Téma: Repas tlumicu KTM WP cena
25.11.2024 v 16:52
Ahoj, mam dotaz na cenu kolik se asi pohubuje cena za repas tlumicu ( predek +zadek )napr. na KTM exc? Zda se me u nas v okoli to skoro nikdo nedela a ten co ano tak to hodne naceni. Jasne ze je ruzna podle toho jaka znacka dilu kolik ceho Ale zajima me cena za praci pripadne i komplet za klasicky servis po cca 30mth.
1 reakcí na tento příspěvek Repas tlumicu KTM WP cena
Cca 3k tlumic, vidlice s uzavřenou kartridzi stejne, vidlice s otevřenou kartridzi o neco mene.
Jen prace. Material k tomu…
Naposledy editováno 25.11.2024 17:06:55
Jen prace. Material k tomu…
Naposledy editováno 25.11.2024 17:06:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas tlumicu KTM WP cena
assassin> ty vole, ešte že už neservisujem cudzím, naposledy som to spravil zadarmo (otvorený cartridge WP) ale pred tým som sa nehambil vypýtať 30Eur za servis. A že som ich spravil za kamión.
2 reakcí na tento příspěvek Repas tlumicu KTM WP cena
Norous123, já dělám základní servis u EXC, vidlice+tlumič, včetně gufer a factory olejů, za cca 6.500,-, pokud je potřeba další díly, např. pouzdra aj. tak o něco více....změnit sestavu planžet, dle požadavků jezdce, taky není problém...
A daleko to ke mě nemáš.... pokud by byl zájem, pošlu kontakt do PM
A daleko to ke mě nemáš.... pokud by byl zájem, pošlu kontakt do PM
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas tlumicu KTM WP cena
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas tlumicu KTM WP cena
assassin> souhlas!
Hlavně když to dělá profík tak mě až zaráží co z těch origo tlumičů jde vymačknout za kvality
Troufám si říct že origo wp ujde ale po naladění to je absolutně něco jinýho dík za předešlé doporučení !!!
Hlavně když to dělá profík tak mě až zaráží co z těch origo tlumičů jde vymačknout za kvality
Troufám si říct že origo wp ujde ale po naladění to je absolutně něco jinýho dík za předešlé doporučení !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas tlumicu KTM WP cena
PETARDAK> Ahoj, kontakt si vemu budu to resit po novem roku tak se ozvu. A daji se tyto tlumice vubec ladit? Hodne lidi na ne nadava a ze tam moc prostoru k ladeni pac tam funguje defacto jen jeden tlumic. Druhy zadne planzety ani nema a mic toho na nem naladit nejde pokud se nekoupi nejaky kyt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas tlumicu KTM WP cena
ktm525smerák> jsem rad, ze to dobre dopadlo, jsem ani nevedel, ze kejmi zaridi i servis, tusim, ze jsme puvodne resili jen nejaka moudra kolem motorky? Ale pochvalu jsem predal
za me jsou dvoukomorove vidlice od WP top zalezitost, mel jsem je na predchozich motardech, puvodne motokrosove z SX450-F ktere jsem snizil a predelal vnitrky podle instrukci od mladeho Andreaniho - a fungovaly lepe nez vzduchy co mam ted na FS a ty maji od serie taky dost daleko (uprava od Marcela Goetze)
za me jsou dvoukomorove vidlice od WP top zalezitost, mel jsem je na predchozich motardech, puvodne motokrosove z SX450-F ktere jsem snizil a predelal vnitrky podle instrukci od mladeho Andreaniho - a fungovaly lepe nez vzduchy co mam ted na FS a ty maji od serie taky dost daleko (uprava od Marcela Goetze)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas tlumicu KTM WP cena
assassin> a xplor od WP z exc 2022. Nekdo to chvali nekdo nadava. Me to prijde hodne uskakane. A jeden tlumic prej skoro nefunguje a kdyz se chce ladit tak bez nejakeho kytu to prej ani snad moc nejde. Planzety jsou jen v hednom??
