Téma: Dandy 50 Sachs
27.11.2024 v 13:54
Ahoj objednali jsme píst na Dandy 50 sachs. Origo je tam píst s jedním kroužkem ale nový je se dvěma kroužky. To by nevadilo ale u toho jednoho kroužku jezdí zámek přes kanálek. Máte s tím někdo zkušenost? Dik za odpovědi.
Majklos
Majklos
1 reakcí na tento příspěvek Dandy 50 Sachs
Přes kanálek by jezdit neměl, nemáš otočený píst? Šipka do výfuku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
kokoška.> Ne ne, mám šipku k výfuku. Prostě ten zámek je tak blbě že je na kanálku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
majklos7> Vyfoť to sem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
majklos7> čau, no, keď to má zámok na tom kanáli čo ide z karbecu, tak ten kanál je pod piestom , teda presne kaď namontuješ piest na ojnicu tak ten piest nezíde cez ten kanál. Piest ho zavrie, teda ten kanál, a otvorí ho, keď bude v hornej úvrati, ale krúžky cez ten kanál neprechádzajú. Len daj pozor pri montáži, aby si ho nezlomil keď tam budeš nasadzovať valec a doňho strkať ten piest.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
krokoš> Ahoj Máš pravdu ale tohle není ten případ. Prostě chodí přes kanálek. I když ten píst otočím tak vždycky jeden zámek chodí přes kanálek. Dali jsme tam jen jeden kroužek a uvidíme jak to pojede ??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
majklos7 píše: krokoš> Ahoj Máš pravdu ale tohle není ten případ. Prostě chodí přes kanálek. I když ten píst otočím tak vždycky jeden zámek chodí přes kanálek. Dali jsme tam jen jeden kroužek a uvidíme jak to pojede ??
No a pýtam sa ešte raz a po lopate. Cez ktorý kanál chodí ten zámok na pieste? Pochopil si čo som sa pýtal? Ešte raz sa pýtam: cez ktorý kanál chodí ten zámok. Nechodí náhodou cez ten čo vedie do karbecu?
Bože, karavanista, prečo sa pýtaš na nicasil? Veď na každom blbom dvojtakte musí ten kanál od karbecu viesť pod piest. Jedine vtedy nie, keď to saje priamo do kľuky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
krokoš> Znázornění na starém válci. Takhle je dolní úvrať. Ten levý (prostřední)zámek je nad kanálkem a ten pravý tak jak je na foto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
majklos7> čau, dík za vysvetlenie a za pekné fotky. Teraz som pochopil, že máš pravdu. Ten kanál, čo tam cez neho prechádza ten krúžok to je prefukový. Prefukový , znamená , že vedie do kľukovky. Možno máš upravený valec nejakým úpravcom. V tomto prípade by som presunul zámok na iné miesto, smerom k tomu druhému zámku. Tak, aby nechodil cez kanál. Tie úpravy piestov a prefukových kanálov som videl všelijaké a zhodou okolností aj práve dnes. Aká náhoda. Dal som si opraviť Fábiu, vymeniť ventily +vodítka , piestne krúžky, ložiská rozvody , homokinetický kĺb a spojkovú lamelu a opravár je bývalý závodník pionier krosu. Tam mi ukázal všelijaké motory z pionierov a bloky +valce a piesty. Prečo to tu tom píšem, preto, lebo si niekde hore písal, že budete jazdiť len na jeden krúžok. Toto nerobte. Lebo keby si dával iba jeden krúžok , tak by si musel tú voľnú drážku na piestny krúžok v mieste toho prechodu cez kanál vyvariť, lebo tam by ti fučala zmes pri prefuku z kťuky do tej drážky. Do dneska som o tom nevedel, ale práve dnes mi také piesty ukazoval ten mechanik , s prerobenými drážkami na iné krúžky a tie staré drážky mal zavarené. V mieste prefukových kanálov. Sranda, aká náhoda.
Hlavne držím palce pri oprave.
Naposledy editováno 28.11.2024 18:33:13
Hlavne držím palce pri oprave.
