbírce. Nikdo nic nechtěl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
8steve> našel jsem metodiku z minulého roku k letošku, nevim co myslí popsaným (jestli počmáraný nebo zaplněno vlastníky), ale nepopsaný asi skartují:
Při odebrání technického průkazu se údaje v něm zapsané, které nejsou zapsané v registru silničních vozidel, do tohoto registru zapíší; odevzdaný či odejmutý technický průkaz se naskenuje do registru silničních vozidel z důvodu zaznamenání jeho posledního stavu; technický průkaz silničního vozidla popsaný, poškozený, nalezený nebo technický průkaz silničního vozidla se zápisem o zániku silničního vozidla se i po dni 1. 1. 2024 označí nápisem "ZRUŠENO", uvedením důvodu označení, data neplatnosti, odstřižením levého horního rohu (délka hrany odstřižení je minimálně 30 mm a zachovává se čitelnost zapsaných údajů) a poté bude součástí spisu vozidla.
bledemon píše: FJRPEPA> to ti dali duplikát velkého tp? Myslel jsem, že letos už tiskopisy nemají a dávají jen malý.
8steve> našel jsem metodiku z minulého roku k letošku, nevim co myslí popsaným (jestli počmáraný nebo zaplněno vlastníky), ale nepopsaný asi skartují:
No vždyť jo, udělala jen ten malej a pak ho přestřihla a zahodila.
1 reakcí na tento příspěvek Velký TP
Zrovna tak jako moznost, jezdit po CZ bez technicaku atd, dyt je to bezva, jakmile se dva stridaji o auto, tak bud nechavali OTP v aute (na picu) nebo jeden jezdil furt bez OTP (taky na picu).
Takhle to clovek vezme jen kdyz jede do zahranici, a ma klid. To stejny s dokladama od vozejku, zlaty, prijedu k nasim, zaprahnu vozejk, a jedu.
Dyt je to fajn, a ne pruda ... pruda je furt resit papiry ... v dnestni dobe ..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
Ozzy_ píše: Proc po tom technicaku tak touzite?
Protože v něm je kompletní historie vozidla a máš to tak říkajíc v ruce. Co je psáno, to je dáno... zatímco s informačními systémy organizací (natož státu) se může zacházet všelijak. Vím to, dělám v tom oboru už od školy a viděl jsem ledacos... Lidský šlendrián v IT, nekompetentnost ze strany úředníků a patologická snaha o neustálé snižování nákladů vedou k tomu, že nemáš žádnou záruku, co se týče těch dat, jejich konzistence, ani bezpečnosti (různých kybernetických útoků a úniků dat bylo také dost).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
1 reakcí na tento příspěvek Velký TP
Typ motoru je asi šumák. Dvakrát jsem byl letos na TK, dvakrát očistil číslo motoru a udělal k němu přístup a dvakrát ho na TK ignorovali, přestože jsem je k tomu vyzýval.
Ale gumy si prohlíželi důkladně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
Kohlstein píše: U toho nového osvědčení je pro mě zásadní problém, že tam nejsou čísla, která se kontrolují na TK. Pro rozměr pneumatik je to jediný důvěryhodný doklad, abych věděl, co mám koupit.
Typ motoru je asi šumák. Dvakrát jsem byl letos na TK, dvakrát očistil číslo motoru a udělal k němu přístup a dvakrát ho na TK ignorovali, přestože jsem je k tomu vyzýval.
Ale gumy si prohlíželi důkladně.
Rozměr pneu není v osvědčení, ale uveden v registru vozidel a tam mají STK přístup, takže si ho snadno ověří.
Jinak typ motoru rozhodně není šumák. Pouze výrobní číslo motoru je jim jedno a nemusíš ho mít ani v registru. Ale typ motoru musí souhlasit.
Naposledy editováno 23.09.2024 09:31:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
Kohlstein píše: FJRPEPA> Nehádej se se mnou dědku. Píšu, co jsem letos zažil.
Ale já se s tebou nehádám. Já ti jen píšu co mají kontrolovat. To jestli se technik na to vyprdul na věci nic nemění.
Mě taky ještě na STK u motorky nekontrolovali světla, houkačku, blinkry, ale to neznamená, že to nemají dělat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
Kdyz jsem to resil ja, tak muselo sedet i cislo motoru pokud bylo vyplnene … na urade jsem si ho nechal "vymazat" a pak uz musi sedet jen typ… ale uz je to nakej patek, nezkoumal jsem aktualni stav…
Naposledy editováno 23.09.2024 09:46:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velký TP
assassin píše: idealne na kazdou takovouhle agendu jinej system, jina aplikace nebo web, jiny prihlasovaci udaje…
To je jen špička ledovce. Teď si vem, že u poloviny těch aplikací se vůbec nevedou specifikace, protože to stojí čas, a je přece třeba snižovat náklady. Takže pár lidí to nosí v hlavě, pak odejdou na jiný projekt a přijdou tam nováčci, kteří můžou leda tak začít s reverzním inženýrstvím. Do toho nekompetentní manažer nařídí jakýsi zásah do datového modelu, který se ani pořádně nedomyslí (u některých systémů je datový model složitý tak, že není na místě nikdo, kdo by chápal sémantiku všeho, co tam je), a tak se to udělá, aniž by se s jistotou vědělo, co všechno to ovlivní. Vývojáři jsou strašně tlačeni časem, protože mendeje stojí peníze, a platí zásada, že done poorly je vždycky lepší než not done. Podle toho pak vypadá kvalita i spolehlivost. A jako třešnička na dortu - nováček první den v práci zničí celý Git, anebo manažer "omylem" spustí desaster recovery přes běžící produkci.
Takže si myslím, že u těch opravdu důležitých registrů (vozidla, zbraně, katastr, zdravotnictví ... ) je vhodné vést evidenci paralelně v elektronické i papírové podobě.