Norous123> ze by ve WP nebyly planzety slysim poprve... (teda samo pokud nejde o conevalve ) tlumeni v jedne noze mam i ja na motardu a mam to komplet preplanzetovane. Driv byly v obou nohach dva tlumice s tlumicimi obvody pro stlaceni a roztazeni, u tehle je to jen v jedne, ale i tak je tam vse co driv, planzety pro kompresi, rebound, midvalve... atd..
v druhe noze mam vzduch a ten mam taky predelany, ze se fouka pozitivka a negativka zvlast, tuning pist s tesnenim od SKF apod...
no a dalsi krok je komplet kartridz nebo vidlice... ja si tak nejak myslim na Epica od Leiner suspension
jinak samo ladit vidlice casto znamena vymenu nejakych dilu, jejich vyrobu nebo nebo nakup v podobe "kitu"...
Naposledy editováno 26.11.2024 12:41:30
v druhe noze mam vzduch a ten mam taky predelany, ze se fouka pozitivka a negativka zvlast, tuning pist s tesnenim od SKF apod...
no a dalsi krok je komplet kartridz nebo vidlice... ja si tak nejak myslim na Epica od Leiner suspension
jinak samo ladit vidlice casto znamena vymenu nejakych dilu, jejich vyrobu nebo nebo nakup v podobe "kitu"...
Naposledy editováno 26.11.2024 12:41:30
Norous123 píše: assassin> a xplor od WP z exc 2022. Nekdo to chvali nekdo nadava. Me to prijde hodne uskakane. A jeden tlumic prej skoro nefunguje a kdyz se chce ladit tak bez nejakeho kytu to prej ani snad moc nejde. Planzety jsou jen v hednom??
Xplor na EXC od 17ky do 23ky, je velmi jednoduchá, ale (jaksi) funkční vidle s "otevřenou lázní", kde jedna tlumí COMP a druhá REB. (zpětný útlum) .... "hodně uskákané", je dost nejasný pojem a je to spíš na osobní pokec o představách a požadavcích....
2 reakcí na tento příspěvek Repas tlumicu KTM WP cena
Trochu se autorovi vetřu. Mám vidle z KTM 990SM a pružiny snad z Adventúry na Vagivě Elefant? Už delší dobu nejsem spokojený s funkcí, a tak všelijak kroutím těma šroublama co to má .
Dá se s tím něco podělat, aby to mělo spíše "touring" vlastnosti? Vím že něco se dá nastavit, něco pořešit viskozitou oleje, ale stejně bych radši někoho kdo ví přesně co dělat.
Dá se s tím něco podělat, aby to mělo spíše "touring" vlastnosti? Vím že něco se dá nastavit, něco pořešit viskozitou oleje, ale stejně bych radši někoho kdo ví přesně co dělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas tlumicu KTM WP cena
Anti> Máš NĚJAKOU vidlici, s NĚJAKÝMA pružinama, z NĚJAKÉ motorky, na NĚJAKÉ motorce.... tohle ti na první dobrou, neodladí ani bůh...
V první řadě bych udělal běžnou repasi a kontrolu, zda je vše funkční, vše chodí jak má a "kroutítka" fungují (což u této vidlice, dík plastovým dílům, zarůstajícím, kompresním jehlám aj. je často problém)... pak poměřít SAG jestli pružiny jsou +/- použitelné... pak jezdit a testovat a snažit se vidlici nastavit, dle mých představ.... a až pak, pokud nenajdu uspokojivé nastavení, snažit se co nejpřesněji definovat co mi na funkci "chybí/vadí" a až v této fázi, se může někdo pustit, do uprav, přeskládání planžet aj....
Naposledy editováno 28.11.2024 10:38:25
V první řadě bych udělal běžnou repasi a kontrolu, zda je vše funkční, vše chodí jak má a "kroutítka" fungují (což u této vidlice, dík plastovým dílům, zarůstajícím, kompresním jehlám aj. je často problém)... pak poměřít SAG jestli pružiny jsou +/- použitelné... pak jezdit a testovat a snažit se vidlici nastavit, dle mých představ.... a až pak, pokud nenajdu uspokojivé nastavení, snažit se co nejpřesněji definovat co mi na funkci "chybí/vadí" a až v této fázi, se může někdo pustit, do uprav, přeskládání planžet aj....
Naposledy editováno 28.11.2024 10:38:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas tlumicu KTM WP cena
PETARDAK> Chápu. Jak je něco mimo "factory setup", je to problém. Děkuji, ušetřil jsi mi spoustu peněz. . Všechno samozřejmě chodí, zdá se že i reaguje. Pouzdra jsou zatím vcelku cajk, olej a gufera samozřejmě měněné. Pružiny jsou měněné loni, chtěl jsem co nejměkčí které budou jakž takž pasovat.Bohužel jsou samozřejmně delší, přeci jen má Adventure delší zdvih.
