paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Renovace veteranu
27.1.2025 v 18:00
Zdravím najde se tu někdo zkušeny kdo by mě osvětil jak to je s renovaci. Chtěl bych zrenovovat peráka. Řešíte při renovaci original šrouby? Ma to vliv na cenu? Popřípadě kde je sehnat ? Dále potřebuju vyměnit vyfuky. Koukám že je vyrábí Češi a turci, nevím které zvolit protože jestli se nepletu originál neseženu. A co lanka řeší se výrobce? Dále musím natahat novou kabeláž. Jak to je s kabeláži? Original nebo natahat podle barev? V tomhle jsem úplně nováček. Kdyby vás ještě něco důležiteho napadlo budu rad, děkuji

Renovace veteranu

27.1.2025 v 18:19 | Nahoru | #1
asi bych si spíš napsal na Jawamania.info.
A chceš ho dělat sám nebo ho dáš někomu udělat?

1 reakcí na tento příspěvek Renovace veteranu

27.1.2025 v 18:21 | Nahoru | #2
Čau, a čo XT-čka, funguje? Keď si urobil XT-čku a funguje tak perák spravíš ľavou zadnou. A všetko nájdeš na nete. Aj skrutky aj výfuky a aj všetko. Sa mi zdá, že sa dá zohnať aj nová kabeláž.

Renovace veteranu

27.1.2025 v 18:30 | Nahoru | #3
všetko sa dá zohnať, ale pamätaj, že renovácia je veľmi nákladný a dlhodobý proces. Všetko je to otázkou priorít, samozrejme najväčšiu hodnotu má renovácia kde je zachované všetko pôvodné. Aj ten posledný plast za 20 halierov opravíš.
kvalitu renovácie určuje ten najmenší detail, renovácia ma takú úroveň, ako ten najmenej podarený detail.

2 reakcí na tento příspěvek Renovace veteranu

27.1.2025 v 20:13 | Nahoru | #4
Začnu od začátku - NEJŽÁDANĚJŠÍ A NEJCENNĚJŠÍ JE PATINOVKA

pokud nemáš motorku zrezlou na kaši tak je vždy lepší a cennější patinovka než renovovaná naleštěná sračka

vše se odvíjí od stavu ze kterýho vycházíš ale vždy se musí udělat lanka s bowdeny, ložiska v kolech, ložiska v krku, nový prachovky a nový duše a nový pneu a samozřejmě poctivá GO motoru a elektriky (kabelový svazek přímo na peráka koupíš třeba na bazoši)

vejfuky originál pěkný seženeš ale stojí to čas a peníze, jetý patinovky na burzách nebo v inzerci se dá ještě najít úplně v klidu

taky záleží jakou máš verzi, jestli lidovku, chromku, vojáka nebo pošťáka.... prostě z čeho začínáš

vždy ale platí že čím víc původní tím lepší

pár jsem jich za život měl i oživil tak můžu poradit



Naposledy editováno 27.01.2025 20:43:02

(reakce na) Renovace veteranu

27.1.2025 v 20:46 | Nahoru | #5
Bobedelweiss> souhlas, jakmile to má patinu a vše funguje tak je to nejlepší co veterána dělá veteránem a má to svý kouzlo... Jinak to každej chromuje a leští i to co chromovaný nebo v lesku nikdy nebylo, poleje to tak kvalitním lakem, že to pak vypadá jak kopie z číny a ještě za to chtěj při prodeji nesmysl

Renovace veteranu

27.1.2025 v 21:01 | Nahoru | #6
naprostej souhlas

Renovace veteranu

28.1.2025 v 08:08 | Nahoru | #7
Bohužel i patinovka je dnes zboží zákaník ji chce tak se vyrobí, leštěnek je plná pr.el l už neletí tak se udělá něco jinýho.
Sehnat moto v původním funkčním netuněným stavu je skoro nemožný, když si vzpomenu jak jsme prznily Jawy když se nám v mladejch letech dostaly do ruk.

