AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Na jedné straně je na ose zubová spojka s pružinou a ta začne ve větších zatáčkách přeskakovat a snižovat tak otáčky kola na vnitřním poloměru zatáčky.
Jak to má ten magor agroportálu, čert ví. Ale nejjednoduší systém má Terra. Čepem pod pružinou (83 na obrázku), který má jednu ze čtyř hran sraženou, jde kolo vypnout, dát do záběru pouze vpřed nebo vzad, nebo oběma směry, podle toho, jak se čep natočí.
Edit - ještě dodám, že magor z agroportálu nemůže brzdit motorem
Dnes už to má na čepu plastovou šipku pro blbečky
Naposledy editováno 03.10.2024 12:32:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bazin. píše: No to je tristní, na jednu stranu jsou zde na motorkářském fóru mraky mravokárců, historiků, filozofů kteří se ozývají u každého "závadného" příspěvků a na druhou stranu vyjde najevo že neví nic o nejvyzdvihovanějším českém dvoutaktu.
Ano, onen slavný pérák konstruovaný tajně za dob nejtvrdšího protektorátu a sériově vyráběný od roku 1946 měl ukazatele zařazených rychlostí.
Zařízení které si dnes dokupujete na moderní motorky jako aftermarket, nastavujete orientačně podle otáček a které často kecá o tom jakou rychlost máte zařazenou byl na Jawě 250 v letech 1946 až 1949 standardní výbavou.
Hluboká spínačka s integrovanou indukční cívkou, hliníkovou krytkou, bez ampérmetru měla tři žárovky které se střídavě rozsvěcovali podle zařazené rychlosti. Nalevo byla společná pro jedničku a trojku, uprostřed hlavní neutrál mezi jedničkou a dvojkou, napravo společná pro dvojku a čtverku. Kontaktnice je na pravé strané motoru pod spojkovým automatem.
Nepište sem reakce že nikdo nemůže vědět všechno. Tohle je elementární znalost každého Jawaře. Je to stejné jako by někdo nevěděl kdo byl Karel IV.
Já ti děkuji za vysvětlení, páč tohle jsem nevěděl a je to pro mě zajímavé. Protože nejsem Jawař, tak to mezi mé elementární znalosti nepatří. Ale mám rád jakoukoli techniku obecně a takovéto věci jsou pro mě zajímavé.
MartinED250 píše: Na jedné straně je na ose zubová spojka s pružinou a ta začne ve větších zatáčkách přeskakovat a snižovat tak otáčky kola na vnitřním poloměru zatáčky.
Asi spíš obráceně, ne? Vnitřní kolo se točí synchronně s motorem, zatímco vnějšímu dovoluje volnoběžka točit se rychleji. Což znamená, že v zatáčkách působí větší moment na vnitřní kolo, což ztěžuje zatáčení, i když jeto furt lepší než úplně spojená kola. Žádnou uzávěrku to nepotřebuje, protože na klouzavém povrchu zabírají obě kola stejně. Naopak by kontrukčně lepší, ale dražší byl diferák, páč to řešení s volnoběžkama je možná dostačuvící do jednoosých traktůrků, ale na tu tříkolku je to jízdně nahovno.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan-Mám knížku která dokumentuje všechny značky výrobu a druhou prodej CS. Je to tak.
https://www.denik.cz...z-zabava-382024.html
Naposledy editováno 04.10.2024 03:05:54
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Jirka4137> Výborný odkaz. Mezi válkami bylo u nás mnoho a mnoho motovýrobců. Někdo říká, že až 70. Auta - to samé. Těch asi méně, ale kdo dnes zná Velox, KAN ( Rak - Uh. ) Myron ...? Místo Jawabláznů jsme mohli být i např. Bekamoblázni.
Mezi válkama bylo přesně 45 motovýrobců, včetně motorových kol.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mezi válkami bylo u nás mnoho a mnoho motovýrobců. Někdo říká, že až 70. Auta - to samé.
Mezi válkama bylo přesně 45 motovýrobců, včetně motorových kol.
Otázkou je kdo se počítá jako výrobce. 10ks, 100ks, 1000ks ?
Např firma JAC Horažďovice. Vyrobila pár motocyklů s motory J.A.P., potom přišla s vlastní 2T pětistovkou se kterou se vyrobilo kolem 30ti kusů motocyklů a byl konec.
Je to už výrobce nebo není, toť otázka.
Každý vyrobený kus byl originál, průběžně se jednotlivé kusy modernizovaly. Kdyby dneska někdo vyhrabal motor, dodělal k tomu chasis podle tehdejší doby, kdo dokáže kolik toho je na motorce originální a co jsou repliky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
oldajawa500 píše: Počasí na kosočtverec , ale v poledne sedlám Péráka a jedu . S Tondou dondem mezi 15. a 16. Možná v nepromokách .
Já ted' strávil dvě hodiny za řídítky svého skvělého a hlavně spolehlivého motocyklu JAWA 20. Počasí jak píšeš. Mrholí, hodně mrholí, ještě víc mrholí a jen chvilkama je bez deště. Přijel jsem navlhlý a zmrzlý. Obloha ocelově šedá. A předpověd' není lepší. Když si představím jet na pionýru 130 km do Poděbrad... Ne ne.
Jdu do práce, vrátím se v noci a tak mi aspoň není líto, že na podzimní stejně nemůžu.
Z fotky je možná vidět ta situace s počasím.
bazin. píše: Otázkou je kdo se počítá jako výrobce. 10ks, 100ks, 1000ks ?
Např firma JAC Horažďovice. Vyrobila pár motocyklů s motory J.A.P., potom přišla s vlastní 2T pětistovkou se kterou se vyrobilo kolem 30ti kusů motocyklů a byl konec.
Je to už výrobce nebo není, toť otázka.
Každý vyrobený kus byl originál, průběžně se jednotlivé kusy modernizovaly. Kdyby dneska někdo vyhrabal motor, dodělal k tomu chasis podle tehdejší doby, kdo dokáže kolik toho je na motorce originální a co jsou repliky?
Je jedno kolik kdo co vyrobil, ale zásadní je pro statistku, jestli měl oficiální status výrobce motocyklů, hodně také bylo nepotvrzených značek, ty se nepočítají.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak si to tam užívejte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Takhle to mám na suzuki. Nádrž, podsedlák, kola, blatníky. Jen kola a 2 plasty ještě nemám v laku. Chci totiž jinou barevnou kombinaci, ve který se to dělalo, ale chci si nechat i původní díly.
Pěkná práce, také jsem si nechal jednu Yamahu komplet udělat i s origo nástřikem, je prý jedinečný a je pravda, že jsem ho ještě neviděl na jiné ?
Původní kapoty
Nově udělané kapoty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 11, 12] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 343 | Dnes v 05:38 FJRPEPA |
Jawa sedlo turek vs český Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/360 panelka | Jirk_K | 15 | 18.12.2024 v 19:40 docent |
Cena v roce 1962 [1, 2] Jawa 350/354 Kývačka | martingrey | 35 | 12.12.2024 v 20:03 TomasRA |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |
Rozeta Jawa 250/559 panelka | pavouk0311 | 3 | 22.11.2024 v 21:34 Drak1 |