Naposledy editováno 28.11.2024 18:33:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
krokoš> to je origo válec bez úpravy...a myslím, že na to davali dva typy valcu- jeden slabší, druhý silnější. S tim slabším to jelo asi 65, s tím silnějším asi 80, tak nějak...origo válce mají samozřejmě nikasil..mám doma ty dandyny dvě, jednu provozuschopnou s tím slabším válcem - i tak je to proti pionyru nebe a dudy...a druhou s válcem a hlavou Polini (70 ccm) - ta má ale mrtvý píst a nikasil a ještě jsem se nedostal k tomu, to poslat na nový nikasil, píst atd..
Pro tazatele - vyskubnout zámek a dát ho na jiné místo...
Naposledy editováno 30.11.2024 21:21:18
Pro tazatele - vyskubnout zámek a dát ho na jiné místo...
Naposledy editováno 30.11.2024 21:21:18
1 reakcí na tento příspěvek Dandy 50 Sachs
1 reakcí na tento příspěvek Dandy 50 Sachs
Čau, normálne ho klieštikami vytiahni. Keď sa nezmestia do drážky tak ich opiluj. Ten kolíček býva mosadzný u lepších piestov oceľový. Potom navŕtaj dierku s príslušným vrtákom pozor aby nebola veľká, kolíček musí byť na tesno a príliš hlboká, keby si to posral a bol kolíček voľný , tak ho trošku rozklep. Ja som do tej dierky na pieste z Jawety natĺkol klinec, kolíček som stratil. Zo mňa si ale príklad neber.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
Krautkopf> ešte šťastie, že tie bláboly po mne čítaš a dáš veci na pravú mieru. Za to ti aj v mene majklos7 ďakujem.
krokoš> A já se omlouvám za slovo prasečina. Naštěstí tady existuje elegantní a ve srovnání s poničeným válcem laciné a trvalé řešení a nemusíme se uchylovat k řešením zoufalým a dočasným.
majklos7> Ještě bys tady mohl napsat, co tě k té výměně pístu vede.
majklos7> Ještě bys tady mohl napsat, co tě k té výměně pístu vede.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
Krautkopf> jasně, já to beru jenomže jsme zrovna objednali píst podle typu motoru a nebyl tam obrázek. A přišel dvou kroužek. Paradox ovšem je, že teď tam máme ten sedmi žebrový válec,co by asi měl být sport a měl by tam teda být 2 kroužek,podle té fotky co jsi sdílel ( mimochodem díky, mám to jen v mobilu a člověk prostě přehlédne ). Ale proč je teda zámek přes kanálek? ??
Naposledy editováno 30.11.2024 08:24:35
Naposledy editováno 30.11.2024 08:24:35
majklos7> Nenechávej to tu usnout, když chceš nechat poradit. Psali jsme ti o fotky, dal jsi sem jednu ...
Taky jsi ještě nenapsal, proč měníš ten píst.
edit - Jestli sem chodíš přes aplikaci, tak zobrazit obrázky může být potíž. Otevři si to v telefonu přes webový prohlížeč.
Naposledy editováno 01.12.2024 15:09:35
Taky jsi ještě nenapsal, proč měníš ten píst.
edit - Jestli sem chodíš přes aplikaci, tak zobrazit obrázky může být potíž. Otevři si to v telefonu přes webový prohlížeč.
Naposledy editováno 01.12.2024 15:09:35
majklos7> Takže z toho mála, které sem postupně dáváš, bych mohl zkusit vyvěštit, že z těch dvou typů motorů Sachs, které se dávaly do dandyny, máš ty opravdu ten výkonnější typ S.
Slabší AKF má válec s jedním kroužkem a šesti žebry. Sání je s nějakými trhacími šrouby, pravděpodobně kvůli škrticí clonce. Kanály ve válci mají menší průřez, ale přepouštěcí jsou u všech těchto civilních verzí pouze dva. Toto by měl být AKF:
Katalog k motoru je zde: https://www.50er-fo...satzteilliste.17021/
Slabší AKF má válec s jedním kroužkem a šesti žebry. Sání je s nějakými trhacími šrouby, pravděpodobně kvůli škrticí clonce. Kanály ve válci mají menší průřez, ale přepouštěcí jsou u všech těchto civilních verzí pouze dva. Toto by měl být AKF:
Katalog k motoru je zde: https://www.50er-fo...satzteilliste.17021/
1 reakcí na tento příspěvek Dandy 50 Sachs
Verze S se sedmi žebry má v originálu taky dva přepouštěcí kanály, proto může mít na pístu různě proti sobě pootočené dva kroužky a nikdy nechodí zámek přes kanál.