(reakce na) Renovace veteranu

28.1.2025 v 08:35 | Nahoru | #8

Bobedelweiss píše: Začnu od začátku - NEJŽÁDANĚJŠÍ A NEJCENNĚJŠÍ JE PATINOVKA

pokud nemáš motorku zrezlou na kaši tak je vždy lepší a cennější patinovka než renovovaná naleštěná sračka

vše se odvíjí od stavu ze kterýho vycházíš ale vždy se musí udělat lanka s bowdeny, ložiska v kolech, ložiska v krku, nový prachovky a nový duše a nový pneu a samozřejmě poctivá GO motoru a elektriky (kabelový svazek přímo na peráka koupíš třeba na bazoši)

vejfuky originál pěkný seženeš ale stojí to čas a peníze, jetý patinovky na burzách nebo v inzerci se dá ještě najít úplně v klidu

taky záleží jakou máš verzi, jestli lidovku, chromku, vojáka nebo pošťáka.... prostě z čeho začínáš

vždy ale platí že čím víc původní tím lepší

pár jsem jich za život měl i oživil tak můžu poradit



To je otázka na koho narazíš, znám a dělal jsem pro hodně lidí co měli perfektní patinovku a i přesto, chtěli nový lak, nové chromy, atd.

Renovace veteranu

28.1.2025 v 11:31 | Nahoru | #9
Zdravím.
Jediným rozhodujícím momentem a veličinou je velikost Tvojí portmonky. Nic víc. Protože jen motor může stát generálka 6000 a nebo 50000. A tak je to u všeho. Jde o přístup a kvalitu práce. A věř, že sem měl na dílně opravdu špeky...poslední zde:



A nebo bacha třeba i na kola u péráka!



nebo karbec :D



Otázkou je i ta originalita. Tedy spíše prvně si ustanovit pojmy a dojmy jako renovace, rekonstrukce a pod.

https://www.motorestaurovani.cz/index.html

(reakce na) Renovace veteranu

28.1.2025 v 14:11 | Nahoru | #10
krokoš> Xt funguje parádně . Co se tyče jawky tak motor je hotový, rám atd taky spíš řeším ty detaily.

1 reakcí na tento příspěvek Renovace veteranu

28.1.2025 v 14:18 | Nahoru | #11
Díky všem za rady. Jak to tak čtu tak je to věc vkusu někdo rad původní trochu zašlou a někdo jak z výroby. Jelikož lak je udělaný tak se budu muset vydat směrem k novému ale možná u toho výfuku narazím časem na nějaký dobrý inzerát s původním. Lze rozeznat původní výfuk od těch nových (mimo staroby)? Něco vyražené nebo tak? A co šrouby mají nějaké poznávací znamení, že je to originál? řeším to hlavně abych nenaletěl. Co se tyče lanek ty asi řešit nebudu a koupím neoriginální. Myslím že u toho nějaký rozdíl nebude

(reakce na) Renovace veteranu

28.1.2025 v 14:56 | Nahoru | #12
Raptile> Lanka to bývá problém, málokdy se mi stane, že nějaké lanko nemusím prodlužovat či zkracovat.
Výfuky jedině od p. Hadrávka, nerozeznáš od originálu.

Naposledy editováno 28.01.2025 14:57:38

Renovace veteranu

28.1.2025 v 15:43 | Nahoru | #13
Tak šrouby,..hlavně hlavy mají na 14 klíč třeba.... Pokud to chceš nějak jakože "obejít" tak klasicky na 13 hlavičku...
Jakékoliv repliky výfuků z Číny, Turecka a tak poznáš ...nejlepší je Buyak. A neboj, ví to :D takže platíš.... Nějaké uloženky nebo podobné uložence dnes raketa a nesmysl většinou!
Lanka jsou o štěstí. Obecně doporučuju nejlevnější. Nebude tě srát že ani jedno nepasuje :D (třeba Motomax Hoodnín má relativně dobré a ne drahé)