Stále mi připadají dost tvrdé, chtěl bych tlumení jako na devadesátkové spotřebce . Ale podle toho co stírají gufera na dráze kluzáků, tak používám téměř celý zdvih.Nejvíce markantní je to na příčných vlnách na silnici typu roleta. Kolo spíše odskakuje, nestíhá se vracet, jakoby pomalý odskok. Ještě si zkusím sehnat 0w olej. Pružiny tam asi jiný nedostanu, progresy se na tenhle model nedělali.
Edit: Ještě jsem uvažoval o menším množství oleje, to by mohlo taky pomoct.
Naposledy editováno 28.11.2024 12:15:57
Stále mi připadají dost tvrdé, chtěl bych tlumení jako na devadesátkové spotřebce . Ale podle toho co stírají gufera na dráze kluzáků, tak používám téměř celý zdvih.Nejvíce markantní je to na příčných vlnách na silnici typu roleta. Kolo spíše odskakuje, nestíhá se vracet, jakoby pomalý odskok. Ještě si zkusím sehnat 0w olej. Pružiny tam asi jiný nedostanu, progresy se na tenhle model nedělali.
Edit: Ještě jsem uvažoval o menším množství oleje, to by mohlo taky pomoct.
Naposledy editováno 28.11.2024 12:15:57
Anti> casto se stane, ze si clovek chovani odpruzeni spatne vylozi - ja jsem treba kdysi na svem TL mel pocit, ze je moc tvrda vidlici a ladil jsem kroutitka a pak kdyz jsem dal spravnou a vyrazne tvrdsi pruzinu tak vidlice necekane vyrazne zmekla - zvysil se komfort. S tou mekkou pruzinou jsem vlastne chodil po dorazech...
To mě taky napadlo, že měkotou ztratím zdvih už pod vlastní vahou motorky a řidiče. Nicméně ty originální pružiny byly o dost horší. A tyhle jsou měkčí,ale delší, takže vlastně předpjaté.Na komfort by to chtělo komplet tlumiče z endura,ale levné se sehnat nedají. Tyhle byly snad za šest litrů.
Ad pruziny, zasadne mekci nez vychazi ze zabehlych konvenci je spatne - vetsi komfort tim neziskas, diky tomu budes mit jen nesmyslne velke predpeti - aby motorka mela nejakou rozumnou svetlou vysku a tim ztratis citlivost na male nerovnosti - zaroven to ale na velkych nerovnostech chodi po dorazech.
Co se pouziti silnicnich vidlic tam kde by se hodily vice vidlice z endura tyka - tam to nebude primarne o pruzine, ale o tlumici.
Kdyz vynecham primitivni vidlice levnych motorek tak kazdy tlumic ma pro tlumeni pri stlaceni i pri roztazeni dva tlumici obvody pro kazdou funkci (nekdy i vic) tzv rychly a pomaly okruh. To co ovlivnujes kroutitkama je pomaly okruh - jehla ktera skrti trysku, to reguluje pohyb tlumice jen v pripadech kdy tou tryskou proteka male mnozstvi oleje - tzn pohyby jako potapeni na brzdach apod. Najeti na nerovnost zpusobi rychly pohyb pistnice/pistu a pozadavek na prutok vetsiho mnozstvi oleje nez kolik ta mala tryska zvladne ikdyz je uplne otevrena (asi vis jak se chova injekcni strikacka, kdyz budes chtit pist zatlacit opravdu rychle). Proto taky levne motorky na nerovnostech moc dobre nefunguji a drncaji, prestoze je na miste odpruzeni extremne mekke. U lepsich tlumicu jsou rychle tlumici obvody, coz je soustava kanalu prekrytych sestavou tenkych ocelovych planzet, ktere se tlakem oteviraji a reguluji prutok = tlumeni. Skladba a tuhost planzet definuje tlumeni a prestoze ji privirani trysky ovlivnuje, nedokaze zmenit jejich charakteristiku. Otevreni pomalych okruhu na max sice trochu "zmekcis" ty rychle, ale ne zasadne a soucasne ten tlumic prestane fungovat tam kde je prave to pomale tlumeni potreba - tzn vse spatne.