Katalogy a návody: https://wawa-the-du...a-city.de/index1.htm
Tvůj válec musel podlehnout nějakému tuningu, jako je na dalším obrázku, proto už nejde použít ten dvoukroužkový píst.
Naposledy editováno 01.12.2024 15:10:09
Katalogy a návody: https://wawa-the-du...a-city.de/index1.htm
Tvůj válec musel podlehnout nějakému tuningu, jako je na dalším obrázku, proto už nejde použít ten dvoukroužkový píst.
Naposledy editováno 01.12.2024 15:10:09
1 reakcí na tento příspěvek Dandy 50 Sachs
Máš válec s dvěma pomocnými přefuky (výkonnější varianta), píst máš na válec bez nich (na slabší typ).
Pokud chceš namontovat nový píst, tak asi nejlepší ten, který do tohoto válce patří...takže ať ti pošlou ten správný.
Jinak s tema dvoma přefukama navíc to není extra varianta válce od garážového tunera, ale sériovka.
Pokud chceš namontovat nový píst, tak asi nejlepší ten, který do tohoto válce patří...takže ať ti pošlou ten správný.
Jinak s tema dvoma přefukama navíc to není extra varianta válce od garážového tunera, ale sériovka.
Zdenalbenal> Ahoj, na tu padesátku jsem hledal, jestli kdy byl nějaký čtyřkanál v letech 70 / 80, ale nenašel jsem. Všechno jen dva kanály, maximálně třetí s přepouštěním skrze píst, a to si nejsem jistý, jestli to bylo v serii. Německý internet stojí za hovno, tam se člověk moc nedozví. Maso na válci tam je, že by tam další kanály vešly. Ale oni si tenkrát dali nějaký dobrovolný závazek, že výkon u padesátek nepřekročí 4,6 kW / 6,25 PS a na to ty dva kanály asi stačily.
U stopětadvacítek už ty čtyři kanály občas byly.
U stopětadvacítek už ty čtyři kanály občas byly.
1 reakcí na tento příspěvek Dandy 50 Sachs
Kluci
Díky za rady. Některé věci se jinak třeba člověk nedozví, než tady. Každopádně motorka je od kámoše a i přes moje doporučení někdy rozhoduje on. Každopádně ten píst jsme asi nekoupili nejšťastněji. Nicméně moc sad jsem nenašel a tady popř nikdo sadu ten motor, ať už slabší nebo výkonnější, nesdílel .Kámoš tam chce teda momentálně ten koupený s jedním kroužkem.
Každopádně díky
Díky za rady. Některé věci se jinak třeba člověk nedozví, než tady. Každopádně motorka je od kámoše a i přes moje doporučení někdy rozhoduje on. Každopádně ten píst jsme asi nekoupili nejšťastněji. Nicméně moc sad jsem nenašel a tady popř nikdo sadu ten motor, ať už slabší nebo výkonnější, nesdílel .Kámoš tam chce teda momentálně ten koupený s jedním kroužkem.
Každopádně díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
majklos7> Ono to sice bez toho jednoho kroužku pojede, ale spousta směsi ti uteče z přefuků rovnou do výfuku. Neměl bys proto čekat, že to bude lepší, než s tím starým pístem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dandy 50 Sachs
Kohlstein> čau, neviem prečo neurobia tu úpravu-prasačinku presun zámku krúžku. Keď chce jazdiť na jeden krúžok tak tiež taká malá ( po maďarsky kiči) prasačinka zavariť tú drážku pre krúžok v oblasti prechodu cez kanál, kvôli úniku zmesi, videl som to u úpravcu. Pre jeho účel je vhodnejšie presunúť ten zámok. Nemusí zháňať zvárača. Potom to zas obrúsiť, zas pakáreň. Jazdenie na jeden krúžok je vhodnejšie pre vyššie otáčky, nižšie odpory .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa Dandy 50 Sachs Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 5 | 27.8.2024 v 10:29 AveKT |
Jawa dandy 50 sachs kde zohnať novy... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 1 | 1.5.2024 v 16:53 karavanista |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | DRotter | 7 | 6.4.2024 v 18:57 DRotter |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | bukovjan | 5 | 2.3.2024 v 16:26 bukovjan |
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 4 | 8.7.2023 v 04:01 2stroke |