Renovace veteranu

28.1.2025 v 15:53 | Nahoru | #14
Puvodni srouby jsou zinkovane, nemaji vyrazenou pevnost a maji casto jiny rozmer hlavy nez dnesni srouby (napr. M8x1 maji dnes hlavu 13mm, tehdy 14mm). Takze se to da odlisit jednoduse. Jak psali kluci vyse. Pokud se rozhodnes pro veteranskou renovaci, mel bys mit bud nove zinkovane stare srouby, nebo srouby na zakazku. Na veteranskych e-shopech se prodavaji nerez srouby ve spravnych rozmerech. Nekdo se na to vykasle a da pevnostni nove srouby, nekdo nakoupi nove nerezove a zbrousi pevnostni znaceni. Ale i tak je potom jiny rozmer hlav.

Osobne mi prijde, ze u Tebe jsou kostky vrzeny. Lak mas udelany, takze spekulovat o puvodnosti nema smysl. Proc na nove udelanou motorku, ktera uz stejne nema cenu patinovky davat stary vyfuk? Ja mel na sve motorce taky plechy totalne zmasakrovany, na motoru ranec novejsich dilu, tak jsem to udelal vse - lak, chromy, zinek, gumove a plastove dily nove. Vyfuky jsem dal od Hardavka ceske repliky a mam "novou motorku". Ale ja to mam jednak do obyvaku a druhak na bilych cislech. Takze me nezajima, ze by to treba neproslo testaci.

1 reakcí na tento příspěvek Renovace veteranu

28.1.2025 v 16:06 | Nahoru | #15
Já myslim, že na pérácích zinek ještě nebyl, že to kadmiovali

(reakce na) Renovace veteranu

28.1.2025 v 16:28 | Nahoru | #16

kuba350 píše: Já myslim, že na pérácích zinek ještě nebyl, že to kadmiovali



Pravda, drive to Jawa kadmiovala. Ale to se asi okem neda moc poznat, jestli zinek, nebo kadmium, ne?

Renovace veteranu

28.1.2025 v 16:51 | Nahoru | #17
Stará prašivka, má vypadat jako stará prašivka.
Ale ono vždycky záleží z čeho vycházíš.



Renovace veteranu

28.1.2025 v 20:18 | Nahoru | #18
Podívej se na slovenské výfuky Buyak, jsou možná dražší ale taky velmi kvalitní. Na burze v Brně jsem u něho nakupoval. Máme srovnání u doutníků, hadrávky jsou nějaké uřvané oproti buyakům. Asi silnější plech, nevím, ale není to jen můj názor. Jaká kabeláž přesně patří na tvůj ročník netuším, když zagooglíš vyjede ti jak barevná tak v černém či žlutém opletu a včetně varianty VAPE. Je jich i víc typů, s brzdovým spínačem, bez a FJ? Šrouby vyrábí i pan Michalec Slavičín.

Naposledy editováno 31.01.2025 08:04:43

1 reakcí na tento příspěvek Renovace veteranu

30.1.2025 v 15:23 | Nahoru | #19
Děkují všem za cenné rady. Musím uznat že bez vaší pomoci bych se v tom vůbec neorientoval. Teď mi to celé dává smysl, vím čemu se mam vyvarovat nebo naopak co je lepší. A dokonce mam dobré tipy, které jsme předtím ani nevygooglil.

(reakce na) Renovace veteranu

30.1.2025 v 18:18 | Nahoru | #20
Raptile> renovace je taky o hledání informací a nejlépe z několika zdrojů, podívej se třeba i na veteranforum.cz taky tam něco najdeš a nespoléhat se jen na nějaké fcb plkání
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 23, 24] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... hrnous 710 Včera v 13:10 PetrL3
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 41 6.3.2025 v 07:37 Dolin
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... anton_ 20 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 319 26.11.2024 v 20:25 Dolin
prosba o pomoc s určením motoru-sta... Jawa 250 Pérák mengeles 2 29.7.2024 v 19:39 ren-old

TOPlist