Kdyz to zkratim, potrebujes preskladat planzety uvnitr tlumice. Pokud pouzijes silnicni tlumic pro jiny ucel, ani to preskladani planzet nemusi stacit. Vychazel bych asi z planzet na enduro modelech, s trochou stesti jsou telesa ventilu s kanaly stejna nebo podobna. Sestavit ty planzety spravne je vec opravdu dobre teoreticky a technikou vybaveneho ladice (brzda na tlumice) a jasne v rozporu s tim, ze to chces poridit levne…
Pak uz ti zbyva jen studium a metoda pokus omyl.
Naposledy editováno 28.11.2024 19:16:38
Co se pouziti silnicnich vidlic tam kde by se hodily vice vidlice z endura tyka - tam to nebude primarne o pruzine, ale o tlumici.
Kdyz vynecham primitivni vidlice levnych motorek tak kazdy tlumic ma pro tlumeni pri stlaceni i pri roztazeni dva tlumici obvody pro kazdou funkci (nekdy i vic) tzv rychly a pomaly okruh. To co ovlivnujes kroutitkama je pomaly okruh - jehla ktera skrti trysku, to reguluje pohyb tlumice jen v pripadech kdy tou tryskou proteka male mnozstvi oleje - tzn pohyby jako potapeni na brzdach apod. Najeti na nerovnost zpusobi rychly pohyb pistnice/pistu a pozadavek na prutok vetsiho mnozstvi oleje nez kolik ta mala tryska zvladne ikdyz je uplne otevrena (asi vis jak se chova injekcni strikacka, kdyz budes chtit pist zatlacit opravdu rychle). Proto taky levne motorky na nerovnostech moc dobre nefunguji a drncaji, prestoze je na miste odpruzeni extremne mekke. U lepsich tlumicu jsou rychle tlumici obvody, coz je soustava kanalu prekrytych sestavou tenkych ocelovych planzet, ktere se tlakem oteviraji a reguluji prutok = tlumeni. Skladba a tuhost planzet definuje tlumeni a prestoze ji privirani trysky ovlivnuje, nedokaze zmenit jejich charakteristiku. Otevreni pomalych okruhu na max sice trochu "zmekcis" ty rychle, ale ne zasadne a soucasne ten tlumic prestane fungovat tam kde je prave to pomale tlumeni potreba - tzn vse spatne.
Kdyz to zkratim, potrebujes preskladat planzety uvnitr tlumice. Pokud pouzijes silnicni tlumic pro jiny ucel, ani to preskladani planzet nemusi stacit. Vychazel bych asi z planzet na enduro modelech, s trochou stesti jsou telesa ventilu s kanaly stejna nebo podobna. Sestavit ty planzety spravne je vec opravdu dobre teoreticky a technikou vybaveneho ladice (brzda na tlumice) a jasne v rozporu s tim, ze to chces poridit levne…
Pak uz ti zbyva jen studium a metoda pokus omyl.
Naposledy editováno 28.11.2024 19:16:38
Anti píše: Trochu se autorovi vetřu. Mám vidle z KTM 990SM a pružiny snad z Adventúry na Cagivě Elefant Už delší dobu nejsem spokojený s funkcí, a tak všelijak kroutím těma šroublama co to má .
Dá se s tím něco podělat, aby to mělo spíše "touring" vlastnosti? Vím že něco se dá nastavit, něco pořešit viskozitou oleje, ale stejně bych radši někoho kdo ví přesně co dělat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pokluda Suspension Lichnov - Zkusenosti KTM EXC 450 F | Norous123 | 5 | 21.11.2024 v 10:37 Smrči-GSX-F |
Rozsol ( krystaly) ve spojkove nadobce KTM EXC 450 | Norous123 | 18 | 18.11.2024 v 16:08 krokoš |
Stavba ktm exc predobjednavky KTM EXC 450 | Milagros | 12 | 4.11.2024 v 16:36 Milagros |
Muddy Winter [1, 2, 3] KTM EXC 250, KTM EXC 450 F, KTM EXC 300 Six Days | Kohlstein | 75 | 17.8.2024 v 18:42 Kohlstein |
KTM 450 exc 2016 repair manual KTM EXC 450 F | xarxes | 8 | 13.5.2024 v 07:11 xarxes |